برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 9567          2018-08-07 22:38:52

کانون نویسندگان ایران: مجید مددی درگذشت

ٖ بازگشت به صفحه اول
مجید مددی درگذشت
مجید مددی ، نویسنده ، مترجم ، استاد دانشگاه و عضو قدیمی کانون نویسندگان ایران ، روز دو شنبه 15 مرداد 1397 در سن 83 سالگی درگذشت.
مجید مددی دانش آموخته ی علوم سیاسی و تحصیل کرده ی فلسفه سیاسی در کشور انگلستان بود . وی از دوره ی نوجوانی در کنار تحصیل و مطالعه ی آثار ادبی و فلسفی ، به صفوف مبارزان راه آزادی پیوست.
مددی پژوهشگر و مترجمی توانا بود . او با احاطه ای که بر فلسفه ی سیاسی و مباحث نظری در حوزه ی علوم اجتماعی و نظریه های ادبی داشت ، تعدادی از مهم ترین کتاب ها و مقالات نویسندگان و اندیشمندان غربی را همراه با شرح و تفسیر انتقادی به زبان فارسی برگرداند.
کتاب "علم و ایدئولوژی" لویی آلتوسر با ترجمه ی مجید مددی همراه با شرح و تفسیرهای مفصل و روشنگرانه ، یکی از جامع ترین آثاری است که از آن فیلسوف معاصر در زبان فارسی موجود است.
فلسفه و هنر از دیدگاه مارکس ، اثر میخائیل لیف شیتنر ، مارکسیسم و اخلاق ، اثر یوجین کامنکا ، سه چهره ی دموکراسی ، اثر کرافورد رومک فرسون، از خودبیگانگی انسان مدرن ، اثر فریتس پاینهایم از جمله ترجمه های مددی است. علاوه بر این مقالات متعددی در باب فلسفه سیاسی و مباحث ادبی و فرهنگی از زنده یاد مجید مددی به یادگار مانده است.
کانون نویسندگان ایران درگذشت مجید مددی را به خانواده ی ایشان و به جامعه ی فرهنگی مستقل ایران تسلیت می گوید و در مراسم یادبود او در کنار خانواده اش خواهد بود.

کانون نویسندگان ایران
16 مرداد 1397