برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 10836          2020-11-02 09:57:15

اعتصاب کارگران پتروشیمی فن‌آوران در ماهشهر

ٖ بازگشت به صفحه اول
اعتصاب کارگران پتروشیمی فن‌آوران در ماهشهر

کارگران واحدهای تعمیراتی پتروشیمی فن‌آوران در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر از روز شنبه ۱۰ آبان در اعتراض به تبعیض و پایین‌ بودن دستمزد دست به اعتصاب زده‌اند.

“پتروشیمی فن‌آوران” حدود ۸۰۰ کارگر دارد که با انواع مختلف قراردادهای کار به کار گرفته شده‌اند و در ازای کار مشابه حقوق و مزایای متفاوتی دریافت می‌کنند. کارگران واحدهای تعمیراتی که تعدادشان حدود ۱۸۰ نفر است در اعتراض به کمی دستمزد و تبعیض در پرداخت مزایا اعتصاب کرده‌اند. برغم تهدید کارگران برای پایان دادن به اعتصاب، یکشنبه ۱۱ آبان آن‌ها در ادامه اعتصاب خود مقابل کارگاه مرکزی شرکت تجمع کردند و خواستار رفع تبعیض در خدمات شغلی و ردیف‌های استخدامی شدند.


ازسایت زمانه



روابط عمومی پتروشیمی فن آوران وجود اعتصاب و اعتراض در این شرکت را تکذیب کرد. کارگران می‌گویند مدیر روابط عمومی دروغگوست، از وضعیت کارگران بی‌اطلاع است و حتی ساکن ماهشهر هم نیست.

در تیرماه سال جاری خبر شناسایی شبکه‌ای از مدیران پتروشیمی فن آوران در ماهشهر منتشر شد که برکناری چند تن از انان را در پی داشت.

به نوشته‌ی عصر جنوب، «مدیران این شرکت با سندسازی‌ و تاسیس شرکت‌های کاغذی به همراه چند خانم در بیرون از این شرکت، اقدام به تخلفات گسترده مالی کرده‌اند».

پتروشیمی فن‌آوران زیر مجموعه یکی از شرکت‌های وابسته به شستا (شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی) است.