برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 10379          2019-10-28 10:50:36

پروین محمدی برای اجرای حکم یک سال زندان احضار شد

ٖ بازگشت به صفحه اول
پروین محمدی برای اجرای حکم یک سال زندان احضار شد

پروین محمدی، نایب رئیس اتحادیه آزاد کارگران ایران به شعبه اجرای احکام احضار شده است. در احضاریه‌ الکترونیکی دادگستری کل استان البرز آمده است که در صورت عدم حضور، حکم جلب او صادر می‌شود.

پروین محمدی یکشنبه پنج آبان در اینستاگرام نوشت:

«دیشب ساعت هشت شب در حالی که از شوق آزادی عزیزان در پوست نمیگنجیدم و دائم اخبار را دنبال میکردم که کدام عزیز دیگر پایش را از زندان بیرون گذاشته و همراهمان شده، پیامی از طرف قوه قضائیه آمد که به سامانه ثنا مراجعه کنم. بعد از رفتن به سامانه ثنا دیدم خبر احضار جهت اجرای حکم را بدون دادن هیچ مهلتی بهم ابلاغ کردند».

بر اساس بیانیه‌ای که اتحادیه آزاد کارگران ایران دوشنبه ششم آبان منتشر کرد، احضار پروین محمدی در حالی صورت گرفته که سند خانه شخصی او به گرو گرفته شده و وسایل شخصی او که در جریان دو بار دستگیری در سال گذشته توسط نیروهای امنیتی ضبط گردیده بود، هنوز پس داده نشده است. در این بیانیه آمده است:

«به گرو گرفتن خانه و وسائل شخصی پروین محمدی همزمان با فراخوان وی به زندان تماماً در راستای اعمال فشار بیشتر به این عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران است تا هم مدتی طولانی او را زندانی کنند و هم زیان‌های مادی جبران ناپذیری را به این کارگر بازنشسته وارد نمایند.»

پروین محمدی ششم اردیبهشت به همراه علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده، دو فعال کارگری دیگر در پارک جهان نمای کرج دستگیر شد و پس از پانزده روز بازداشت به قید کفالت آزاد گردید. دادگاه بدوی هر یک از این سه تن را به یک سال حبس محکوم کرد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر عیناً تأیید گردید.