اعلام از سرگيري اعتصاب غذاي خشك توسط نسرين ستوده

تغيير براي برابري: نسرين ستوده دوشنبه 15 آذر طي تماس با خانواده اعلام كرد در اعتراض به وضعيت بازداشت خود و ديگر زندانيان كه با احكام ناعادلانه در زندان به سر مي‌برند از هم اكنون اعتصاب غذاي خشك تا رسيدن به خواستههاي برحق و قانوني‌اش را شروع مي‌كند.

ايشان برخي از موارد اعتراضي در مورد وضعيت خود را اين گونه اعلام كردند:
-
ادامه بازداشت موقت به مدت 95 روز با داشتن 2 فرزند خردسال. در حالي كه هيچ موردي براي جلوگيري از فك قرار بازداشت وجود ندارد و جلسه محاكمه 9 روز است كه تمام شده است.

- وعده‌هاي چندين مسئول امنيتي و قضايي مبني بر تبديل قرار بازداشت و آزادي اينجانب و عدم اجراي آنها

- برگزاري جلسه دادگاه با تخلفات و موضع‌گيري‌هاي جانبدارانه قاضي رسيدگي كننده در حضور وكلا و روساي محترم كانون وكلا و اتحاديه سراسر كانون‌هاي وكلا و ديگر همكاران و خارج شدن ايشان از دايره بي‌طرفي و در واقع اعلام عملي مجرم بودن اينجانب قبل از اتمام رسيدگي و ختم جلسه دادگاه

- ناپديد شدن 12 فقره نامه و لايحه ارائه شده توسط اينجانب كه در پرونده موجود نمي‌باشد

- تهديد وكلاي اينجانب در جلسه دادگاه

- اعلام سنگين‌تر شدن جرم اينجانب به دليل انتخاب وكلايي كه به زعم ايشان مورد قبول يا اعتماد دادگاه نيستند

- نگهداري و اعمال فشار از طريق شرايط طاقت فرساي انفرادي 209 اطلاعات از زمان بازداشت تاكنون به مدت 95 روز و اين در حالي است كه اينجانب از انفرادي به دادگاه اعزام و علي رغم اتمام دادگاه مجددا به انفرادي برگردانده شدم

- جلوگيري از ملاقات حضوري فرزندان خردسال كه امكان ملاقات كابيني را ندارند. (به غير از يك مورد در طول 95 روز كه آن هم به دليل درگيري مامورين با خانواده موجب آزار بيشتر آنها گرديد)

- اعمال محدوديتهاي مختلف از جمله تحويل قلم و كاغذ

- عدم اعلام به موقع فوت پدر اينجانب و جلوگيري از مرخصي اينجانب در مراسم خاكسپاري ايشان. اين در حالي است كه در يازدهمين روز از فوت پدرم بازپرس شعبه با آگاهي از فوت ايشان در جلسه بازپرسي آن را مخفي كردند. حق قانوني هر زنداني است كه بتواند در اين گونه موارد از مرخصي استفاده كند.

نسرين ستوده تا کنون دو بار در اعتراض به شرايط خود در زندان دست به اعتصاب غذا زده است و در يک مرحله مدت 9 روز در اعتصاب غذاي خشک به سر برد.

با وجود برگزاري دو جلسه دادگاه براي خانم ستوده, روز گذشته قاضي پرونده قرار بازداشت وي را مجددا تمديد کرد. نسرين ستوده از 13 شهريور 89 تا کنون در سلول انفرادي به سر مي برد.