وحشت‌های پیش روی زنان در دنیای "مدرن" سرمایه داری جهانی

 

در دنیای "مدرن" امروز سرمایه داری جهانی وضعیت زنان بدین گونه است: 
تجارت غیر قانونی جنسی سراسرسیاره را در برگرفته است.هر سال صدها هزار زن ربوده می شوند، مورد تعدی واجبار قرار گرفته ، به منظور بردگی جنسی مورد خرید و فروش قرار می گیرند.
ـ در هندوستان ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار روسپی کودک وجود دارد. در تایلند ۸۰۰ هزار کودک و نوجوان مجبور به روسپی گری شده اند.
ـ هر روز در ایالات متحده آمریکا ۴ زن توسط شوهران یا دوست پسرشان به قتل می رسند.
ـ هرسال در ایالات متحده آمریکا حداقل ۲ تا ۴ میلیون زن کتک می خورند. هرسال تقریباً ۱۳۲۰۰۰ زن گزارش می کنند که قربانی تجاوز یا اقدام به تجاوز بوده اند. برآورد شده است که تعداد زنانی که مورد تجاوز قرار می گیرند، و آن را گزارش نمی کنند، بسیار بیشتر و ۲ تا ۶ برابر موارد گزارش شده است.
ـ میلیون ها زن در گوشه و کنار جهان در کارگاه های بهره کشی ،در کارگاه های جنسی ، در خانه هایشان، مورد سوء استفاده قرار گرفته و تحقیر می شوند، با آنها به مثابه کالای مصرفی رفتار شده و در معرض خرید و فروش قرار می گیرند. میلیونها زن به تملک درآمده و به عنوان اشیاء نه موجودات انسانی مورد کنترل قرار می گیرند.
ایالات متحده برای تحمیل اوضاع اجتماعی وسیاسی در راستای تامین سیطره امپریالیستی به طبقات ارتجاعی فئودالی تکیه نموده و آن ها را مورد حمایت قرار می دهد و در ساختارهای استیلا جویی واستثماری خود با ارتجاعی ترین مناسبات ظالمانه فئودالی متحد می شود.
در عراق تحت اشغال ایالات متحده به جنگجویان شیعه اجازه داده می شود در بیشتر خیابان های شهرهای مهم عراق به گشت زنی پرداخته و زنانی را که لباس مورد علاقه آنها را نپوشیده و برابر میل آنها رفتار نمی کنند،مورد حمله قرار دهند.در سال گذشته در بصره دومین شهر بزرگ عراق ۱۳۳ زن براساس گزارش های رسمی کشته ومثله شدند،قطعات بدن آنها در
سطل های زباله انداخته شد، با یادداشتی که به دیگران در برابر تخلف از اصول اسلامی هشدار می داد .رانندگان آمبولانس هایی که جهت جمع آوری اجساد دراول صبح از خیابان های شهر کرایه شده اند ،می گویند که تعداد واقعی آنها بسیار بیشتر از ارقام رسمی است.
دعا خلیل اسود[۲] زنی ۱۷ساله بود که در سال ۲۰۰۷ در کردستان عراق زندگی می کرد.او درانجام آنچه اجرای قتل ناموسی خوانده می شود، توسط توده ای از مردان متعصب خویشاوند وهمسایگانش مورد کتک کاری قرار گرفته ، سنگسار و کشته شد.دعا بخاطر عاشق شدن به کسی که مورد قبول جامعه اش نبود ، به قتل رسید.
درعراق زنانی که مورد تجاوز قرار گرفته اند،مایه شرمساری خانواده هایشان تلقی می شوند.بیش از نیمی از ۴۰۰ مورد تجاوز گزارش شده از زمان تسلط ایالات متحده به قتل قربانیان تجاوز توسط خانواده هایشان منجر شده است.اینگونه قتل های ناموسی تحت اشغال ایالات متحده افزایش یافته است و این در کشورهای جهان سوم در گوشه وکنار جهان معمول است.
