بمب گذاری جنایتکارانه توسط احزاب اپوزیسیون محکوم شد

بدنبال بمب گذاری در شهر مهاباد در میان جمعیت که به کشته وزخمی شدن دهها نفر انجامید که اکثریت آنان را زنان و کودکان تشکیل میدادند ، احزاب اپوزیسیون کردستان بلافاصله در اعلامیه های خود این جنایت را محکوم کردند.  سازمان کردستان حزب کمونیست ایران، حزب کومه له کردستان ایران، وپژاک ( حزب حیات آزاد کردستان ) ، در اعلامیه های خود دست داشتن رژیم جمهوری اسلامی  و دستگاههای  اطلاعاتی و امنیتی آنرا  دور از واقعیت ندانستند، چرا که فقط رژیم میتواند ازچنین موقعیتی بهره برداری کرده،  فضای کردستان را هر چه بیشتر ملیتاریزه کند، افکار عمومی  را منحرف و با انداختن مسئولیت این عمل  جنایتکارانه به گردن احزاب و سازمانهای اپوزیسیون، در میان مردم کردستان و سازمانهای اپوزیسیون تفرقه انداخته،  و شرایط را برای پیشبرد اهداف شوم و جنایتکارانه خود آماده سازد.

 

سایت راه کارگر این عمل جنایتکارانه را محکوم  میکند.  چنین اعمالی نمیتواند مبارزات حق طلبانه خلق کرد وجنبش ملی کردستان را تحت الشعاع قراردهد.  هوشیاری ، آگاهی و برخورد مسئولانه مردم، سازمانها و احزاب  کردستان  در چنین شرایطی توطئه ها و دسیسه های جمهوری اسلامی را نقش بر آب میسازد.

 

اطلاعيه كميته مركزي كومه له در محكوم كردن  بمب گذاري جنايتكارانه در صفوف مردم شهر مهاباد                                                            

ساعت ده صبح روز چهارشنبه 31 شهريورماه، انفجاري در محل "فلكله مادر" حد فاصل برج توتونچي و پل حكمت در شهر مهاباد و در ميان جمعيتي كه اكثريت آنها را زنان و كودكان تشكيل مي دادند، بوقوع پيوست. آخرين خبرها حاكي از آن است كه در اين رويداد حداقل 12 نفر جان خود را از دست داده اند و 45 نفر نيز به شدت زخمي شده اند كه تعدادي از زخميها جهت مداوا به بيمارستان اروميه انتقال يافته اند.

كميته مركزي كومه له نهايت تاسف خود را از اين رويداد ابراز ميدارد و به بازماندگان جانباختگان اين رويداد و مردم شهر مهاباد صميمانه تسليت مي گويد و خود را در اندوه آنان شريك مي داند.

خبرهاي رسيده از شهر مهاباد حاكي است كه رژيم با بهره برداري از اين رويداد فضاي امنيتي و نظامي شديدي را بر شهر حاكم كرده است.

وقوع چنين رويدادهايي در كردستان بي سابقه است و همه شواهد حاكي از آن است كه تنها رژيم جمهوري اسلامي است كه از نتايج چنين رويداد تاسف باري بهره مند ميشود. از اينرو افكار عمومي در شهر مهاباد، انگشت اتهام را به سوي دستگاههاي اطلاعاتي و امنيتي رژيم نشانه رفته است.

كميته مركزي كومه له، اين رويداد را به شدت محكوم مي كند و براي خنثي كردن‌ اقدامات تفرقه اندازانه رژيم جمهوري اسلامي، خواهان انجام تحقيقات مستقل مردمي، خارج از حيطه دست اندازي رژيم، براي روشن شدن جزئيات اين جنايت مي باشد.

