اخباروگزارشات کارگری30خردادماه1392

akhbarkargari2468@gmail.com

- سنديكاي كارگران شركت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه:اعزام رضا شهابی به بیمارستان

- رضا شهابی برای عکسبرداری ام.آر.آی از کمر به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد

- مصاحبه با يكي از فعالان حقوق كودكان (حسن)

- اطلاعیه اتحاد بین المللی در حمایت از اعتصاب کارگران بخش حمل و نقل شهری سوئد

- آتش اعتراضات در ترکیه خاموش نشده است                                                                   

- عقب نشینی دولت باعث نشده که معترضان خیابانهای شهرهای بزرگ برزیل را خالی کنند

سنديكاي كارگران شركت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه:اعزام رضا شهابی به بیمارستان

در تاریخ چهارشنبه 29 خرداد 92 رضا شهابي به علت درد شديد كمر و بي حسي بخشي از سمت چپ بدن  از زندان اوين به بيمارستان جهت ام ار اي اعزام گرديد. طبق اظهارات همسر رضا شهابي  مشكل جسمي رضا در حدي است كه بدون كمك ديگران قادر به راه رفتن نيست .

سنديكاي كارگران شركت واحد ضمن آرزوي سلامتي براي اين عضو هيئت مديره سنديكا از مسئولين مي خواهد هر چه زودتر نسبت به آزادي اين كارگر زنداني بدون هيچ قيد و شرطي اقدام نمايند.

اطلاعیه شماره 55 - رضا شهابی برای عکسبرداری ام.آر.آی از کمر به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد

روز چهارشنبه 29 خردادماه رضا شهابی در نتیجه ی پیگیری های مکرر خانواده اش جهت انجام عسکبرداری ام.آر.آی از مهره های کمر از زندان اوین به بیمارستان شهدای تجریش تهران منتقل شد. پس از انجام ام.آر.آی  و حصول نتیجه، تشخیص ابتدایی تکنسین و متخصص عکسبرداری این بود که مهره های کمر رضا جابجا شده و به دیسک ها فشار می آورد که این امر باعث فشار آمدن به عصب سیاتیک و درد شدید در ناحیه ی کمر و پای چپ می شود که البته این نظر باید توسط پزشک متخصص تأیید شود. بنا بر مشاهدات عینی وضعیت رضا شهابی به گونه ای بوده است که لنگ لنگان راه می رفته و بدون کمک دیگران قادر به راه رفتن عادی نبوده است.

مشکلات کنونی رضا شهابی عارضه هایی است که در زمان دستگیری، بازجویی و حبس دچار او شده است و بنا بر نظر پزشکان متخصص توان تحمل حبس را از وی سلب کرده است.

کمیته ی دفاع از رضا شهابی خواستار آزادی فوری این عضو هیئت مدیره و خزانه دار سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از زندان به جهت درمان های اساسی و مستمر مشکلات وخیم جسمی اش است.

کمیته ی دفاع از رضا شهابی- 26 خرداد 1392

شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی، آقای محمود صالحی: ٠٩٣۵٧٣۵٣۴١٢

مصاحبه با يكي از فعالان حقوق كودكان (حسن)

چه سنی را سن کودک می شناسید؟

 بر اساس ماده یک پیمان نامه ی جهانی حقوق کودک تمامی افراد زیر 18 سال ، کودک تلقی می شوند. البته این سنی است که درحال حاضرمطرح است و با توجه به تغییرات و سازوکارها و شرایط اجتماعی، اقلیمی، خانوادگی و جغرافیایی تاثیرگذار بر رشد و بالندگی کودکان و نیز با توجه به اینکه در جوامع امروز كه افراد 18 ساله، هنوز هم از فرایند آسیب پذیری مضاعف خارج نگردیده اند، به نظر می رسد مساله افزایش سن کودکی در آینده‌ای نه چندان دور بايد مورد بحث مجدد قرار گیرد و گستره ی این دایره افزایش یابد.

 

کودک کار و کودک خیابان چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

لینک متن کامل مصاحبه: http://kanoonmodafean1.blogspot.fr/2013/06/blog-post_6153.html

اطلاعیه اتحاد بین المللی در حمایت از اعتصاب کارگران بخش حمل و نقل شهری سوئد

15 سال قرار داد استخدامی موقت  در قرن بیست و یکم شرم آور است!

در اولین ساعت روز 20 ژوئن 2013، اتحادیه کمونال سوئد مرحله اول اعتصاب کارگران حمل و نقل شهری را آغاز کرد. این اعتصاب در اعتراض به شرایط و افزایش اضطراب کاری، افزایش دستمزد مشابه اتحادیه های کارگری دیگر در سوئد، کاهش کیفیت قرارداد استخدامی، بویژه در مواقع جابجایی کارفرما و صاحب شرکت انجام گرفته است شرایط بد کاری رانندگان بخش اتوبوس و قطار شهری نه فقط کارکنان این بخش را تحت تاثیر منفی قرار می دهد بلکه سطح و کیفیت خدمات ارائه شده به مردم را نیز بشدت پایین می آورد. تاخیر مکرر در جدول ساعات اعلام شده، راننده مضطرب و ناراضی، شقه  شقه کردن ریل و سرویس میان شرکت های متعدد و کاهش هزینه های نگهداری و خدمات ریسک سوانح شهری را افزایش می دهد.از همین رو اعتصاب کارگران اتوبوس رانی و قطار سوئد با سمپاتی قلبی عمومی مردم، به عنوان مشتریان این خدمات روبرو است.

کنگره کمونال سوئد در 31 مه 2013 با شجاعت حمایت خویش از آزادی کارگران زندانی در ایران اعلام کرد. اتحاد بین المللی ضمن قدردانی از این حمایت پشتیبانی خود را از این اعتصاب اعلام کرده و به سهم خود در جلب همبستگی کارگران و مردم سوئد از این اعتصاب تلاش می کند.

20 ژوئن 2013

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران – سوئد

آتش اعتراضات در ترکیه خاموش نشده است

میدان تقسیم در استانبول پس از سه هفته تظاهرات و اعتراض تا حدی آرامش خود را بدست آورده است.

با این وجود هنوز آتش اعتراضات در ترکیه کاملا خاموش نشده است. درگیریهای پراکنده ای در نقاط مختلف استانبول و آنکارا، پایتخت گزارش شده است.

