اخباروگزارشات کارگری18مردادماه1392(ویژه نامه ویژه نامه اعتصابات،تجمعات واعتراضات کارگری در30روزگذشته)

38اعتصاب،تجمع واعتراض کارگری در30روزگذشته(ماه رمضان)*

akhbarkargari2468@gmail.com

1- تجمع كارگران اخراجی فولاد زاگرس مقابل اداره كار قروه

2- کارگران کارخانه سیمان دشستان: سال‌هاست که حقوق ما ضایع می‌شود!

3- تجمع کارگران ذوب آهن زاگرس در مقابل استانداری شهر سنندج

4- تجمع کارگران اخراجی فولاد زاگرس برای دومین روز متوالی

5- مدیریت قطعات توربین شهریار شرط کارگران را نپذیرفت، اعتصاب همچنان ادامه دارد

6- تجمع کارگران کارخانه ماشین آلات صنعتی تراکتور سازی تبریزدراعتراض به تاخیر دو ماهه در پرداخت حقوق

- کارگران ذوب آهن کردستان تجمعات اعتراضی خود را به مقابل بیت رهبری کشاندند

8- کارگران فولاد زاگرس در دومین روز حضورشان در تهران دست به تجمع اعتراضی در مقابل مجلس شورای اسلامی زدند

9- کارگران شرکت قطعات توربین شهریار :تا دستیابی به مطالبات مان اتحاد و همبستگی را حفظ کنیم

10- کارگران کیان تایر در اعتراض به واگذاری کارخانه به مالک قبلی آن بار دیگر با آتش زدن لاستیک دست از کار کشیدند

11- تجمع اعتراضی کارگران فولاد زاگرس مقابل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان قروه

12- تجمع اعتراضی کارگران اخراجی بیمارستان امیرکبیر اهواز مقابل بیمارستان

13- یک خاور گوسفند اهدائی(قربانی)مالک قبلی کیان تایر نیز برای ورودش به کارخانه موثر واقع نشد

14- کارگران کیان تایر در اعتراض به واگذاری کارخانه به مالک قبلی آن دست به تجمع اعتراضی در مقابل وزارت صنایع زدند

15- مبارزات پيگير و متحدانه كارگران شركت قطعات توربين شهريار به بار نشست

16- مجموعه گزارشهای  اتحادیه آزاد کارگران ایران از تجمع روز 31تیرماه کارگران فولاد زاگرس:

17- اعتراضات در کارخانه قند نقده وارد سومین روز خود شد

18- اعتصاب وتجمع اعتراضی کارمندان قراردادی و رسمی وزارت ورزش

19- تجمع اعتراضی کارگران و کارمندان کارخانه آلومینیوم المهدی هرمزگان

20- تجمع کارگران کارخانه فارسیت دورودمقابل دفترمرکزی شرکت درخیابان بهشتی تهران

21- تجمع اعتراضی کارگران فولاد زاگرس کردستان

22- اعتصاب رانندگان ماشین های سنگین در شهرستان جم

23- تجمع کارگران مقابل استانداری گیلان

24- اعتصاب شیفت شب کارگران خدمات شهری

25- کارگران کیان تایر دست به تجمع در مقابل بیت رهبری زدند

27- کارگران نیشکر هفت تپه از صبح روزهفتم مرداد دست به اعتصاب زدند

28- تجمع کارگران فولاد زاگرس در مقابل اداره کار شهرستان قروه

29- اعتراض کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر از پرداخت نشدن مطالباتشان

30- اعتصاب کارگران کارخانه سیمان زرین رفسنجان

31- تجمع  پرستاران و کارمندان بیمارستان بوشهردراعتراض به عدم پرداخت حقوق و مزایاشان

32- اعتصاب به خاطر عدم پرداخت حقوق در پارس جنوبي

33- در آخرین روز عمر دولت دهم، دود اعتراض کارگران کیان تایر آسمان چهاردانگه را پوشاند

34- تجمع اعتراضی کارگران فولاد زاگرس در مقابل اداره کار قروه

35- ادامه ی اعتصاب در پارس جنوبي

36- اعتصاب کارگران شهرداری اهواز وتجمعشان مقابل استانداری خوزستان دراعتراض به عدم پرداخت4ماه حقوق وچندسال مزایایشان

