حکم شلاق عليه کارگران و فراخوان عمومی برای تصمیم گیرى یک اعتراض سراسری از طرف کمیته هماهنگی موقت هلند

اطلاعيه
May 30, 2016

با درود
1-  فراخوان عمومی برای تصمیم گیریِ یک اعتراض سراسری از طرف کمیته هماهنگی موقت هلند
یک خبر فوری برای تصمیم گیریِ یک اعتراض سراسری
اعلام آمادگی کمیته هماهنگی موقت هلند
به دنبال عمل جنایتکارانه‏ی شلاق زدن کارگران شریف و زحمتکش ایران به دست جلادان رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی، کمیتۀ هماهنگیِ موقتِ هلند همراه با سایر نیروهای مبارز و انقلابیِ خارج از کشور آمادۀ برگزاری اعتراضی، هماهنگ و جمعی با شرکت، همکاری و هم اندیشی شما به این عمل غیر انسانی و خلاف شئونات بشری است.
هماهنگیِ جمعی برای این اعتراض یک وظیفه‏ی‏ انقلابی و انسانی است.
کمیته هماهنگی موقت هلند
29 مه 2016، 9 خرداد 1395

2-
فراخوان اعتراضی گزارشگران: صدای پای بربریت و برده داری همچنان می آید!
 
 
شلاق استثمارگران و حامیان دولتی آنها بر پشت خمیده کارگران زحمتکش این معدن فرود آمده است بطوری که این اقدام  غیر انسانی و تکاندهنده, مناسبات و احکام جزایی جوامع برده داری قرون وسطایی را تداعی کرده است. بدین ترتیب داغ ننگ شلاق زدن کارگران شریف این معدن که تحت سخت ترین شرایط کار حاضر به ادامه کاری هستند, بر پیشانی ( رهبران, دولت تدبیر و امید ) و مسئولین قضائی جمهوری اسلامی حک شده است.این واقعه بار دیگر نشان داد که استبداد حاکم تا چه اندازه و مقیاس در خصومت با حقوق شریف ترین شهروندان کشور است.
*****
به کارگران و زحمتکشان جهان, به بشریت!
به نهادهای کارگری, سندیکا ها و اتحادیه ها!
به وجدانهای بیداردر جهان!
در حالی که کارگران ایران دشوار ترین شرایط کاری و زندگی پر مشقت خود را می گذرانند, در شرایطی که دستمزد ناچیز وبارها زیر خط فقر به آنها تحمیل شده است, در برهه ای که هنوز صفیر گلوله های کارگر کش آنها در خاتون آباد شنیده می شود, برگی دیگر از تاریخچه حیات کارگر ستیز جمهوری اسلامی ورق خورد. خبر رسید که احکام پرداخت جزای نقدی و شلاق علیه هفده کارگر معترض معدن طلای "آق دره" تکاب از استان آذربایجان غربی به اجرا درآمده است.
شلاق استثمارگران و حامیان دولتی آنها بر پشت خمیده کارگران زحمتکش این معدن فرود آمده است بطوری که این اقدام غیر انسانی و تکاندهنده, مناسبات و احکام جزایی جوامع برده داری قرون وسطایی را تداعی کرده است. بدین ترتیب داغ ننگ شلاق زدن کارگران شریف این معدن که تحت سخت ترین شرایط کار حاضر به ادامه کاری هستند, بر پیشانی ( رهبران, دولت تدبیر و امید ) و مسئولین قضائی جمهوری اسلامی حک شده است.
این واقعه بار دیگر نشان داد که استبداد حاکم تا چه اندازه و مقیاس در خصومت با حقوق شریف ترین شهروندان کشور است. بر طبق گزارشات منتشر شده هرکدام از متهمان ردیف اول تا پنجم به 100 ضربه شلاق و 37 ماه حبس تعزیری و متهمان ردیف ششم تا هشتم به ۵۰ ضربه شلاق و ۳۷ ماه حبس تعزیری محکوم شده اند و این احکام در روزهای اخیر به اجرا درآمده است.
این عمل وحشیانه مسئولین قضائی جمهوری اسلامی علیه کارگران, اعلان جنگی است علنی که نشاندهنده عمق تحجر و استعداد حاکمان در توسل به همه امکانات سرکوب موجود در برابر حق طلبی و برابری خواهی مردم ایران و بویژه کارگران جان به لب رسیده و معترض کشورمان است.
پرونده سیاه و سرکوبگر استبداد حاکم هر روزه قطور تر می شود و فعالین صنفی جنبش کارگری را به اسارت می گیرند و با اتهامات واهی و پرونده سازی به زندانهای طویل المدت محکوم می کنند. تا جایی که فعال کارگری در بند جعفر عظیم زاده تنها راه اعتراض به شرایط حاکم را, اعتصاب غذا می بیند.اعتراض عمومی و همبسته و یگانه ما در واکنش به این اقدام زبونانه حاکمان, تنها ابزار پیشگیرانه از تکرار این فجایع است.
ما فعالین کارگری, سیاسی , فرهنگی و اجتماعی ضمن محکوم کردن این اعمال ضد انسانی و شنیع علیه کارگران معدن طلای "آق دره" تکاب, از تمامی نهادهای کارگری, مترقی و حقوق بشری می خواهیم که در کنار و در مقام پشتیبانی از کارگران قربانی این اقدام ضد کارگری و وحشیانه قرار گیرند و بانگ رسوائی و محکومیت عاملان و مجریان آنرا هر چه پر طنین تر و در سراسر جهان بصدا در آورند.
 
