برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 9949          2019-02-19 09:27:11

گزارش برخورد فیزیکی با خانواده اسماعیل بخشی و طرح سه اتهام جدید علیه این فعال کارگری

ٖ بازگشت به صفحه اول

خبرگزاری هرانا – فرزانه زیلابی، وکیل اسماعیل بخشی گفت روز گذشته مامورین دادسرا با خواهر اسماعیل بخشی برخورد فیزیکی کرده و به مادرش دستبند زده اند که منجر به شوک عصبی و انتقال وی به بیمارستان شده است. وی همچنین در تشریح آخرین وضعیت این فعال کارگری گفت که علاوه بر دو اتهام پیشین سه اتهام دیگر علیه موکلش مطرح شده است. این وکیل دادگستری همچنین معتقد است، که نگه داشتن موکلش در بازداشتگاه مانع پیگیری شکایت او می‌شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، امروز دوشنبه ۲۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۷، فرزانه زیلابی درباره عناوین اتهامی این فعال کارگری گفت: افزون بر دو اتهام پیشین، سه اتهام جدید وی، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقامات مطرح شده است.

زیلابی درباره بازداشت مادر اسماعیل بخشی نیز گفت: خانواده آقای بخشی پس از اعلام احتمال تمدید قرار بازداشت وی از سوی دادستان و دادیار محترم، بارها به دادسرا مراجعه کرده‌اند، ولی متأسفانه گاهی با عدم پاسخگویی و برخوردهایی مواجه شده‌اند. از جمله اقدام به برخورد فیزیکی با خواهر آقای بخشی و اقدام به بازداشت و دستبند زدن به مادر محترم آقای بخشی توسط مأموران زن که به علت شوک عصبی و ایجاد مشکل قلبی بلافاصله به بیمارستان منتقل شد.

این وکیل دادگستری افزود:‌ نگه داشتن موکلم در بازداشتگاه مانع پیگیری شکایت او می‌شود. در حالی که او نامه پزشکی قانونی را در دست داشت و با این وضع از ادامه پیگیری‌ها باز می‌ماند.

لازم به یادآوری است که روز گذشته ۲۸ بهمن‌ماه، در حالی که خانواده نگران اسماعیل بخشی جهت پیگیری وضعیت این فعال کارگری به دادستانی مراجعه کرده بودند با بی احترامی و برخورد مامورین دادستانی روبرو شدند. این برخورد و بدرفتاری موجب وخامت حال عمومی مادر اسماعیل بخشی شد، خانم بخشی در پی این شرایط به بیمارستان منتقل شد.

پیشتر در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۳۹۷، اسماعیل بخشی، فعال کارگری توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. بازداشت اسماعیل بخشی در حالی صورت گرفته بود که تلویزیون ایران شب ۲۹ دی ماه در فیلمی با عنوان “طراحی سوخته” اعترافاتی از اسماعیل بخشی، سپیده قلیان و علی نجاتی، عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه که در جریان بازداشت و بازجویی پیشین آنها ضبط شده بود را نمایش داد که در آن گفته بودند با گروه‌های مارکسیستی و برانداز در خارج از ایران ارتباط دارند.

فرزانه زیلابی وکیل اسماعیل بخشی در واکنش به پخش این فیلم، اغوای افکار عمومی را خیانت به مردم و مخاطبین صدا و سیما دانست و گفت: “این صحنه سازی و بازی نابهنجار بی پاسخ نخواهد ماند و موکلم علیه صداوسیما و وزیر اطلاعات شکایت می‌کند”