برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 11481          2022-05-19 12:01:19

گزارشی از وضعیت #رضا_شهابی

ٖ بازگشت به صفحه اول
گزارشی از وضعیت #رضا_شهابی
وضعیت جسمی ‎رضا شهابی در ‎زندان ‎اوین رو به وخامت گذاشته و از روز شنبه تیم پزشکی بارها بالای سر او رفته اما حال وضعیت جسمی اش به حالت عادی بازنگشته است.
فشار خون رضا بالا رفته،دچار کمر درد شدید شده، بی حسی در سیستم عصبی باز هم عود کرده و سمت چپ صورت او بی حس شده که ‏در حال سرایت به سایر نقاط بدن اوست. همچنین ‎رضا شهابی دچار گردن درد و سردرد شدید شده است.
تمام اینها عوارض شکنجه های رضا در دوره بازداشت قبلی در بند ۲۰۹ اطلاعات اوین است. رضا شهابی در نتیجه ‎شکنجه های وزارت اطلاعات طی سال های قبل و در بازداشت های پیشین،دچار عوارض بازگشت ناپذیری ‏در سیستم عصبی، فقرات، کمر و گردن شد که اکنون با بازداشت مجدد وی دوباره این عوارض عود کرده است. پزشکان از روز شنبه بارها بالای سر رضا رفته و با خوراندن داروهای بی حسی و کاهنده درد، تلاش کرده اند وضعیت او را به حالت عادی دربیاورند اما متاسفانه وضعیت جسمی او کماکان وخیم است.
‏رضا شهابی روز یکشنبه، در تماس تلفنی به خانواده خود خبر داد که بازداشت موقت او توسط دادیاری شعبه دوم مقدس اوین و به درخواست بازجویان اطلاعات، به مدت یک ماه تمدید شده است. این در شرایطی است که رضا باید به صورت اورژانسی به بیمارستان منتقل شود.
بازجویی و تحت فشار قرار دادن رضا ‏شهابی در این شرایط جسمی، مصداق بارز شکنجه های شدید جسمی است.
‏شهابی در این شرایط جسمی، مصداق بارز شکنجه های شدید جسمی است. ‎#رضا_شهابی ، فعال کارگری است که در راستای دفاع از حقوق کارگران فعالیت می کند. رضا و سایر ‎زندانیان کارگری و سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.
کمپین دفاع از رضا شهابی