گزارشگران
26.05.2016
www.gozareshgar.com
ادامه دارد ...

 
اسامی افراد:
 
آرش کمانگر
ایوب رحمانی
آمادور نویدی
ایراندوخت انصاری
احسان ثابت
اسماعیل فتاحی
امین بیات
اکبر دیلمی
احمد بخردطبع
ایرج مصداقی
بیژن هدایت
بهمن یوسفی
باریش نصیریان
بهروز سورن
بهرام سلطانی
بهروز داوودی
بهرام رحمانی
پروین ریاحی
پروانه قاسمی
پرویز میرمکری
پیروز زورچنگ
پویان انصاری
پیمان
جمشید صفاپور
جابر کلیبی
حسن حسام
حمید رضا رحیمی
ح – ریاحی
حسین نقی پور
حسن زرهی
حمید نوشادی
حسام یوسفی
رئوف کعبی
سوسن شهبازی
ستار رحمانی
سحر محمدی
ساسان دانش
سیاوش کارساز
سیامک مویدزاده
سلام زیجی
سياوش عبقري
سودابه گشتاسبی
شهلا عبقري
شهاب شکوهی
صدیق جهانی
صادق اندواری
عباس هاشمی
علی رضا نوائی
علی دماوندی
علی رسولی
علی پیچگاه
عباس رحمتی
غلام عسگری
فرهاد دانشور
فرح نوتاش
فرهنگ قاسمی
مینا زرین
مینو همیلی
مظفر فلاحی
محمد سید احمدی
مسعود فروزش راد
محمد اشرفی
مرتضی افشاری
مهرداد شیراکوند
مهران سیرانی
محسن خوشبین
مجید بالاوندی
منصور اصانلو
نسرین الماسی
نسرین احمدی
ندا نوآور
نادر ثانی
هنریک میناس
 
نهادها:
 
كانون همبستگي با جنبش كارگري ايران- هانوفر
بنیاد ازادی اندیشه و بیان
جنبش همبستگي ستم ديده گان دادخواه
کانون فرهنگی و پژوهشی بامداد – استکهلم
کانون همبستگی با کارگران ایران در فرانکفورت
حزب سوسیال دمکرات ایران
 
رسانه ها:
 
سایت هزل دات کام
http://www.hazl.com
سایت اتحاد کارگری
http://etehad-k.com
سایت لجور
http://www.lajvar.se
سایت پژواک ایران
http://pezhvakeiran.com
سایت شهروند
http://www.shahrvand.com
سایت حقوق بشر
https://toptopic.com
سایت مجموعه عصر آنارشیسم - کارگران آنارشیست ایران
http://asranarshism.com
سایت ازادی بیان
http://www.azadi-b.com
وبلاگ محمد اشرفی
http://leniniszm.blogspot.co.at
سایت رنگین کمان
http://rangin-kaman.org
سایت خبرگر
http://www.khabargar.co
سایت ریشه ها
اشتراک وورد پرس
https://eshtrak.wordpress.com
سایت پروانه قاسمی – جابر کلیبی
http://www.djaber-ka-parvaneh-gh.com
وبلاگ مینا زرین
http://mina-zarin.blogspot.co.at/
وبلاگ عاطفه اقبال
http://eghbalatefeh.blogspot.co.at
وبلاگ اخگر – ترجمه های آمادور نویدی
https://amadornavidi.wordpress.com
سایت گزارشکران
http://gozareshgar.com
 
