برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 9663          2018-09-22 01:12:29

حمله مسلحانه به جایگاه ویژه مسئولان در رژه اهواز

ٖ بازگشت به صفحه اول


در اهواز، حمله افراد مسلح به رژه سپاه پاسداران که به مناسبت آغاز هفته «دفاع مقدس» برگزار می‌شد، چندین کشته و زخمی بر جای گذاشته است. این حمله هنگام پخش زنده مراسم از تلویزیون صورت گرفت.

رسانه‌های داخلی در ایران این حادثه را عملیاتی «تروریستی» خوانده‌اند.

افراد مسلح در این حمله جایگاه ویژه مسئولان و محل سخنرانی را هدف قرار داده‌اند. این رژه در محل لشکر ۹۲ زرهی اهواز صورت گرفته است.

خبرگزاری ایسنا در گزارشی نوشته تیراندازی از پشت جایگاه مخصوص مسئولان انجام شده و مهاجمان لباس نظامی به تن داشته‌اند.

این تیراندازی حدود ۱۰ دقیقه ادامه داشته است.

خبرگزاری تسنیم نیز در گزارش خود از این حادثه نوشته مهاجمان از محل گریخته‌اند. مقامات امنیتی گفته‌اند شمار مهاجمان چهار تن بودند.



بنابر گزارش تسنیم، خبرگزاری نزدیک به سپاه، در این حمله مسلحانه دستکم ۸ تن، از جمله مسئول ایثارگران سپاه استان خوزستان کشته شده‌اند و کشته‌شدگان همگی از نیروهای سپاه پاسداران بوده‌اند.

علی حسین حسین‌زاده، معاون سیاسی استاندار خوزستان هم اعلام کرده «در پی حادثه صبح امروز رژه نیروهای مسلح در اهواز ۱۰ نفر کشته و ۲۱ نفر مجروح شدند».

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفته. هرچند رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران به خبرگزاری ایسنا گفته «افرادی که در جریان رژه نیروهای مسلح اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان الاهوازیه هستند».

به گزارش خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، این حمله ساعت ۹ به وقت محلی و نیم ساعت پس از آغاز مراسم رژه رخ داد.

استاندار خوزستان، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، فرماندار اهواز، نمایندگان مجلس خبرگان از خوزستان و سایر فرماندهان ارشد نظامی از جمله حاضران در این مراسم بودند. این رژه به مناسبت سالگرد آغاز جنگ ایران و عراق برپا شده بود.