37- کارگران کیان تایر از لحظاتی پیش در اعتراض به بازداشت شش نفر از همکارانشان دست به تجمع اعتراضی در مقابل بخشداری چهاردانگه زدند

38-ادامه اعتراضات كارگران فولاد زاگرس برای بازگشت بکار و دریافت مطالبات معوق

*******************

-19تیر:

تجمع كارگران اخراجی فولاد زاگرس مقابل اداره كار قروه

به گزارش19تیرایلنا،صبح امروز ۲۳۵ کارگر کارخانه ذوب آهن فولاد زاگرس در اعتراض به اخراجشان در مقابل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان قروه تجمع کردند.

براساس این گزارش،نماینده کارگران کارخانه فولاد زاگرس در این باره گفت: از مجموع ۲۸۵ کارگر این کارخانه ۲۳۵ کارگر با سوابق ۱۰ تا ۲۳ سال كار به دلیل آنچه «افزایش مشکلات مالی کارخانه» عنوان می‌شود، اخراج شده‌اند.

این كارگر افزود: مسئولان کارخانه در پاسخ به اعتراضات کارگران گفته‌اند با توجه به اینکه تعدادی از کوره‌های این کارخانه نیاز به تعمیرات اساسی دارد، روند تولید به صرفه نیست و با این وضعیت امكان پرداخت حقوق کارگران وجود ندارد.

او با بیان اینکه این کارگران از ابتدای سال جاری (چهار ماه) حقوق نگرفته‌اند افزود: مبالغ ۸۰۰ هزار تومان به عنوان مانده تسویه حساب سال ۹۱ به همراه سنوات آن سال نیز باید به کارگران پرداخت شود.

نماینده کارگران کارخانه فولاد زاگرس همچنین اظهار داشت: با توجه به اینکه بسیاری از کارگران این کارخانه مشمول بازنشستگی پیش از موعد، تحت قانون مشاغل سخت و زیان آورند اما کارفرما با كوتاهی در پرداخت سهم ۴ درصدی‌اش به سازمان تامین اجتماعی، مانع بازنشستگی كارگران شده است.

کارگران کارخانه سیمان دشستان: سال‌هاست که حقوق ما ضایع می‌شود!

بهارستان نشین از دشستان:ازتحصن واعتصاب خودداری کنید؟

به گزارش19تیرفارس،کارگران کارخانه سیمان دشستان،درادامه اعتراضات واعتصاباتشان طی سال های اخیرعصرامروزبابهارستان نشین ازدشستان دیدارکردند.

بنا بهمین گزارش، یکی از کارگران معترض از کاهش شدید حقوق و مزایای کارگران در سال جاری اعلام نارضایتی کرد و گفت: واریز حقوق و تخصیص پاداش‌های سالانه به‌صورت ناعادلانه انجام می‌گیرد که مورد اعتراض و نارضایتی همیشگی پرسنل کارخانه سیمان بوده است.

وی اضافه کرد: تغییرات در چارت و گروه پرسنلی، اصلاح سمت‌ها و به‌کارگیری نیروهای غیربومی غیرمتخصص در پست‌های تخصصی موجب نارضایتی است.

این کارگرتاکید کرد: کارخانه سیمان دشتستان یکی از بالاترین تولیدات کشور را داشته ولی در سال‌های گذشته به دلیل بی‌انگیزگی و اعتراضات پرسنل شاهد افت تولید بوده‌ایم.

یکی دیگر ازکارگران کارخانه سیمان دشتستان نیزبا تشریح دلایل اعتراض کارگران کارخانه سیمان ابراز داشت: عدم پرداخت حق سختی کار و بهره‌وری به پرسنل کارخانه، عدم ارائه بیمه تکمیلی به پرسنل پیمانکاری، کم بودن گروه شغلی و حقوق پرسنل پیمانکاری، استفاده از نیروهای غیربومی و غیرمتخصص در قسمت‌های مختلف و مدیریتی بیش از 60 نفر، بی احترامی به پرسنل و برخوردهای نامناسب و تهدیدآمیز و اجرای طرح‌های غیرکارشناسی و بدون توجیه در مجتمع از مهم‌ترین محورهای اعتراضات است.