 
در همین رابطه:
 
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:
اجرای احکام زندان ،شلاق و جریمه ،علیه کارگران معترض و حق طلب را محکوم می کنیم
بار دیگر سندیکای کارگران شرکت واحد  اعلام میدارد تجربه مبارزات کارگری نشان داده ، داغ و درفش و زندان نمی تواند کارگران را از دست یابی به مطالباتشان دلسرد کند و تنها راه دست یافتن کارگران به یک زندگی مناسب را حق داشتن آزادی ایجاد تشکیل سندیکا های کارگری و مستقل کارگری میداند و حق اعتراض و اعتصاب برای کارگران را حق مسلم همه ی کارگران میداند.
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:
اجرای احکام زندان ،شلاق و جریمه ،علیه کارگران معترض و حق طلب را محکوم می کنیم
اجرای  احکام شلاق و زندان و جریمه برای کارگران حق خواه و معترض معدن آق دره در حالی به اجرا در می آید که این زحمت کشان از اعماق تونل های تنگ و تاریک زمین برای معاش خود تلاش میکنند  و با توجه به کارسخت و مشقت آوری که در مقابل مزد ناجیزی انجام می دهند باز هم کارفرما در مقابل اعتراض کارگران نسبت به حق و حقوقشان، دست به اخراج فله ای این کارگران زده و در سال گذشته بیش از ۳۵۰تن ازاین کارگران را به بهانه تعدیل نیرو از کارشان بیکار شده اند،متاسفانه این کارگران در حالی از سوی محاکم قضایی به شلاق و زندان و جریمه محکوم می شوند که فقط و فقط برای بازگشت بکار خود با همان شرایط مشقت بار دست به اعتراضات جمعی زده بودند و درخواستی جز بازگشتن به سر کارنداشتند ،اما کارفرما بقدری نفوذ در دستگاههای امنیتی و قضایی دارد که از طرف دستگاه قضایی این کارگران محکوم به زندان و شلاق و جریمه می شوند وضربات شلاق چنان بر بدن این زحمتکشان فرود می اید که هیچکس صدای فریاد و اعتراض این کارگران را نمی شنود. براستی حق کارگرانی که تنها منبع درآمد زندگیشان همین کارگری در معدن است چنین حکم ظالمانه ای از سوی محاکم قضایی است.؟متاسفانه این احکام در حالی برای این معدن چیان صادر و اجرا میشود که در کشور هر روز شاهد اختلاس های میلیاردی و رانت خواری گسترده از طریق فسادهای گسترده اداری هستیم ، کلاهبردارها و رانت خوارها با اعمال نفوذی که در دستگاه های مختلف اجرایی دارند آزادنه به چپاول و غارتگری قشر زحمت کش جامعه مشغول هستند و هیچ باکی از محاکمه و زندان هم ندارند  اینگونه احکام ناعادلانه را علیه کارگران زحمت کش و حق طلب محکوم میکنیم و از دستگاه قضایی و مسئولین میخواهیم بجای احکام زندان و شلاق برای کارگران  و محکوم کردن این زحمت کشان ،بهتر است به فکرریشه کن کردن فقر و فساد گسترده ای که ناشی از رانت خواری و رشوه گیری در سازمانهای دولتی و اجرایی درکشور بوجود آمده باشند  و نیرو و توانی را که برای سرکوب این کارگران معترض و حق خواه می گذارید صرف مبارزه با آقازاده هاو سازمان هایی  کنند که از چپاول و غارت مردم فرو دست صاحب ثروت های باد آورده و چند هزار میلیاردی شده اند. سندیکای کارگران شرکت واحد اینگونه احکام ناعادلانه، زندان و شلاق و جریمه را برای کارگران معترض حق طلب معدن آق دره محکوم نموده وبه صادره کنندگان اینگونه احکام اعلام می کند که صدور احکام زندان و شلاق علیه کارگران حکمی است تاریخی علیه خود که صادر کرده اند. بار دیگر سندیکای کارگران شرکت واحد  اعلام میدارد تجربه مبارزات کارگری نشان داده ، داغ و درفش و زندان نمی تواند کارگران را از دست یابی به مطالباتشان دلسرد کند و تنها راه دست یافتن کارگران به یک زندگی مناسب را حق داشتن آزادی ایجاد تشکیل سندیکا های کارگری و مستقل کارگری میداند و حق اعتراض و اعتصاب برای کارگران را حق مسلم همه ی کارگران میداند.
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
۸خرداد ۱۳۹۵
*****