مخالفان دولت ترکیه اعتقاد دارند سیاستهای این دولت، اصل سکولاریسم را زیر سئوال برده و مسئولان حکومتی در جهت اسلامیزه کردن کشور گام برمی دارند.

عقب نشینی دولت باعث نشده که معترضان خیابانهای شهرهای بزرگ برزیل را خالی کنند

در شهر فورتالزا نیروهای پلیس ضدشورش با گاز اشک آور و گلوله های لاستیکی به مقابله با معترضان رفتند.

به گزارش20ژوئن یورونیوز،مقامهای شهرهای ریو دو ژانیرو و سائو پائولوی برزیل از لغو افزایش قیمت بلیت حمل و نقل عمومی خبر دادند. اما این عقب نشینی دولت باعث نشده که معترضان خیابانهای شهرهای بزرگ برزیل را خالی کنند.

تظاهرات کنندگان پس از شبی اعتراض آمیز و پرآشوب، تصمیم گرفته اند دوباره به خیابانهای شهرهای بزرگ سائو پائلو، ریو دو ژانیرو و برزیلیا سرازیر شوند.

امروز پنجشنبه در هفتاد شهر کوچک این کشور نیز برگزار خواهد شد.

همزمانی این اعتراضها با میزبانی جام کنفدراسیونها و تنها یک سال مانده به میزبانی جام جهانی فوتبال، دولت برزیل را که با مشکلات اقتصادی فراوانی روبرو است نگران کرده است.

به جز افزایش قیمت هزینه حمل و نقل عمومی، معترضان از افزایش هزینه های جام جهانی سال آینده که فشار آن بر دوش مردم است هم خشمگین هستند.

در ریو دو ژانیرو، شهر میزبان المپیک تابستانی 2016 مردم از هزینه بالای پروژه های ساخت و ساز المپیک ناراضی هستند.

ساعاتی قبل از آغاز دیدار برزیل با مکزیک در جام کنفدراسیونها، دست کم سی هزار نفر در شهر فورتالزا به نشانه اعتراض به خیابانها آمدند.

در این شهر نیروهای پلیس ضدشورش با گاز اشک آور و گلوله های لاستیکی به مقابله با معترضان رفتند.

برزیل در بیست سال گذشته شاهد چنین تظاهرات گسترده ای نبوده است.

منتقدان دولت دیلما روسف، رئیس جمهوری برزیل می گویند هزینه های گزافی که صرف برگزاری بازیهای جام جهانی می شود باید صرف بخش بهداشت و درمان و آموزش شود.

یکی از جوانان معترض می گوید:«افزایش بهای بلیط باعث بیداری مردم شد. اکنون ما برای خدمات بهتر بهداشتی، امنیت و آموزش می جنگیم. از سیاستهای دولت خسته ایم. بی عدالتی کافی است.»

 

اعتراضات، به مسابقه فوتبال جام کنفدراسیون ها و دیدار تیم های برزیل و مکزیک در شهر فورتالزا نیز کشیده شد و دعوت پله، فوتبالیست سابق نامدار برزیل از معترضان به پایان دادن به اعتراضات در شبکه های اجتماعی پاسخی جز تمسخر دریافت نکرد.

سی خردادماه1392

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 

 

 

 

اخباروگزارشات کارگری29خردادماه1392

akhbarkargari2468@gmail.com

- محاکمه‌ی مجدد شهناز سگوند

- آغازپینگ پنگ دررابطه باعدم پرداخت افزایش مستمری بازنشستگان با گذشت سه ماه ازسال جاری      

- نقش نظام آموزشی در بازتولید کودکان کار چیست؟

- نرخ بیکاری درایران20.5 درصد- جدول نرخ بیکاری در 43 کشور

- بررسی سیمای فقر کودکان در مناطق 22‌گانه شهر تهران

- ریزش ساختمان قدیمی با مرگ کارگر پایان یافت

- ادامه اعتراضات ضد دولتی در ترکیه

- اخراج کارگران اعتصابی ازکارخانه  توسط پلیس اسپانیا

- برزیلی های خشمگین به اعتراضات خود ادامه می دهند

محاکمه‌ی مجدد شهناز سگوند

به گزارش رسیده، شهنازسگوند (همسر علی نجاتی) در تاریخ 28 خرداد در شعبه سیزده دادگاه تجدید نظر خوزستان در اهواز محاکمه شد. جلسه دادگاه از ساعت ده و سی دقیقه تا دوازده ظهر طول کشید و مقرر شد که نامبرده در تاریخ 30 آذر 92 در همین شعبه حضور داشته باشد.

لازم به ذکر است که شهناز سگوند در تاریخ 25 آبان 91 در دادگاه انقلاب دزفول محاکمه شده و توسط قاضی این شعبه تبرئه شده بود که با اعتراض دادستان مجددا پرونده وی به دادگاه تجدید نظر ارجاع شده است. اتهام شهناز سگوند گرفتن عکس از همسرش در هنگام انتقال از زندان دزفول به پزشکی قانونی جهت معاینه بود؛ در آن زمان مامورین هنگام انتقال علی نجاتی به پزشکی قانونی به دست و پای وی دست بند و پا بند زده بودند.

کمیته‌ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری-29 خرداد 1392

آغازپینگ پنگ دررابطه باعدم پرداخت افزایش مستمری بازنشستگان با گذشت سه ماه ازسال جاری      

به گزارش29خردادایلنا،حدود سه ماه از اعلام تصمیم دولت در خصوص افزایش 25 درصدی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی و  تاكید بر اینكه حداقل مستمری كارگران بازنشسته برای سال 92 از 700 هزار تومان كمتر نخواهد شد می‌گذرد بدون آنكه زمان قطعی پرداخت این مستمری‌ها مشخص شود.

در حالی كه بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی همچنان به نرخ سال گذشته مستمری دریافت می‌كنند‏، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی هیات امنای این سازمان را مسئول پرداخت نشدن مستمری‌های جدید دانست.

با این حال مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در تازه ترین سخنان خود گفت: پرداخت مابه‌التفاوت مربوط به افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی منوط به موافقت هیات امنای این سازمان است.

