برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 10907          2020-12-22 13:11:48

۱۰ تجمع اعتراضی برگزار شد

ٖ بازگشت به صفحه اول
دستکم ۱۰ تجمع اعتراضی برگزار شد
خبرگزاری هرانا – طی روز گذشته و امروز سه‌شنبه ۲ دی، جمعی از حواله داران خودروی شاهین در مقابل دفتر شورای رقابت در تهران، شماری از شهروندان معترض به قوانین خانواده و مهریه در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی، دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز در محوطه این دانشگاه، گروهی از مهندسان‌ ساختمان‌ استان ‌البرز در مقابل سازمان نظام‌ مهندسی، جمعی از فرهنگیان شاغل در واحدهای آموزشی استان گلستان در مقابل ساختمان استانداری در گرگان، رانندگان اتوبوس‌های درون شهری ارومیه برای چهارمین روز متوالی در یکی از خیابان های این شهر، تنی چند از کارکنان قرارداد مدت موقت سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی برای دومین روز متوالی در محل این سازمان، کارگران پتروشیمی دهدشت در مقابل این شرکت، جمعی از حواله داران نیسان وانت مقابل شرکت زامیاد و گروهی از حواله داران خودروی کوپا در مقابل سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده در تهران در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه‌شنبه ۲ دی ۹۹، جمعی از حواله داران خودروی شاهین مقابل دفتر شورای رقابت در تهران دست به تجمع زدند.

تجمع این شهروندان در اعتراض به قیمت اعلام شده برای این خودرو و متضرر شدن حواله داران صورت گرفته است.


تجمع شهروندان در اعتراض به قوانین خانواده و مهریه
به گزارش خبرگزاری هرانا، امروز سه‌شنبه ۲ دی‌ماه ۹۹، شماری از شهروندان در اعتراض به قوانین خانواده و مهریه در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

در این تجمع حاضرین شعارهایی از جمله “حقوقمون ریال سکه هامون دلار” و “دغدغه زندگی، مهریه میلیاردی” سر دادند.

رویه قضایی و نوسانات شدید قیمت سکه معضل زندانیان و محکومین مهریه را به موضوع روز تبدیل کرده و بسیاری معتقدند نیاز به بازنگری در قوانین ازدواج، بیش از پیش پررنگ شده است.

نمایشگر ویدیو
Media error: Format(s) not supported or source(s) not foundدریافت پرونده: https://www.hra-news.org/wp-content/uploads/2020/12/video_2020-12-22_10-29-06.mp4?_=2

00:00
00:55


تجمع دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز
به گزارش شوراهای صنفی دانشجویان کشور، روز دوشنبه ۱ دی ۹۹، دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز در محوطه این دانشگاه، دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این دانشجویان در اعتراض به عدم به رسمیت شناختن حضور نمایندگان دانشجویان در شورای آموزشی دانشگاه صورت گرفت و خواهان اداره‌ شورایی دانشگاه شدند.

این دانشجویان در این تجمع پلاکاردهایی از جمله «نه پادگان، نه بنگاه، درود بر دانشگاه» و «عدالت آموزشی، اداره‌ی شورایی آموزش» را به همراه داشتند.

تجمع مهندسان‌ ساختمان‌ استان ‌البرز
به گزارش ایسنا، امروز سه‌ شنبه ۲ دی ۹۹، گروهی از مهندسان‌ ساختمان‌ استان ‌البرز، در مقابل سازمان نظام‌ مهندسی دست به تجمع اعتراضی زدند.

نماینده افراد حاضر در این تجمع به ایسنا گفت: جمعی از مهندسان ساختمان استان البرز پیش از این در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی در اعتراض به نحوه‌ی پرداخت حق‌الزحمه‌ مهندسان ناظر و تقسیط آن بدون توجه به شرایط بهداشتی جامعه، تورم فزاینده و کاهش ارزش پول ملی و پایین بودن دستوری هزینه‌ ساخت و در نهایت ناچیز بودن تعرفه‌ ناظران چهار رشته‌ مهندسی اعلام کرده بودند که به عملکرد سازمان در خصوص دریافت کامل مجموع تعرفه از مالکان و مالیات کارها طبق تعرفه‌ روز و حبس آن در حساب سازمان با ساختار غیرشفاف و مشخص نبودن محل استفاده‌ی رسوب مبالغ مذکور و امکان ایجاد فساد اعتراض دارند و خواستار موارد زیر شده بودند:

۱- اعلام جدول تفکیکی تعرفه‌ی سال ۹۹ جهت ارایه خدمات مهندسی چهار رشته بر هر مبنایی

