برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 10662          2020-05-31 05:20:15

لاپوشانی جنایت کشتار ۱۵۰۰ معترض آبان‌ماه توسط رحمانی فضلی با تقلیل ۸۵ درصدی آمار آن

ٖ بازگشت به صفحه اول
لاپوشانی جنایت کشتار ۱۵۰۰ معترض آبان‌ماه توسط رحمانی فضلی با تقلیل ۸۵ درصدی آمار آن
رحمانی فضلی ، وزیر کشور دولت روحانی شب گذشته، ۱۰ خرداد و ۶ ماه و نیم پس از سرکوب خونین اعتراضات آبان‌ماه که به دستور مستقیم خامنه‌ای صورت گرفت، آماری از جانباختگان آبان‌ماه ارائه داد که تنها ۱۵ درصد آمار اعلام شده توسط منابع مستقل است.

وی در گفتگوی خود با یک برنامه تلویزیونی داخلی مدعی شد که در اعتراضات آبان‌ماه سال ۹۸ تنها بین ۲۰۰ تا ۲۲۵ نفر کشته شده‌اند. این در حالی‌ست که پس از سرکوب اعتراضات مردم به گرانی بنزین در اواخر آبان‌ماه، خبرگزاری رویترز در تاریخ دوم دیماه همان سال، شمار جان‌باختگان را دست‌کم ۱۵۰۰ تن ذکر کرد.

سازمان عفو بین‌الملل نیز چندی پیش، اسامی و مشخصات بیش از ۳۰۰ تن از معترضان جان‌باخته را منتشر ساخت و اعلام کرد که تعداد کشته‌ها باید بسیار بیش از این باشد.

رحمانی فضلی بدون اینکه مسئولیتی در این کشتار را متوجه دولت و شخص خود بداند،‌ گفت: «در اعتراضات آبان، هیچ مقابله مسلحانه‌ای با مردم نشد.» و تیراندازی نیروهای امنیتی دفاعی و در پاسخ به «حمله به پاسگاه‌ها» از طرف معترضان بوده است. اما کلیپ‌هایی که همزمان از درون تجمعات مردم معترض در فضای مجازی منتشر می‌شد و گواه شلیک مستقیم نیروهای امنیتی بود، این ادعای وزیر کشور را باطل می‌کند.جیف لوگو تلگرام ایران کارگر

صحنه‌های جنایت آبان‌ماه چنان آشکار است که فضلی در این گفت‌وگوی خود مجبور شد بگوید که ۸۰ درصد از کشته شدگان آبان ماه ۹۸، با سلاح های سازمانی (دولتی) جان خود را از دست داده‌اند.

او برای توجیه انگیزه آن کشتار و کاستن از بار جنایتی که صورت گرفت، به حربه زنگ‌زده و نخ‌نمای کشاندن پای تروریسم و اقدام از خارج مرزها روی آورد و معترضان آبان‌ماه را به داشتن «آموزش نظامی» و وارد کردن «سلاح قاچاق» از مرز متهم کرد.

فضلی با پریدن از روی واقعیت ۴۰ سال تروریسم داخلی و خارجی رژیم ایران و با هدف لاپوشانی جنایت‌هایی که در این مدت توسط آنها انجام شده است، پای داعش که سربرآورده از تروریسم جمهوری اسلامی در کشورهای همسایه است، نیز به میان کشید.

رحمانی فضلی همان کسی است که وقتی در یک جلسه مجلس در خصوص اعتراضات آبان‌ماه از او سوال شده بود که چرا به سر معترضان شلیک کرده‌اند، پاسخ داده بود:‌ «‌خب،‌ شلیک به پا هم انجام شده بود.» در آن زمان، انتشار پاسخ وزیر کشور دولت روحانی، شوک عظیمی را در جامعه ایجاد کرد.