برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 9471          2018-06-23 10:43:51

پرونده تجاوز به دانش‌آموزان در تهران؛ تعطیلی مدرسه، استعفای مدیر منطقه‌ای

ٖ بازگشت به صفحه اول
خبرگزاری هرانا – در پی ماجرای آزار جنسی دانش آموزان در دبیرستان معین تهران، جلسه شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی شهر تهران برگزار شد. طی این جلسه مجوز تاسیس مدرسه معین تهران لغو و این موسسه تعطیل شد. همچنین در پی این ماجرا و به دنبال استعفای ناصر کوهستانی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ تهران، هوشنگ میرشفیعی به عنوان سرپرست این مدیریت معرفی شد.





به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، موضوع آزار جنسی دانش آموزان مدرسه دوره اول متوسطه غیردولتی معین منطقه ۲ تهران در جلسه شماره ۸۷۰ شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی شهر تهران در تاریخ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ مطرح و بر اساس مصوبه آن شورا، مجوز تاسیس موسسه لغو و مدرسه فوق الذکر تعطیل اعلام شد.


اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: “بر این اساس تدابیری اتخاذ شده تا دانش آموزان این مدرسه با هماهنگی‌های صورت گرفته در سایر مدارسی که تمایل و شرایط ثبت نام دارند ساماندهی شوند و خللی در امر تحصیل آنان ایجاد نخواهد شد”.


همچنین به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران در پی استعفای ناصر کوهستانی، صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ تهران، هوشنگ میرشفیعی به عنوان سرپرست این مدیریت معرفی شد.





هرانا پیشتر گزارش کرده بود، احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از معاینه هفت دانش آموز پرونده آزار جنسی در دبیرستان معین تهران از سوی پزشکی قانونی خبر داد و گفت که تنها دو دانش آموز دچار مشکلات روانشناختی بودند. شجاعی درباره وضعیت ناظم مدرسه نیز گفت “ناظم این مدرسه نیز برای انجام تست‌های روانشناختی و شخصیتی به روانپزشکان قانونی معرفی شد و در حال حاضر برابر آزمایش‌های مختلفی که تا کنون بر روی وی انجام شده مشکل خاصی در این فرد دیده نشده اما آزمایش‌های بعدی نیز بر روی این فرد انجام خواهد شد”.





پیشتر غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران گفته بود که پرونده آزار جنسی در دبیرستان معین تهران در دادگاه کیفری دو استان تهران (دادگاه ویژه کارکنان دولت) رسیدگی می شود، مگر اینکه بعد از تحقیقات بعدی اتهامات دیگری مطرح شود که در این صورت پرونده به دادگاه دیگری ارجاع داده می شود.





گفتنی است که مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در تاریخ ۸ خردادماه در خصوص پرونده ای که در آن شواهد حاکی از اذیت و آزار جسنی و گروهی دانش‌آموزان پسر دبیرستان پسرانه معین در غرب تهران است از معاون این مدرسه که متهم است با پخش تصاویر پورنوگرافی از طریق گوشی تلفن همراه، دانش‌آموزان را وادار به اعمال غیراخلاقی می‌کرده، به دادسرای ناحیه ۲۱ شکایت کرده است.





پیشتر رئیس بخش معاینات روانپزشکی سازمان پزشکی قانونی کشور گفته بود که ۷ نفر از دانش‌آموزان حادثه غیر اخلاقی دبیرستان معین تهران، برای انجام معاینات روان شناسی به پزشکی قانونی مراجعه کردند و مورد معاینه قرار گرفتند و مشخص شد که دچار آسیب روانی شده‌اند. وی در مورد سن دانش آموزان مراجعه کننده به پزشکی قانونی هم گفت “آنان در پایه هفتم و هشتم تحصیل می‌کنند و حدود ۱۳ تا ۱۴ سال سن دارند”.





قبل‌تر رئیس کل دادگستری استان تهران از شکایت ۱۵ نفر از اولیاء دانش‌آموزان در این پرونده خبر داد و گفت که تاکنون این تعداد از اولیاء شکایت کرده‌اند اما امکان دارد در هفته آینده افراد دیگری هم به تعداد شکات اضافه شوند. به گفته اسماعیلی پرونده فعلاً یک متهم دارد که در بازداشت به سر می‌برد.





رئیس کل‌دادگستری استان تهران اضافه کرد: “از یکایک دانش‌آموزان تحقیقات لازم انجام می‌شود و به لحاظ اینکه تحقیقات را کامل نمی‌دانیم، به تحقیق از دانش‌آموزان، اولیاء آنها، متهم و افراد دیگری که از این محیط آموزشی اخبار و اطلاعاتی داشتند، نیازمندیم تا تحقیقات را تکمیل کنیم”.





لازم به یادآوری است که پیشتر خبرگزاری خبرآنلاین با انتشار گزارشی از آزار و اذیت جنسی گروهی از دانش‌آموزان در یک مجتمع آموزشی غیرانتفاعی در منطقه ۲ تهران خبر داد.


یکی از اولیای دانش‌آموزان در گفت‌وگویی اظهار کرد: “پسر من از چند ماه پیش پرخاشگر و به شدت عصبی شده بود و حتی ما تصور می‌کردیم او دچار بیماری شده است. او را پیش پزشک بردیم و روند درمان برای پرخاشگری او ادامه یافت تا اینکه پسرم گفت در مدرسه چه بلایی به سرش آمده است”.


این‌طور که پدر دانش‌آموز یاد شده اعلام می‌کند، یکی از مسئولان مدرسه با پخش تصاویر مستجهن از طریق گوشی تلفن همراه، بچه‌ها را وادار به اعمال غیراخلاقی می‌کرده است.


تصاویری که پدر و مادر دانش‌آموزان از این مسئول مدرسه ارائه کرده‌اند نشان می‌دهد که فرد یاد شده دستبند به دست و در حضور پلیس اقرار می‌کند او با پخش تصاویر فیلم‌های پورنوگرافی، بچه‌ها را تحریک به اعمال غیراخلاقی کرده است.


اولیای دانش‌آموزان می‌گویند هم‌اکنون بچه‌ها تحت درمان روانشناسی هستند و با وجود اینکه فصل امتحانات آنهاست، از لحاظ روحی و روانی به شدت آسیب دیده‌اند.