برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 10471          2019-12-25 12:07:50

هشت زن زندانی سیاسی در اوین، تا سه هفته ممنوع‌الملاقات شدند

ٖ بازگشت به صفحه اول
هشت زن زندانی سیاسی در اوین، تا سه هفته ممنوع‌الملاقات شدند
مسئولان زندان اوین هشت زن زندانی سیاسی متحصن را ممنوع‌الملاقات کرده و اجازه تماس تلفنی به آنها نمی‌دهند. آنها تهدید شدند پرونده جدیدی برای‌شان باز می‌شود. این زندانیان در همبستگی قربانیان اعتراضات آبان تحصن کرده‌اند.

آتنا دائمی، نرگس محمدی، منیره عربشاهی، یاسمن آریانی، صبا کردافشاری، مژگان کشاورز، سهیلا حجاب و سمانه نوروزمرادی، هشت زندانی سیاسی متحصن در زندان اوین هستند که گفته شده تا سه هفته ممنوع‌الملاقات شده‌اند.

تحصن این زندانیان سیاسی از روز شنبه ۳۰ آذر ماه آغاز شده و قرار است تا فردا پنجم دی ماه، همزمان با چهلمین روز کشتار قربانیان اعتراضات آبان ماه ادامه داشته باشد.

به گزارش کمپین حقوق بشر ایران، مسئولان زندان اوین روز یکشنبه گذشته و زمانی که معصومه نعمتی، مادر آتنا دائمی‌برای ملاقات فرزندش مراجعه کرده، به او گفتند که این زندانیان تا سه هفته ممنوع‌الملاقات هستند.

خانم نعمتی گفته ۹ ماه است موفق به ملاقات حضوری با آتنا نشده و بعد از تحصن جدید هشت زندانی سیاسی در زندان اوین، علاوه بر ممنوعیت ملاقات کابینی، امکان تماس تلفنی هم از این زندانیان گرفته شده است.

او با "امنیتی" خواندن شرایط بند زنان زندان اوین، به نقل از آتنا دائمی‌به کمپین حقوق بشر ایران گفت که بعد از تحصن بچه‌ها، ماموران زندان و "گارد" سراغ آنها آمده و تهدیدشان کردند که به زندان قرچک منتقل خواهند شد و پرونده‌های جدیدی برای‌شان تشکیل می‌دهند.

به گفته مادر آتنا دائمی، تحصن این زندانیان سیاسی تا روز پنج شنبه، ۵ دی ماه ادامه خواهد داشت.

پنجم دی ماه روزی است که منوچهر بختیاری و ناهید شیربیشه، والدین پویا بختیاری از پیش اعلام کردند در این روز مراسم چهلم پسرشان را در قطعه ۲۶ بهشت سکینه شهرستان کرج برگزار می‌کنند. بعد از این اظهارات و اعلام مراسم چهلم پویا بختیاری در اینستاگرام پدرش، وزارت اطلاعات پدر و مادر پویا را بازداشت کرد تا از برگزاری مراسم جلوگیری کند.

پویا بختیاری، جوان ۲۷ ساله‌ای است که با شلیک مستقیم گلوله در روز شنبه، ۲۵ آبان ماه در مهرشهر کرج جان باخت.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه دوم دی‌ماه ۹۸ (۲۳ دسامبر) در یک گزارش اختصاصی به نقل از سه مقام رسمی ایران که نخواسته‌اند نامشان فاش شود گزارش داد که در اعتراض‌های هفته آخر آن‌ماه در ایران حدود ۱۵۰۰ نفر کشته شده‌اند.

رویترز نوشته است خود آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، دستور برخورد شدید با معترضان را صادر کرده و به نیروهای امنیتی دستور داده برای متوقف کردن آنها هر کاری که لازم باشد انجام دهند.