هشتم مارس روز جهانی زن مبارک!

 

سوسن بهار

 

در دفاع از حق کودکی، هم صدا و هم گام در دفاع از حق کودکان دختر، نه به تبعیض، نه به کودک آزارای!

 

در جهان آشفته­ی ما، همسرک­های عروسک به دست بر سرسفره­ی عقد می­نشینند. آمار کودک همسری در ایران بالا می­رود، آمار زن آزاری و کودک آزاری در جهان.

در پاکستان و هندوستان درملاء عام با حضور مردان خانواده، به جرم پا فراتر گذاشتن از مرزهای طبقاتی، سنتی و مذهبی، به کودکان زیر هجده سال تجاوز می­شود؛ کودکان به نام زن و همسر توسط  همسران پدران و برداران کشته می­شوند؛ قتل­های ناموسی کماکان قربانی می­گیرد.

در ایران، نازک­آراهای تن، شاخه گُل­های نازک و تُرد در چرخ دنده­های بی رحم سرمایه پر پر می­شوند و نهال­های بسیاری به شکوفه ننشسته، جوهر شادی و کودکی­شان در جشن «شکوفه­های مقعنه به سر» و «جشن تکلیف»، زن شدن دختربچه­های هشت ساله، می­خشکد و فردای رستن­شان سترون می­شود.

زنان و مردان آزادی­خواه و مبارز، تلاش­گران و فعالان جنبش مطالبات زنان!

هشت مارس امسال با کمپین علیه بی حقوقی کودکان در ایران هم صدا شوید. رفع تبعیض از کودکان دختر و لغو قوانینی که مستقیما در تضاد با ذات کودکی قرار می­گیرد، یکی از موانع عملی پیش­روی جنبش مطالبات زنان را می­تواند و می­باید که از میان بردارد.

امضای طومار علیه بی حقوقی کودکان در ایران تنها یک گام از یک رژه­ی طولانی علیه این جنایت آشکار و پدوفیلیسم رسمی است. با گذاردن نام­تان، نام تشکل­تان در پای این طومار، به شادی شنیدن قدم­های شاد کودکانه در حال رفتن به مدرسه، به عوض جان کوچک کاهیدن پای سفره­ی عقد، و در دخمه­های نمور کار، در مزارع و کارخانه و کارگاه، کمک کنید.

 

زنده باد هشتم مارس!

زنده باد کودکی!

 

www.darvag.com