برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 9613          2018-08-25 09:43:26

واکنش نسرین ستوده به عدم پاسخ‌گویی مسئولان و فشار بر خانواده‌اش: اعتصاب غذا می‌کنم

ٖ بازگشت به صفحه اول


نسرین ستوده با انتشار نامه‌ای اعلام کرد از امروز سوم شهریور اعتصاب غذا می‌کند.
نسرین ستوده در نامه‌ای که در فیس بودک رضا خندان، همسرش شده نوشته

«از آنجا که تاکنون کلیه‌ی مکاتبات اینجانب با مسئولان بی‌نتیجه مانده است، ناگزیر در اعتراض به بازداشت و فشارهای قضایی متعدد بر خانواده، بستگان و دوستانم از تاریخ سوم شهریور ۹۷ دست به اعتصاب غذا می‌زنم.»

او در این نامه با انتقاد از «اقدام غیرقانونی» وزارت اطلاعات در بازداشت فرهاد میثمی، وکیل دادگستری نوشته مأموران امنیتی با تفتیش منزل اینجانب و بستگان و دوستان در صدد کشف نشان‌های سینه‌ی اعتراض به حجاب اجباری برآمدند و وقتی در تفتیش منزل خواهر همسرم موفق به یافتن چیزی نشدند، در آخرین لحظه رسیور ماهواره‌ی آن‌ها را به یغما یردند.

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، علاوه بر اتهام تبلیغ علیه نظام و اهانت به رهبر جمهوری اسلامی، در ماه گذشته برای این فعال حقوق بشر به اتهام جاسوسی هم حکم صادر کرد. نسرین ستوده ۲۳ خرداد بازداشت شد. او در ماه‌های گذشته وکالت دختران خیابان انقلاب را به عهده داشت و شکایت بازپرس یکی از پرونده‌های دختران انقلاب به عنوان دلیل بازداشت نسرین ستوده ذکر می‌شد. این وکیل دادگستری، پیش از این در ۱۳ شهریورماه ۱۳۸۹ بازداشت و به ۱۱ سال حبس تعزیری، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت از خروج از کشور، محکوم شده بود.