اخباروگزارشات کارگری26تیرماه1392

akhbarkargari2468@gmail.com

بر پایی   آزادانه              کارگرزندانی آزادبایدگردد               حداقل دستمزد باید      متناسب

تشکل های مستقل                                                          با   تامین    هزینه       زندگی

حق کارگران است                                                         کارگر وخانواده اش تعیین شود

- بعد از ظهر امروز کارگران فولاد زاگرس به تجمع خود در مقابل مجلس شورای اسلامی پایان دادند – این کارگران تجمع خود را از هفته آینده بار دیگر از سر خواهند گرفت

- کارگران شرکت قطعات توربین شهریار :تا دستیابی به مطالبات مان اتحاد و همبستگی را حفظ کنیم

- وضعیت جسمی‌ رضا شهابی مجدداً وخیم شده است

- کارگران کیان تایر در اعتراض به واگذاری کارخانه به مالک قبلی آن بار دیگر با آتش زدن لاستیک دست از کار کشیدند

- درد دل یکی از همکاران نیروگاهی در نیروگاه دماوند

- درد و دل یک کارگر راه آهن طبس در ماه رمضان

- کارگران باربر هم حق دارند!

- دولت قصد تاسیس یک خانه سینما جعلی، غیرمستقل و کاملا دولتی رادارد

- پیام تسلیت رضا شهابی به مناسبت درگذشت شهلا فرجاد

- گاز تصفيه خانه فاضلاب شهري قم دو كارگر را به کام مرگ کشيد

- مرگ کارگر جوان در پي سقوط در چاه

- اعتراضات در یونان به طرح اصلاحات اقتصادی دولت ادامه دارد

بعد از ظهر امروز کارگران فولاد زاگرس به تجمع خود در مقابل مجلس شورای اسلامی پایان دادند – این کارگران تجمع خود را از هفته آینده بار دیگر از سر خواهند گرفت

اتحادیه آزاد کارگران ایران: کارگران معترض فولاد زاگرس(ذوب آهن کردستان) پس از سه روز تجمعات اعتراضی در تهران در مقابل دفتر بیت رهبری و مجلس شورای اسلامی با وعده رسیدگی به خواست هایشان در کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی و از آنجا که تا صبح روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی تعطیل می باشد ساعت 16 بعد از ظهر امروز به تجمع  خود پایان دادند. بر اساس توافقی که امروز ما بین کارگران و مسئولین مجلس شورای اسلامی صورت گرفت ابتدا مقرر شد روز یکشنبه آینده مسئله آنان با حضور نماینده های کارگران در کمیسیون اصل نود مورد رسیدگی قرار گیرد اما سپس طی تماسی با نماینده های کارگران به آنان اعلام شد صبح روز دوشنبه جهت حضور در کمیسیون اصل نود به تهران بیایند.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران بدنبال نامه 5 بندی کارگران فولاد زاگرس به رئیس مجلس شورای اسلامی، 27 نفر از نماینده های مجلس نیز طی نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواهان رسیدگی به خواستهای کارگران فولاد زاگرس در کمترین زمان ممکن و با مساعدت ویژه شدند.

بنا بر این گزارش کارگران فولاد زاگرس در تجمع امروز خود با شعار: جواب جواب، مجلس جواب، خواهان رسیدگی به خواستهای خود شدند و پس از اینکه مسئولین مجلس شرط ورود نماینده های کارگران به مجلس را پایان تجمع اعلام کردند آنان در اقدامی متحدانه به سمت درب ورودی مجلس هجوم آوردند که  بدنبال آن و بدون اینکه کارگران به تجمع خود پایان دهند نماینده هایشان به مجلس دعوت شدند. همچنین کارگران معترض فولاد زاگرس در اقدام متحدانه دیگری، ماموری را که قصد دستبند زدن به دستان یکی از کارگران را بدلیل عکاسی از تجمع داشت بشدت مورد یورش قرار دادند و اجازه بازداشت همکار خود را ندادند.

بنا بر آخرین گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران فولاد زاگرس بدنبال کشمکشی که در ساعات آخر تجمع امروزشان بر سر تنظیم صورتجلسه توافقات پیش آمد از آنجا که ساعت پایانی کار مجلس بود و تا روز یکشنبه نیز مجلس شورای اسلامی تعطیل می باشد در همان محل مقابل مجلس با برپایی جلسه مشورتی تصمیم به پایان تجمع خود گرفتند و اعلام کردند صبح روز دوشنبه هفته آینده به همراه نماینده هایشان بار دیگر به تهران خواهند آمد.

این کارگران بعد از ظهر امروز با بدرقه برخی از کارگران حامی آنها در تهران و در حالی که تعدای از آنان بشدت گرما زده و مریض شده بودند عازم شهرستان قروه شدند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 26 تیر ماه 1392

کارگران فولاد زاگرس همچنان در مقابل مجلس شورای اسلامی هستند

اتحادیه آزاد کارگران ایران: کارگران فولاد زاگرس که از صبح روز 24 تیر ماه در مقابل دفتر بیت رهبری و از صبح دیروز در مقابل مجلس شورای اسلامی دست به تجمع اعتراضی زده بودند از صبح امروز بار دیگر تجمع خود در مقابل مجلس شورای اسلامی را از سر گرفتند.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، بدنبال تجمع امروز کارگران فولاد زاگرس در مقابل مجلس شورای اسلامی که توام با سر دادن شعارهایی از سوی آنان بود نماینده های این کارگران با مسئولین مجلس بار دیگر وارد مذاکره شدند و قرار بر این شد تا مسئله آنان در روز یکشنبه آینده با حضور 8 نفر از نماینده های کارگران در کمیسیون اصل نود مورد رسیدگی قرار گیرد.

بنا بر این گزارش بدنبال این توافق نماینده های کارگران مسئله را با همکاران خود در میان گذاشتند اما کارگران حاضر به پایان دادن به تجمع خود نشدند و بازگشت خود به شهرستان قروه را منوط به تنظیم صورتجلسه کتبی این توافق و اولتیماتومی مبنی بر ادامه تجمعات شان در صورت عدم رسیدگی به خواست شان در کمیسیون اصل نود کردند. 250 کارگر اخراجی فولاد زاگرس خواهان بازگشت بکار و دریافت مطالبات معوقه خود هستند.

