برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 10384          2019-11-01 11:36:01

یک مقام «خانه کارگر»: بی‌اعتمادی علت کاهش اقبال کارگران به این تشکل است

ٖ بازگشت به صفحه اول
یک مقام «خانه کارگر»: بی‌اعتمادی علت کاهش اقبال کارگران به این تشکل است

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران می‌گوید گرایش به فعالیت در تشکل دولتی «خانه کارگر» کم شده است، حتی برخی کادرهای این تشکل دیگر رغبتی به فعالیت در آن ندارند، از این تشکل دلسرد شده‌اند و به آن بی‌اعتمادند.

با تشدید وخامت وضعیت اقتصادی و گسترش اعتراضات کارگران، اقبال کارگران نسبت به شوراهای اسلامی کاهش چشمگیری یافته است.

«برنا»، خبرگزاری وزارت ورزش و جوانان روز جمعه ۱۰ آبان در ارتباط با ریزش نیروهای تشکل‌های صنفی وابسته به رژیم نوشت:

«امروزه اما دیگر بسیاری از کارگران کشور اعتمادی چندان به این نوع از دسته‌بندی و گروه‌بندی‌ها ندارند و از میزان اقبال عمومی از تشکل‌های صنفی کارگری درون کشور که مشغول به فعالیتند کاسته شده است.»

برنا در این ارتباط به نقل از دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران نوشت با توجه به این که فعالیت‌ در تشکل خانه کارگر برای کارگران دستاوردی نداشته دلسرد شدن از این فعالیت‌ها طبیعی است.

نصرالله دریابیگی وضعیت خود را مثال زده و گفت:

«دلسرد شدن از فعالیت‌های صنفی در قالب تشکل‌های گوناگون در شرایط فعلی کشور را اگر مورد بحث و بررسی قرار دهیم می‌بینیم با امری طبیعی مواجه‌ایم و این موضوع به صورت ناخودآگاه به ذهن افرادی که مشغول به فعالیت و کار در جامعه هستند خطور می‌کند. بنده طی چند دهه اخیر تمامی رده‌های مختلف تشکیلاتی را گذرانده‌ام و به‌صورت صادقانه کار کرده‌ام اما چون در هر برهه‌ای با مشکلات مختلفی روبرو بوده‌ام نتوانسته‌ام به حق و حقوق خود برسم و در نتیجه از فعالیت‌هایی که کار تشکیلاتی حرف اول را در آن می‌زند دلسرد می‌شوم.»

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران افزود: «متاسفانه کارگر در کشور ما قدرتمند نیست، در صورتی‌که تمامی کسانی که به قدرت رسیده‌اند مورد حمایت کارگران قرار گرفته‌اند.»

دریابیگی گفت مسئولان انتخابی کشور همه با رای کارگران انتخاب شده‌اند اما پس از انتخاب، وعده‌ها را فراموش کرده‌اند. او پرسید مگر نمی‌بینند که «کمر کارگر زیر بار فشارهای اقتصادی خم شده و دیگر توان استقامت را ندارد؟»

دریابیگی به کمیسیون کارگری مجلس اشاره کرد که ۸۰ عضو دارد اما این نمایندگان «نمی‌توانند دغدغه‌های کارگران را درک کنند. در نتیجه این فراکسیون نمی‌تواند به مطالبات و درخواست‌های کارگران جامه عمل بپوشاند.»

باید افزود که، انتقادات دریابیگی مانع از آن نشد که او تبلیغات مبسوطی به نفع نظام، رهبر، و دولت انجام دهد و کارگران بخواهد در انتخابات آینده مجلس شرکت و به کسانی رای دهند که به ادعای او «از حقوق جامعه کارگر دفاع» می‌کنند.

خانه کارگر ارگان بالادستی شوراهای اسلامی کار و دبیر کل آن علیرضا محجوب نماینده مجلس است.