برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 10094          2019-05-12 00:07:17

توقیف یک هفته‌نامه

ٖ بازگشت به صفحه اول
روز گذشته، 21 اردیبهشت، هفته‌نامه‌ی صدا به حکم شعبه‌ی چهار دادسرای فرهنگ و رسانه توقیف شد.
به گزارش برخی خبرگزاری‌های داخلی توقیف هفته نامه‌ی صدا عصر روز یکشنبه در تماس تلفنی از شعبه‌ی چهار دادسرای فرهنگ و رسانه به مدیران آن ابلاغ شده است. دلیل این توقیف اعلام نشده است اما به نظر می‌رسد انتشار مقاله‌ای با عنوان "دوراهی جنگ و صلح" و چاپ عکس ناو آمریکا روی جلد این هفته‌نامه "دلیل" توقیف آن باشد.

هفته‌نامه‌ی صدا در سال 1393 و با حمایت حزب کارگزاران سازندگی آغاز به کار کرد اما از سال گذشته سردبیری این نشریه را محمدجواد روح، عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، برعهده دارد.

این هفته‌نامه سال 1396 در برابر انتقادهای جناح اصول‌گرا به یک مطلب طنز، دست به "خودتوقیفی" زد. سردبیر وقت، محمد قوچانی،اعلام کرد که «داوطلبانه» تا اطلاع ثانوی از انتشار این نشریه خودداری می‌کند. با این همه هیئت منصفه دادگاه مطبوعات در مرداد ۹۶ به اتفاق آرا نویسنده مطلب و همچنین مدیرمسئول را در اتهام «توهین به مقامات بالای کشور» مجرم شناخت و شایسته تخفیف ندانست و سرانجام این نشریه توقیف شد.

توقیف روزنامه و مجله و کتاب و فیلم یک روال معمول دستگاه سانسور در ایران است و چنان دامنه‌ی وسیعی دارد که گاه "خودی"ها را نیز شامل می‌شود. از تازه‌ترین توقیف‌ها روزنامه قانون و فیلم رحمان 1400 است که اولی در اسفند 1397 و دومی در نوروز 1398توقیف شد.