برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 9764          2018-11-29 07:06:54

نماینده کارگران هفت‌تپه از زندان به بیمارستان منتقل شد

ٖ بازگشت به صفحه اول


در پی بازداشت اسماعیل بخشی، نماینده کارگران معترض شرکت نیشکر هفت‌تپه، مأموران او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند. اسماعیل بخشی بر اثر این ضربات و خون‌ریزی شدید معده به یک بیمارستان امنیتی منتقل شده و خبری از او در دست نیست.

بر اساس گزارش‌های دریافتی، نیروهای امنیتی پس از بازداشت اسماعیل بخشی، نماینده کارگران هفت‌تپه به‌شدت به او حمله کرده و او را کتک زده‌اند. این ضربات موجب شده تا صورت او کبود و متورم شود.

همچنین اسماعیل بخشی دچار خون‌ریزی شدید معده شده است به نحوی که نیروهای امنیتی او را به یکی از بیمارستان‌های امنیتی منتقل و بستری کرده‌اند. برخی گزارش‌ها احتمال می‌دهند که اسماعیل بخشی را در بیمارستان سپاه پاسداران در اهواز بستری کرده باشند.

پس از انتقال اسماعیل بخشی به بیمارستان اطلاعی از او در دست نیست.

اسماعیل بخشی یکشنبه ۲۷ آبان همزمان با چهاردهمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه، به‌همراه محسن آرمند، فعال کارگری دیگر این مجتمع و سپیده قلیان، فعال مدنی بازداشت شد.

کارگران نیشکر هفت‌تپه از ۱۴ آبان بار دیگر اعتراضات گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند که این اعتراضات همچنان ادامه دارد.

بیست‌وپنجمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه امروز پنج‌شنبه ۸ آذر نیز در شهر شوش ادامه یافت.

کارگران معترض هفت‌تپه پیش از این در راهپیمایی‌های خود خواستار آزادی اسماعیل بخشی شده بودند.

آن‌ها خواهان خلع ید از بخش خصوصی و واگذاری نیشکر هفت‌تپه به دولت یا اداره این مجتمع عظیم با مدیریت شورای کارگری‌اند. دولت روحانی اما با این خواسته‌ها مخالفت کرده است.

آن‌ها همچنین خواهان دریافت دستمزدهای معوقه خود هستند. از چهار ماه دستمزد معوقه کارگران هفت‌تپه، فقط دو ماه آن پرداخت شده و قرار است که دستمزد دو ماه باقی‌مانده کارگران در دی سال جاری پرداخت شود. رتبه‌بندی شغلی کارگران و وضع «کارگران اقبالی» (کارگران فصلی) هفت‌تپه نیز همچنان در ابهام قرار دارد.