بنا به گزارش همین منبع، با توجه به اینکه ۶۰ درصد از بازنشستگان تامین اجتماعی، مستمری حداقلی (۴۰۰ هزار تومان) را دریافت می‌كنند و حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد نیز كمتر از حداقل (حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان) دریافتی دارند، در این شرایط اقتصادی منصفانه نیست مسئولان تامین اجتماعی در مورد افزایش حقوق بازنشستگان سنگ اندازی کنند.

برپایه گزارش این منبع بنقل از یکی از کارگران بازنشسته، قرار بود افزایش ۲۵ درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران از ابتدای فروردین ماه اعمال شود و اردیبهشت نیز تمام معوقه‌ها به مستمری‌بگیران پرداخت ‌شود اما در آخرین روزهای سومین ماه سال هنوز كانون عالی بازنشستگان كه باید مدافع حقوق صنفی كارگران بازنشسته باشد نتوانسته است حق قانونی ما را از سازمان تامین اجتماعی بگیرد و تنها نقش سخنگویی سازمان را ایفا می‌كند.

نقش نظام آموزشی در بازتولید کودکان کار چیست؟

کانون مدافعان حقوق کارگر: نظام آموزشی در به وجود آوردن وافزایش تعداد کودکان کار نقش مهمی دارد که این نقش از جهات مختلف قابل بررسی است. برای شکافته شدن این بحث و برای اینکه اقدامات عملی واقعی در راه اجرایی کردن منع کار کودک برداشته شود، این بحث را با یکی از معلمان و یکی از فعالان کارگری طرح کردیم. نظرات آنان را در تاثیر نظام آموزشی بر مساله کار کودک در زیر می‌خوانیم. ابعاد مختلف کار کودک و ضرورت برون رفت از این بن‌بستی که هیچ راه‌حلی برای لغو کار کودک نمی‌یابد، در این نظرات آمده است.

لینک متن کامل: http://kanoonmodafean1.blogspot.fr/2013/06/blog-post_19.html#more

نرخ بیکاری درایران20.5 درصد- جدول نرخ بیکاری در 43 کشور

جدیدترین تغییرات نرخ بیکاری در 43 کشور جهان نشان دهنده ثبت بهترین وضعیت در کشور تایلند به میزان 8 دهم درصد و بدترین وضعیت در یونان به میزان 26.4 و اسپانیا 26.3 درصد است. بیکاری در ایران نیز به میزان 20.5 درصد برآورد شد.

بررسی جدیدترین نرخ های بیکاری در مناطق مختلف جهان نشان می دهد که با وجود بهبود اوضاع بازار کار در برخی کشورها، در نقاطی دیگر اوضاع بازار کار و اشتغال کارجویان مناسب نیست و برخی کشورها در این بخش چالش های جدی ای را تجربه می کنند.

کشور اورپایی اسپانیا در یکی دو سال اخیر با موضوع بیکاری و افت شدید فرصت های شغلی مواجه شده و هم اکنون نرخ بیکاری در این کشور به 26.3 درصد رسیده است. همچنین این وضعیت در مورد کشور یونان نیز دیده می شود و در این کشور نیز به دلیل بروز مسائل مختلف اقتصادی و مشکلات بحران های مالی نرخ بیکاری به 26.4 درصد رسید.

در آمریکا نرخ بیکاری 7.6 درصد، در چین 4.1 درصد و در ژاپن نیز 4.3 درصد است. بریتانیا دارای نرخ بیکاری 7.8 درصدث و کانادا نیز نرخ 7.2 درصدی است.در حوزه یورو نرخ بیکاری 12 درصد، اتریش 4.8 و در بلژیک نیز 8.1 درصد است.

فرانسه در اروپا نرخ بیکاری دورقمی 10.8 درصدی را تجربه می کند و آلمان نیز 6.9 درصد بیکاری دارد. همچنین ایتالیا دارای 11.6 درصد نرخ بیکاری و هلند 7.7 درصد بیکاری است. نرخ بیکاری در جمهوری چک 8 درصد و در دانمارک 6 درصد است.

کشور مجارستان 11.6 درصد و نروژ دارای 3.6 درصد بیکاری است. در لهستان نرخ بیکاری 14.3 درصد و در روسیه نیز 5.8 درصد است، این نرخ در کشور سوئد 8.5 درصد، سوئیس 3.1 درصد و ترکیه نیز نرخ بیکاری 10.1 درصدی را تجربه می کند.

استرالیا 5.6 درصد، هنگ کنگ دارای 3.4 درصد نرخ بیکاری و هندوستان نیز 9.9 درصد  بیکاری است. اندونزی 6.1 درصد بیکاری را تجربه می کند و این نرخ در مورد کشور مالزی 3.3 درصد و پاکستان نیز 6 درصد است، تجربه سنگاپور در حال حاضر 1.8 درصد را نشان می دهد.

کره جنوبی نرخ بیکاری 3.5 درصدی و تایوان نرخ بیکاری 4.2 درصدی دارد. تایلند نرخ بیکاری 8 دهم درصدی و آرژانتین 6.9 درصد بیکاری دارد، برزیل 5.6 درصد بیکاری و شیلی نیز 6.2 درصد بیکاری را تجربه می کند.

کلمبیا دارای نرخ بیکاری 11.8 درصدی و مکزیک نیز 4.8 درصدی است. ونزوئلا در آمریکای لاتین 7.6 درصد بیکاری و مصر دارای 13 درصد بیکاری است. همچنین در عربستان نرخ بیکاری 5.5 و در آفریقای جنوبی نیز 24.9 درصد اعلام شده است.

در مورد ایران نرخ بیکاری اعلام شده 20.5 درصد است، با این حال طبق آخرین اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری کشور در پایان سال گذشته به میزان 12.2 درصد بوده است.