رژیم ضد کارگر ج.ا. با زندانی، شکنجه و حتی کشتن رهبران کارگران ایران در زندان، نه تنها خوش خدمتی خود را به سرمایه داران ایرانی و به ویژه اربابان خارجی خود نشان می دهند، تا در «ایران گل و بلبل»، سرمایه گذاری کنند و نگران هیچ چیز نباشند، بلکه به کارگران ایران هم اخطار می دهند و چشم زهر نشان می دهد، که نتیجه مبارزه، مقاومت، خواست اجرای عدالت اجتماعی،  و حقوق مناسب با استاندار زندگی معمولی برای خانواده های کارگری و نه حتی بیشتر از آن، مساویست با زندان، شلاق و سرانجام مرگ مشکوک در زندان. پس، دست از مقاومت و مبارزه بکشید و مثل بچه آدم، سر بزیر باشید و  ما هم هرکاری که دلمان خواست می کنیم و هیچ کسی هم نمی تواند بگوید بالای چشممان ابروست! اما، هم سردمدارن مرتجع اسلامی و هم کارگران غیور ایران می دانند که «چنین نیست و چنین نیز هم نمی ماند»، تنها کافیست که کارگران دست بدست هم بدهند و مبارزه سراسری خود را شروع کنند. آن وقت است که فاتحه این رژیم کارگرکش و کارگرستیز خوانده است، به همان گونه که سلف این رژیم غاصب، پهلوی چی ها به گورستان تاریخ سپرده شدند، این ها هم به زباله دان تاریخ پرتاب می شوند.
به امید آنروز!
 
با احترام
آمادر نویدی
*****
 
همکاران وهمرزمان گرامی با سپاس وقدردانی ازاحساس انسانی شما نسبت به جامعه کارگری تحت ستم وتبعیض وحشیترین حکومت تاریخ بشریت خاصا محکوم کردن اقدام اخیرگزمه های ولی فقیه دزد وجنایتکارومفتخور درمورد کارگران شرافتمند وزحمتکش معدن طلای اق دره که به علت اعتراض به بیکاری ودریافت حقوق خود با حکم شنیع وضدبشری بیدادگاه گوش بفرمان نیروهای اطلاعاتی وامنیتی رژیم متحمل صربات شلاق وپرداخت خسارت شده اند.عزیزانم من با زخمهای عمیق برتن ودردهای بسیاردردل ازدو حکومت شاه وشیخ همصدا با شما همرزمان ارجمندم این اقدام ناجوانمردانه را محکوم میکنم وازتمامی نهادهای مدافع حقوق بشربین المللی تقاضا دارم نسبت به این عمل قرون وسطایی رژیم جهل وجوروجنایت وفساد اخوندی واکنش های درخوررا نشان دهند.
اتحادتان پایداروتوانتان بیش وفریادتان رساترباد.
 
