برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 9677          2018-09-27 10:42:46

استقرار گسترده مأموران یگان ویژه نیروی انتظامی در نقاط مختلف تهران

ٖ بازگشت به صفحه اول


گزارش‌ها از تهران، از حضور گسترده مأموران یگان ویژه نیروی انتظامی در نقاط مختلف این شهر به ویژه در ایستگاه‌های مترو حکایت دارد. بسیج گسترده نیروهای ویژه انتظامی در تهران در حالی است که داعش دریک پیام صوتی دیروز تهدید کرده است که حمله به رژه اهواز آخرین حمله این گروه در ایران نخواهد بود. استقرار این نیروها همچنین می تواند در ارتباط با مسابقه بین دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس باشد که عصر روز پنجشنبە در ورزشگاه یکصدهزار نفری تهران برگزار می شود.

سرتیپ حسن کرمی، فرمانده یگان‌های ویژه ناجا، شامگاه چهارشنبه ۴ مهر در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس ضمن اشارە به اینکه "بعضی اوقات اخباری می‌رسد"، دلیل حضور این نیروها در تهران را "پیشگیری از تهدیدات" اعلام کرد. وی با اشاره به حمله روز شنبه در اهواز بر آمادگی برای "بازدارندگی" تأکید کرد.

یادآور می شویم که حمله به رژه نیروهای نظامی روز شنبه گذشته در اهواز ۲۴ کشته ودهها زخمی برجای گذاشت. مقام‌های ایران در معرفی عوامل این حمله اظهاراتی متفاوت ایراد کردند و ابتدا آن را به گروه موسوم به "جنبش عربی آزادیبخش الاحواز" نسبت دادند. در همان حال، داعش با انتشار ویدئویی از اظهارات سه تن از مهاجمان حمله اهواز، مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و گفت که مهاجمان "سربازان خلافت" بوده‌اند.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا گفته است که استقرار این نیروها "احتمالا" تا روز جمعه ادامه خواهد یافت.

حسن کرمی، همچنین در گفت‌وگویش با خبرگزاری فارس بر لزوم "حضور فیزیکی" تأکید کرده و گفته است: "اگر دشمن قصدی داشته باشد، باید بتوانیم حالت بازدارندگی لازم را داشته باشیم".

بە گفته کاربران شبکە‌های اجتماعی، نیروهای ویژه مستقر در مراکز حساس تهران از عابران فیلمبرداری می‌کنند.

استقرار این نیروها در حالی است کە عصر روز پنجشنبە، مسابقه فوتبال بین دو تیم استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه یکصدهزار نفری تهران برگزار خواهد شد.

سرهنگ کیوان ظهیری رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ امروز در گفت و گو با خبرگزاری فارس به تمهیدات این پلیس برای بازی فوتبال بین دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اشاره کرد و گفت: نیروهای کلانتری های تهران از ساعت ١۲ امروز(پنجشنبه) در میادین اصلی و مسیرهای منتهی به ورزشگاه آزادی با خودرو و موتورسیکلت مستقر خواهند شد.

وی با بیان این مطلب که این استقرار تا ساعاتی پس از پایان بازی ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از تماشاچیان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند، در این خصوص نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.

سرهنگ ظهیری همچنین گفت: ماموران انتظامی تهران ایستگاه های اتوبوس منتهی به میدان آزادی را به صورت ویژه تحت پوشش قرار می دهند.