جدول نرخ بیکاری در 43 کشور جهان

کشور

نرخ بیکاری - درصد

ایران

20.5

آمریکا

7.6

چین

4.1

ژاپن

4.3

بریتانیا

7.8

کانادا

7.2

حوزه یورو

12

اتریش

4.8

بلژیک

8.1

فرانسه

10.8

آلمان

6.9

یونان

26.4

ایتالیا

11.6

هلند

7.7

اسپانیا

26.3

چک

8

دانمارک

6

مجارستان

11.6

نروژ

3.6

لهستان

14.3

روسیه

5.8

سوئد

8.5

سوئیس

3.1

ترکیه

10.1

استرالیا

5.6

هنگ کنگ

3.4

هندوستان

9.9

اندونزی

6.1

مالزی

3.3

پاکستان

6

سنگاپور

1.8

کره جنوبی

3.5

تایوان

4.2

تایلند

0.8

آرژانتین

6.9

برزیل

5.6

شیلی

6.2

کلمبیا

11.8

مکزیک

4.8

ونزوئلا

7.6

مصر

13

عربستان

5.5

آفریقای جنوبی

24.9

 

 

منبع:مهر-29خرداد

بررسی سیمای فقر کودکان در مناطق 22‌گانه شهر تهران

فقر کودکان به شدت وابسته به ویژگی‌های سرپرست خانوار آنها است. حال آن‌که ارتباط بین درآمد خانوار، هزینه‌ی زندگی و ایجاد شرایط امن اقتصادی برای خانوار‌ها، گام حیاتی برای رفاه کودکان است. بنابراین سیاست‌های کاهش فقر کودکان باید معطوف به ارتقای سطح رفاه سرپرست خانوار‌ها از طریق حمایت قانونی از دستمزد سرپرست خانوارهای محروم با تاکید بر اصلاح سطح دستمزد‌های حداقلی و بیمه‌های بیکاری باشد.

پژوهشی در کشور به بررسی سیمای فقر کودکان در مناطق 22‌گانه شهر تهران در سال 87 پرداخته است. گستردگی پژوهش شامل 22 هزار خانوار تهرانی بوده است.

این مطالعه درحالی‌که به موضوع فقر کودکان تمرکز دارد، به بررسی ارتباط بین ویژگی‌های خانوار و فقر کودکان نیز اشاره می‌کند چراکه در واقع اغلب محرومیت‌های اجتماعی و اقتصادی کودکان فقیر، انعکاس محرومیت خانوادگی آنهاست و این موضوع اهمیت پرداختن به فقر کودکان را برجسته‌تر می‌کند.

پژوهش حاضر فقر کودکان را براساس رویکرد نیازهای اساسی خط فقر محاسبه و بررسی کرده است.

تحقیق پیش‌رو به عوامل متعددی در شکل‌گیری فقر کودکان اشاره می‌کند که از آن جمله رشد اقتصادی پایین و نابرابری در توزیع درآمد، سلامت کودکان، فرسایش خانوار (اعتیاد، طلاق، مشکلات عاطفی، محرومیت مالی، کاهش امید به زندگی، کاهش عزت نفس، بروز جرم و جنایت و بزهکاری در کودکان و ...) و عوامل جمعیتی است.

در این مطالعه برای تعیین خط فقر، ارزش پولی سبد غذایی تعیین شده توسط انستیتو تغذیه برای یک فرد بزرگسال برحسب دو هزار کالری در روز محاسبه شد. سپس با محاسبه‌ نسبت مخارج غذا به کل مخارج که از مخارج خانوارهای نمونه محاسبه شد، این میزان به عنوان خط فقر یک فرد بزرگسال در نظر گرفته شد و سپس با استفاده از روش‌ مقیاس معادل، حداقل مخارج مورد نیاز برای خانوارهای دو نفر و بیشتر با توجه به خط فقر خانواده یک نفره محاسبه شد. در ادامه خانوارهای فقیر از غیرفقیر متمایز شد و پس از شناسایی خانوارهای فقیر به تفکیک بعد آنها، تعداد کودکان در خانوارهای فقیر محاسبه شده و نرخ فقر کودکان در شهر تهران به دست آمد.

بررسی توزیع فقر در مناطق 22‌گانه شهر تهران در این تحقیق نشان داد: 10.9 درصد از کودکان فقیر، در منطقه 19 و 0.7 درصد در منطقه 3 ساکن هستند و بنابراین منطقه 19 تهران دارای بیشترین و منطقه سه دارای کمترین کودکان فقیر است.

طبق این یافته‌ها 65.6 درصد کودکان منطقه 19 فقیر هستند که این معادل 10.9 درصد کل کودکان فقیر شهر تهران است اما تنها حدود 15 درصد کودکان منطقه 3 معادل 0.7 درصد کل کودکان فقیر شهر تهران در فقر به سر می‌برند.

یافته‌های پژوهش تعداد کودکان فقیر را نیز به ترتیب مناطق 22‌گانه چنین نشان می‌دهد: منطقه یک 0.9 درصد، منطقه دو 0.9 درصد، منطقه سه 0.7 درصد، منطقه چهار 5.1 درصد، منطقه پنج، 3.6 درصد، منطقه شش 1.6درصد، منطقه هفت 3.1 درصد، منطقه هشت 3 درصد، منطقه نه 4.2 درصد، منطقه ده 3.6 درصد، منطقه یازده 3.6درصد، منطقه دوازده 6.6 درصد، منطقه سیزده 3.9 درصد، منطقه چهارده 5.6 درصد، منطقه پانزده 7.2 درصد، منطقه شانزده 6.7 درصد، منطقه هفده 5.2 درصد، منطقه هجده 6.9 درصد، منطقه نوزده 10.9 درصد، منطقه بیست 7.9 درصد، منطقه بیست و یک 5.2 درصد، منطقه بیست‌ودو 4.1 درصد.

همین نتایج حاکیست: بیشترین درصد نرخ فقر، شکاف فقر و شدت فقر مربوط به منطقه 19 و کمترین مربوط به منطقه 3 است.

این پژوهش در ادامه به بررسی شاخص‌های فقر در مناطق شهر تهران با ویژگی‌های سرپرستان خانوار پرداخته است. در این شاخص، سن، جنسیت خانوار، تحصیلات، نوع شغل سرپرست خانوار و نیز بعد خانوار مورد توجه قرار گرفته است.

بیشترین کودکان فقیر در چه خانواده‌هایی هستند؟

نتایج بررسی نشان داد: 38 درصد کودکان فقیر در خانوارهای چهار نفره به سر می‌برند و شدت فقر در خانوارهای چهار نفره 10.57 درصد و شکاف فقر 3.7 درصد است.