بنا بر آخرین گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران تا لحظه تنظیم این خبر (ساعت 20/14 ظهر) تجمع کارگران فولاد زاگرس در مقابل مجلس شورای اسلامی همچنان ادامه دارد و نماینده های آنان در تلاشند تا توافق امروز و اولتیماتوم کارگران بصورت کتبی صورتجلسه شود تا سپس کارگران تجمع کننده در مورد بازگشت شان به شهرستان قروه تصمیم گیری کنند.

خبر تکمیلی تجمع امروز و ادامه یا پایان تجمع کارگران فولاد زاگرس در مقابل مجلس شورای اسلامی متعاقبا از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران منتشر خواهد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 26 تیر ماه 1392

چهارشنبه 26 تیر 1392  10:53 ب.ظ

کارگران شرکت قطعات توربین شهریار :تا دستیابی به مطالبات مان اتحاد و همبستگی را حفظ کنیم

حدود یک ماه است (28 روز) کارگران شرکت قطعات توربین شهریار در اعتراض به عدم تحقق مطالبات خود در اعتصاب به سر می برند؛ در شرایطی که کارگران و خانواده های آنان در حالت بیم و امید به سر می برند اما همچنان متحدانه پیگیر مطالبات خود هستند؛ قابل ذکر است خانواده های کارگران اخراجی نیز در همراهی با همسران شان جلو درب شرکت تجمع داشتند.

روز چهارشنبه گذشته صورتجلسه ای با دو بند از سوی کارگران به رویت مدیریت شرکت می رسد. مدیریت با قطع اخراج ها، بستن قراردادهای یکساله و پرداخت حقوق های معوقه موافقت می کند اما با شرط دیگر کارگران که در بند اول آمده بود که در صورت اخراج هر کارگری، به هر دلیلی حتا مثلن شرارت، بایستی با آگاهی کمیته انتظامی که نماینده کارگران در آن حضور دارد انجام گیرد مخالفت کرده بود؛ از این رو از امضای صورتجلسه سر باز زد. بعد از آن روز مطلبی به نقل از مدیر عامل در روزنامه صبح امروز چاپ می شود که ایشان گفته اند کارگران به خاطر اعتیاد اخراج شده اند. کارگران از این موضوع عصبانی می شوند که چرا مورد اتهام و دروغ پردازی قرار گرفته اند. در مقابل اعتراض کارگران مدیر عامل مصاحبه را انکار می کند. کارگران با روزنامه مذکور تماس می گیرند؛ در جواب کارگران گفته می شود نوار صوتی این مصاحبه در دفتر روزنامه موجود است. در خبری دیگر گفته می شود شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران ( مپنا ) و شرکت های وابسته به آن قرار است ده میلیارد تومان به شرکت قطعات توربین شهریار بدهند. روز سه شنبه بعد از ظهر- دیروز - شایعه ای بدین مضمون بالا می گیرد که مدیریت گفته با کلیه کارگران شرکت قرارداد یکساله ( تا پایان سال 92 ) بسته می شود و حقوق های معوقه پرداخت می شود؛ شایعه چنان بالا گرفته بود که کارگران فکر می کردند تا آخر وقت اداری نوبت شان برای بستن قرارداد یکساله فرا می رسد؛ اما بالاخره ساعت کاری به پایان رسید و خبری از امضای قرارداد نشد. همچنین گفته می شود مدیرعامل که در اهواز به سر می برد به حسابداری دستور داده به مناسبت ماه رمضان به هر یک از کارگران پنجاه هزار تومان پرداخت شود.

امروز چهارشنبه- 26 تیر ماه 92 - گفته می شد هدف مدیر عاملی از اتهام زنی به کارگران آن هم در یک روزنامه رسمی کشور ، ایجاد تزلزل میان آنها بوده است تا به اتحاد و همبستگی شان که رمز پیروزی بوده خدشه وارد کند. همچنین امروز نیز برخی خوشبین هستند که امضای قراردادها به انجام می رسد.

هدف مدیر عامل از اتهام زنی و دروغ پردازی هر چه بوده باشد از جمله ضربه زدن به اتحاد کارگران و ایجاد تفرقه میان آنها، ما کارگران به تجربه دریافته ایم که تنها راهی که می تواند مطالبات مان را عملی کند اتحاد و ایستادگی است هم چنان که تاکنون ادامه داده ایم. بسیاری از هم طبقه ای های ما که از راه فروش نیروی کار شان،هم چون ما، زندگی می کنند ماه ها ایستادگی کردند تا خواست و مطالبات شان جامه عمل بپوشد. هم چنان که سال ها ست برای تامین امنیت شغلی مان مبارزه می کنیم از تجربه خود و دیگر هم طبقه ای های مان درس بگیریم و راه نفوذ هر گونه تفرقه و تزلزل را ببندیم.  

منبع:وبلاگ کارگران نیروگاه های ایران- چهار شنبه 26 تیر ماه 1392

محمودصالحی سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی در ایران:وضعیت جسمی‌ رضا شهابی مجدداً وخیم شده است

وضعیت جسمی‌ رضا شهابی، فعال کارگری در بند مجدداً وخیم شده و مسئولان زندان با وجود تصمیم این عضو هیات مدیره سندیکای کارگران اتوبوسرانی مبنی بر شروع دوباره اعتصاب غذا، از تامین خدمات درمانی خودداری می‌‌کنند.

محمود صالحی، فعال کارگری و سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی در ایران، ضمن اعلام این خبر افزود: آقای رضا شهابی از زمان بازگشتش از مرخصی همچنان در وضعیت بد جسمی‌ بوده و از درد شدید گردن، دیسک کمر و فشار خون رنج می‌‌برد، با این همه هنوز توسط پزشک متخصص مورد معاینه و درمان قرار نگرفته و بار‌ها خود ایشان و خانواده ‌اش درخواست اعزام به بیمارستان را داشته که هنوز مورد موافقت قرار نگرفته و تنها در بهداری اوین مورد درمان سرپایی و تجویز داروهای مسکن قرار گرفته است.

صالحی در پاسخ به پرسشی درباره نوع داروهایی که در بهداری اوین برای این فعال کارگری تجویز شده است توضیح داد: در بهداری همه زندان‌های ایران معمولاً تنها پزشکان عمومی‌ مشغول به کار هستند و چون اکثر مراجعین زندانیان عادی هستند، می‌‌خواهند زندانی را پشت سر بگذارند و بدون رعایت تفکیک زندانیان عادی از سیاسی و در بسیاری از اوقات بدون پرسش تنها داروهای خواب آور و مسکن‌های پر عوارض را تجویز کرده و به علت اینکه پزشک عمومی‌ هستند امکان تجویز داروهای تخصصی را ندارند.

