برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 10057          2019-04-14 07:56:54

ویدا موحد، 'اولین دختر خیابان انقلاب' به یک‌سال زندان محکوم شد

ٖ بازگشت به صفحه اول
ویدا موحد، 'اولین دختر خیابان انقلاب' به یک‌سال زندان محکوم شد

ویدا موحد اولین زنی بود که تصویرش روی سکوی میدان انقلاب منتشر شد
وکیل مدافع ویدا موحد، اولین زنی که در اعتراض به قانون حجاب اجباری در ایران کشف حجاب کرد از صدور حکم یک سال حبس تعزیری برای موکلش خبر داده است.

این حکم به دومین کشف حجاب خانم موحد در میدان انقلاب بر می‌گردد.

پیام درفشان به خبرگزاری ایرنا گفته است شعبه ۱۰۹۱ مجتمع قضایی ارشاد خانم موحد را به اتهام تشویق مردم به فساد و فحشا از طریق کشف حجاب به یک سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

ویدا موحد دی ماه ۱۳۹۶ روی سکویی در تقاطع خیابان انقلاب و وصال در مرکز تهران روسری سفید خود از سر برداشت و با نصب آن روی شاخه‌ای که در دست داشت، اعتراض خود را به حجاب اجباری در ایران نشان داد.

خانم موحد بعد از این کار بازداشت شد ولی پس از مدتی آزاد شد.

آن طور که آقای درفشان به خبرگزاری ایرنا گفته است خانم موحد هفتم آبان سال ۹۷، با تعدادی بادکنک رنگی بالای گنبد فیروزه ای میدان انقلاب رفت که منجر به بازداشت و زندانی شدن او شد.

وکیل خانم موحد گفته است موکلش مشمول عفو آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی به مناسب عید مبعث و آزادی مشروط قرار گرفته است.

اما به نظر می‌رسد مراجع امنیتی و قضایی تا کنون مانع آزادی خانم موحد شده‌اند.

وکیل خانم موحد گفته است قاضی پرونده با در نظر گرفتن این که خانم موحد مادر است و طفل خردسال دارد، دستور داده موارد آزادی مشروط و عفو که شامل حال پرونده می‌شود، به اجرا در آید اما هنوز هیچ درخواستی از زندان شهر ری برای اجرای احکام ارسال نشده است.

بعد از خانم موحد، گروهی از زنان ایرانی در اعتراض به حجاب اجباری، در همان نقطه روسری‌هایشان را از سر برداشتند. این گروه از افراد به "دختران انقلاب" مشهور شدند.