برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 9774          2018-12-03 14:09:55

ادامه اعتراض کارگران فولاد اهواز: «کلیدساز دروغگو/ کلید تدبیرت کو؟»

ٖ بازگشت به صفحه اول



کارگران گروه صنعتی ملی فولاد اهواز بزرگراه آیت‌الله بهبهانی را مسدود کردند و مقابل دفتر امام جمعه شعار دادند: «کشور ما دزدخونه است/ توی جهان نمونه است».
اهواز، همبستگی با اعتراض کارگران فولاد اهواز- ۱۱ آذر ۱۳۹۷

صدها کارگر گروه صنعتی ملی فولاد اهواز دوشنبه ۱۲ آذر همانند ۲۳ روز گذشته در خیابان‌های اهواز راهپیمایی کردند و مقابل ساختمان نهادهای حکومتی ایستادند و در اعتراض به فساد نهادهای حکومتی و سرکوب کارگران شعار دادند.

به گزارش منابع خبری کارگران در بازار نادری اهواز شعار دادند: خوزستان بیچاره/ مسئول خوب نداره و حسین حسین شعارشون/ دزدی‌ها افتخارشون».

در ادامه کارگران مقابل دفتر امام جمعه اهواز تجمع کردند و شعار دادند: «نه حاکم، نه دولت/ نیستند به فکر ملت و کشور ما دزخونه‌س/ توی جهان نمونه‌س».

آنها مقابل ساختمان فرمانداری اهواز نیز حسن روحانی را خطاب قراردادند و فریاد زدند: «کلیدساز دروغگو/ کلید تدبیرت کو؟»


اعتراضات کارگران فولاد اهواز از یک‌ماه قبل پس توقف دوباره خط تولید در این واحد صنعتی آغاز شد.

کارگران که از مرداد امسال دستمزد دریافت نکرده‌اند، علاوه بر مطالبات مزدی خواستار کوتاه کردن دست‌های مافیایی پشت‌پرده که مانع تولید در این واحد صنعتی است و بازگشت مالکیت شرکت به بخش دولتی هستند.

گروه صنعتی ملی فولاد اهواز یکی از مجموعه شرکت‌های متعلق به گروه امیرمنصور آریا (مه‌آفرید خسروی) است که پس از اعدام او در دوره‌های زمانی مختلف به بانک ملی، قوه قضائیه و مالک خصوصی واگذار شده است.

کریم یاوری مدیرکل حمایت از اشتغال و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران پیشتر گفته بود که دو ماه دستمزد معوق کارگران پرداخت شده و باقیمانده معوقات مزدی تا دی امسال پرداخت خواهد شد.

کارگران اما پرداخت معوقات مزدی را تکذیب کرده و خواستار پرداخت یکباره معوقات مزدی هستند.