۲- اصلاح نحوه‌ پرداخت دستمزد نظارت مهندسان بدون رسوب پول در حساب سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز و توجه به مقتضیات زمان و واریز مبالغ مهندسان به حساب‌های واسطه به‌نام ایشان

۳- انتشار شفاف کارکرد اعضا و کارکنان سازمان نظام‌ مهندسی البرز

۴- اجرایی شدن دستورالعمل مجری برای تمامی متراژها

۵- برخورد با افراد متخلف از دستورالعمل ابلاغیه‎ی تعارض منافع

۶- ارجاع تمامی کارها در سامانه ارجاع نظام مهندسی اعم از کارهای بالای ۵۰۰۰ متر‎مربع

۷- کنترل صلاحیت و ظرفیت اشخاص حقیقی و شرکت‎ها

۸- شفافیت مالی سازمان

تجمع فرهنگیان استان گلستان
به گزارش ایرنا، روز دوشنبه ۱ دی ماه ۱۳۹۹، جمعی از فرهنگیان شاغل در واحدهای آموزشی استان گلستان در مقابل ساختمان استانداری در گرگان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، این شهروندان که خود را معلمان خرید خدمت سال ۹۳ به بعد معرفی کردند و مطالبه اصلیشان را تبدیل وضعیت خرید خدمات آموزشی به استخدام رسمی عنوان کردند.

تجمع رانندگان اتوبوس‌های درون شهری ارومیه
به گزارش ایلنا، امروز سه‌شنبه ۲ دی ۹۹، شماری از رانندگان اتوبوس‌های درون شهری ارومیه برای چهارمین روز متوالی در اعتراض به عدم دریافت مطالبات خود دست به اعتصاب و تجمع اعتراضی زدند.

به گفته یکی از شهروندان معترض: “بنابر اعلام ریاست‌جمهوری مقرر شده به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی لوازم قطعات و لاستیک به صورت یارانه ای ارائه شود اما این امر تاکنون محقق نشده است”.

محمدی یکی از رانندگان باسابقه شرکت واحد با اشاره به مشکلات به وجود آمده در شرایط کرونایی برای رانندگان گفت: “شهروندان از ترس مبتلا شدن به کرونا کمتر سوار اتوبوس می شوند و با توجه به اینکه هزینه نگهداری اتوبوس‌ها زیاد است کار کردن در این شرایط مقرون به صرفه نیست و با توجه به بالارفتن قیمت قطعات و لوازم یدکی فشار بیشتری بر رانندگان وارد شده است که باید با ارائه تسهیلات حمایتی باری از روی دوش رانندگان برداشته شود”.

طی سه روز گذشته نیز رانندگان اتوبوس خط‌ واحد بخش خصوصی ارومیه به دلایل مشکلات مالی تجمع کرده و اتوبوس‌های خود را خاموش و فعالیتی ندارند و به همین علت مردم نیز دچار مشکلات بسیاری در شهر شده‌اند چون تنها اتوبوس‌های ملکی معدود شهرداری مشغول به فعالیت و جا‌به‌جایی مسافران هستند.

شهریورماه امسال نیز رانندگان بخش خصوصی به علت مشکلات بیمه‌ای خود دست به تجمع زده و شهرداری ارومیه عنوان کرد که این مشکل را برطرف خواهد کرد این در حالی است که رانندگان تاکنون از نتیجه آن راضی نبودند.

تجمع کارکنان پتروشیمی بندر امام خمینی
به گزارش ایلنا، امروز سه‌شنبه ۲ دی ۹۹، جمعی از کارکنان قرارداد مدت موقت سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی برای دومین روز متوالی، در محل این سازمان دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، این کارکنان در این تجمع خواهان اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل طبق قانون طرح مزایای اقلیمی و اجرای پرداخت عیدی پایان سال طبق قانون کار شدند .

تجمع روز گدشته این شهروندان با شعارهایی در اعتراض به مدیرعامل این سازمان همراه بود.

تجمع کارگران پتروشیمی دهدشت
به گزارش کبنا، امروز سه‌شنبه ۲ دی ۹۹، کارگران پتروشیمی دهدشت جهت رسیدگی به مطالباتشان در مقابل این شرکت دست به تجمع زدند.

تجمع حواله داران نیسان وانت
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه ۲دی ۹۹، جمعی از حواله داران نیسان وانت در اعتراض به دریافت نکردن خودروهای خود روبروی شرکت زامیاد دست به تجمع زدند.

تجمع حواله داران خودرو کوپا
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، گروهی از شهروندان در مقابل سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده در تهران دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، شرکت ریگان خودرو ۲ سال پیش اقدام به فروش خودروی کوپا کرده ولی تا کنون خودرویی به خریداران تحویل نداده است.