                      با مهروسپاس غلام عسگری


3-
شلاق «طلایی» رژیم اسلامی بر تن کارگران آق دره
خبر کوتاه و هولناک است: ایلنا از قول «وحید یاری» وکیل ۱٧ کارگر اخراجی معدن طلای آق دره در تکاب آذربایجان غربی، گزارش می دهد که حکم شلاق این کارگران در اواخر اردیبهشت ۱٣٩٥ به اجرا درآمد. اجرای این حکم قرون وسطایی، مانند اجرای حکم اربابان فئودال در اعتراضات رعایای خود، که اکنون توسط دادگستری رژیم اسلامی که بویی از مدنیت نبرده است در مورد کارگران معترض، نباید چیزی جز نفرت و خشم از این رژیم و مبارزۀ مصمم با آن در وجدان های بیدار ایجاد کند.
ایلنا می نویسد: «گفتنی است دی ماه سال ۹۳ شرکت پویا زرکان به عنوان پیمانکار اصلی معدن طلای آق‌ دره ۳۵۰ نفر از کارگران فصلی این معدن را به دلیل تمام شدن مدت قرارداد کاریشان تعدیل کرد. در اعتراض به این اقدام کارفرما، تجمع گسترده‌ای از سوی کارگران اخراجی در مقابل نگهبانی معدن صورت گرفت که در نتیجۀ برخورد عوامل نگهبانی با معترضین، حوالی ساعت ۸ شب روز ششم دی ماه سال ۹۳ یکی از کارگران که تحت فشار روحی وارده شده قرار داشت در اعتراض به از دست دادن شغلش اقدام به خود کشی کرد. در آن زمان دستگاه قضایی با شکایت کارفرما به اتهام ایجاد اغتشاش علیه حدود ۱۷ نفر از کارگران اعلام جرم کرد
در گذشته برخورد دولت ها به اعتراضات کارگری عمدتاً محدود به سرکوب این اعتراضات و بگیر و به بندهای گذرا نسبت به معترضان کارگر بود، ولی در چند سالۀ اخیر برخورد رژیم اسلامی با کارگران معترض شکل وحشیانۀ جدیدی به خود گرفته است. یعنی علاوه بر درهم شکستن اعتراضات کارگری، در یک توافق برنامه ریزی شده بین سرمایه داران و دولت اسلامی، دادگستری رژیم نیز وارد گود می شود. کارفرماها در مقابل اعتراضات کارگری، علیه آنان به دادگستری شکایت می برند و دادگستری پرونده ای تشکیل می دهد که به دادگاهی شدن کارگران و اغلب به محکومیت شلاق و زندان و جریمۀ نقدی کارگران منجر می شود. همان گونه که دقیقاً درست همین نتایج از حکم دادگاه کارگران آق دره گرفته شد و با به اصطلاح لطف کارفرما از انصراف شکایت خود، حکم زندان این ۱۷ کارگر لغو شد. با اطمینان می توان گفت تا زمانی اعتراضات کارگران پراکنده و غیر متشکل است و با واکنش و اعتراضات وسیع کارگری و اجتماعی پشتیباتی نمی شود، در آینده مجازات زندان، شلاق و شکنجه های دیگر و جرایم نقدی کارگران شدت بیشتری خواهد یافت و انصراف از شکایت هم در کار نخواهد بود.
این نخستین بار نیست که چنین احکام ننگین و وحشیانه ای از سوی دادگستری رژیم اسلامی سرمایه به ضد کارگران صادر می شود. قبلا شعبه ۱۰۳ دادگاه عمومی (جزایی) بندر امام خمینی، ۴ کارگر پتروشیمی رازی را نیز به تحمل شش ماه حبس و پنجاه ضربه شلاق محکوم کرده بود. (ایلنا ۱۳۹۳/۰۶/۲۴).
آنچه رژیم اسلامی ایران را هارتر کرده است از یک سو رشد و گسترش اعتراضات کارگری و از سوی دیگر پراکندگی این اعتراضات و غیر متشکل بودن آنها و عدم پشتیبانی وسیع کارگران و نیز عدم اعتراض اجتماعی به این ستم هاست. با آگاهی از این وضعیت است که دادگستری رژیم اسلامی در آذر ۱٣٩۴ اعلام کرد «از این تاریخ با هرگونه تجمع غیر قانونی و اخلال در نظم شرکت‌ها، برخورد خواهد شد.» و آن را به اجرا گذاشته و می گذارد.
