اعلامیه شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست!

 

سرکوب کانون نویسندگان 

و

اعضای سندیکای شرکت واحد را محکوم می کنیم!

 

رژیم جمهوری اسلامی در روزهای اخیر اقدامات سرکوبگرانه خود را تشدید نموده و به سرکوب گردهم آئی های تشکل های مستقل مانند کانون نویسندگان ایران و سندیکای کارگران "شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه" پرداخته است تا مانع از پژاوک پرطنین اقدامات اعتراضی این تشکل ها  شود.

از پی دعوت کانون نویسندگان ایران در هجدهمین سالگرد قتل محمد مختاری و جعفر پوینده برای گردهمائی اعتراضی بر مزار این شهدای راه آزادی قلم و اندیشه در روز جمعه دوازدهم آذر ساعت سه بعدازظهر،  نیروهای سرکوب رژیم هم در مقابل درِ گورستان و هم در بیرونِ آن، جمعیتِ گردآمده برای مراسم را با تهدید و زور و قلدری و خشونتِ تمام پراکنده کردند و چند تن از اعضای کانون از جمله ناصر زرافشان، بکتاش آبتین، محمد مهدی پور و نیز مزدک زرافشان (فرزند ناصر) را با فحاشی و ضرب و شتم بازداشت کردند و با خود بردند، و همچون راهزنان بر دستان عضو دیگرِ کانون، فاطمه سرحدی زاده، چنگ انداختند و گوشی تلفن او را ربودند.

دو روز بعد در روز چهاردهم آذر بیش از دویست نفر ازکارگران "شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه" برای طرح حق مسکن کارگران ازشهرداری تهران، در ساعت ده صبح، در برابر شهرداری تهران درخیابان بهشت تجمع کردند. اما این تجمع اعتراضی کارگران نیز با یورش نیروهای امنیتی، انتظامی واطلاعاتی رژیم مواجه شد. علاوه برضرب وشتم وزخمی شدن تعدادی از کارگران وحید فریدونی، حسن سعیدی، رسول طالب مقدم، عطا باباخانی، دلیری، هوشیاری، محمد سامی، مجید شکریان، علی رضا توسلی، امیر تاخیری، محمدعلی اصلاغی، امیرعباس حسینی، ناصرمحرم زاده و ایرج فدایی بازداشت و به مقر پلیس امنیت میدان ارگ منتقل شدند. با وجود حمله نیروی انتظامی، کارگران معترض به سمت خیابان امام خمینی و خیام دست به راهپیمائی زدند و نهایتاً در ترمینال فیاض بخش در ضلع شمالی پارک شهر تجمع کردند.

شعار کارگران عبارت بود : نیروی انتظامی خجالت خجالت - شهردار بالا نشین، معضل ما را ببین - شهردار باید بدونه مسکن ما را نده، این وضع ادامه داره - شهردار باید بدونه، دوباره بر می گردیم - کارگران درد دارند، مشکل مسکن دارند -  قالیباف قالیباف پول مسکنم کجاست - مشکلات رفع نکنی اعتصاب هم تو راهه ... با این حال تجمع کارگران شرکت واحد تهران همچنان در ترمینال فیاض بخش ادامه یافته و آنان تا آزادی همکارانشان محل را ترک نکردند. علاوه بر آن رانندگان شرکت واحد برای ادامه اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه رژیم اسلامی با چراغ های روشن در روز رانندگی کرده و با این شکل صدای  اعتراض خود را به میلیون ها نفر از مردم تهران رساندند.

ما اقدامات سرکوبگرانه رژیم جمهوری اسلامی در سرکوب گردهم آئی های مسالمت آمیز تشکل های مستقل را قویاً محکوم می کنیم. حق تشکل، تجمع ، اعتراض و اعتصاب یکی از بنیادهای حقوق شهروندی بوده و نقض آن بهر شکل و به ویژه توسل به سرکوب، دستگیری، شکنجه و به زندان افکندن تجمع کنندگان اقداماتی استبدادی و بنابراین محکوم و مطرود است. ما همچنین خواهان آزادی فوری و بدون قیدوشرط همه فعالین کارگری زندانی و همه زندانیان سیاسی وعقیدتی هستیم.

سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ ، ۹ دسامبر ۲۰۱۶

شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست

۱ – اتحاد چپ ایرانیان در خارج کشور 

۲– اتحاد چپ سوسیالیستی ایرانیان

۳ – کانون اندیشه کپنهاگ - دانمارک

4 – سازمان اتحاد فدائیان کمونیست

5– سازمان راه کارگر

6 –  سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

7 –  شورای حمایت از مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران - استکهلم

8 –  شورای فعالین سوسیالیست و آزادیخواه - هامبورگ

9 –  کمیته خارج کشور سازمان فدائیان(اقلیت)

10 –  کانون همبستگی با کارگران ایران - گوتنبرگ

11–  کمیته حمایت از مبارزات جنبش کارگری ایران - دانمارک

12–  کمیته حمایت از مبارزات کارگران ایران - فنلاند

13–  نهاد همبستگی با جنبش کارگری ایران - غرب آلمان

14– هسته اقلیت