پشت این جریانات هولناک ضد زن رسومات مشابه و ویژگی های خاصی وجود دارد که در جامعه ایالات متحده مدرن هم وجود دارند.در اینجا به آن "جرائم شهوانی"[۳] گفته می شود.جایی که صدور احکام بر مبنای جرم نبوده بلکه به احساسات مجرم (یا چیزی که می توان آن را به عنوان ناموس مردان بیان کرد)بر می گردد. در سال ۱۹۹۹یک قاضی تگزاس [۴] حکم به چهار ماه زندان برای یک مرد به جرم قتل زنش و مجروح کردن خاطر خواهش در جلوچشم فرزند ده ساله آنها داد. چگونه است که این نسخه ایالات متحده ای قتل ناموسی توسط حکومت پذیرفته شده است؟
خشونت در برابر زنان ،تجاوز و فحشاء توسط مناسبات مرد سالارانه در ساختار نظامی ایالات متحده امپریالیستی ایجاد شده و ترویج می یابد.داستان ابیر همزه [۵] دختر چهارده ساله عراقی که توسط سربازان ایالات متحده مورد تجاوز قرار گرفت، هولناک است.ابیر همراه خواهر ووالدینش کشته شدند وخانه آنها برای پنهان کردن جرم به آتش کشیده شد و ویران گردید.
سوء استفاده های جنسی و تجاوز فقط در کشورهای تحت سلطه انجام نمی شود بلکه در داخل ارتش ایالات متحده نیز رایج است.بیش از نیمی از زنان در گارد ملی ذخیره ،تجاوز را تجربه نموده ،یا در معرض تهاجمات جنسی یا آزارهای جنسی در هنگام انجام وظایف و فعالیت های خود بوده اند.تنها ۲ تا ۳ درصد از متخلفان تنبیه انضباطی در حد دادگاه نظامی دریافت کرده اند. مرتکبین این گونه اعمال معمولاً به صورت جدی تنبیه نشده و به اصطلاح تنها یک سیلی متوسط با سرآستین دریافت می کنند از قبیل خدمت اضافی یا یک نامه توبیخ.
درایالات متحده مردم به صورت مداوم با تبلیغات،تلویزیون وفیلم هایی بمباران می شوند که زنان در آن به عنوان چیزی در حد اشیایی توصیف می شوند که جذبه سکس آنها برای فروش هر چیزی از خودرو گرفته تا ویدئو موزیک ها مورد استفاده قرار می گیرد . زمانی که این چرندیات دائماً در مقابل شماست،با زنان ومردان چه می کند؟ آیا تعجب آور است که تعداد زیادی از زنان از اختلالات خورد و خوراک رنج می برند یا احساس می کنند که مجبورند جراحی پلاستیک داشته باشند؟ آیا رفتاری که با بدن زنان به عنوان دارایی شخصی مردان مورد علاقه آنها انجام می شود، تعجب آور است ؟ 
این چه جامعه ای است که واژه های اهانت باری مانند ماده سگ، *س [۶]، تیکه وعباراتی از این قبیل مترادف موجودیت زن می شود؟چه جامعه ای است که زنان در شب نمی توانند بدون ترس از مورد تجاوز قرار گرفتن در بیرون از خانه گام بردارند؟
شما در ایالات متحده مسیحیان بنیاد گرای فکری وعملی ضد زن را دارید که رسماً مورد حمایت و تاکید دیوان عالی کشور و کاخ سفید قرار دارند.فاشیستهای مسیحی ،یک نیروی قدرتمند در نظام طبقاتی حاکم ایالات متحده خواستارتحمیل تفسیر دقیق انجیل اند که به معنی آن است که با زنان باید به مثابه موجودات پست و درجه دوم و به مثابه خدمتکاران مردان و به عنوان دارایی شخصی مردان رفتار نمود. 