ما در دی ۱٣٩۴ در اعلامیۀ «شلیک مزدوران رژیم اسلامی سرمایه به کارگران بیکار» گفتیم و اکنون تکرار می کنیم که: «رژیم سرمایه داری اسلامی عامل فقر، تورم و بیکاری است. همین معضلات دائماً بستر مبارزۀ توده های مردم به ضد رژیم را به وجود می آورد و نارضایتی آنان را تشدید می کند. رژیم جمهوری اسلامی از حل این مشکلات عاجز است. طبقۀ کارگر و زحمتکشان از ستم سرمایه داری در رنجند. استثمار سرمایه و ستم های رژیم اسلامی در حال نابودی کامل هستی اجتماعی کارگران است. بنابراین آنان راهی جز این ندارند که دوشادوش هم، و متحد و متشکل با هم، بساط جور و ستم رژیم اسلامی و سلطۀ سرمایه را درهم بشکنند. طبقۀ کارگر باید مبارزات پراکندۀ خود را به نیروی سازمان یافته و متحد تبدیل کند و از شرایط ضعف و ناتوانی رژیم به نفع ارتقای مبارزۀ انقلابی خود استفاده کند
 ما در اعلامیۀ «بخشنامه ای که بوی خون می دهد» گفته ایم و اکنون تکرار می کنیم که: «رژیم جمهوری اسلامی می تواند اعتراضات و اعتصابات کارگری را تا زمانی که کوچک و محلی اند سرکوب کند، ولی نمی تواند مبارزه ای را که در اعماق جامعه جاری است نابود کند. این مبارزه هنگامی که تحت فشارهای درونی خود گسترش یابد و به نقطۀ جوش برسد، همچون طغیان دریا ناگهان ریشه و بنیاد این رژیم را از جا خواهد کند و آن را به قعر گورستان تاریخ فرو خواهد ریخت. ما تردیدی در جنبش تاریخ و انقلاب سیاسی پیش روی تودۀ مردم (کارگران و سایر زحمتکشان) نداریم. انقلابی که با به قدرت رسیدن طبقۀ کارگر پیش درآمد انقلاب اجتماعی پرولتاریا (انقلاب سوسیالیستی) خواهد بود. این حقایق تردید ناپذیرند
٦ خرداد ۱٣٩٥
کارگران انقلابی متحد ایران
ruwo.iran@gmail.com
4-
شکنجۀ وحشیانه و تجاوز به حقوق جوانان و جامعه از سوی دادگستری رژیم اسلامی
به گزارش خبرگزاری ها ۳۵ دختر و پسر که در یک مهمانی به مناسبت جشن فارغ التحصیلی شان جمع شده بودند از سوی «دادسرای عمومی و انقلاب قزوین» دستگیر و پس از بازجوئی «به جرم رقص و پایکوبی» و «هنجار شکنی» هر یک به ۹۹ ضربه شلاق تعزیری محکوم شدند و این شکنجۀ وحشیانه همان روز بازجوئی توسط «پلیس امنیت اخلاقی» به اجرا درآمد.
صادقی نیارکی آخوند مرتجع و دژخیمی که مقام «دادستانی عمومی و انقلاب قزوین» را یدک می کشد «اجرای حکم شلاق نامبردگان توسط پلیس امنیت اخلاقی» را «درس عبرتی» برای افرادی که مبادرت به هنجارشکنی کرده و حیاط خلوتی برای رفتارهای هنجارشکنانه خود ایجاد می‌کنند» نامید. او از «اقتدار دستگاه قضائی» و «سرعت و کیفیت رسیدگی» اظهار خوشوقتی کرد و افزود: «بحمدالله در ظرف زمانی کمتر از ۲۴ ساعت کار بازجویی، انجام تحقیقات، تشکیل جلسه دادگاه، صدور رأی و اجرای حکم به انجام رسید».
«اقتداری» که دژخیم مرتجع قزوین بدان مباهات می کند از نوع همان «اقتداری» است که ارباب جیره دهندۀ او خامنه ای، این سردستۀ ارتجاع و مذلت تاریخی، در دیدار با رئیس و اعضای مجلس خبرگان از آن حرف زد. اقتداری که هدف آن ایجاد ترس برای ادامۀ حکومت مرتجع اسلامی است: حکومتی که از نخستین روزهای به روی کار آمدنش بر سرکوب، شکنجه، کشتار و تخریب هر آنچه زنده و پوینده است، هر آنچه شادی و سرزندگی است، متکی بود. اما این ایجاد ترس و اقتدارطلبی – چه در سیاست داخلی و چه در سیاست خارجی رژیم – خود ناشی از ترس عمیق سردمداران
این رژیم و تزلزل ارکان پوسیدۀ آن است که حتی خود خامنه ای هم بدان پی برده است و به همین جهت خطاب به «خبرگان» و دیگر سردمداران رژیم می گوید: «مراقب ترس و انهزام [شکست خوردن، هزیمت] درونی خود باشید زیرا در این صورت در صحنه عمل هم شکست خواهید خورد
