برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 9458          2018-06-16 14:03:43

سینا عمران و علی مظفری دو فعال دانشجویی به هشت سال حبس محکوم شدند

ٖ بازگشت به صفحه اول


سینا عمران و علی مظفری دو فعال دانشجویی دانشگاه تهران از سوی دادگاه انقلاب به هشت سال حبس تعزیری، دو سال ممنوعیت خروج از کشور، محرومیت از فعالیت‌ سیاسی و ممنوعیت حضور درفضای مجازی محکوم شدند.





به گزارش کمپین حقوق بشر در ایران، این حکم از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی و به اتهاماتی چون «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» صادر و ابلاغ شده است.





سینا درویش عمران، دانش‌آموخته رشته مترجمی زبان آلمانی دانشگاه تهران و علی مظفری دانشجوی انسان‌شناسی این دانشگاه، از جمله فعالان صنفی-دانشجویی بودند که نهم و دهم دی ماه ۹۶ و همزمان با اعتراضات سراسری در ایران از سوی وزارت اطلاعات بازداشت شدند و پس ازمدتی با قرار وثیقه آزاد شدند.





پس از اعتراض‌های دی ماه سال ۹۶ ، مقام های امنیتی بیش از ۱۰۰ فعال صنفی دانشجویی را بازداشت کردندو در پی آن در اسفندماه ۹۶ بیش از ۱۵۰۰ دانشجوی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران نیز در بیانیه‌ای اعتراضی اعلام کردندنسبت به صدور احکام قضایی و تشکیل پرونده‌هایی که منجر به «هرگونه گرفتاری و محرومیت و حبس» برای دانشجویان بازداشت‌شده شود، «حساس» خواهد ماند.