وی از نارضایتی، اعتراضات مکرر و اعتصاب غذاهای پراکنده کارکنان در سال‌های اخیر خبر داد و تصریح کرد: افت کیفیت و کمیت تولید سیمان در سال‌های اخیر وجود داشته و باعث نارضایتی و شکایت تعدادی از مشتریان نیز شده که دلیل اصلی آن بی‌رغبتی و کم انگیزگی کارگران است.

در این نشست، تعدادی دیگر از کارگران کارخانه سیمان نیز به بیان مشکلات و معضلات موجود پرداختند.

بهارستان نشین از دشستان درپاسخ به اعتراضات کارگران کارخانه سیمان دشتستان گفت: با حفظ آرامش و بدون رفتارهای غیرقانونی می‌توانید پیگیر مطالبات وحقوق خود باشید و از رفتارهایی نظیر تعطیلی کارخانه، تحصن یا تعصب خودداری کنید.

20تیر:

تجمع کارگران ذوب آهن زاگرس در مقابل استانداری شهر سنندج

به گزارش رسیده امروز پنج شنبه 20/4/92 حدود 200 نفر از کارگران ذوب آهن زاگرس کردستان در ساعات 10 صبح در مقابل استانداری کردستان در شهر سنندج دست به تجمع زدند. ذوب آهن زاگرس که در منطقه قروه دهگلان قرار دارد دارای تعداد سیصد کارگر می‌باشد که در روز 19/4/92 تعداد 250 نفر از آنها اخراج شدند.

این کارگران چهار ماه حقوق نگرفته‌اند وهر یک دارای 12تا 15 سال سابقه کار می باشند و کار آنها از نوع سخت و زیان‌آور است اما از طرف مدیریت کارخانه بیمه سخت و زیان آور برای آنها منظور نشده است. کارگران در ساعات اولیه صبح با پلاکاردی بزرگ که روی آن نوشته شده بود ما خواهان بازگشت به کار وحقوق معوقه  خود هستیم در مقابل استانداری سنندج تجمع نمودند و در همان ساعات اولیه حدود 40 نفر از کارگران به همراه نمایندگان خود جهت پیگیری خواسته‌های خود به داخل استانداری رفتند. آنها بعد از ساعات ها بدون هیچ نتیجه‌ای از استانداری بیرون آمدند و همراه کارگران به طرف دفتر شاهرودی دست به راهپیمایی زدند. لازم به ذکر است که در همان ساعات اولیه و قبل از رسیدن کارگران ده‌ها ماشین از نیروهای امنیتی و لباس شخصی در خیابان استانداری مستقر شدند و سراسر منطقه را زیر نظر گرفتند  واین تجمع تا ساعات 1 بعد از ظهر ادامه پیداکرد.

کمیته‌‌ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری-20 تیر 1392

تجمع کارگران اخراجی فولاد زاگرس برای دومین روز متوالی

به گزارش20تیرایلنا،صبح امروز ۲۳۵ نفر از کارگران قراردادی شرکت ذوب آهن فولاد زاگرس برای دومین روز متوالی، در اعتراض به اخراج و عدم دریافت مطالبات مالی خود در مقابل استانداری کردستان واقع در شهر سنندج تجمع کردند.

نماینده کارگران کارخانه ذوب آهن فولاد زاگرس كه در این تجمع حضور داشت، گفت: امروز دومین روز تجمع کارگران کارخانه ذوب آهن فولاد زاگرس برای احقاق حقوق معوقه و اعتراض به اخراج ۲۳۵ کارگر است، که متاسفانه تا این ساعت از تجمع باز هم جواب قانع کننده‌ای از سوی مسئولان استانداری دریافت نکرده‌ایم.

او گفت: این کارگران که دارای سوابق کاری بین ۱۰ تا ۲۳ سال هستند، در این شرایط سنی و مخصوصا در اوضاع اقتصادی فعلی كه بسیاری از جوانان بیكارند، امكان یافتن شغل دیگری را ندارد.

