برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 9623          2018-08-27 14:02:04

گزارش ۵ تجمع اعتراضی

ٖ بازگشت به صفحه اول


خبرگزاری هرانا – امروز، بیش از ۲۵۰ نفر از کارکنان بیمارستان امام خمینی کرج در مقابل استانداری البرز، جمعی از رانندگان تاکسی در خرم‌آباد، جمعی از پیمانکاران طلبکار خط ۶ مترو تهران، جمعی از کارگران گروه ملی فولاد اهواز و جمعی از کارگران نیشکر هفت‌تپه در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، تجمعی از سوی بیش از ۲۵۰ نفر از کارکنان بیمارستان امام خمینی کرج در مقابل استانداری البرز جهت پیگیری معوقات مزدی (بین ۵ الی ۱۰ ماه)، وضعیت کار بیمارستان و حضور یک الی دو نماینده از شورای اسلامی کار بیمارستان در هیئت امنا، برگزار شد.

بیش از ۲۵۰ نفر از کارکنان بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج در مقابل استانداری البرز، تجمع اعتراضی جهت پیگیری معوقات مزدی و سایر مطالباتشان برگزار کردند.

قاسم طاهری (نایب رییس شورای اسلامی کار بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج) به خبرنگار ما گفت: “دلیل اینکه تجمع امروز را در مقابل استانداری استان البرز برگزار کرده‌ایم به‌این خاطر است که جلسه‌ای با حضور مقامات مهم استانداری در اینجا در حال برگزاری است و اعتقاد داریم استاندار از توانایی لازم برای رفع و رجوع مشکلات این بیمارستان برخوردار است. بنابراین ما خواستار ملاقات با شخص استاندار هستیم”.

وی با بیان اینکه این اولین بار است که در مقابل استانداری تجمع صورت گرفته، افزود: “از صبح که تجمع برگزار شده، از سوی استانداری تنی چند از ما را (در قالب نماینده معترضان) برای انجام مذاکره به داخل دعوت کرده‌اند. اما این دعوت از سوی معترضان رد شد چراکه آنها قبلا هم با مذاکراتی با وعده‌های توخالی روبرو بوده‌اند. ما حتی در گذشته، با برخی معاونان استاندار دیدار داشته‌ایم اما اکنون ترجیح‌مان بر دیدار با شخص استاندار و گفتگو با وی است”.

طاهری تاکید کرد: “ما نظام، کشور و مردم‌مان را دوست داریم و می‌خواهیم با احیا، دوام و ثبات فعالیت این بیمارستان، خدمات‌دهی‌مان را به مردم عزیز و شریف‌پرور استان البرز ادامه دهیم”.

نایب رییس شورای اسلامی کار بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج در پایان، گفت: “مطالبات ما همچنان همان‌ها است که در تجمعات‌مان پیگیرشان بوده‌ایم. پرداخت معوقات مزدی بین ۵ الی ۱۰ ماه کارکنان بیمارستان، احیا و دوام فعالیت بیمارستان و حضور یک الی دو نماینده از شورای اسلامی کار بیمارستان در هیئت امنایی که جهت مدیریت این مرکز درمانی قرار است تشکیل شود”.

تجمع رانندگان تاکسی در خرم‌آباد
به گزارش ایسنا، معاون سازمان حمل و نقل شهرداری خرم‌آباد، علل تجمع امروز رانندگان تاکسی در این شهر را توضیح داد.

محمد فتحی‌بیرانوند درباره اعتراض برخی رانندگان تاکسی در میدان ۲۲ بهمن اظهار کرد: “تعدادی از رانندگان به پایین بودن درآمد، مسافربرهای شخصی و تاکسی‌های اینترنتی اعتراض داشتند”.

وی تصریح کرد: “با این شرایط، درآمد بیشتر رانندگان تاکسی شهر خرم‌آباد کمتر از روزی ۴۰ هزار تومان است و رانندگان می‌گویند با توجه به تورم به هیچ‌وجه این درآمد کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد”.

فتحی‌بیرانوند تأکید کرد: “البته اختلال در تردد امروز و اذیت شدن شهروندان به خاطر تصمیم اشتباه راهنمایی و رانندگی بود و ما از شهروندان عذرخواهی می‌کنیم”.

معاون سازمان حمل و نقل شهرداری خرم‌آباد گفت: “رانندگی کاری بسیار سخت است و اگر درآمد آن هم خوب نباشد دیگر انگیزه‌ای برای فعالیت در این حوزه نمی‌ماند”.

وی تأکید کرد: “در صحبتی که امروز با رانندگان داشتیم قول دادیم که مطالبات آنان را پیگیری کنیم”.

تجمع پیمانکاران طلبکار خط ۶ در ایستگاه دولت‌آباد تهران
به گزارش مهر، جمعی از پیمانکاران طلبکار خط ۶ مترو همزمان با بازدید شهردار تهران، به ایستگاه دولت‌آباد آمدند.

صبح امروز شهردار تهران به همراه رئیس شورای شهر از روند اجرایی خط ۶ مترو بازدید کردند و در ایستگاه کن، از جزئیات پیشرفت این خط مطلع شدند.

خبرنگاران برای پوشش رسانه‌ای ساعت ۹ در ایستگاه دولت‌آباد دعوت بودند که در این ایستگاه تعدادی از پیمانکاران طلبکار تجمع کرده بودند.

یکی از پیمانکاران معترض به خبرنگار مهر گفت: “آخرین پرداخت ما متعلق به ماه پایانی سال ۹۶ است و درحالی‌ این پروژه را می‌خواهند افتتاح کنند که برخی از پیمانکاران، دو سال است که دریافتی نداشتند”.

وی ادامه داد: “مترو از ایستگاه سپاه تا دولت‌آباد به پیمانکاران مختلف بدهکار است؛ از پیمانکاران حوزه خاکبرداری، آهن‌فروش تا پیمانکاران تهیه غذا”.

این پیمانکار در پاسخ به این پرسش که آیا تعدیل نیرو در خط ۶ واقعیت دارد؟ گفت: “بله، ما به عنوان یکی از پیمانکاران این خط، ۳۰۰ نیرو داشتیم که در حال حاضر به دلیل مشکل مالی، به ۲۵ نیرو آن را کاهش دادیم”.

تداوم تجمعات اعتراضی کارگران نیشکر هفت‌تپه و گروه ملی فولاد اهواز
به گزارش هرانا، روز دوشنبه ۵ شهریورماه جمعی از کارگران گروه ملی فولاد اهواز و جمعی از کارگران نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به برآورده نشدن مطالبات خود اقدام به برگزاری تجمعات اعتراضی کردند.