طبقه حاکم در واقع در این مورد اختلاف نظر ندارند."ارزشهای خانوادگی" شعار حزبی هر دو حزب دموکراتها وجمهوری خواهان است.چرا؟ زیرا همه نیروهای مختلف طبقه حاکم ، هرگونه تضعیف "اخلاقیات سنتی" از جمله نقشی که این باورها در ستم به زنان بازی می کنند ،را مطرح شدن خطر برای سیستم سرمایه داری – امپریالیستی تشخیص می دهند.
حق سقط جنین در ایالات متحده به صورت سیستماتیک ازسوی دیوان عالی کشوراز بین رفته است.هنگامی که با فیلم هایی سکسی مانند جونو [۷] مغز زنان جوان از دروغ ها وادعاهای غیر علمی مانند این که "یک جنین ، یک کودک است" و "سقط جنین قتل است." ،پر می شود ، هر سال یک پنجم کلینیک ها هدف خشونت افراطی ضد سقط جنین مانند بمب گذاری،به آتش کشیده شدن وتهدید به مرگ قرار می گیرند. همه گروه های عمده ضد سقط جنین در این کشور مخالف جلوگیری از حاملگی نیز هستند. بدین ترتیب پیرامون کنترل بدن های زنان وتولید مثل رفتار می شود.
این چگونه جهانی است که هرچه ثروت بیشتر در آن ایجاد شده است وجهان بیشتر به یک تمامیت واحد کشیده شده است، به جای پیشرفت انسان،نتیجه تراژدی بزرگتر برای میلیون ها نفر است ؟ این چگونه جهانی است که در آن همواره با زورمندی بیثشتری به زنان گفته می شود که تنها انتخاب آنها (اگر انتخابی داشته باشند)،انتخاب بین کابوس فئودالی در بردارنده سنت های مذاهب عمده است یا نسخه لیبرالی کالای "سکس در شهر"، جایی که شما "استقلال" دارید خودتان را به عنوان کالا به بازار عرضه کنید،این چگونه جهانی است که هنوزبنیاد واساس آن بر بندگی مبتذل زنان و پستی و جانور خویی نیمی دیگر از انسان هاست؟پاسخ ،جهانی است که هنوز تحت تسلط سرمایه داری وامپریالیسم است.
ستم به زنان همراه با تقسیم جامعه به طبقات وظهور مالکیت خصوصی واستثمار شکل گرفت.تحت این شرایط آنچه تقسیم خودبخودی بیشتر یا کمتر کار بین جنسیت ها بود، به یک ستم وسیطره تبدیل شد و با گذشت سال ها این مناسبات اجتماعی دستخوش تغییراتی شده و پویایی ستم به زنان عمیقاً در بافت جامعه طبقاتی امروز تنیده شده ،تقویت گردیده و با اشکل دیگر ستم همراه شده است.
به طور کلی ستم سهمگین بر زنان درسراسر این سیاره بیش از حد است.این وضعیت غیر قابل قبول است .تنها دلیل این شرایط ، وجود مناسبات اقتصادی وسیاسی است که دائماٌ توسط طبقات اجتماعی از طریق یک سیستم کلی که تنها از طریق استثمار و ستم به اکثریت عظیمی از بشریت می تواند موجودیت داشته باشد،ایجاد شده است.
بشریت نیازمند انقلاب وکمونیسم است.ما به جامعه ای سوسیالیستی نیازمندیم که توده های مردم به صورت شرافتمندانه به اندیشیدن وکار کردن با هم در جهت برکندن همه مناسبات اقتصادی واجتماعی جامعه طبقاتی،به منظور دگرگونی جهان و خودمان و رهایی از همه اشکال ستم از جمله ستم به زنان بسیج شوند.

 

برگردان: مسعود امیدی

[
۱] - Voice of the Revolutionary Communist Party, USA- March ۹, ۲۰۰۸ 
[
۲] -Du’a Khalil Aswad 
[
۳] -crimes of passion
[
۴] -Texas 
[
۵] -Abeer Hamza 
[
۶] -b*tch, c*nt and ho
[
۷] -Junoنام زن ژوپیتر در افسانه های یونان باستان