نماینده كارگران فولاد زاگرس با اشاره به پیشینه مشكلات نیروهای كار این واحد تولیدی، گفت: از سال ۸۶ با واگذاری بخشی از فعالیت کارخانه ذوب آهن فولاد زاگرس به شرکت پیمانكاری خوان گل، مشکلات کارگران افزایش یافت.

او اضافه کرد: بعد ازسپری شدن همه مشکلاتی که به واسطه تاخیر در پرداخت حقوق، تعدیل واخراج کارگران به دلیل وجود این شرکت متحمل شده بودیم، اواخر سال گذشته کارگران تصور كردند مدیر عامل جدید با حذف پیمانکار، امنیت شغلی را به آنان باز گردانده است، غافل از آنکه مدیر عامل سعی دارد در مرحله نخست با حذف پیمانکار و سپس کارگران، کارخانه را به بهانه تعمیرات تعطیل كند.

21تیر:

کارگر صنعت برق:مدیریت قطعات توربین شهریار شرط کارگران را نپذیرفت، اعتصاب همچنان ادامه دارد

حدود 25 روز است که کارگران قطعات توربین شهریار در اعتصاب هستند، دست تنها و بدون حمایت دیگر کارگران صنعت برق، برای گرفتن مطالبات خود سرسختانه و آزموده، ایستاده اند. آنها با کسب تجربه طی مبارزاتی که در این چند سال داشته اند، آموخته اند که با شور و مشورت، مسائل خود را پیش ببرند. به راستی هر کجا مسائل را با تأمل و همفکری دنبال کرده ایم، کمتر اشتباه کرده ایم و آنجا که فردی عمل کرده ایم خالی از اشتباه نبوده ایم.

هر زمانکه، مبارزات خود انگیخته و بدون سازماندهی، و از سوی دیگر بدون همبستگی جنبش کارگری باشد اشتباه و حرکت فردی هم گریز ناپذیر می شود. با این وجود، مبارزات کارگران قطعات توربین شهریار یکی از طولانی ترین اعتصابات در سالهای اخیر جنبش کارگری علیه سرمایه است. در گذشته نیز مبارزات کارگری "پیام راه دور شیراز" و " لاستیک دنا"  با پیگیری و مقاومت توانستند بخشی از مطالبات خود را تحقق بخشند. اما به دلیل نبود یک جنبش سراسری علیه سرمایه، بارها پس از افت مبارزات، صاحبان سرمایه با حمایت دولت به دستاوردهای ما کارگران یورش برده اند. از یاد نبریم که عقب نشینی صاحبان سرمایه وابسته به حضور و تشکل سراسری در تقابل با سرمایه است. مبارزات کارگران توربین شهریار و فولاد خوزستان و ... زمینه ساز تشکل سراسری کارگران است.

بالاخره پس از گفتگوی بسیار بین نمایندگان کارگران و مدیریت قطعات توربین شهریار طی روزهای اعتصاب، روز چهارشنبه صورتجلسه ای از سوی نمایندگان کارگران طی دو بند به مدیریت شرکت اعلام شد:

بند اول- توقف اخراجها؛ حتی اگر فردی به علت مسئله ای خاص (مثلا شرارت) قرار شد اخراج شود، بایستی با آگاهی و تائید کمیته ی انضباطی که نماینده ی کارگران در آن حضور دارد انجام شود.

قراردادهای سه یا چهار ماهه، بایستی لغو و با کلیه ی کارگران قرارداد یکساله امضا شود.

بند دوم- کلیه ی حقوقهای معوقه پرداخت شود.

مدیریت شرکت در عین اینکه خواستهای کارگران، یعنی پرداخت حقوقهای معوقه و امضای قراردادهای یکساله را پذیرفت اما با شرط کارگران مبنی بر اینکه اخراجها باید متوقف شود و در صورت بروز موارد خاص نیز می بایست با نظارت کمیته ی انضباطی و اعمال نظر نماینده ی کارگران صورت پذیرد مخالفت نموده و گفت اخراج ها باید توسط مدیریت انجام شود.

