احمدی نژاد و پز ضد امپریالیسی اش

ناهید جعفرپور

سخنرانی رئیس جمهور ایران احمدی نژاد در شصت و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد  در نیویورک فصل دیگری از ریا و تزویر سران جمهوری اسلامی ایران را در صحنه بین المللی و در میان افکار عمومی جهان باز گشود.

 

احمدی نژاد در ابتدای سخنرانیش بیان می کند که:


از دو جريان متقابل كه يكي بر اساس ترجيح منافع مادي خود بر ديگران ، با توسعه نابرابري و ستم ، فقر و محروميت ، تحقير انسانها ، تجاوز و اشغالگري و فريب كاري ، به دنبال تسلط بر جهان و تحميل اراده خود بر ملتهاست و در نتيجه نااميدي و آينده اي تاريك را در برابر بشريت ترسيم مي نمايد".

 

دقیقا شنیدن این گونه سخنان فریبکارانه از دهان رهبری که در طی دوران ریاست جمهوریش جز ایجاد تنش و آشوب در صحنه بین المللی وظیفه ای دیگر را به انجام نرسانده است و در صحنه داخلی (تکیه به سخنان خود وی به دیگران) " ، جز با توسعه نابرابري و ستم ، فقر و محروميت ، تحقير انسانها(برای مردم ایران) ، تجاوز و اشغالگري (تجاوز به حریم خصوصی و اجتماعی مردم) و فريب كاري ، به دنبال تسلط بر جهان و تحميل اراده خود بر ملتهاست ( تنش در منطقه و صدور بنیادگرائی اسلامی و تقویت بنیادگرایان افراطی منطقه) و در نتيجه نااميدي و آينده اي تاريك را در برابر بشريت (در برابر مردم ایران) ترسيم ننموده است. ( تاکید ها در پرانتز از نویسنده نقد). خنده دار است.

 

وی درادامه به تصویر نقش خود و نقش جمهوری اسلامی برخورد نموده و می گوید:"  و دیگری" با احترام به كرامت انسانها و با عشق به نوع بشر ( تجاوز در زندانها و آتش زدن جوانان و اعدام کودکان و سنگسار زنان و تحقیر نیمه فعال جامعه ایران یعنی زنان و محروم کردن زنان از کوچکترین حقوق انسانی و .... عشق آقای احمدی نژاد به نوع بشر است) ، در صدد برپايي جهاني سرشار از امنيت ، آزادي ، رفاه و صلح پايدار مبتني بر عدالت و معنويت براي همگان است( این همه ریا و تزویر از امنیت و رفاه و صلح صحبت کردن در حالیکه هزاران کارتون خواب و نوجوانان زن و مرد ایرانی در خیابان ها زندگی می کنند و دهان رسانه ها و منتقدین با گلوله و زندان بسته می شود قتل های زنجیره ای برای بدار زدن آزادی ادامه می یابند). جرياني كه به تك تك انسانها و ملت ها و فرهنگ هاي ارزشمند بومي ، ملي و انساني احترام مي گذارد ( ملیت ها در شدید ترین ستم های مضاعف مورد ظلم و تحقیر و زندان و شکنجه و اعدام قرار می گیرند)  ، خواستار نفي تبعيض از جهان و برابري همه در برابر قانون مبتني بر عدالت ( محاکمه و زندان و شلاق و پرونده سازی و قصاص و دادگاه های فرمایشی عدل الاهی و ......... در استفاده از امكانات، فرصتهاي علم آموزي ، كمال انساني و پيشرفت است و آينده اي اميد بخش را ترسيم مي كند(گسترش بیکاری، بی انگیزگی،فحشا،اعتیاد،بزهکاری و...رسیدن به کمال در جمهوری اسلامیست)جهان و انسان و لزوم برپايي نظامات عادلانه و انساني جديد براي ساختن فردايي روشن سخن گفتم"( ایجاد تنش در منطقه، تحریک آمریکا و اتحادیه اروپا و متحدین آنان برای تحریم های بیشتر بر علیه منافع مردم ایران و تحریک به شروع جنگی که تنها بنفع جمهوری اسلامی برای گذر از بحران داخلی و بدنبالش سرکوب بیشتر با فریاد هیهات وطن در خطر است و.....نابودی زیرساختار های مهم و اساسی ایران در نتیجه خطر هرگونه حمله نظامی چه از سوی اسرائیل و غیر، آینده ای روشن برای مردم ایران است؟؟".

در جائی دیگر از سخنرانی وی ابراز می دارد:"

"اينكه تحقق نتايج دلخواه برخي دولت ها، تنها ملاك بود و نبودِ آزادي و دموكراسي باشد و تحت لواي آزادي، زشت ترين روش هاي فريب و تهديد، دموكراتيك جلوه داده شده و ديكتاتور مآب ها، دموكرات به حساب آيند، قبيح و فاقد مشروعيت است. ديگر زمان آن گذشته است كه عده اي خود، دموكراسي و آزادي را تعريف كنند، خود معيار آن باشند و در حاليكه خود، اول ناقض آن هستند، در موضع قاضي و مجري نيز قرار گيرند و با دولتهاي متكي بر مردمسالاري حقيقي مبارزه كنند".

