برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 9599          2018-08-20 12:43:40

سومین روز اعتراض‌ها در نیشکر هفت‌تپه علیه تهدید و ضرب‌و‌شتم کارگران و خصوصی‌سازی کارخانه

ٖ بازگشت به صفحه اول



کارگران مجتمع صنعتی نیشکر هفت‌تپه دوشنبه ٢٩ مرداد برای سومین روز متوالی دست به اعتراض زدند. اعتراض روز گذشته این کارگران با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شده بود.

بخش مهمی از اعتراض‌های کارگران نیشکر هفت‌تپه در حمایت از همکاران‌شان در بخش خوراک دام است. شماری از کارگران این بخش ٢٨ تیر اخراج شده‌اند.

کارگران اخراجی بخش خوراک دام یکشنبه در اعتراضات نیشکر هفت‌تپه شرکت کردند و خواهان بازگشت به کار شدند. پس از درگیری لفظی با کارفرما، کارگران اخراجی با ریختن بنزین روی خودشان قصد خودسوزی داشتند که دیگر کارگران مانع آن شدند.

اما یگان ویژه به درخواست کارفرما با گاز اشک‌آور و باتوم به آنها حمله کرد و پنج تن دستگیر شدند.

کارگران معترض دوشنبه در حمایت از همکاران اخراج‌شده و اعتراض به ضرب‌و‌شتم آنها، به سمت کارخانه خوراک دام این مجتمع راهپیمایی کردند.

معترضان می‌گویند با واگذاری این بخش از مجتمع به شرکت «سرزمین مهر و ماه» و نیز واگذاری زمین‌های نیشکر هفت‌تپه به بخش خصوصی مخالفند. اتحادیه آزاد کارگران دوشنبه اسنادی را منتشر کرد که واگذاری این بخش به کارفرمای خصوصی را اثبات می‌کند.

شرکت سرزمین مهر و ماه این موضوع را تکذیب کرده است.

بخش دیگری از اعتراضات دوشنبه این کارگران به تغییر مدیریت حراست کارخانه بازمی‌گردد. معترضان نیشکر هفت‌تپه در ابتدای تجمع در برابر در حراست گرد آمدند و خواهان تغییر مدیر جدید آن بودند. کارگران می‌گویند مدیر جدید دائماً آنها را به خاطر پیگیری حقوق‌شان تهدید می‌کند.

به علاوه، کارگران نیشکر هفت‌تپه سه‌ماه است که حقوقی نگرفته‌اند. تا کنون هیچ یک از مسئولان برای پاسخ به مطالبات آنها از جمله حفظ زمین‌های کارخانه، عدم واگذاری آنها به بخش خصوصی و پرداخت معوقات مزدی و حق بیمه قدمی برنداشته‌اند.