یافته‌های تحقیق حاضر درباره نرخ فقر کودکان و خانوارهای فقیر با توجه به نوع شغل سرپرست خانوار حاکیست: نرخ فقر کودکان در خانوارهای با شغل رسمی در شهر تهران نزدیک به 38 درصد و در خانوارهای با مشاغل غیررسمی 45 درصد است.

همچنین شکاف و شدت فقر در خانوارهایی که مشاغل غیررسمی دارند، بالاتر از مشاغل رسمی به دست آمده است.

این تحقیق خانوارها را براساس تحصیلات سرپرست خانوار به دو گروه دارای تحصیلات عالی (فوق‌دیپلم یا بالاتر) و فاقد تحصیلات عالی (دیپلم و کمتر) تقسیم کرده است. یافته‌های تحقیق نشان داد نرخ فقر کودکان در خانوارهای با تحصیلات عالی سرپرست خانوار 26.26 درصد و در خانوارهای فاقد تحصیلات عالی دو برابر این رقم است. همین‌طور شکاف فقر و شدت فقر در خانوارهایی با سرپرست فاقد تحصیلات عالی دو برابر خانوارهای با تحصیلات عالی است.

بررسی جنسیت سرپرست خانوار کودکان فقیر هم حاکی از آن است که نرخ فقر کودکان خانواده‌های مرد سرپرست 43.84 و خانواده‌های زن‌ سرپرست 47.32 درصد است که نشان می‌دهد کودکان خانواده‌های زن سرپرست آسیب‌پذیرند.

پژوهش حاضر در ادامه‌ی بررسی نرخ فقر کودکان مناطق 22‌گانه شهر تهران با توجه به سن سرپرستان خانوار پرداخته است. براساس یافته‌های این بخش از پژوهش، در گروه سنی سرپرستان خانوار 45-54 سال نرخ فقر کودکان 46.34 درصد است، درحالی‌که در گروه سنی 65 سال نرخ فقر کودکان 60.5 درصد و بالاترین نرخ فقر کودکان در این پژوهش است.

براساس این تحقیق، این مساله می‌تواند ناشی از فقر فرهنگی در خانوارهای با سرپرستان 65 سال و بیشتر باشد که علی‌رغم بعد بالای خانوار و سن بالای سرپرستان خانوار، فرزند زیر 18 سال دارند، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که احتمال وقوع فقر کودکان در چنین خانوارهایی بیشتر باشد.

یافته‌های این مطالعه تاکید می کند: فقر کودکان به شدت وابسته به ویژگی‌های سرپرست خانوار آنها است. حال آن‌که ارتباط بین درآمد خانوار، هزینه‌ی زندگی و ایجاد شرایط امن اقتصادی برای خانوار‌ها، گام حیاتی برای رفاه کودکان است. بنابراین سیاست‌های کاهش فقر کودکان باید معطوف به ارتقای سطح رفاه سرپرست خانوار‌ها از طریق حمایت قانونی از دستمزد سرپرست خانوارهای محروم با تاکید بر اصلاح سطح دستمزد‌های حداقلی و بیمه‌های بیکاری باشد.

منبع:ایسنا-29خرداد

ریزش ساختمان قدیمی با مرگ کارگر پایان یافت

به گزارش 29خردادپایگاه خبری 125، عدم رعایت اصول ایمنی درامرتخریب ساختمان قدیمی در خیابان ظفر، ریزش آوار و مرگ کارگر جوان را در پی داشت.

بر اساس گزارش این حادثه، بر اثرعدم رعایت اصول ایمنی درامرتخریب ساختمان سقف طبقه دوم پیش از تخریب کامل فرو ریخته و یکی از کارگران در زیر انبوهی از خاک و آوار گرفتار شده بود.

در این عملیات، آتش نشانان عملیات آواربرداری را از چندین جهت آغاز کرده و موفق شدند کارگر 35 ساله را از زیر آوار نجات و تحویل امدادگران اورژانس دادند که متاسفانه مرگ وی توسط عوامل اورژانس اعلام شد.

ادامه اعتراضات ضد دولتی در ترکیه

به گزارش19ژوئن یورونیوز،پس از گذشت سه هفته از آغاز اعتراضات در ترکیه، هنوز مخالفان دولت رجب طیب اردوغان، نخست وزیر این کشور بخصوص در آنکارا، پایتخت، به تظاهرات خود ادامه می دهند.

معترضان ترک از شیوه های جدیدی همچون ایستادن و تحصن در محل و اعتصاب غذا برای ابراز ناخشنودی خود از اقدامات دولت ترکیه استفاده می کنند.

مخالفان اعتقاد دارند سیاستهای دولت ترکیه از اصل سکولاریسم فاصله گرفته و مسئولان حکومتی در جهت اسلامیزه کردن کشور گام برمی دارند.

سه شنبه شب پلیس ترکیه با استفاده از خودروهای آبپاش و گاز اشک آور صدها معترض در محلهای اصلی شهر آنکارا را متفرق کرد. دهها نفر نیز در آنکارا و استانبول بازداشت شده اند.

گالیپ فرات، معترض ترک خواهان مجازات عاملان کشته و زخمی شدن شهروندان است وی در ادامه می گوید: “نمی دانم چه زمانی اتفاق افتاد اما خواهان مجازات مسئولین این حادثه هستیم. من می خواهم به همه نشان دهم که اعتراض ما نتیجه بخش خواهد بود و ما پیروز خواهیم شد.”

تظاهرات ضد دولتی در هفته های اخیر در ترکیه تا کنون چهار کشته و صدها مجروح بر جای گذاشته است.

اخراج کارگران اعتصابی ازکارخانه  توسط پلیس اسپانیا

به گزارش19ژوئن یورونیوز،پلیس منطقه باسک اسپانیا روز چهارشنبه حدود ۷۰ نفر از کارکنان شرکتی را که از یک ماه پیش در اعتصاب بودند و کارخانه شرکت را در اشغال خود درآورده بودند، از آن محل بیرون کرد.

براساس این گزارش،این کارگران از ماه ژانویه گذشته حقوقی نگرفته اند.

با ادامه بحران اقتصادی، اینگونه مسائل در اسپانیا رایج شده است.

عملیات امروز پس از حدود سه ساعت با شکستن درب کارخانه توسط پلیس و اخراج معترضان پایان یافت.