 

"ملاک و بود و نبود آزادی". بنظر احمدی نژاد بود و نبود دمکراسی و آزادی اصل اولیه حقوق بشر و انسانی نیست و اصولا ارزشی ندارد و بدون خجالت از مردم ایران و خجالت از ندا ها و سهراب ها و هزاران ندا و سهراب تاریخ سی ساله ایران، قتل ها و اعدام های در زندانها و خارج از زندانها درسال های 60 به بعد ووووو از مشروعیت سخن می گوید در حالیکه مبارزه مردم ایران در سی سال گذشته و بخصوص دوره اخیر به جهانیان ثابت نمود که جمهوری اسلامی و سران آن فاقد مشروعیت بوده و در دیکتاتوری دست هر بربری را از پشت بسته اند. وی با گرفتن پز روشنفکرانه و حقوق بشری تاریخ را به مسخره می گیرد و به شعور مردم ایران توهین کرده و از مردم ایران و جهان طلب کار است. رژیم جمهوری اسلامی که سال های سال است تمامی منابع ملی ثروت مردم ایران را در پیمان های دراز و کوتاه مدت به انواع قدرت های خارجی که امروز در مقابلشان ایستاده است به تاراج می دهد و با معامله های ده ها میلیاردی تسلیحاتی رنج و فقر و بدبختی و بی خانمانی مردم را صد چندان می کند و با ریختن سرمایه های ملی به حساب های شخصی سردمداران جمهوری اسلامی و بستن دهان مخالفان حتی مخالفان خودی، تنها بفکر حفظ نظام نکبت بار جمهوری اسلامی است از تریبون جهانی استفاده می کند و دم ازمردم سالاری حقیقی می زند.

 

از منافع مردم فلسطین صحبت می کند در حالیکه خود با دخالت در اوضاع کشور های منطقه و پشتیبانی پشت پرده از بنیادگرایان منطقه ( بخصوص در عراق و افغانستان) به تنش بیشتر در منطقه یاری رسانده و از شکل گیری هرگونه صلحی و مذاکره برای رسیدن به توافقات در راه صلح جلوگیری نموده و با طرح راسیستی و ضد یهود حذف اسرائیل از صحنه روزگاربه تنش های بیشتر و بغرنج نمودن بیشتر مسئله اسرائیل و فلسطین در منطقه یاری می رساند. کیست که نداند حساب دولت اسرائیل و صیهونیسم از حساب مردم اسرائیل جداست همانگونه که حساب جمهوری اسلامی از حساب مردم ایران جداست و حساب دولت های ارتجاعی منطقه از مردم منطقه جداست.

     

وی در رابطه اختلافات اسرائیل/فلسطین می گوید"

"ديگر قابل قبول نيست كه يك اقليت محض با يك شبكه پيچيده با طراحي غير انساني، بر اقتصاد و سياست و فرهنگِ بخش هاي مهمي از جهان حاكم شود، برده داري نوين راه‌اندازي كند و تمام حيثيت ملتها حتي ملتهاي اروپا و امريكا را قرباني مطامع نژادپرستانه خود كند
". این خنده دار نیست که درست جمهوری اسلامی از منافع اقلیت و طرح های غیر انسانی اقتصادی/سیاسی/فرهنگی و برده داری نوین و مطالع نژاد پرستانه صحبت می کند! رژیمی که خود هیچگاه اعتقادی به این واژه ها نداشته و نخواهد داشت.

احمدی نژاد امروز با گرفتن پز ضد امپریالیستی می خواهد مشروعیتی برای خود هر چند ناقص در میان مخاطبین خویش در ایران و منطقه و جهان به وجود آورد. رژیمی که طی سی سال گذشته تمامی طرفداران واقعی عدالت اجتماعی و مخالفین واقعی امپریالیسم و حکومت سرمایه را در ایران و جهان یا به جوخه های اعدام سپرده است و یا زندانی و شکنجه نموده است و یا به تبعید روان ساخته است و یا در کشور خود تبعید ساخته است، امروز پشت تریبون جهان از واژه های فریبکارانه ضد امپریالیستی برای بدام انداختن و گول زدن عوام استفاده می نماید. آنهم زمانی که طبق گزارش اطاق بازرگانی جمهوری اسلامی تنها بیش از 200 شرکت بزرگ و کوچک صنعتی و مالی آلمانی در پوشش های ایرانی در ایران مشغول فعالیت و بلعیدن شیره وجودی دسترنج زحمتکشان ایران می باشند. اتحادیه اروپا و بخصوص آلمان شرکای مهم اقتصادی ایران بوده و می باشند. از پیمان های اسارت بار با چین و هند و روسیه و ترکیه و........ و تاراج مهمترین بستر اقتصاد تک محصولی ایران یعنی نفت و گاز در قرار دادهای کوتاه و دراز مدت و پیمان و معامله با سایر شرکت های مالی و صنعتی حهان با پوشش های دیگر صرف نطر می کنم.