این فعال کارگری زندانی سیاسی سابق درخواست کرد که آقای شهابی مورد معاینه و درمان پزشکان متخصص قرار بگیرد و مانند گذشته به بیمارستان‌های غیر تخصصی منتقل نشود.

سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی در ایران، در مورد از سرگیری اعتصاب غذا تاکید کرد: ما از آقای شهابی درخواست کردیم که دوباره دست به اعتصاب غذا نزند، البته ما نمی‌‌توانیم برای زندانی تصمیم بگیریم چون آزاد هستیم و این زندانی است که از نزدیک شرایط را لمس کرده، سختی‌ها را تحمل می‌‌کند و با مشکلات دست و پنجه نرم می‌‌کند.

وی در پایان ضمن ابراز نگرانی‌ در مورد وضعیت ایشان افزود، امیدواریم تا پایان دوره محکومیت آقای شهابی پرونده سازی جدیدی برای ایشان انجام نشود و مانند محاکمه مجدد او به بهانه غیبت از مرخصی مجدداً مورد محاکمه قرار نگیرد تا سرانجام بتواند با پایان دوره محکومیت خود در اول فروردین سال آینده از زندان آزاد شده و درمان خود را از سر بگیرد.

منبع: کمیته گزارشگران حقوق بشر -25تیر

کارگران کیان تایر در اعتراض به واگذاری کارخانه به مالک قبلی آن بار دیگر با آتش زدن لاستیک دست از کار کشیدند

اتحادیه آزاد کارگران ایران: بدنبال زمزمه واگذاری کارخانه کیان تایر به مالک قبلی آن در طی هفته های گذشته، کارگران این کارخانه روز 11 تیر ماه اقدام به اعتصاب و آتش زدن لاستیک کردند. بدنبال این اعتراض به کارگران کیان تایر اعلام شد چنین کاری صورت نخواهد گرفت اما علیرغم این وعده صبح امروز اطلاعیه ای از سوی مدیر عامل جدید این کارخانه که از سوی مالک قبلی به این سمت انتصاب شده است بر تابلوهای اعلانات کارخانه نصب شد.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران کیان تایر با مشاهده این اطلاعیه بلافاصله دست از کار کشیدند و با آتش زدن لاستیک در قسمت مشرف به جاده اسلامشهر کارخانه اعتراض خود را تشدید کردند و در پی آن مامورین امینتی با حضور در محل کارخانه بار دیگر بر وعده خود مبنی بر عدم واگذاری کارخانه به مالک قبلی تاکید نمودند و در پی آن تمامی اطلاعیه های مدیر عامل جدید از تابلوهای اعلانات کارخانه جمع آوری شد.

در پی کشمکشی که میان کارگران کیان تایر با وزرات صنایع حول طرح واگذاری کارخانه به مالک قبلی در گرفته است صبح دیروز در وزارت صنایع به نماینده های این کارگران اعلام شد  به وزارت کار دستور خواهیم داد تا شورای کارخانه بر چیده شود.اعضای  شورای کارخانه کیان تایر در پی اعتراضات سالهای گذشته کارگران این کارخانه و در مجمع عمومی آنان به عنوان نماینده انتخاب شده اند. در این جلسه نماینده های کارگران نیر با قاطعیت اعلام کردند ما منتخب کارگران هستیم و هیچکس نمیتواند شورای ما را منحل کند.

بدنبال زمزمه قطعی شدن واگذاری کارخانه کیان تایر به مالک قبلی آن در وزارت صنایع، وی طی حکمی یکی از اعضای هیات حمایت از صنایع مستقر در محل کارخانه کیان تایر را به عنوان مدیر عامل جدید و داماد نامبرده را به عنوان معاون وی انتصاب کرد که این امر نیز بشدت از سوی  کارگران کیان تایر مورد اعتراض قرار گرفت و آنان روز 24 تیر ماه معاون انتصابی مالک قبلی کارخانه را بیرون کردند و در اعتراض امروز خود نیز بطور قاطعانه ای اعلام نمودند به هیچ عنوان تسلیم تصمیم وزارت صنایع مبنی بر واگذاری کارخانه به مالک قبلی آن نخواهند شد و هیچگاه وی را به کارخانه راه نخواهند داد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 26 تیر ماه 1392

درد دل یکی از همکاران نیروگاهی در نیروگاه دماوند

نیروگاه شهدای پاکدشت( سیکل ترکیبی دماوند) که برای خصوصی سازی!!! به بنیاد شهید منتقل شده است به علت مدیریت غلط بنیاد و نابلدی مدیران بنیاد در امور نیروگاه داری، متاسفانه در حال تخریب تجهیزات می باشد. آیا واقعا این صحیح است بزرگترین نیروگاه خاور میانه به علت رد دیون دولت به اسم خصوصی سازی به دست ارگانی بیفتد که هیچ تجربه ای در امور نیروگاه ندارد؟ آیا واقعا ارزش این نیروگاه 800 میلیارد!!! است ؟ که در قبال بدهی 800 میلیاردی به بنیاد داده شده است ؟ آیا ارزش واقعی این نیروگاه با احتساب حتی دلار مبادله ای به چند برابر این مفدار نمی رسد ؟ آیا صحیح است که نیروهای متخصص این نیروگاه( که سرمایه ای عظیم برای نیروگاه می باشند) به علت جو بد مدیریت و قطع مزایا توسط بنیاد در حال فراراز این نیرو گاه باشند؟ آیا صحیح است که نیروهای نیروگاه بدون اجازه آنها توسط دولت به بنیاد واگذار گردند در حالی که با آزمون دولتی به نیروگاه وارد شدند؟ آخر تا کی ناعدالتی ؟از همه مردم و مسئولان تقاضا دارم برای جلوگیری از نابود شدن این سرمایه ملی دست به کار شوند

منبع:وبلاگ کارگران نیروگاه های ایران- چهارشنبه 26 تیر 1392 

درد و دل یک کارگر راه آهن طبس در ماه رمضان

ما چون شرکتی هم هستیم هر گونه اعتراض مساوی با اخراج ما از کار میباشد و ما ناچارا با تشنگی زیاد به کار ادامه دادیم که نیم ساعت بعد یکی از همکارانمان از هوش رفت و با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد .

با سلام خدمت همه دوستان بنده در راه آهن طبس در شغل مانورچی سخت ترین شغل فنی راه اهن مشغول به کارم، ما به صورت شیفتی 12 ساعت کار و 24 استراحت کار میکنیم.به عنوان مثال از ساعت 7 صبح تا 7 بعدظر کشیک روز کار ماست.