صاحبان جدید ساختمان این کارخانه به دلیل اجاره‌های پرداخت نشده، حکم تخلیه آن را از دادگاه گرفتند.

خانواده‌های کارگران نیز که در مقابل ساختمان حاضر بودندو در اعتراض به این اوضاع شرکت داشتندازیورش پلیس اسپانیا درامان نماندند.

برزیلی های خشمگین به اعتراضات خود ادامه می دهند

به گزارش19ژوئن یورونیوز،تظاهرات و اعتراض به افزایش ناگهانی قیمت بلیت وسایل حمل و نقل عمومی و هزینه های گزاف دولت برای برگزاری جام جهانی آینده در برزیل ادامه دارد.

حدود پنجاه هزار نفر سه شنبه شب در خیابانهای سائوپائولو، شهری که اعتراضات در آن آغاز شد، به تظاهرات پرداختند.

در شهر بزرگ ریودو ژانیرو نیز دهها هزار نفر به اعتراضات خود ادامه دادند.

معترضان برزیلی با برجسته کردن معضل فساد مالی در کشورشان امیدوارند با این مشکل مبارزه شود.

لیر پدروزا، معترض برزیلی می گوید: “این به دلیل فساد مالی در برزیل است که در زمینه اشتغال، بهداشت و آموزش و همه چیز مشکل داریم.”

لوسیا ویرا، یک معترض دیگر می گوید: “این خشم برزیل است که از این فساد دولت که از ما می دزدد به تنگ آمده است.”

 

این اعتراضات زمانی صورت می گیرد که برزیل میزبان مسابقات فوتبال جام کنفدراسیون ها است. مسئولان امنیتی این کشور اعلام کردند به پنج شهر از شش شهری که جام کنفدراسیون ها در آنها جریان دارد نیروهای پلیس ویژه ارسال خواهند کرد.

بیست ونهم خردادماه1392

akhbarkargari2468@gmail.com  

 

 

اخباروگزارشات کارگری28خردادماه1392

akhbarkargari2468@gmail.com

- انتقال شاهرخ زمانی به انفرادی!

- آقای روحانی، کارگران ایران 35 سال غرامت طلبکارند  جنابعالی توان پرداختش را ندارید!

- دختربچه‌های متاهل: کارگرانی بی‌مزد، بی‌امنیت، بی‌حمایت

- دردنامه دوم کارگران شهرداری چالدران (سیه چشمه)

- كارگران خدماتی بیمارستان‌ها از شمول قانون كار محروم‌اند

- عدم پرداخت مزایای سختی كار به كارگران اداره مولد بخار استان تهران

-«ایستادن»، شیوه جدید معترضان در ترکیه

- تظاهرات بیسابقه صدها هزار نفری برزیل دراعتراض به افزایش بهای بلیط وسائط نقلیه عمومی وهزینه های برگزاری جام جهانی و المپیک

- اعتثاب معلمان در پرتغال

- ابهام در باره پخش مجدد تلویزیون «ای آر تی» یونان

انتقال شاهرخ زمانی به انفرادی!

به گزارش کمیته حمایت از شاهرخ زمانی، روز یکشنبه 26/3/1392 مأموران در زندان رجایی شهر سعی داشتند شاهرخ زمانی را با لباس زندان به دادگاه ببرند که با مقاومت شدید او روبرو شدند .

با مقاومت  شاهرخ و امتناعش از رفتن با لباس زندان به دادگاه ، او را به انفرادی منتقل کردند.

آقای روحانی، کارگران ایران 35 سال غرامت طلبکارند  جنابعالی توان پرداختش را ندارید!

آقای حسن روحانی، این نامه بی پرده وسرگشاده  کارگری است که 25 سال درمملکت ( درسخت ترین مشاغل،  تعمیرات دستگاهای سنگین صنعتی مکانیک، هیدرولیک و جرثقیل و در بدترین شرایط  آب وهوا دربندرعباس و ساوه ) زحمت کشیده است وبیش از 5 سال ( از فروردین سال 87 تا کنون ) در بدترین شرایط اقتصادی، بیکار می باشد. بیش از 5 سال است که بارها مرگش را آرزو کرده است، کورسوی روزنه امید، خفت زنده ماندن را بر او تحمیل کرد و گرنه امروز  مرگ  و زندگی برایش یکسان است.

آقای حسن روحانی

اگر چه بزرگوارانه به کارگران وعده دادید که غرامت کاهش دستمزد سال 92 را پرداخت می کنید! باید بدانید  این غرامت، کمترین مطالبه طبقه کارگر است.  غرامت و مابه تفاوت 12 سال عدم تناسب دستمزد با تورم رسمی اعلام شده. غرامت میلیونها کارگر جوان بیکار و اخراجی. غرامت و تاوان حقوقهای معوقه. غرامت و خون بهای هزاران کارگر افغانی و ایرانی مجروح، معلول و کشته شده. غرامت به کارگرانی که فقط به جرم دفاع از حقوق شان زندانی شدند.  غرامت  به کارگرانی که  قانون و  طرح مشاغل سخت و زیان آوردر مورد آنها اجرا نشد. غرامت به کارگران ساختمانی به علت عدم بیمه آنها. غرامت  به بازنشستگان  به علت دیرکرد اضافه حقوق و عدم تناسب حقوق آنها با تورم واقعا موجود. غرامت به کارگران و خانواده های  کارگری که در این 35 سال در  اثر سیاستهای حاکم  آبرو، حیثیت وشرافت آنها صدمه دیده است و.... این غرامتها باید  توسط دولت و نظام جمهوری اسلامی به کارگران پرداخت شود.

