برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 9783          2018-12-06 22:20:48

سعید شیرزاد فعال حقوق کودکان کار محبوس در زندان رجایی شهر، شام‌گاه شنبه دهم آذر به بیمارستان مدنی کرج منتقل شد

ٖ بازگشت به صفحه اول
خبرهای رسیده از زندان رجایی شهر حکایت از ان دارد که، سعید شیرزاد فعال حقوق کودکان کار محبوس در زندان رجایی شهر، شام‌گاه شنبه دهم آذرماه در پی درد شدید کلیه، به صورت اورژانسی به بیمارستان مدنی کرج اعزام و پس از انجام سونوگرافی مشخص شد که کلیه‌ی سمت راست ایشان به صورت غیرطبیعی کوچک شده است؛ به طوری که ابعاد کلیه‌ی سمت چپ، ۱۱سانتیمتر ولی ابعاد کلیه‌ی سمت راست در حدود ۳سانتیمتر کوچک‌تر و نزدیک به ۸سانتیمتر بوده است یعنی ۲۵ درصد کلیه سمت راست نسبت به کلیه سمت چپ کوچکتر شده است
ضمن آن‌که کلیه‌ی سمت چپ نیز دارای کیست بوده است.
گفتنی است آقای شیرزاد در یک‌سال گذشته بارها به دلیل درد در ناحیه‌ی کلیه به بهداری زندان مراجعه کرده که نهایتاً در آخرین اعزام مشخص شده است که کلیه‌ی سمت راست در حدود ۳سانتیمتر نسبت به کلیه‌ی دیگر کوچک‌تر شده است.
به گفته‌ی این منبع نزدیک به آقای شیرزاد، پزشک معالج ایشان پس از جویا شدن روند تغذیه و زیست وی، دلیل کوچک شدن کلیه را تغذیه‌ی نامناسب ناشی از اعتصاب غذاهای طولانی و عدم درمان و مراجعه‌ی به موقع به پزشک عنوان کرده است.
پیش از این سعید شیرزاد در چندین مرحله و به مدت‌های طولانی در اعتراض به رویه‌ی حاکم بر زندان‌ها و شرایط زندان رجائی شهر دست به اعتصاب غذاهای طولانی مدت زده بود.
از جمله اعتصابی ٢١روزه از تاریخ ١٢فروردین ٩۵ و اعتصابی ۳۹روزه از تاریخ ٢۵دی ٩۵ (که همراه با لب دوزی بود) و اعتصابی ۵٣روزه از تاریخ ٨مرداد ٩۶ چندین مورد اعتصاب غذای کوتاه مدت دیگر که هیچ کدام با روند درمانی مناسب پس از اعتصاب غذا همراه نبوده‌اند.
آقای شیرزاد همچنین از ناراحتی‌های دیگری چون دیسک کمر در ناحیه‌ی مهره‌های پایین ستون فقرات، بیرون زدگی مهر‌ه‌ها و آب آوردن مهره‌ها رنج می‌برد. که علی‌رغم نظر پزشکان متخصص مغز و اعصاب و ارتوپدی مبنی بر انجام فیزیوتراپی و آب درمانی، به دلیل ممانعت دادستانی از اعزام ایشان به مراکز درمانی، از روند درمان محروم است.
شایان ذکر است بیش از ٣ماه است که به دستور دادستانی تهران، کلیّه‌ی اعزام‌های پزشکی زندانیان سالنِ١٢ بندِ۴ زندان رجائی شهر لغو شده است و از اعزام آنها به مراکز درمانی برای ادامه‌ی روند درمان جلوگیری می‌شود؛
به غیر از آقای شیرزاد , دیگر زندانیان محبوس در این بند، از جمله آقایان آرش صادقی، حسن صادقی، مجید اسدی، ابوالقاسم فولادوند، شهرام پورمنصوری و فرهنگ پورمنصوری نیز که نیاز فوری به درمان پزشکی دارند هم به دستور دادستانی از اعزام به مراکز درمانی و رسیدگی پزشکی محروم‌اند.
عوارض اعتصاب غذاهای طولانی سال‌ها بر جسم زندانیان تاثیر می‌گذارد.
هم‌اینک اعتصاب غذای دکتر فرهاد میثمی که حدود ۱۳۰ روز است تداوم یافته است و باعث کاهش وزن او از ۷۸ کیلوگرم به ۳۷ کیلوگرم شده است، نگرانی‌های جدی ایجاد کرده است و به اقدام فوری در مورد ایشان نیاز است.