بمناسبت سالگرد قتل های سیاسی زنجیره ای

پرونده قتلهای زنجیره ای هم چنان باز است . و طراحان پروژه قتلهای زنحیره ای هم چنان در راس حکومت اند . شروع دقیق این قتل ها هنوز روشن نشده ولی قتل دکتر کاظم سامی در سال ۶۷ از نخستین این قتل هاست، همان سالی که رئیس دولت آقای میر حسین موسوی، وزیر اطلاعات آقای ری شهری و معاونش سعید حجاریان،  بنیان گذار وزارت اطلاعات بود. ده سال بعد در اول آذر ۷۷ داریوش فروهر با ۱۵ ضربه کارد وهمسرش، پروانه ی اسکندری با۲۴ ضربه قطعه قطعه شدند. در شهریور ماه همان سال پیروز دوانی، فعال سیاسی چپ و صاحب امتیاز نشریه « پیروز » کشته شد و در 12 و18  آذر ماه جسد های محمد مختاری، شاعر ونویسنده، و محمد جعفر پوینده، نویسنده ومحقق و از اعضائ کانون نویسندگان ایران در اطراف تهران و همینطور جسد معصومه ی مصدق، نوه ی دکتر محمد مصدق، که بتازگی به کشور بازگشته بود، در منزل شخصی اش پیدا شد.و..............

دامنه ی این قتل های سیاسی که هدفش از میان بردن هر دگر اندیش وخفه کردن  صدای حق طلبانه و آزادیخواهانه  مردم بود، به سراسر جهان کشیده شد. قتل دکتر شاپور بختیار در پاریس، دکتر قاسملو همراه با عبدالله قادری آذر و فاضل رسول محمود در اطریش، فریدون فرخزاد، دکتر صادق شرفکندی، فتاح عبدلی، همایون اردلان ونوری دهکردی در برلین از جمله گوشه‌ هایی از این جنایات را نشان می دهد.

   سعید امامی، معاون امنیتی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی وجدان ناداشته ی خود را با این جملات تسکین داد : « من از آغاز انقلاب تا به امروز سرباز گوش به فرمان مقام ولایت بوده وهستم. هیچ‌گاه بدون دستورات مقامات عالی نظام کاری انجام نداده ام. من خود را گناهکار نمی دانم. کسانی که حذف شده اند، مرتد، ناصبی و محارب بوده اند. حکم مجازات آن‌ها مثل همیشه به ما تکلیف شده است و ما آنچه کرده‌ایم اجرای تکالیف شرعی بوده است نه قتل وجنایت. دستور را به روال معمول همیشگی حجت اللسلام فلاحیان به من داد. حاج آقا دری نجف آبادی نیز گفتند هرچه سریعتر اقدام شود بهتر است. احکام را از آیت الله خوشوقت، آیت الله مصباح، آیت الله خزعلی، آیت الله جنتی و حجت اللسلام اژه ای می گرفتیم. » ( غلام حلقه بگوش، سعید امامی )

    از این حلقه ی آمرین وعاملین قتل های سیاسی نباید خامنه ای، رفسنجانی، شریعتمداری وده ها مامور اطلاعاتی وامنیتی ومزدوران قمه بدستشان را کنار گذاشت. اما چه کسی جز این جنایت پیشگان میتواند بپذیرد که قتل صدها انسانی که تنها جرمشان دگر اندیشی یا دگر مذهبی بود را می‌شود به پای « ناصبی »  یا« محارب » بودن گذاشت؟ آمرین و عاملین این قتل ها تا به امروز بر مبنای همین  اتهامات پوچ وبی اساس در امان مانده اند. ده نفر از عوامل اجرائی ی  این قتل ها در دادگاهی فرمایشی محاکمه و احکام معینی گرفتند، ولی در دادگاه تجدید نظر احکام آن‌هارا تخفیف دادند و اغلبشان را تبرئه کردند. اما دکتر ناصر زر افشان وکیل مدافع قتل های زنجیره ای دستگیر، تحت سخت ترین شرایط قرار گرفت و به ۵ سال  زندان محکوم شد.

   سرکوب دادخواهان قتل های سیاسی که در همان سال‌های اولیه تعدادشان به ۱۵۳ نفر رسیده بود تا به امروز ادامه داشته است. رژیم ددمنش جمهوری اسلامی در سالهای اخیر پرده ی دیگری بر این جنایات افزود وقتل های زنجیره ای زنان زندانی را نیز از سال ۸۴ آغاز کرد. قتل مهناز اکبر تهرانی، هدیه مویدی، شیرین ذوقی فتوت، کاترین صفا کرمانشاهی، میناملکی، فرشته رجب زاده، آرزو عبدی، هاینه هادیان معدودی از  این بخون خفتگانند که به دستور پاسداری بنام سیمین جلیلوند خادم شریفی بقتل رسیده اند. ( به نقل از گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی )

    رژیم جمهوری اسلامی در سال گذشته روی همه ی رژیم های فاشیستی را سفید کرد و باسوزاندن جسد ترانه ی موسوی و تجاوز به زندانیان دستگیر شده که در تظاهراتی قانونی، مسالمت آمیز  وبرای پایه‌ای ترین حقوق شهروندی به خیابان‌ها آمده بودند، سند جنایت پیشگی همیشگی خود را در خون  پویندگان راه آزادی شست وشو داد.

مقاومت و مبارزه ی مردم ستمدیده ما در ۲۲ خرداد سال گذشته اوج تازه‌ای پیدا کرد. نداها، سهراب ها و ترانه ها راه همه ی بخون خفتگان راه آزادی وبرابری را بار دیگر با خون خود آبیاری کردند. چشمان خون گرفته ی نداها بر خون فرش خیابان‌ها دریچه دور بینی شد به بلندای طول وعرض کره ی ما، تا جهانیان این‌گونه رژیم ها را بهتر بشناسند، به خود آیند و در اعتراض به آن‌ها  از مبارزات مردم ما پشتیبانی کنند.

  در سالروز قتل های سیاسی زنجیره ای یاد آوری می‌کنیم که آمرین و عاملین این جنایات را نه می‌بخشیم و نه فراموش می کنیم. تا داد خواهی ی کامل همه جان باختگان راه آزادی و عدالت اجتماعی از پای نخواهیم نشست!

 

    مرگ بر رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی!

 

    زنده باد آزادی ، زنده بادسوسیالیسم !

 

 

       سایت راه کارگر

 

       ۱۹ نوامبر ۲۰۱۰