آقای حسن روحانی

شما به خوبی می دانید درسایه نظام جمهوری اسلامی بیش از 35 سال است که از استثمار و  غارت  دسترنج  کارگران و زحمتکشان عده ایی سرمایه دار مفت خور، به خدایگانی قدرتمند تبدیل شده اند که هیچ حقی برای انسانها قائل نبوده و نیستند ودر این مدت با استثمار وحشیانه خود، با گرانی و تورم افسارگسیخته،  طبقه کارگر و جامعه را به نابودی کشانده اند به نحوی که  امروز خشم و انزجار کارگران از وضعیت موجود بر کسی پوشیده نیست.  کارگران می دانند  وعده های شما در حد شعارهای عوام فریبانه دولتهای موسوی، رفسنجانی، خاتمی واحمدی نژاد باقی خواهد ماند. 35 سال کار و زندگی نکبت بار، در جامعه ایی سراسر از ابتذال، دروغ و ریاکاری به کارگران آموخته است به قدرت حاکم اعتماد نکنند و فقط  با مبارزات متحدانه، پیگیر و سراسری می توانند غرامتها،  لغو قرارداد ننگین موقت و  مطالبات  اولیه  و بدیهی  خود شامل، حقوق معوقه، حق دستمزد عادلانه، حق بیمه بیکاری، حق  کارهای سخت و زیان آور، حق  تجمع، اعتراض، اعتصاب  و تشکل، حق داشتن آزادی بیان و مطبوعات  و بطور کلی حق داشتن یک زندگی شرافتمندانه انسانی را بدست بیاورند.  شما  بازی بزرگ انتخابات را  برده اید اما خوب می دانید بحران بیکاری، بحران گرانی، بحران تورم و بطور کلی بحران عمیق اقتصادی اجتماعی در چهارچوب وضعیت موجود نقطه پایانی ندارد. نفرت اجتماعی به اوج خود رسیده و آستانه تحمل کارگران  را به مرز انفجار رسانده است، فریب و سرکوب کارگران نیز دیگر چاره ساز نیست. شاید پیام شادی هزاران جوان طلبکار و خواهان تغییر را درمرکز شهر  گرفته باشید، اما سکوت و خاموشی مطلق محله های کارگر نشین حومه تهران پیام روشنی دارد این پیام آشکارا می گوید تاحالا کسی نیامده است دردی از ما درمان کند یا گرهی ازکار ما بگشاید ما کارگران باید دست دردست هم بگذاریم و به نیروی  قدرتمند اجتماعی خود تکیه کنیم  و یکپارجه و مصمم، مبارزات  پیگیر خود را برای معیشت و شرافت،  قاطعانه ادامه دهیم  و منتظر وعده های  سرخرمن نباشیم این وعده ها هرگز سبز نخواهند شد.

شاپور احسانی راد – نماینده اخراجی کارگران نورد پروفیل ساوه و عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران – 28 خرداد 92

دختربچه‌های متاهل: کارگرانی بی‌مزد، بی‌امنیت، بی‌حمایت

الهام هومین‌فر

 سالانه میلیون‌ها دختربچه به دلیل فقر و مسایل مذهبی مجبور به ازدواج می‌شوند و عملا به صورت بردگان جنسی و کاری مورد سوءاستفاده‌های بسیاری قرار می‌گیرند. بر اساس تعریف بین‌المللی، ازدواج دختربچه‌ها یا ازدواج زود هنگام عبارت است از «هر ازدواجی که در سنین زیر 18 سال صورت می‌گیرد. دختران در این سنین از نظر جسمی، فیزیولوژی و روانی برای ازدواج و فرزندآوری مناسب نیستند(UNFPA, 2006. 6). » این ازدواج‌ها که اغلب در کشورهای فقیر و در حال توسعه آفریقایی، آسیایی و آمریکای لاتین رخ می‌دهند؛ روز به روز بیشتر شده و قوانین و راهکارهای بین‌المللی همچنان در توقف یا کنترل آن ناتوان بوده‌اند.

لینک متن کامل: http://kanoonmodafean1.blogspot.fr/2013/06/blog-post_18.html

دردنامه دوم کارگران شهرداری چالدران (سیه چشمه)

این دردنامه جمعی از کارگران شهرداری است که جوانی و انرژی خود را در شهرداری گذراندند

دردنامه دوم کارگران شهرداری چالدارن (سیه چشمه)+تصویر، نوای چالدران

به گزارش 28خردادنوای چالدران ، در گوشه و كنار اين شهر نارنجي پوشاني را مي بينيم كه با جان و دل ، شب و روز كار ميكنند تا مبادا بوي تعفن زباله ها به مشاممان بزند . آن هایی که هميشه سينه را سپر كرده و براي زيبايي و پاكي شهرمان تلاش هاي وافري نموده اند.

به گفته یکی از کارگران شهرداري عقب افتادن حقوق و دستمزد کارگران، اجاره مسکن و ساير مايحتاج زندگي را تحت الشعاع قرار داده تا جايي که برخي از نان شب خود گذشته اند تا شاید بتوانند اجاره خانه خود را پرداخت کنند.دستمزد پایین کارگران با تورم موجود هیچ‌گونه همخوانی ندارد و کارگران در فاصله فقر و غنا گرفتار شده‌اند.

یکی دیگر از کارگران شهرداری گفت: از اين وضعيت راضي نيستيم و اگر شکایت یا گلایه ای کنیم می ترسیم موجب اخراجمان شود.اين در حالي است که با بيشترين زحمت و با کمترين حقوق و مزايا کار مي کنيم.

كارگران خدماتی بیمارستان‌ها از شمول قانون كار محروم‌اند

به گزارش ایلنا بتاریخ28اردیبهشت، كارگران مشاغل خدمات عمومی بیمارستان های تبریزمشمول قانون کارنمی شوند.

براساس این گزارش،: كاركنان مشاغل خدمات عمومی بیمارستان های تبریز از سوی دانشگاه علوم پزشكی این شهر، كارگر به شمار نمی آیند و مشمول قانون كار نمی‌شوند.

این كارگران از بیمه‌ی بیكاری و مزایایی كه در قانون كار آمده است برخوردار نیستند.

عدم پرداخت مزایای سختی كار به كارگران اداره مولد بخار استان تهران

ایلنابتاریخ28اردیبهشت طی گزارشی از اجرا نشدن قانون «مشاغل سخت و زیان آور» برای کارگران پیمانکاری اداره مولد بخار استان تهران خبرداد.         

بنا بهمین گزارش،سازمان تامین اجتماعی از به سرانجام رسیدن قانون مشاغل سخت و زیان آور در اداره مولد بخار استان تهران به دلیل بار مالی‌اش جلوگیری می كند و آن را به تعویق می اندازد.

