برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 10699          2020-07-04 09:19:08

مردم ایران گرفتار در قعر چاه فقر ؛ گزارش روزنامه لوموند

ٖ بازگشت به صفحه اول
مردم ایران گرفتار در قعر چاه فقر ؛ گزارش روزنامه لوموند
روزنامه لوموند، چاپ پاریس، در شماره روز جمعه ۱۳تیر ماه ۹۹، گزارشی درباره وخامت اوضاع معیشتی مردم ایران و گسترش فقر در ایران منتشر کرده که سیمای طبقات بیش ‌از‌ پیش فرودست پایتخت را ترسیم می‌کند.

به نوشته لوموند، سوءتغذیه و بی‌سرپناهی، دو پی‌آمد بارز فقر و بیکاری هستند که در اثر فساد طبقات حاکم و بالاخره نتایج اقتصادی ویروس کرونا، سایه خود را در سراسر کشور پهن کرده‌اند.

روزنامه فرانسوی لوموند از قول یک زن طبقه متوسط تهران می‌نویسد که اوضاع امروز ایران به چاهی می‌ماند که مردم این کشور در آن گرفتار شده‌اند.

گزارشگر لوموند می‌نویسد: «فقر باعث شده که گوشت و میوه‌های فصلی از سفره حتی طبقه متوسط حذف شود؛ زیرا قیمت مواد غذایی، کالا و خدمات، نسبت به سال گذشته دست‌کم دو برابر افزایش یافته است.»

لوموند به‌ نقل از آخرین گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، نوشته است که در نتیجه ویروس کرونا بین ۲.۵ تا ۶.۵ میلیون نفر کار خود را از دست داده‌اند و به این ترتیب نرخ بیکاری در ایران به حدود ٣٧درصد افزایش یافته است.

گزارشگر لوموند می‌افزاید: «در اثر تشدید فقر، مردم حالا قسمتی از محل سکونت خود را هم اجاره می‌دهند؛ بسیاری از خانواده‌ها خانه و در نتیجه استقلال خود را از دست داده و از شدت فقر از نو به منازل والدین‌شان بازگشته‌اند. عده‌ای حتی کارشان به اجاره‌نشینی در زیر چادر در پشت‌بام منازل کشیده شده است.»

گزارشگر لوموند می‌افزاید: «بیش‌ از‌ پیش مردم برای سیر کردن شکم خود لباس‌ها و وسایل شخصی خود را می‌فروشند.»