برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 10374          2019-10-26 06:15:29

سپیده قلیان به قید وثیقه آزاد شد

ٖ بازگشت به صفحه اول
سپیده قلیان به قید وثیقه آزاد شد
سپیده قلیان، فعال مدنی که در ارتباط با پرونده اعتراض‌های کارخانه نیشکر هفت تپه به ۱۸ سال زندان محکوم شده بود آزاد شد. او روزهای قبل از آزادی دست به اعتصاب غذا زده بود.

سپیده قلیان از بازداشت شدگان اعتراضات هفت‌تپه روز شنبه چهارم آبان (۲۶ اکتبر) به قید وثیقه از زندان قرچک آزاد شد.

بنا بر برخی گزارش‌ها آزادی او که با سپردن یک میلیارد و پانصد میلیون تومان وثیقه انجام شده تا برگزاری دادگاه تجدیدنظر ادامه خواهد یافت.

این فعال مدنی پیش‌تر در آبان سال ۱۳۹۷ به همراه اسماعيل بخشی، فعال کارگری و شمار دیگری از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه بازداشت شده بود که پس از یک ماه بازداشت با وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

او سپس روز یکشنبه ۳۰ دی همان سال و یک روز پس از پخش فیلم اقرار تلویزیونی ‌به همراه برادرش مهدی قلیان بازداشت و به اتهاماتی از جمله "عضویت در گروه غیرقانونی، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام مجرم" شناخته شد و مجموعا به ۱۹ سال و شش ماه زندان محکوم شد.

در روزهای اخیر قلیان به یک اعتصاب غذای خشک دست زد که یک روز پیش از آزادی به آن پایان داد. او در توضیح علت این اعتصاب گفته بود: »«من دست از خوردن غذا و آب کشیده‌ام. دست از آزار من و خانواده‌ام برنمی‌دارند. خسته شده‌ام. مگر من چه قدر توان دارم؟ می‌خواهم هیاتی از قوه قضائیه برای بررسی وضعیت زندان قرچک بیایند».

قلیان در اواخر شهریورماه نیز در پیامی صوتی که برای بی بی سی فارسی فرستاد از وضعیت بد زندان قرچک پرده برداشت و گفت: »زندانیان زن زیر شلاق و ظلم و ستم‌اند، تبعیض جنسیتی قامتشان را خم نموده است و هیچ راهی برای آزادی ندارند.«