«ایستادن»، شیوه جدید معترضان در ترکیه

به گزارش18ژوئن یورونیوز، «ایستادن» خاموش و ساکت، شیوه جدید جوانان معترض ترک در مقابله با پلیس و اعتراض به دولت رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه است.

معترضان که مخالفتشان با طرح تبدیل پارک گزی استانبول به مجتمعی تجاری آغاز شد اما بسرعت به اعتراضات ضد دولتی تبدیل شد، آقای اردوغان و دولتش را به اقتدارگرایی متهم می کنند.

یکی از ساکنان استانبول می گوید:«دولت تظاهرات معترضان را تحریک آمیز می نامد اما بزرگترین تحریک را دولت و نخست وزیر ایجاد می کند. مردم و آنچه معترضان می خواهند را نمی فهمند و نمی خواهند ببینند.»

دو هفته از اعتراضات در شهرهای بزرگ ترکیه می گذرد. هر چند پلیس معترضان را از میدان تقسیم و پارک گزی استانبول پراکنده است اما جوانان معترض با استفاده از شبکه های اجتماعی و شیوه ای نو به مقابله برخاسته اند.

پلیس ترکیه اعتراض خاموش «ایستادگان» را نیز بر نمی تابد و معترضان ساکت را بازداشت می کند. دیروز دوشنبه پلیس 25 نفر از «ایستادگان» را بازداشت کرد.

تظاهرات بیسابقه صدها هزار نفری برزیل دراعتراض به افزایش بهای بلیط وسائط نقلیه عمومی وهزینه های برگزاری جام جهانی و المپیک

به گزارش18ژوئن یورونیوز،تظاهرات وسیعی با شرکت بیش از ۲۰۰ هزار نفر شهرهای بزرگ برزیل را فرا گرفته است، تظاهراتی که در بیست سال اخیر در این کشور سابقه نداشته است.

اعتراضهای خیابانی که چند روز قبل در شهر سائو پائولو و در اعتراض به افزایش ناگهانی قیمت بلیت اتوبوسها آغاز شده بود، به شهرهای دیگر سرایت کرده است.

دوشنبه شب دست کم ده شهر از جمله برازیلیا، پایتخت برزیل، سائو پائولو، پرجمعیت ترین شهر این کشور و ریو دو ژانیرو شاهد تظاهرات پراکنده بودند.

تظاهرکنندگان که از افزایش قیمت هزینه حمل و نقل عمومی خشمگین بودند، در شعارهای خود علیه افزایش هزینه های جام جهانی سال آینده که فشار آن بر دوش مردم است هم شعار دادند.

مخالفان نیروهای امنیتی را متهم کرده اند که در برخورد با تظاهرکنندگان در شهر سائو پائولو به زور متوسل شده اند. در جریان این برخوردها ده ها نفر مجروح شده اند.

پلیس برای مقابله با معترضان سنگ پران در «ریو دو ژانیرو» بزرگترین شهر برزیل و شهرهای «سائو پائلو»،«بلو هوریزونته» از گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی استفاده کرده است.

در برزیلیا، پایتخت، معترضان از موانع عبور و بر بام ساختمان کنگره ملی جای گرفتند.

معترضان همچنین رهبران و مقامات کشور نوظهور برزیل را به خویشاوندسالاری و فساد متهم می کنند.

یکی از معترضان جوان می گوید:«تظاهرات فریادی است علیه فسادی که کشور را در بر می گیرد. همه اهداف تظاهرات را درست نمی دانم و موافق آنها نیستم اما به نوعی جامعه به ستوه آمده است و می خواهد چیزی بگوید.»

دیلما روسِف، رئیس جمهوری برزیل با مشروع دانستن تظاهرات مسالمت آمیز گفت: «برگزاری تظاهرات توسط جوانان طبیعی است.»

معترضان می گویند هزینه های گزافی که صرف برگزاری بازیهای جام جهانی ۲۰۱۴ و المپیک تابستانی ۲۰۱۶ در برزیل می شود، می تواند صرف بهداشت و درمان و آموزش شود.

همزمانی این اعتراضها با میزبانی جام کنفدراسیونها و تنها یک سال مانده به میزبانی جام جهانی فوتبال، مسئولان برگزاری این رقابتها را نگران کرده است.

برزیل در بیست سال گذشته شاهد چنین تظاهرات گسترده ای نبوده است.

اعتثاب معلمان در پرتغال

به گزارش18ژوئن یورونیوز، هزاران تن از معلمان مقطع تحصیلی دبیرستان در سراسر پرتغال در اعتراض به سیاست های ریاضت اقتصادی دست به اعتصاب زدند.

پرتغال که سومین سال بدترین دوران اقتصادی اش از دهه هفتاد میلادی تاکنون را سپری می کند، روز یکشنبه نیز با تظاهرات گسترده معلمان در لیسبون رو به رو بود. نرخ بیکاری در پرتغال ۱۸ درصد اعلام شده است.

ابهام در باره پخش مجدد تلویزیون «ای آر تی» یونان

به گزارش18ژوئن یورونیوز، با وجود صدور قرار قضایی از سرگیری پخش شبکه تلویزیونی ای آر تی یونان، ابهام در رای دادگاه اداری آتن، کارکنان آی آر تی را سر درگم کرده است.

قرار صادر شده از سوی دادگاه پخش برنامه های تلویزیونی ای آر تی از طریق آنتن را تا زمان تاسیس ای آر تی جدید حکم می کند، در حالی که اتحادیه های کارکنان این شبکه کلا با تعطیلی محل کار خود و تاسیس شبکه ای جدید با شمار کمتری از کارکنان مخالفند.

با وجود دستور دادگاه، دولت کماکان از ارسال برنامه های ای آر تی بر روی باند خودداری می کند. رئیس اتحادیه کارکنان ای آر تی می گوید: «باز کردن سیگنال ها مسئوایت دولت است. آنها باید تاهمین الآن این کار را انجام می دادند. پرسش ما این است که چرا تا حالا این کار را نکرده اند؟ هیچ چیز هم درباره سیگنال ها نمی گویند.»

روزنامه های صبح یونان، تصمیم دادگاه اداری این کشور را دو پهلو توصیف کرده و اعلام کردند که دولت و کارکنان این شبکه، این رای را به نفع خود تفسیر می کنند.

بیست وهشتم خردادماه1392

akhbarkargari2468@gmail.com