اخباروگزارشات کارگری29آبان ماه1391

akhbarkargari2468@gmail.com

- انتقال رضا شهابی از زندان اوین به بیمارستان امام خمینی

- بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان باز هم خيابان را بستند

- تعمیرکاران قطار خواستار اجرای قانون طبقه بندی مشاغل

- تعطیلی کارخانه زرجین بافت ایلام وبیکارشدن140کارگر      

- کارخانه قند "حداد عادل" در کرمانشاه تعطیل وبیش از100کارگرش بیکارشدند

- مرگ کارگر35ساله براثرسقوط دستگاه بتون سازی(ویچینگ) در کارگاه ساختمانی

- تظاهرات کارکنان بخش بهداشت و درمان  اسپانیادراعتراض به سیاستهای ریاضت اقتصادی

انتقال رضا شهابی از زندان اوین به بیمارستان امام خمینی

اتحادیه آزاد کارگران ایران:رضا شهابی عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه که در حال حاضر دوران محکومیت شش سال زندان خود را در زندان اوین بند 350سپری میکند بخاطر سردرد های شدید و بی حسی انگشتان دست چپش در مورخ 27/8/91ساعت 11صبح به بخش سی تی اسکن و ام ار ای بیمارستان امام خمینی منتقل شد و تا ساعت 9شب در بیمارستان مورد معاینه پزشکی قرار گرفت. نامبرده از ناحیه گردن و سرش ام ار ای و سی تی اسکن شد . قرار شد بعد از نتیجه معاینات ادامه درمان این عضو سندیکای شرکت واحد همچنان ادامه داشته باشد .رضا شهابی چندی پیش در همین بیمارستان مورد عمل جراحی 6ساعته قرارگرفته بود . پزشکان تاکید داشتند که نامبرده دوران بعد از عمل را باید خارج از زندان سپری کند .اما متاسفانه مورد قبول مسئولین قضایی قرار نگرفت رضا شهابی ساعت 9 شب به زندان اوین برگردانده شد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران با تاکید بر حقوق مسلم کارگران برای دفاع از هستی شان، اعلام میدارد: هیچ کارگری نباید به دلیل اعتراض، اعتصاب، تجمع، برپایی تشکل و تلاش برای دست یابی به حقوق انسانی اش، با توسل به اتهامات واهی بازداشت و یا تحت تعقیب قضایی قرار بگیرد.

رضا شهابی، بهنام ابراهیم زاده، شاهرخ زمانی، محمد جراحی و دیگر انسانهای شریفی که به جرم اعتراض به نابرابری در زندانها بسر می برند باید فورا و بی قید و شرط آزاد شوند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- 29 آبانماه 1391

بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان باز هم خيابان را بستند

به گزارش29آبان ملت آنلاین،خيابان نشاط اصفهان اين روز‌ها بيش از آن‌كه براي عبور و مرور خودرو‌ها قابل استفاده باشد، براي تجمع بازنشستگان ذوب‌آهن در برابر كانون بازنشستگان اين شركت مورد استفاده قرار مي‌گيرد. تعدادي پير مرد و پير زن ابتدا در پياده رو‌ها جمع مي‌شوند، سپس دستشان را به علامت ايست برابر خودرو‌ها مي‌گيرند و از آنها مي‌خواهند تا توقف كنند، پس از آن هم وسط خيابان تجمع كرده و مي‌نشينند. راه را مي‌بندند و مي‌گويند تا حقوقمان را ندهيد خيابان را باز نمي‌كنيم.

اين اتفاق، رخداد تازه‌اي نيست و اين روز‌ها خيابان نشاط اصفهان براي چندمين بارشاهد اين ماجراست.اعتراض‌هايي كه از آذر ماه سال گذشته شدت گرفت و حتي پاي بازنشستگان را براي اعتراض به مجلس هم كشاند و دامنه اعتراضات به آنجا نيز كشيده شد. اما تاكنون يا پاسخي نشنيده‌اند يا اگر هم شنيده‌اند وعده‌هايي براي عملي نشدن بوده است. حالا بازنشستگان بايد براي دريافت حقوق بازنشستگي خود هر ماهه خيابان را ببندند و التماس كنند تا حق خود را بگيرند.