همانطور که احتمالا مستحضر هستید هوای طبس در طول روز بیش از 50 درجه است که رادیو و تلوزیون همیشه 45 رو اعلام میکنند.کار من در هوای آزاد انجام میشود و تقریبا تمام 12 ساعت در زیر آفتاب باید با واگن و دیزل سروکله بزنیم که بسیار طاقت فرسا و مشکل است.

راه آهن هم به هیچ عنوان شرایطی را بوجود نمی آورد که ما بتوانیم کشیک ها را راحتر در ماه رمضان انجام دهیم .مثلا در کشیک قبلی که شیفت ما سه نفر بود و هر سه روزه بودیم از ساعت 7 شب که شروع به کار کردیم تا 2 بعدظهر در حال انجام کار بودیم که از مسئول وقت تقاضای استراحت کردیم که نماز هم بخوانیم که متاسفانه یکی از مسئولین ارشد با بیان اینکه توقف لکوموتیوها زیاد میشود و راه آهن ضرر میکند موافقت نکرد و ما چون شرکتی هم هستیم هر گونه اعتراض مساوی با اخراج ما از کار میباشد و ما ناچارا با تشنگی زیاد به کار ادامه دادیم که نیم ساعت بعد یکی از همکارانمان از هوش رفت و با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد .لازم به یاد آوری است که نیروهای اداری راه اهن طبس که قبلا از7 صبح تا 2 سر کار می آمدند اکنون از 8:30 تا 13 سر کار می آیند و در زیر کولار ها هم سر میکنند .

و ما که شیفتی هستیم با همان ساعت کار و بدون هیچ مزایایی در سر کار خود حاضر میشویم.حال دوستان عزیز شما بگویید که ما باید در این ماه با این شرایط کاری چه کنیم.

منبع:پارسینه-26تیر

کارگران باربر هم حق دارند!

یک نگاه به عابران می‌اندازد، چشمش را می‌بندد و عرق پیشانیش را پاک می‌کند، نفس نفس می‌زند و خود را به زور به پای سایه درخت کنار خیابان دارایی می‌اندازد، گویی انگار یک عمر بار حمل کرده است....

روز و شب برای حسین فرقی نمی‌کند، مهم این است که سفارش بار داشته باشد،‌ هرچه بیشتر بهتر.

هر طوری هست باید جهیزیه دخترش را آماده کند، مهم نیست باری که برایش پیشنهاد می‌شود، سبک باشد یا سنگین، مهم بار است. اگر سلامتی‌شان به خطر بیفتد و دیسک کمر بگیرند، باز هم مهم نیست، مهم کسب روزی حلال با عرق جبین‌شان است.

باربران معنی انتظار را بهتر از هر کسی می‌فهمند، آنقدر انتظار می‌کشند تا کسی بیاید و سفارش حمل بار دهد.

آنها دیگر به تلف شدن سوخت عمرشان در کف پیاده‌روهای بازار عادت کرده‌اند،‌ با وجود این بازاریان نگران نیستند، چرا که باربرانی دم دست دارند که به ازای دریافت کمترین مبلغ بارشان را ‌تحویل می‌گیرند.

محدوده مرکزی بازار تبریز و خیابان دارایی پاتوق باربران است، آنها در این محل جمع می‌شوند و منتظر می‌مانند تا بلکه سفارش بار از طرف بازاریان سوداگر برسد...

باربران سختی‌ها و مشکلات این شغل را به جان خریده‌اند، به طوری که با هر نوبت حمل بار صدمات جبران‌ناپذیری به جسم خود می‌زنند که در سال‌های بعد عوارض آن به صورت درد کمر و شکستگی دست و پا نمایان می‌شود، سید حسن سه سال است که باربری می‌کند، از میزان درآمدش ناراضی نیست، اما می‌گوید گاهی کمر درد دارم و نمی‌توانم به درستی بار را به مقصد برسانم.

صمد باربر دیگری است که 25 سال می شود به این شغل مشغول است، کمی درآمد از یک طرف و مخارج بالای زندگی از طرف دیگر باعث شده است که او همچنان مستاجر بماند، ‌او چاره‌ای ندارد و باید از درآمد اندک باربری خود شکم زن و بچه‌هایش را سیر کند.

کریم و علی چند ساعت است که منتظرند تا از بازار کسی بیاید و سفارش حمل بار بدهد، اما هنوز خبری نشده است.

نزدیکتر می‌روم و خود را معرفی می‌کنم، کریم تا می‌فهمد خبرنگارم سفره دلش را برایم می‌گشاید و می‌گوید: دندان‌هایم 600هزار تومان هزینه دارد، بیمه هستیم اما بیمه حتی یک ریالش را تقبل نمی‌کند.

وی ادامه می‌دهد: 30 سال است که باربرم‌، در میان کارگران روزمزد ما باربران بیچاره ترینیم و کسی به درد دل و مشکلات ما رسیدگی نمی‌کند.

علی هم در تایید صحبت‌های دوستش می‌گوید: روزانه پول اندکی در می‌آوریم، آن‌هم در شرایطی که بار باشد و کسی سفارش حمل بار بدهد.

وی می‌افزاید: بسیاری از باربران بیکارند و گاهی بدون اینکه درآمدی کسب کنند، دست خالی به خانه بر می‌گردند، روزها می‌آیند و می‌گذرند، اما برای باربران روز بدون حمل بار معنی ندارد، آنها فقط نگران روزهایی هستند که دیگر قادر به کار کردن نباشند، چرا که بیش از حد از بدن خود کار کشیده اند و کمرشان ناتوان شده است

باربران علاوه بر دست‌های پینه بسته و قامت خمیده، آرام آرام گرد پیری بر سیمایشان می‌نشیند، اما همچنان بار می‌برند، ‌گویی که شغل باربری بر پیشانی‌شان نوشته شده است، گذران زندگی سخت شده است، اما باربران تبریز با سیلی سرخ بر صورت خود آبروداری می‌کنند.

منبع ایسنا-26تیر

دولت قصد تاسیس یک خانه سینما جعلی، غیرمستقل و کاملا دولتی رادارد

آنچه که این روز‌ها اتفاق می‌افتد درگیری دولت و اصل سینما است دولت برای اقتدار خودش احساس ناراحتی می‌کند و فکر می‌کند وجود تشکل صنفی از اقتدار وی جلوگیری می‌کند به همین دلیل می‌گوید که سینماگران و اصل سینما نباید تشکل صنفی خودش را داشته باشد و همین امر باعث شده که از آغاز با خانه سینما در یک کشاکش باشند.