 

بخشی از چپ ایران و جهان هم دقیقا امروز در مقابل همین موضع فریبکارانه و دروغین جمهوری اسلامی  در سیاست خارجی دچار اشتباه گشته و همانطور که تاریخ نشان داد و بخشی از اپوزیسیون چپ ایران در آغاز انقلاب گول این پز رژیم را خوردو همه بر آن مطلع هستیم، امروز هم مجددا تاریخ را تکرار می کنند و گول خصلت دروغین ضدامپریالیستی احمدی نژاد را خورده و بر سر مسائل جهانی و مسئله اتمی با وی هم کاسه می شوند.

 

بخش دیگری از اپوزیسیون ایران که چشم به دخالت امپریالیسم و بخصوص آمریکا دارد و چون اپوزیسیون عراق قبل از حمله به عراق برای آنان کف می زند و در آرزوی این است که با دخالت آمریکا و اتحادیه اروپا و شرکا از دست جمهوری اسلامی خلاص شود و در این میان خود به منافعی دست یابد، امروز گفتار فریبانه و عامه پسند احمدی نژاد را در سازمان ملل بهانه نموده تا بطبل دفاع از جامعه جهانی ( تو بگو آمریکا و شرکا) محکم تر زده و با بستن چشمان خود بر حقایق جهان و منافع سرمایه داری و نئولیبرالیسم در منطقه  و ایران، طرفداران واقعی عدالت اجتماعی و سوسیالیسم و مخالفین سرمایه داری جهانی و سوسیال دمکراسی را منزوی سازند.

 

و اما بخش سومی هم درون اپوزیسیون ایران از وزنه ای مهم بر خوردار است و آنهم  طرفداران خط سوم می باشند. کسانی که موضع قاطع در برابر کلیت جمهوری اسلامی از یکسو و منافع سرمایه داری جهانی و امپریالیست ها در منطقه و جهان ( آمریکا، اتحادیه اروپا و شرکا) از سوی دیگر می گیرند و از همین منظر هم تمامی مسائل ایران و جهان را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهند و بقولی جهانی می اندیشند و منطقه ای عمل می کنند و از همین منظر هم به سخنان احمدی نژاد و سخنان صدراعظم آلمان و رئیس جمهور آمریکا و.... برخورد می نمایند. بخشی که مخالف هرگونه تحریم اقتصادی بر علیه ایران بوده و می دانند که همانطور که در عراق تحریم اقتصادی باعث از بین رفتن جان هزاران نوزاد به خاطر سوء تغذیه گشت و هزاران آسیب روحی و روانی بر روی مردم عراق بجای گذاشت امروز هم در ایران رنج و فشاربی حد تحریم های اقتصادی تنها بر روی گرده تهی دستان ایران حمل شده و اثرات آن زندگی آحاد شهروندان ایران را دچار مخاطره جدی خواهد ساخت. بخشی که اعتقاد دارند جنگ جنایت بر علیه بشریت است و خواهان منطقه ای عاری از تسلیحات اتمی بوده و مسبب دعوای اتمی را از سوئی جمهوری اسلامی دانسته و از سوی دیگر منافع نئولیبرالی کنسرن های سرمایه داری را پشت دعوای اتمی نهفته می بینند و برای برون رفت از این دعوا در شرایط کنونی کشیدن طرفین به پای میز مذاکره را عاقلانه ترین راه می دانند.

بخشی که با تجزیه و تحلیل نیروهای اجتماعی ایران و عدم وجود اتحادیه ها و سندیکاهای کارگری و عدم وجود آزادی احزاب و آزادی اندیشه و رسانه ها که مهمترین شاخص هر گونه تحول اجتماعی است و برای رسیدن به عدالت اجتماعی و برقراری سوسیالیسم این اهرم ها نقش بنیانی بازی می کنند، لذا در شرایط کنونی و فقدان این اهرم ها بدیل جمهوری اسلامی ایران را جمهوری ای دمکرات و لائیک دانسته و برای رسیدن به آن در مبارزه عملی و سیاسی حرکت فعال می نمایند.

سخنان احمدی نژاد در سازمان ملل بار دیگر به افکار عمومی جهان نشان داد که رژیم ایران سعی در ازدیاد تنش ها و به مخاطره انداختن موجودیت ایران دارد. بنابراین وظیفه افکار عمومی جهان است تا مسئله زیر پا گذاشتن حقوق بشر در ایران را عمده سازنند و با پشتیبانی از اپوزیسیون مخالف جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر حق مردم ایران در تعیین سرنوشت خویش به دولت های خویش برای لغو تحریم های اقتصادی بر علیه ایران فشار آورده و از سوی دیگر سیاست های تنش زای جمهوری اسلامی از یک سوء و سیاست های منفعت طلبانه قدرت های خارجی را در منطقه خاورمیانه و ایران افشا سازنند و سر دعوای اتمی فشار به طرفین برای نشستن بر سر میز مذاکره بیاورند.  

 

       

 

.