 

كميته مركزي كومه له (سازمان كردستان حزب كمونيست ايران)

31/6/1389

 

 

اطلاعیه دبیرخانه کومەلە در محکومیت انفجار در شهر مهاباد

 

در خبرهای روز چهارشنبه ٣١ شهریور ماه آمده است که ساعت ١٠ و ٣٠ دقیقه صبح، هنگام برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی، انفجاری قوی در نزدیکی این مراسم و در میان مردم غیر نظامی و مدنی به وقوع پیوسته است. بنا به آمارهای ارائه شده توسط مسئولین دولتی، ١١ زن و بچه در این انفجار کشته شده و بیش از ٥٠ نفر بر اثر این انفجار زخمی شدەاند. مسئولین دولتی مسئولیت انجام این انفجار و حرکت تروریستی را به گردن احزاب مخالف جمهوری اسلامی تحت نام "ضد انقلاب" انداختەاند.

حزب کومەله، انجام اقدام تروریستی بمبگذاری و انفجار آن در میان مردم مدنی توسط هرگروه و دستەای که باشد را به شدت محکوم می‌نماید. بعید نیست که مسئول انجام این اقدام تروریستی، خود سران امنیتی رژیم در کردستان باشند. جنبش رهایی بخش کردستان و احزاب سیاسی آن در طول بیش از سی سال مبارزەی آزادیخواهانەی خود علیه رژیم جمهوری اسلامی، سنتاً با انجام عملیات انتحاری و بمبگذاری بیگانه بوده و اینگونه اقدامات را مذموم و محکوم نموده­اند.

امنیتی کردن بیشتر فضای کردستان و تلاش برای تقبیح نمودن چهره احزاب سیاسی کورد، تلاشی است نافرجام و عوامفریبانه جهت تحریف افکار عمومی. لازم است که کلیه رسانەهای مستقل و اپوزیسیون دمکرات و آزادیخواه، در راستای افشای این توطئه جمهوری اسلامی کوشا و فعال باشند.

 

حزب کومەله کردستان ایران

٣١ شهریور ١٣٨٩

 

 


اعلامیه ی پژاک

 

پس از انفجار صبح امروز مهاباد، کوردیناسیون حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) با صدور بیانیه‌ای این اقدام را بشدت محکوم کرد وگفت که نیروهای این حزب هیچگونه ارتباطی با چنین اقدامات فتنه‌انگیزانه‌ای ندارند.

 

کوردیناسیون حزب حیات آزاد کردستان پژاک ، در این بیانیه‌ با اشاره ‌به انفجار امروز صبح مهاباد و همچنین کشتاری که ‌اخیرآ در جولمیرگ در شمال کردستان انجام گردید به‌ خلق کرد هشدار داده ‌و گفته است که این بی‌ارتباط با یکدیگر نبوده‌ و هدف از چنین اقداماتی را فتنه‌انگیزی و آماده سازی زمینه های جنگ است.

 

پژاک از ملت کرد خواسته است تا هوشیار بوده‌ و تدابیر لازم را جهت حفظ خود بیندیشند.  پژاک در این بیانیه همچنین تاکید کرده‌ است، هرگونه ‌حمله‌ای را که در آن شهروندان مورد هدف قرار گیرند بشدت محکوم کرده است.

 

 

 

 

بیاننامه دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران

 

هم میهنان گرامی!

مردم شرافتمند کردستان

امروز چهارشنبه مورخه 31 شهریور ماه سال 1389 خورشیدی ، ساعت 11 قبل از ظهر درحین انجام رژه نیروهای رژیم به مناسبت سالروز موسوم به دفاع مقدس در شهر مهاباد انفجاری در محل برگزاری رژه و در میان مردم عادی رویداد که کشته و زخمی شدن دها نفر را که در میانشان زنان و کودکان نیزمشاهده میشد بدنبال داشت.

در این رابطه حزب دمکرات کردستان ایران این عمل زشت و قبیح راکه مردم عادی را هدف گرفته است و شماری زن و بچه را به کام مرگ فرستاده است شدیدأ محکوم می نماید و تاسف و تالم خود را ازاین رویداد اعلام میدارد. در همانحال به خانواده های قربانیان مردم عادی تسلیت گفته وخود را در اندوه از دست دادن عزیزانشان سهیم میداند.

 

حزب دمکرات کردستان ایران

دفتر سیاسی

31/6/1389 خورشیدی

22/9/2010 میلادی