سیدمحمد بهشتی(مدیرعامل سابق بنیاد سینمایی فارابی)؛ اتفاقاتی که این روز‌ها برای خانه سینما افتاده را فرا‌تر از خانه سینما می‌داند و معتقد است: آنچه که امروز اتفاق می‌افتد تفاوت رفتار سینماگران مستقل در مقابل دولت و سینماگران دولتی است. خانه سینما در طول سال‌ها با عنوان یک نماد در کشور این توفیق را پیدا کرده است که در یک رشته هنری و شاخه هنری صنوف مختلف را دور هم جمع کند و آن‌ها را متشکل کند.

سیدمحمد بهشتی گفت: اتفاقاتی که این روز‌ها درباره خانه سینما رخ می‌دهد فقط به خانه سینما مربوط نمی‌شود بلکه یک گذشته‌ای دارد و گذشته آن به رابطه دولت فعلی با سینما ارتباط دارد و این دولت از ابتدا از وجود چنین سینمایی و موجودیت چنین سینمایی ناراحت بود.

وی ادامه داد: آنچه که این روز‌ها اتفاق می‌افتد درگیری دولت و اصل سینما است دولت برای اقتدار خودش احساس ناراحتی می‌کند و فکر می‌کند وجود تشکل صنفی از اقتدار وی جلوگیری می‌کند به همین دلیل می‌گوید که سینماگران و اصل سینما نباید تشکل صنفی خودش را داشته باشد و همین امر باعث شده که از آغاز با خانه سینما در یک کشاکش باشند.

بهشتی افزود: دولت تلاش دارد که با تاسیس یک خانه سینما جعلی که غیرمستقل و کاملا دولتی است آن را جانشین خانه سینمای اصلی کند و سینما را دولتی کند و سینماگر دولتی را حمایت کند.

وی ادامه داد: در این میان حتی کسانی که ظاهرا اهل سینما هستند اما سمت دولتی ندارند را در ویترین خود قرار می‌دهد تا بگوید برای خودش سینماگر دارد و سینماگر دولتی وجود دارد سینماگر دولتی کسی است که تبدیل به یک جیره و مواجب‌بگیر دولتی شده است و منویات دولتی را دارد.

بهشتی در پاسخ به این سوال که سینما در ایران هرگز کاملا خصوصی نبوده و بیشتر فیلم‌ها با بودجه دولتی ساخته می‌شود پس به این دلیل بیشتر سینماگران دولتی هستند یا خیر؛ گفت: سینماگر دولتی کسی است که به کارمند دولت تبدیل شده است و با گرفتن یک پول مشخص تبدیل به فردی دولتی شده است سینماگر دولتی یعنی کسی و سینماگری که در خدمت دولت باشد و مستقل نباشد.

وی ادامه داد: اینکه دولت شرایطی را فراهم کند تا سینماگران از تسهیلات دولتی استفاده کنند همانگونه که در سال‌های پیش از این بوده دلیل دولتی شدن سینماگران نیست بلکه سینماگر دولتی کسی است که به صورت مستمر از دولت بودجه‌های مختلف می‌گیرد و تبدیل به کارمند مزدبگیر دولت شده است حال می‌خواهد این بودجه‌ها و پول‌ها تحت عناوین مختلفی همچون فیلم فاخر و یا آثار دیگر باشد.

بهشتی افزود: دولت با اهرم‌ها و منابع مختلفی که دارد سعی می‌کند گروهی از سینماگران را اغوا کند تا آن‌ها را در خدمت خود داشته باشد در این میان به آن‌ها لقب‌هایی همچون سینماگران ارزشی می‌دهد تا بتواند از آن‌ها دفاع کند این کار دولت یعنی اینکه سایر سینماگران ارزشی نیستند اما مگر می‌شود سینماگری مانند مجید مجیدی یا ابراهیم حاتمی کیا ارزشی نباشد.

بهشتی با اشاره به اینکه سینماگر دولتی نمی‌تواند در ارتباط با مخاطب موفق باشد؛ افزود: ما افرادی را می‌شناسیم که به عنوان سینماگر در داخل سینما فعالیت می‌کنند اما فیلمسازان موفقی نیستند زیرا فقط به حمایت‌های دولت متکی هستند و اگر پشتیبانی دولت نباشد نمی‌توانند در گیشه موفق باشند و با مخاطب ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد: خانه سینما در طول سال‌های گذشته با گردآوری صنوف مختلف سینمایی در کنار هم افراد مختلف را در کنار هم قرار داده و توانسته از موجودیت سینما دفاع کند و این دفاع در سال‌های اخیر بیشتر دیده شده است زیرا در سال‌های اخیر گروهی تیشه برداشته‌اند تا بر ریشه سینما بزنند اما خانه سینما سال‌ها از این سینما دفاع کرد.

بهشتی با اشاره به رابطه خانه سینما و ارشاد و اینکه امروز ارشاد معتقد است خانه سینما از طریق بودجه دولتی ارائه می‌شود، گفت: خانه سینما هرگز به صورت مستقل از بودجه دولتی استفاده نکرده است بلکه شکل پرداخت بودجه به وی از کانال دولت بوده است.

وی ادامه داد: ‌ پولی که به خانه سینما داده می‌شد درصدی از فروش فیلم‌هایی بود که در سینماهای کشور اکران شده بود این درصد فروش محاسبه می‌شد و بعد رقمی از آن کسر و به خزانه دولت و وزارت ارشاد واریز می‌شد و وزارت ارشاد آن پول را به خانه سینما می‌داد و هرگز خانه سینما از فروش نفت درآمدی کسب نکرده است و یا هیچ دولتی از فروش نفت پولی به خانه سینما نداده است بلکه آنچه به خانه سینما داده شده پول خود سینماگران بوده است که در مواردی نیز داده نمی‌شد در حالی که مستحق این پول بوده است.

بهشتی ادامه داد: خانه سینما در طول سال‌ها به اموری همچون مسائل تامین اجتماعی سینماگران می‌پرداخت کاری که ارشاد باید انجام می‌داد زیرا برای آن بودجه‌های کلانی می‌گرفت.

بهشتی ادامه داد: دفاع خانه سینما از سینما همیشه با یک رفتار متین و با بلوغ همراه بوده است و از روی احساسات کار نمی‌کرده و شرایط را به خوبی درک کرده است و توانسته جریان شریف سینما را به خوبی حرکت دهد و دولت‌ها باید از چنین حرکت‌هایی خوشحال باشند نه اینکه ناراحت باشند.

