برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 10161          2019-06-18 13:31:05

نزدیک به سه هزار تن با امضای بیانیه‌ای نسبت به احتمال انفصال از خدمت محمد حبیبی هشدار دادند

ٖ بازگشت به صفحه اول
نزدیک به سه هزار تن با امضای بیانیه‌ای نسبت به احتمال انفصال از خدمت محمد حبیبی هشدار دادند
خبرگزاری هرانا – حدود سه هزار تن در اعتراض به انتشار اخباری مبنی بر احتمال انفصال از خدمت محمد حبیبی، معلم و فعال صنفی معلمان محبوس در زندان اوین، بیانیه ای را امضا کردند. در این بیانیه آمده است که با وجود گذشت بیش از یک سال از بازداشت محمد حبیبی و عدم پاسخگویی به درخواست مرخصی وی به نظر می رسد که وزارتخانه قصد داشته باشد با صدور حکم انفصال از خدمت این معلم زندانی زمینه های اخراج وی را مهیا کند. امضاکنندگان این بیانیه همچنین با معرفی نهادهای حاکمیتی به عنوان مسئول شرایط بحرانی آموزش و پرورش کشور، خواستار آزادی محمد حبیبی و سایر معلمین دربند شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بیش از دو هزار و ۸۰۰ تن با امضای بیانیه‌ای نسبت به احتمال انفصال از خدمت محمد حبیبی هشدار دادند.

متن این بیانیه که طی یک کمپین اینترنتی ادامه دار توسط صدها تن امضا شده است به شرح زیر است:
“بیش از یک سال از بازداشت فعال صنفی، محمد حبیبی می‌گذرد و هنوز وزارتخانه به درخواست مرخصی بدون حقوق وی پاسخ مثبت نداده و پیگیری‌ها نشان می‌دهد که وزارتخانه قصد دارد با صدور حکم انفصال از خدمت زمینه‌های اخراج این فعال صنفی زندانی را مهیا کند.

محمد حبیبی یک فعال صنفی عدالتخواه، شجاع و آگاه است و بخاطر مطالبه‌گری صنفی و آموزشی در زندان است. همه ما می‌دانیم این فعال صنفی در یک دادرسی ناعادلانه به ده سال و نیم زندان و هفتاد و چهار ضربه شلاق محکوم شده و حکم انفصال از خدمت پیش رو، ادامه حکم زندان و شلاقی است که ظالمانه برای وی صادر شده است.

ما امضاکنندگان این بیانیه ضمن اعتراض به زندانی کردن فعالان صنفی و مدنی بخصوص محمد حبیبی نسبت به صدور حکم انفصال از خدمت این فعال صنفی به مسئولان هشدار می دهیم و مسئول شرایط اسفناک جامعه و شرایط بحرانی آموزش و پرورش را نهادهای حاکمیتی و مسئولان کشور می‌دانیم.

محمد حبیبی و تمام معلمان دربند باید فورا آزاد گردند و به سر کلاس‌های درس برگردند. این خواسته مهم و جدی ماست و در هر مکان و زمان آن را مطالبه خواهیم کرد.

ما همه محمد حبیبی هستیم”.

تا زمان تنظیم این گزارش ۲۸۰۰ تن این بیانیه را امضا کرده اند.

لازم به یادآوری است که پیشتر نیز در تاریخ ۱۰ خردادماه، کانون صنفی معلمان تهران در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر احتمال انفصال از محمد حبیبی بیانیه‌ای صادر کرده بود.
محمد حبیبی در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه ۹۷ در جریان تجمع اعتراضی معلمان به همراه تعدادی دیگر از فعالین صنفی و شرکت کنندگان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و علیرغم آزادی همه بازداشت شدگان، در بازداشت مانده و به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی احمدزاده او را به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی به ۷ سال و نیم حبس و به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۱۸ ماه حبس و به اتهام اخلال در نظم عمومی به ۱۸ ماه حبس و همچنین ۷۴ ضربه شلاق و ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور به عنوان مجازات تکمیلی محکوم کرد.

محمد حبیبی در شهریورماه ۹۷ به زندان اوین منتقل شده و نهایتا جلسه دادگاه تجدید نظر وی در تاریخ دوم آبان ماه ۹۷ در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر برگزار شد و این دادگاه در دی ماه سال ۹۷ رای دادگاه بدوی را عینا تائید کرد. با توجه به ادغام احکام، ۷ سال و نیم از حبس وی قابلیت اجرایی دارد.

لازم به ذکر است در تابستان سال ۹۷ طی حکم کارگزینی حقوق ماهیانه محمد حبیبی قطع شد و پس از آن کلیه مراحل پیگیری صدور حکم مرخصی بدون حقوق ایشان صورت پذیرفت. در سطح اداره کل آموزش و پرورش و وزارتخانه مقرر شد مرخصی بدون حقوق وی به تائید هیئت رسیدگی به تخلفات اداری وزارتخانه برسد. علیرغم پیگیری های مکرر در تاریخ ۱۵ آذرماه توسط این هیئت به درخواست وی پاسخ منفی داده شد و در پی اعتراض به این رای پرونده مجددا تحت بررسی قرار گرفت. با این حال علیرغم سپری شدن بیش از یک سال از زمان بازداشت تاکنون به بهانه های مختلف پاسخی در این خصوص داده نشده است و زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال انفصال از خدمت محمد حبیبی به گوش می رسد.

محمد حبیبی هم اکنون در بند ۴ زندان اوین در حال تحمل حبس است.