جامعۀ مدنی ایران زیر انواع ستم های افسارگسیختۀ رژیم اسلامی در حال خفگی است. این ستم ها به ویژه در رابطه با کارگران، زنان و جوانان شاخص است. یکی از این ستم های ننگین، صدور حکم شلاق برای کارگران و جوانان و اجرای این حکم قرون وسطایی بر آنان است. مردم باید بدانند که هر ضربۀ شلاق بر پیکر هر کارگر، هر جوان و هر زنی، ضربه ای بر حیثیت، شخصیت و احترام همۀ مردم است، ضربه ای بر همۀ انسان هاست، یورش ددمنشانه ای به تمام ارزش های والای انسانی است، شکنجۀ آشکار و رسمی است! این حکم از دو زاویه بر جامعۀ مدنی اِعمال می شود، یکی از زاویۀ منافع سرمایه داری ایران و دیگری از زاویۀ حفظ منافع دستگاه دینی مسلط بر کشور. افزایش بیشتر صدور و اجرای حکم شلاق، با جدایی جامعۀ مدنی (مردم) از رژیم اسلامی رابطۀ تنگاتنگی دارد. این جدایی هرچه بیشتر صورت گیرد خشونت رژیم بر کارگزان، زنان و جوانان افزایش خواهد یافت و افزایش خشونت بر جامعه قطعاً بر شدت، عمق و گسترۀ جدایی بین حکومت و جامعه خواهد افزود.
از هم اکنون در روند تحول سیاسی جامعه یک وظیفۀ اساسی انقلابیان پرولتری افشا و مبارزه با انواع ستم هایی است که بر جامعه به ویژه بر کارگران، زنان و جوانان اِعمال می شود. در این مبارزه باید بر خواست های دموکراتیک مردم پافشاری، و آنها را دائماً تبلیغ و ترویج کرد. بسیاری از مبارزان کارگری و سیاسی چپ نسبت به خشونت علیه کارگران حساسیت دارند و در مقابل آن واکنش سریع نشان می دهند و آن را افشا می کنند؛ ولی باید این حساسیت را به خشونت دولتی علیه جوانان و زنان نیز تعمیم داد. باید به ضد هرگونه تجاوز به حقوق مدنی جوانان و زنان سخت ایستاد، آنها را افشا کرد و در راستای ایفای حقوق مدنی مردم و به ویژه جوانان، انجمن ها، سازمان ها و نهادهای مدنی ایجاد کرد.
کمونیست ها و همۀ دموکرات های راستین خواهان عدم دخالت دولت در زندگی خصوصی اشخاص، مخالف هرگونه دخالت نهادها و اشخاص در رفتار جنسی و به طور کلی امور شخصی انسان ها بدون خواست آنان، خواهان مصونیت محل سکونت و کار اشخاص از تعرضات، طرفدار آزادی گردهمائی، تظاهرات، اعتصابات و اجتماعات، و خواستار ممنوعیت شکنجه و اعدام اند. از نظر آنان هر گونه شکنجۀ جسمی و روانی، از جمله احکام به اصطلاح قضائی شلاق زدن، جنایت است، آنان مخالف سنگسار و هر گونه مجازات وحشیانه و تحقیر کنندۀ دیگر و خواستار جدائی کامل دین از دولت، آموزش عمومی، قوانین و امور قضائی و حقوقی اند.
صدور و اجرای حکم ٩٩ ضربه بر هر نفر و در مجموع ۳۴۶۵ ضربه شلاق تنها در طی ٢۴ ساعت علیه ۳۵ جوان دختر و پسر به جرم شرکت و شادی در جشن فارغ‌التحصیلی شان در قزوین آخرین نمونۀ نگرش دینی و قرون وسطایی رژیم اسلامی به مسألۀ جوانان نخواهد بود. این نوع جنایات تا زمانی که رژیم اسلامی سرمایه وجود دارد ادامه خواهند داشت! باید این ددمنشی و ستم افسارگسیختۀ رژیم به ضد جوانان را که در عین حال تجاوز وحشیانه ای به حقوق، آزادی ها، حیثیت و شخصیت کل افراد جامعۀ است افشا و محکوم کرد. باید مبارزه برای حقوق مدنی مردم به ویژه جوانان را جزئی جدائی ناپذیر از مبارزۀ طبقۀ کارگر برای آزادی و سوسیالیسم دانست.
٧ خرداد ۱٣٩٥
کارگران انقلابی متحد ایران
ruwo.iran@gmail.com