وی افزود: ‌ زمانی که ما یک سینمای بالغ و عاقل داریم یکی از نشانه‌های آن تشکل صنفی است که به راحتی می‌توانند مواضع خود را پیش ببرد و ما باید به عنوان دولت خوشحال باشیم که سینمای ایران در طول سال‌ها به یک چنین حدی از بلوغ رسیده است.

بهشتی افزود: البته ما زمانی می‌توانیم خوشحال باشیم و شرط این خوشحالی این است که هر کدام از ما در جایگاه خودمان قرار گرفته باشیم زیرا اگر در جایگاهی قرار گرفته باشیم که بزرگ‌تر از ما باشد و یا ما کوچک‌تر از آنجایگاه باشیم سعی می‌کنیم کاری کنیم که دیگران از بین بروند تا کسی دیده نشود و فقط خود ما دیده شویم.

وی ادامه داد: امروز رفتار دولت با خانه سینما با هر عقل سلیمی قابل قیاس نیست و هر فردی که این وضعیت را نگاه می‌کند اگر نگاه درستی داشته باشد و عقل سلیمی داشته باشد متوجه می‌شود که این گونه رفتار با خانه سینما برخلاف رفتار عاقلانه است.

بهشتی افزود: در کمترین رفتاری که منطبق با عقل سلیم باشد دولت می‌تواند از سینماگرانی که خود حامی آن‌ها است و سینماگران دولتی هستند به صورت مستقل حمایت کند و اجازه بدهد سینماگران عضو خانه سینما نیز به کار خود بپردازند.

وی درباره آینده خانه سینما گفت: ‌خانه سینما به فعالیت خود ادامه خواهد داد و همانگونه که در گذشته به فعالیت‌های خود ادامه داده در آینده نیز به این فعالیت‌ها ادامه خواهد داد و همه مسائل روشن است و این گونه حرکات ایذایی که در روزهای اخیر شاهد آن هستیم کوتاه مدت است و نمی‌تواند ادامه پیدا کند.

منبع:ایلنا-26تیر

پیام تسلیت رضا شهابی به مناسبت درگذشت شهلا فرجاد

با خبر شدم خانم شهلا فرجاد مادر دلسوز و پزشک مهربان روزهای دور که با دغدغه های انسان دوستانه و ضد جنگ و کمک به پناهندگان افغانی، سوادآموزی، مدرسه سازی، کتابخانه سازی و کمک به زلزله زدگان بم ... تلاش های فراوان و به یاد ماندنی انجام داده و در جنبش برابری خواهانه زنان، کمپین یک میلیون امضاء و مادران صلح، شیرزنِ سینه سوخته و پر تلاش و شجاع بوده، بعد از یک سال مقاومت سرسخت با بیماری سرطان در تاریخ 16 تیر 92 در بیمارستان آتیه چشم از جهان فروبست.

من به عنوان یک کارگر و عضو هیات مدیره سندیکاری کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به خانواده محترم و بازماندگان و دوستان و هم‌رزمان این زن بزرگوار و نام آشنای و زندانی سیاسی دهه شصت و جامعه کارگری و مدنی و مردم آزادیخواه و شخصیت های مردمی و آزاداندیش بخصوص مادران صلح تسلیت عرض می کنم. یادش گرامی و راهش پررهرو

رضاشهابی زکریا

23 تیر 92 زندان اوین

گاز تصفيه خانه فاضلاب شهري قم دو كارگر را به کام مرگ کشيد      

به گزارش26تیرواحدمرکزی خبر،مدیر عامل سازمان آتش نشانی قم گفت: دو کارگر در تصفیه خانه فاضلاب شهری قم واقع در تپه‌های اعلاییه جان باختند.

عباس جعفری گفت: همکاران ما با رعایت نکات ایمنی این دو کارگر را از محلی که در آن گیر کرده بودند خارج کردند که یک کارگر پس از خارج شدن به دلیل استنشاق شدید گاز جان باخت.

وی افزود: کارگر دیگر که مردی 50 ساله بود به بیمارستان منتقل شد ولی متأسفانه وی نیز به دلیل بالا بودن میزان استنشاق گازهای سمی در بیمارستان جان باخت.

مرگ کارگر جوان در پي سقوط در چاه

به گزارش خراسان،ساعت ۷صبح روز گذشته خبر سقوط کارگري درون چاه که در يک پروژه ساختماني مشغول کار بود، به آتش نشاني اعلام شد که بلافاصله آتش نشانان به محل حادثه در بولوارفردوسي مشهد شتافتند.

 مدير حوزه ۲ آتش نشاني مشهد با بيان اين خبر افزود: مأموران ايستگاه هاي ۳ و ۱۰ با استفاده از وسايل امدادي کارگر جوان را از چاه خارج و در اختيار مأموران اورژانس حاضر در محل قرار دادند که مشخص شد سقوط موجب مرگ وي شده است.

 مجيد شادي درباره چگونگي وقوع حادثه افزود: در پروژه ساختماني چاهي به عنوان سازه نگهبان به عمق ۲۹متر حفر شده بود که در فاصله يک متري آن بيل مکانيکي در حال گودبرداري هنگام چرخش به کارگر جوان برخورد کرد که او در نتيجه اين برخورد درون چاه سقوط کرد.

اين کارشناس افزود: در صورتي که در اين چاه با استفاده از روش مناسب مسدود مي شد مي توانست از اين حادثه تلخ جلوگيري کند، در حالي که قبل از اين حادثه تمام مسائل ايمني در اين پروژه رعايت شده بود.

اعتراضات در یونان به طرح اصلاحات اقتصادی دولت ادامه دارد

به گزارش17ژوئیه یورونیوز،اعتراضات در یونان به طرح اصلاحات اقتصادی دولت ادامه دارد. یونانی های خشمگین شب پیش از بررسی این طرح در مقابل پارلمان این کشور دست به تظاهرات زدند.

بدنبال توافق دولت یونان با اتحادیه اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول، دولت به منظور دریافت وام ۶ میلیارد و ۸ میلیون یورویی باید تا پایان سال جاری میلادی هزاران فرصت شغلی را حذف کرده و ۱۲۵۰۰ نفر را هم مجبور به تغییر مکان شغل خود کند.

همزمان هزاران نفر در اعتراض به این طرح روز سه شنبه در این کشور دست به اعتصاب زدند.

یکی از معترضان می گوید:«قانوگذاران مجلس یونان باید تصمیم مهمی بگیرند و باید بین مردم و ترویکا [وام دهنده] یکی را انتخاب کنند.»

