برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 10867          2020-11-21 10:27:40

واکنش مردم به حمایت ۱۰۰ هزار تومانی دولت روحانی

ٖ بازگشت به صفحه اول
واکنش مردم به حمایت ۱۰۰ هزار تومانی دولت روحانی
همانطور که در گزارش‌ها و خبرها شنیده و خوانده‌اید، دولت روحانی طی هفته گذشته خبر حمایت ۱۰۰ هزار تومانی را تا پایان سال به یک سوم جمعیت اعلام کرد که با واکنش مردم در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

حمایت ۱۰۰ هزار تومانی دولت روحانی را مردم یک صدقه‌سری و گدا فرض کردن مردم ایران می‌دانند و می‌گویند:‌ «این پول نمی‌تواند حتی بخش کوچکی از هزینه‌های معیشتی مردم را پوشش دهد.»

روحانی در جلسه هیات دولت این خبر را به عنوان یکی از افتخارات خود در هفته گذشته اعلام کرد که به یک سوم جامعه، برای چهار ماه یک بسته کمک معیشتی خواهد داد.

به گفته روحانی افرادی که مشمول این کمک خواهند شد در ماه آذر، دی، بهمن و اسفند، ماهانه به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان خواهد داد.

اما واکنش مردم از دریافت این به اصطلاح یارانه چندان خوشایند نبوده است، چرا که این پول حتی نمی‌تواند بخش ناچیزی از هزینه‌های معیشتی آنها را پوشش دهد، تورم در مهر ماه، به بیش از ۴۱ درصد رسیده و قیمت کالاهای خوراکی هر روز گران‌تر از روز قبل خواهد بود.

حمایت ۱۰۰ هزار تومانی
یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گوید: یک موقع فشار نیاید به جیب دولت، ما راضی نیستیم کمر دولت و آقای روحانی زیر این فشار خم شود؛ فقط آقایان رفاه و دولت لطف کنند این پول را نقدی بدهند به مردم، چون دوباره مردم هجوم نبرند به فروشگاه‌ها و آمار کرونا رکورد جدیدی را ثبت کند.»

کاربری دیگری می‌گوید: «صد قرون بده آش به همون خیال باش… آخر با صد تومان چی می‌شه خرید با این جنس‌های گرون.»
کاربر دیگری به تمسخر می‌گوید: «من از هم اکنون مشغول آماده کردن یک لیست هستم که با این صد تومان چکار کنم؛ فکر می‌کنم اگر یک خانه و یک ماشین شاسی‌بلند و یک ویلا در شمال بیگیرم، باز هم اضافه خواهم آورد. علی‌برکت‌الله.»

اما در این بین سوال گروهی از مردم نیز این است که حالا این صد تومان شامل چه کسانی می‌شود؟

مخاطبی می‌گوید: «آقای روحانی لطفا می‌گفتید به چه کسانی میرسد؟ ما همه مشکل داریم؛ مثل معیشتی نشود که به ماها نرسید.»

کاربری که به نظر از کارگران بازنشسته و بیمه‌بگیر تامین اجتماعی است، می‌گوید: «آیا کارگران تامین اجتماعی هم می‌گیرند.»

دیگری می‌گوید: « دفعه قبل که به ما نرسید، این بسته خدا کند به ما برسد، چون این بار بیکار هستم و زیر پوشش هیچ نهادی هم نیستم.»

اکنون دولت روحانی قبل از هر کس، خودش هم به خوبی می‌داند در شرایطی که اقتصاد در گل نشسته‌اش هر روز بیشتر در باطلاق ورشکستگی فرو می‌رود، اعلام حمایت ۱۰۰ هزار تومانی، در شرایطی که قیمت‌های مواد غذایی و خورد و خوراک روزانه مردم سرسام‌آور است، بیشتر به جوک و تمسخر دولت در میان مردم، تبدیل شده است.