حقي كه سال‌هاي سال، بخشي از حقوق كاركنان به عنوان حق صندوق بازنشستگي به حساب صندوق بازنشستگي فولاد كشور واريز مي‌شد براي پرداخت حقوق بازنشستگي آنان در چنين روزي. اما سياست‌هاي غلط و بنا بر شنيده‌ها برخي بي‌انضباطي‌هاي مالي كفگير اين صندوق را به ته ديگ رساند و با وجود پرداخت منظم حق بازنشستگي كارگران شركت ذوب آهن اصفهان در آن زمان، پرداخت حقوق‌ها را آنچنان بي‌نظم كرد كه بايد براي گرفتن حداقل حقوق خود خيابان ببندند. هرچند اين مشكل به صورت مقطعي با پرداخت‌هاي موقتي حل مي‌شود، اما به علت حل نشدن مشكل به‌طور ريشه‌اي نمي‌توان به پرداخت‌هاي منظم اين صندوق اميدوار بود.

تعمیرکاران قطار خواستار اجرای قانون طبقه بندی مشاغل

ایلنابتاریخ29آبان طی گزارشی،از اجرا نشدن قانون «طبقه بندی مشاغل» و «مشاغل سخت و زیان آور» برای کارگران پیمانکاری بخش تعمیرات و راهبری واگن شرکت رجا،خبرداد.

بنا بهمین گزارش،قسمتی از راه آهن، بخش تعمیرات و راهبری واگن است که از سال ۸۱ به بخش خصوصی سپرده شده و شرکت پیمانکاری آن را در اختیار دارد. ۲۵۰ نفر از کارگران این بخش، ۱۵ نفر قراردادی و ۳ نفر  رسمی و باقی كارگران با قرارداد پیمانی مشغول كار هستند.

این گزارش حاکیست،یکی دیگر از مشکلات این کارگران، عدم وجود امنیت شغلی است. زمانی که قرارداد یک شرکت پیمانکاری با رجا (راه آهن جمهوری اسلامی) تمام می‌شود، پیمانکار بعدی الزامی ندارد که کارگران قبلی را استخدام کند و معمولا ۳۰ درصد از کارگران سابق بیکار می‌شوند و جای خود را به نفرات جدید می‌دهند.

تعطیلی کارخانه زرجین بافت ایلام وبیکارشدن140کارگر      

به گزارش29آبان ایلنا،طی هفته گذشته کارخانه زرجین بافت بزرگ‌ترین تولید کننده پارچه در ایلام تعطیل و ۱۴۰ کارگر بیكار شدند.کارگران می‌گویند ممكن است هدف کارفرما از تعطیلی کارخانه و بیکاری کارگران بومی، استخدام نیروهای جدید و غیر بومی می باشد.

برپایه این گزارش، با وجود آنكه این كارخانه از لحاظ تولید و فروش و همچنین پرداخت حقوق کارگران هیچ مشکلی نداشت تعطیلی ناگهانی آن غافلگیر كننده بود اما به کارگران گفته شده است کمبود نقدینگی، ‌گرانی مواد اولیه و عدم فروش محصولات از دلایل تعطیلی این کارخانه بوده است.

کارخانه قند "حداد عادل" در کرمانشاه تعطیل وبیش از100کارگرش بیکارشدند

به گزارش29آبان کُردپا، در چند روز گذشته کارخانه قند کرمانشاه" حداد عادل" به سبب بروز مشکلات اقتصادی، تعطیل و بیش از یکصد کارگر آن از کار بیکار شدند.

مرگ کارگر35ساله براثرسقوط دستگاه بتون سازی(ویچینگ) در کارگاه ساختمانی

به گزارش29آبان پایگاه خبری 125، روز گذشته دربلوار فردوس، نبش خیابان ورزی جنوبی،این کارگر 35 ساله در حال کار در زیر دستگاه بتون سازی در یک کارگاه ساختمانی بود که ناگهان دستگاه سقوط کرده و کارگر در زیر آن محبوس شدوجانش را ازدست داد.

تظاهرات کارکنان بخش بهداشت و درمان  اسپانیادراعتراض به سیاستهای ریاضت اقتصادی

به گزارش19نوامبریورونیوز،نزدیک ۱۰ هزار نفر از کارکنان بخش بهداشت و درمان در اسپانیا روز یکشنبه در اعتراض به کاهش بودجۀ این بخش به دلیل تدابیر صرفه جویی اقتصادی سال آیندۀ میلادی دولت مادرید تظاهرات کردند.

آن‌ها به اقدام دولت منطقه ای در خصوصی سازی چند مرکز درمانی مادرید، پایتخت، معترض بودند.

در تظاهرات روز یکشنبه پرستاران، پزشکان و کارکنان چند بیمارستان بزرگ مادرید به سوی مرکز شهر راه پیمایی کردند.

روز شنبه نیز نزدیک ۵۰۰۰ تن از نیروهای پلیس اسپانیا در مادرید در اعتراض به سیاست‌های صرفه جویی اقتصادی دولت ماریانو راخوی، نخست وزیر، تظاهرات کرده بودند.

بیست ونهم آبان ماه1391

akhbarkargari2468@gmail.com