گفته می شود اولین قربانیان این تعدیل شغلی معلمان، کارکنان شهرداری ها و حدود ۳۵۰۰ نیروی پلیس خواهند بود.

این درحالی است که بنابر آمار رسمی، نرخ بیکاری در این کشور نزدیک به ۲۷درصد رسیده است.

بیست وششم تیرماه1392

akhbarkargari2468@gmail.com 

 

اخباروگزارشات کارگری27تیرماه1392

akhbarkargari2468@gmail.com

بر پایی   آزادانه              کارگرزندانی آزادبایدگردد               حداقل دستمزد باید      متناسب

تشکل های مستقل                                                          با   تامین    هزینه       زندگی

حق کارگران است                                                         کارگر وخانواده اش تعیین شود

 

- احضار تعدادی از اعضای کمیته هماهنگی به دادسرای شعبه 4 رشت

- تجمع اعتراضی کارگران فولاد زاگرس مقابل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان قروه

- تجمع اعتراضی کارگران اخراجی بیمارستان امیرکبیر اهواز مقابل بیمارستان

- فراگیری قراردادهای سفید امضا بین کارگران و کارفرمایان در واحدهای تولیدی استان اصفهان

- کارکنان اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه چهار ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند!

- مخالفت یونانی ها با رای مثبت پارلمان به طرح تعدیل مشاغل بخش دولتی واعلام ممنوعیت موقت برپایی تظاهرات در آتن

احضار تعدادی از اعضای کمیته هماهنگی به دادسرای شعبه 4 رشت

به گزارش رسیده روز سه شنبه مورخ 18/4/92 اعضای کمیته‌ی هماهنگی به نام‌های فرامرز فطرت نژاد، مسعود سلیم‌پور، سیروس فتحی، مازیار مهرپور، میترا همایونی و سعید مقدم از دستگیر شدگان در مجمع عمومی کمیته‌ی هماهنگی در 26 خرداد 91 در کرج ،جهت ادای پاره‌ای توضیحات به دادسرای رشت احضار شدند.

کمیته‌ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری احضار و تهدید اعضای خود را به شدت محکوم کرده و آن را در راستای اعمال فشار بیشتر بر کارگران و فعالین کارگری می‌داند.

کمیته‌ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری-27 تیر 1392

تجمع اعتراضی کارگران فولاد زاگرس مقابل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان قروه

به گزارش27تیرایلنا،پس از بازگشت ۱۸۰ کارگر اخراجی فولاد زاگرس از سفر اعتراضی سه روزه به تهران، صبح امروز تمامی ۲۳۵ کارگر اخراجی این کارخانه برای چهارمین روز متوالی تجمع اعتراضی خود را مقابل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان قروه برگزار کردند.

برپایه این گزارش، کارگرانی که بامداد امروزازتهران به قروه رسیده بودند با همراهی سایر کارگران اخراجی که به تهران نیامده بودند، صبح امروز برای چهارمین روز متوالی تجمعی را در مقابل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان قروه برگزار کردند.

نماینده کارگران کارخانه فولاد زاگرس درباره تجمع امروز کارگران گفت: بعد از آنکه اعتراض صنفی کارگران فولاد زاگرس دیروز در تهران با وعده تعدادی از نمایندگان مجلس ناتمام ماند، کارگران پس از بازگشت از تهران، تصمیم گرفته‌اند با پی‌گیری شکایتشان در اداره کار، حکم بازگشت بکار خود را دریافت کنند.

او افزود: مسئولان در پاسخ به اعتراضات کارگران در تهران گفته‌اند با توجه به اینکه از جانب مدیر عامل کارخانه گفته شده هنوز این واحد تولیدی تعطیل نشده است، کارگران می‌توانند با طرح شکایت در اداره کار حکم بازگشت بکار خود را دریافت کنند.

نماینده کارگران فولاد زاگرس با بیان اینکه کارگران از ابتدای سال جاری حقوق دریافت نکرده‌اند، افزود: علاوه بر حدود ۸۰۰ هزار تومان هم به عنوان مانده تسویه حساب سال ۹۱ به همراه سنوات آن سال هنوز به کارگران پرداخت نشده است.

تجمع اعتراضی کارگران اخراجی بیمارستان امیرکبیر اهواز مقابل بیمارستان

به گزارش27تیرفارس،جمعی از کارگران بیمارستان امیرکبیر اهواز برای احقاق حقوقشان امروز در مقابل این بیمارستان تجمع کردند. 

بنابهمین گزارش، یکی از پروژه‌های استان خوزستان بیمارستان امیر کبیر اهواز است که کلنگ احداث آن در تاریخ 15 مهر سال 1388 زده شد.

ساخت بیمارستان امیرکبیر اهواز که در کوی انقلاب واقع شده، قرار بود تا 20 مرداد سال 1390 به پایان برسد و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

علاوه بر اینکه در تاریخ مقرر راه‌اندازی نشد، بلکه در اسفند سال گذشته تمام نیروهای خود را به طور ناگهانی اخراج کرد که پس از گذشت چند ماه، کارگران بیمارستان امیرکبیر اهواز برای احقاق حقوقشان در مقابل این بیمارستان تجمع اعتراض آمیز برپا کردند.

در این تجمع کارگران بیمارستان امیرکبیر اهواز خواستار پرداخت مطالبات خود تا پایان سال 91 شده‌اند که تا کنون پرداخت نشده است.

یکی از کارگران اظهار کرد: ما تا 25 اسفند سال 91 در این بیمارستان مشغول کار بوده‌ایم، ولی ما را اخراج کرده‌اند.

وی افزود: از آن تاریخ تا امروز ما برای کارکرد سال 91 از شرکت طلب داریم و تا کنون مبلغی برای مطالبات به ما پرداخت نشده است.

یکی دیگر از کارگران چنین لب به سخن گشود: ما حدود 35 کارگر هستیم که برای ساخت بیمارستان امیرکبیر کار کرده‌ایم و در اسفند سال 91 اخراج شده‌ایم، ولی نه طلبمان را می‌دهند نه روند کار ادامه پیدا می‌کند تا بیمارستان ساخته شود.

کارگر دیگری نیز گفت: مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان در تاریخ 15 اسفند سال در مصاحبه‌ای با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد که تا اردیبهشت ماه سال 92 به پایان می‌رسد، ولی الان که دو ماه از اردیبهشت هم گذشته این بیمارستان مانند قبل به حال خود‌‌ رها شده است.

