برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 11131          2021-07-11 08:46:36

محمد نوریزاد در بیمارستان بستری شد

ٖ بازگشت به صفحه اول
محمد نوریزاد در بیمارستان بستری شد

محمد نوریزاد که موقتا به مرخصی آمده است، بعلت تشدید بیماریش به اورژانس بیمارستان منتقل شد
زندانی سیاسی محمد نوریزاد ، روز یکشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰، بعلت تشدید بیماریش به اورژانس بیمارستان منتقل گردید. وی بعد از چهار ماه اعتصاب دارو و غذا، در زندان حالش به وخامت گراییده بود. وی در تاریخ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ در مشهد دستگیر و زندانی شد. او از جمله امضا کنندگان بیانیه ۱۴ نفره است که خواستار استعفای علی خامنه‌ای شده بودند.

محمدحسین آقاسی وکیل نوریزاد، روز پنجشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۰، در صفحه توییتر خود نوشت که آقای نوریزاد به مرخصی آمده است. وکیل وی در پیام توییتریش ذکر نموده که مبلغ ۸ میلیارد ریال برای فرستادن وی وثیقه گرفته‌اند.

محمد نوریزاد که بعلت فشارهای زندان و اعتصاب غذا و دارو بشدت حالش وخیم شده بود، برای درمان به مرخصی استعلاجی فرستاده شده است. وی بارها در زندان دست به اعتصاب غذا زده است. آخرین اقدام اعتراضی ایشان اعتصاب غذا به همراه اعتصاب دارویی و خودزنی بود.

نوریزاد در روز ۹ اردیبهشت سال جاری با پرکردن یک فایل صوتی، از تصمیمش برای «خودکشی اعتراضی» خبر داد. وی در این فایل صوتی تأکید کرده بود که اگر به اذیت و آزار خانواده‌اش ادامه دهند، او دست به خودکشی اعتراضی خواهد زد. پسر محمد نوریزاد نیز دستگیر گردیده و به سه سال و نیم حبس محکوم شده است.

محمد نـوریزاد و هر روز یک زخم تازه
در ۱۸ اسفند سال ۹۹، محمد نوریزاد نامه‌ای اعتراضی به وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران نوشت. وی در این نامه تأکید کرد؛ در اعتراض به بی‌‌اعتنایی و وضع سلامتیش تصمیم دارد دست به خود کشی بزند. در این نامه آمده است: «هر روز یک زخم تازه بر زخم‌های پیشین خود خواهم افزود و خود را دست به گریبان مرگ پیش خواهم کشید». وی در این نامه، علاوه بر اعتراض به عدم رسیدگی به پرونده شلیک به هواپیمای اوکراینی و محکومیت پسرش، جرم خود را گفتن حقایق اعلام نمود.