برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 10957          2021-02-03 09:03:45

کارگران هفت‌تپه: در خفه کردن صدای اعتراض‌مان، همه جناح‌ها شریک هستند

ٖ بازگشت به صفحه اول
کارگران هفت‌تپه: در خفه کردن صدای اعتراض‌مان، همه جناح‌ها شریک هستند
کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با انتشار یک اطلاعیه عمومی، درباره آخرین وضعیت این شرکت اطلاع‌رسانی کردند.

در این اطلاعیه که با هشتگ «رونوشت به تمام رسانه‌ها» همراه شده، مخاطب این اطلاعیه تفصیلی «کارگران، مزدبگیران، معلمان، پرستاران، دانشجویان، بازنشستگان و عموم مردم شریف ایران» معرفی شده است.

آن‌ها در ابتدای این بیانیه با اشاره به اعتراضات دامنه‌دار و مداوم خود از سال ۱۳۹۷ و بازداشت و احضار همکارانشان نوشته‌اند: «مستحضرید که بعد از سال ٩٧ که اعتراضات با شکوه ما با دستگیری و شکنجه و اعتراف اجباری علیه همکاران ما ادامه پیدا کرد، ما در سال بعدش در ٩٨و ٩٩ نیز چندماه در اعتصاب بودیم. خواسته ما لغو خصوصی سازی و واگذاری شرکت به کارگران و یا بازگشت شرکت به بخش عمومی-دولتی با نظارت کامل شورای مستقل کارگری است.»

این کارگران در بیانیه خود به وعده‌هایی که از سوی نمایندگان مجلس و مسئولان دستگاه قضایی در ایران در ارتباط با پرداخت حق و حقوق کارگران داده شده سخن گفته و نوشته‌اند: « شاهد بوده‌اید که نمایندگان مجلس و رئیس قوه قضائیه و بسیاری مسئولین وعده‌ها دادند که حق کارگران هفت تپه ضایع نخواهد شد. ولی همه قوا با همکاری حسن روحانی و معاون اول و وزرایش تاکنون فقط و فقط به نفع کارفرمای اختلاس‌گر هفت تپه عمل کرده‌اند. کارفرمایی که با اعتبار شرکت ما، دو میلیارد دلار (برابر دستمزد سه نسل پنج هزار کارگر) اختلاس کرده، اما آزاد است. ولی برای ده‌ها کارگر هفت تپه همین چند هفته قبل پرونده امنیتی درست کردند.»

به نوشته این کارگران «دادستان کل کشور، منتظری و معاون رئیس قوه قضائیه یعنی الفت، کمال همکاری را با اختلاس‌گران می‌کنند».

آن‌ها به توقف روند دادگاه‌های تشکیل شده برای اختلاس اشاره کرده و نوشته‌اند: «دادگاهی که برای بررسی خلع ید از بخش خصوصی قرار است تشکیل شود، لابد با رشوه‌های اسدبیگی اختلاس‌گر و با اعمال نفوذ منتظری و الفت به نفع غارتگران بخش خصوصی رای خواهد داد. فرزندان منتظری دادستان کل کشور و برادر جهانگیری از شرکای اختلاس‌های اسدبیگی کارفرمای بخش خصوصی هستند.»

این کارگران «محمدباقر قالیباف»، رئیس مجلس شورای اسلامی و «نیکزاد» از اعضای هیئت رئیسه مجلس را به «حمایت از وزیر اقتصاد دولت حسن روحانی» متهم کرده و می‌گویند:«آن‌ها حتی اجازه نمایش استیضاح را نمی‌دهند. ولی از طرفی می‌خواهند ادعا کنند دنبال عدالت هستند! ملاحظه می‌کنید که هر سه قوا با تمام قوا از اختلاس‌گران حمایت می‌کنند.»

در بیانیه کارگران شرکت هفت‌تپه به میزان هنگفت مبلغی که مالک خصوصی این مجموعه بزرگ اختلاس کرده است اشاره شده و این مبلغ با مقدار معوقات مزدی که کارگران از این شرکت باید دریافت کنند مقایسه کرده و نوشته‌اند: «مبلغ اختلاس اسدبیگی کارفرمای هفت تپه با همدستی لیستی از بیش از چهل مدیر ارشد و مسئول حکومتی، برای ایجاد بالغ بر یک میلیون شغل کفایت می‌کند. اما حقوق کمتر از پنج هزار کارگر هفت‌تپه باید هر بار با جنگ پرداخت شود. تازه اعلام می‌کنند مازاد نیرو دارند. در حالی که هفت تپه ظرفیت اشتغال هفت هزار کارگر را دارد.»

https://t.me/kargarane7tape