وی افزود: این بیمارستان جایی برای گرفتن عکس یادگاری برای مسئولان شده و هر از چندگاهی یکی از مسئولان تا کنار این ساختمان نیمه کاره می‌آید و اعلام می‌کند از بیمارستان امیرکبیر بازدیدی داشته، در صورتی که کار ساخت آن چند ماهی تعطیل شده است.

یکی دیگر از کارگران معترض اظهار کرد: بیمارستان 96 تختخوابی امیرکبیر برای راه‌اندازی کار زیادی دارد، از بیرون آجرنما شده، ولی کارهای داخل ساختمان زیاد است که اگر از همین امروز دوباره کار را شروع کنند، پیش‌بینی من این است که حداقل یک‌سال و نیم دیگر باید کار مداوم صورت گیرد تا این بیمارستان در اهواز راه‌اندازی شود.

فراگیری قراردادهای سفید امضا بین کارگران و کارفرمایان در واحدهای تولیدی استان اصفهان

مهربتاریخ27تیر،طی گزارشی ازفراگیری قراردادهای سفید امضا بین کارگران و کارفرمایان، بی‌اطلاعی کارگران از قراردادهایی که به اسم آنها تنظیم می شودو از تنظیم قرارداد در زمان اخراج تا قراردادهای قابل جعل در واحدهای تولیدی استان اصفهان، خبرداد.

بنا بهمین گزارش، براساس قانون کار یک قرارداد شامل چهار نسخه است که یک نسخه از آن در اختیار کارگر، یک نسخه در اختیار کارفرما و یک نسخه نیز در اختیار اداره کار شهرستان مربوطه و یک نسخه دیگر نیز به تشکل کارگری تحویل داده می‌شود.

اما در بسیاری از واحدهای صنعتی فقط تک نسخه از قرارداد که از کارگر تنها یک امضا گرفته شده است به عنوان قرارداد وجود دارد، این نوع قرادادها به سهولت قابل دست کاری و دخل و تصرف کارفرما در آن برای تغییر مفاد به نفع مافع خود و بدون اطلاع کارگر است.

نوع دیگری ازقراردادها که هم‌اکنون در بسیاری از واحدهای تولیدی رواج دارد، تنظیم قرارداددر دو نسخه‌ برای کارفرما و اداره کار ،بدون اطلاع کارگران ازمفاد قرارداد است.

تنها زمانی به کارگر قرارداد اختصاص پیدا می‌کند که کارگر در آستانه اخراج قرار می‌گیرد و در این موقعیت نیز کارفرما فقط حاضر به انعقاد یک قرارداد سوری و یک ماهه می‌شود که به لحاظ قانونی کارگر با این نوع قرارداد نمی‌تواند هیچ ادعای قانونی داشته باشد.

درادامه گزارش آمده است، آمار دقیقی از قراردادهای سفید امضا در استان اصفهان دردسترس نمی باشد اما این مشکل در شهرستان‌های دور افتاده استان حادتر و پررنگتر است.

کارکنان اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه چهار ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند!

به گزارش27تیرفارس،جمعی از کارکنان اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان از عدم دریافت حقوق خود با گذشت چهار ماه از سال گلایه کرده‌اند. 

براساس این گزارش، جمعی از کارکنان اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان ، از عدم دریافت حقوق خود با گذشت چهار ماه از سال گلایه کرده‌اند.

105 نفر از کارکنان شرکتی اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در این نامه خواستار رسیدگی به مشکلات ایجاد شده و وضعیت نامشخص شغلی خود شده‌اند.

این افراد در این نامه خواستار اجرای مصوبه دولت شده‌اند که در آن تاکید شده باید نیروهای شرکتی به قرارداد کار معین تبدیل شوند.

مخالفت یونانی ها با رای مثبت پارلمان به طرح تعدیل مشاغل بخش دولتی واعلام ممنوعیت موقت برپایی تظاهرات در آتن

به گزارش18ژوئیه یورونیوز، پلیس یونان برگزاری هرگونه تظاهرات و راهپیمایی را به دلیل سفر ولفگانگ شویبله، وزیر اقتصاد و دارایی آلمان ممنوع اعلام کرده است.

این نخستین سفر آقای شویبله به آتن، پس از آغاز بحران بدهی های یونان در سال ۲۰۰۹ میلادی است.

یک مهندس ۵۰ ساله می گوید: «شویبله باید به خانه اش برگردد. ما اینجا نیازی به چهره های کشورگشا نداریم. یونان بسیار درگیر کارهای آلمانی ها بوده است. اکنون همه آن کشورهای ظاهرا اروپایی به کمک یونان نمی آیند. به نظرم آنان فقط از ما گرفته و چیزی پس نمی دهند.»

بازنشسته ای ۶۱ ساله نیز بر این باور است که: «بسته حمایت مالی جدید اثری منفی خواهد داشت. همه این مردم شغلشان را از دست می دهند. شرم آور نیست؟. چه می توان گفت؟. مساله این است که بیشتر مردم متوجه نیستند.»

پس از آنکه پارلمان یونان لایحه تعدیل هزاران شغل در بخش دولتی را تصویب کرد، هزاران شهروند یونانی در ادامه اعترضات خود با تجمع در خیابان های آتن مخالفت خود را با این اقدام دولت نشان دادند. آن ها شعارهایی مبنی بر خروج یونان از اتحادیه اروپا سر می دادند.

یکصد و پنجاه سه تن از ۳۰۰ نماینده پارلمان یعنی اندکی بیش از نیمی از آن ها چهارشنبه شب به این طرح رای مثبت دادند. این اقدام که در راستای سیاست های ریاضتی یونان صورت می گیرد، اخراج ۲۵ هزار نیروی شاغل در بخش دولتی و عمدتا معلمان و پلیس شهری را هدف قرار داده است. آنچه پیش شرط اتحادیه اروپا برای اعطای کمک هفت میلیارد یورویی به آتن است.

کارکنان بخش های دولتی یونان برای بازداشتن دولت از تصویب این لایحه از یک هفته گذشته دست به اعتصاب زده و در خیابان های آتن به تحصن و تظاهرات پرداخته بودند.

یکی از تظاهرکنندگان که نگهبان مدرسه است در اعتراض به تصویب این لایحه گفت: «با یک رای آن ها صد ها نفر را کشتند. آن ها مردم را با این رای کشتند.»

رییس انجمن معلمان هم افزود: «کل جامعه معلمان احساس خیانت می کنند. آن ها دانشکده های فنی را از بین برده اند و این تازه اول کار است.»

بیست وهفتم تیرماه1392

akhbarkargari2468@gmail.com