5-
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه: اجرای احکام زندان، شلاق و جریمه، علیه کارگران معترض و حق طلب را محکوم می کنیم
-
یکشنبه, ۹ام خرداد, ۱۳۹۵
 
بار دیگر سندیکای کارگران شرکت واحد اعلام میدارد تجربه مبارزات کارگری نشان داده ، داغ و درفش و زندان نمی تواند کارگران را از دست یابی به مطالباتشان دلسرد کند و تنها راه دست یافتن کارگران به یک زندگی مناسب را حق داشتن آزادی ایجاد تشکیل سندیکا های کارگری و مستقل کارگری میداند و حق اعتراض و اعتصاب برای کارگران را حق مسلم همه ی کارگران میداند.
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:
اجرای احکام زندان ،شلاق و جریمه ،علیه کارگران معترض و حق طلب را محکوم می کنیم
اجرای احکام شلاق و زندان و جریمه برای کارگران حق خواه و معترض معدن آق دره در حالی به اجرا در می آید که این زحمت کشان از اعماق تونل های تنگ و تاریک زمین برای معاش خود تلاش میکنند و با توجه به کارسخت و مشقت آوری که در مقابل مزد ناجیزی انجام می دهند باز هم کارفرما در مقابل اعتراض کارگران نسبت به حق و حقوقشان، دست به اخراج فله ای این کارگران زده و در سال گذشته بیش از ۳۵۰تن ازاین کارگران را به بهانه تعدیل نیرو از کارشان بیکار شده اند،متاسفانه این کارگران در حالی از سوی محاکم قضایی به شلاق و زندان و جریمه محکوم می شوند که فقط و فقط برای بازگشت بکار خود با همان شرایط مشقت بار دست به اعتراضات جمعی زده بودند و درخواستی جز بازگشتن به سر کارنداشتند ،اما کارفرما بقدری نفوذ در دستگاههای امنیتی و قضایی دارد که از طرف دستگاه قضایی این کارگران محکوم به زندان و شلاق و جریمه می شوند وضربات شلاق چنان بر بدن این زحمتکشان فرود می اید که هیچکس صدای فریاد و اعتراض این کارگران را نمی شنود. براستی حق کارگرانی که تنها منبع درآمد زندگیشان همین کارگری در معدن است چنین حکم ظالمانه ای از سوی محاکم قضایی است.؟متاسفانه این احکام در حالی برای این معدن چیان صادر و اجرا میشود که در کشور هر روز شاهد اختلاس های میلیاردی و رانت خواری گسترده از طریق فسادهای گسترده اداری هستیم ، کلاهبردارها و رانت خوارها با اعمال نفوذی که در دستگاه های مختلف اجرایی دارند آزادنه به چپاول و غارتگری قشر زحمت کش جامعه مشغول هستند و هیچ باکی از محاکمه و زندان هم ندارند اینگونه احکام ناعادلانه را علیه کارگران زحمت کش و حق طلب محکوم میکنیم و از دستگاه قضایی و مسئولین میخواهیم بجای احکام زندان و شلاق برای کارگران و محکوم کردن این زحمت کشان ،بهتر است به فکرریشه کن کردن فقر و فساد گسترده ای که ناشی از رانت خواری و رشوه گیری در سازمانهای دولتی و اجرایی درکشور بوجود آمده باشند و نیرو و توانی را که برای سرکوب این کارگران معترض و حق خواه می گذارید صرف مبارزه با آقازاده هاو سازمان هایی کنند که از چپاول و غارت مردم فرو دست صاحب ثروت های باد آورده و چند هزار میلیاردی شده اند. سندیکای کارگران شرکت واحد اینگونه احکام ناعادلانه، زندان و شلاق و جریمه را برای کارگران معترض حق طلب معدن آق دره محکوم نموده وبه صادره کنندگان اینگونه احکام اعلام می کند که صدور احکام زندان و شلاق علیه کارگران حکمی است تاریخی علیه خود که صادر کرده اند. بار دیگر سندیکای کارگران شرکت واحد اعلام میدارد تجربه مبارزات کارگری نشان داده ، داغ و درفش و زندان نمی تواند کارگران را از دست یابی به مطالباتشان دلسرد کند و تنها راه دست یافتن کارگران به یک زندگی مناسب را حق داشتن آزادی ایجاد تشکیل سندیکا های کارگری و مستقل کارگری میداند و حق اعتراض و اعتصاب برای کارگران را حق مسلم همه ی کارگران میداند.
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
۸خرداد ۱۳۹۵
از: گزارشگران