به این ترتیب اعتصاب کارگران همچنان ادامه دارد.

22تیر:

تجمع کارگران کارخانه ماشین آلات صنعتی تراکتور سازی تبریزدراعتراض به تاخیر دو ماهه در پرداخت حقوق

به گزارش22تیرایلنا، کارگران کارخانه ماشین آلات صنعتی تراکتور سازی تبریز از روز ۱۹ تا ۲۱ تیر ماه به نشانه اعتراض به عدم دریافت حقوق ماه‌های اردیبهشت و خرداد در مقابل محل کار خود تجمع کرده‌اند.

برپایه این گزارش،این کارخانه زیر مجموعه تراکتور سازی تبریز بوده و در زمیه ساخت ماشین آلات راه سازی فعالیت داردو از سال ۸۷ به بخش خصوصی واگذار شده است.

24تیرماه:

کارگران ذوب آهن کردستان تجمعات اعتراضی خود را به مقابل بیت رهبری کشاندند

اتحادیه آزاد کارگران ایران: 250 کارگر ذوب آهن کردستان که از کارشان اخراج شده اند در ادامه تجمعات اعتراضی خود، از ساعات اولیه صبح امروز با عزیمت به تهران در مقابل دفتر بیت رهبری در خیابان پاستور دست به تجمع اعتراضی زدند و خواهان بازگشت بکار و دریافت مطالبات معوقه خود شدند.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، بدنبال این تجمع اعتراضی 5 نفر از نماینده های کارگران به داخل محل دفتر بیت رهبری دعوت شدند و در آنجا مسئولین این دفتر با عکاسی از چهرهای این نماینده ها به آنان اعلام کردند بساط تان را از اینجا جمع کنید و بروید، ما اینجا کاری برای شما نمیتوانیم انجام بدهیم، بروید جلو مجلس شورای اسلامی و...، بدنبال این وضعیت نماینده های کارگران این مسئله را با همکاران خود در میان گذاشتند اما تا لحظه دریافت این خبر (30/12 ظهر) کارگران تجمع کننده حاضر به ترک محل مقابل دفتر بیت رهبری نشده اند.

250 کارگر ذوب آهن کردستان که از 18 تیر ماه جاری از کار  خود اخراج شده اند طی روزهای 19 و 21 تیر ماه بترتیب در مقابل اداره کار و فرمانداری قروه و سپس در مقابل استانداری کردستان و دفتر نماینده ولی فقیه در شهر سنندج دست به تجمع زده و خواهان دریافت مطالبات معوقه خود و بازگشت بکار شده اند اما همه این نهادها به کارگران ذوب آهن کردستان اعلام کرده اند شما نمیتوانید بر سر کارهایتان برگردید و باید به بیمه بیکاری وصل بشوید.

کارگران اخراجی ذوب آهن کردستان از 10 تا 20 سال سابقه کار دارند و به دلیل شرایط  سخت و زیان آور کارشان اغلب دچار لطمات شدیدی از ناحیه کمر، شنوایی و ریه هایشان شده اند و تلاشهای آنان در طی سالهای گذشته برای اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور در این کارخانه نتیجه ای در بر نداشته است.

کارگران ذوب آهن کردستان در شرایطی از روز 18 تیر ماه از کار خود اخراج شده اند که از اول سالجاری تاکنون هیچ دستمزدی دریافت نکرده اند و کارفرما در ابلاغیه خود تاریخ اخراج آنان را 31 خرداد قید کرده است. این درحالی است که همه این کارگران تا روز 18 تیر ماه بر سر کارهایشان بوده اند. همچنین این کارگران سنوات و بخشی از بن کارگری سال 91 خود را نیز دریافت نکرده اند.

بنا بر آخرین گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران معترض ذوب آهن کردستان قصد  دارند در صورتیکه امروز جواب درستی به آنان داده نشود همچنان در تهران باقی بمانند و طی روزهای آینده در مقابل مجلس شورای اسلامی و دیگر نهادهای مسئول دست به تجمع اعتراضی بزنند. این کارگران با توجه به سابقه بالای کار و نقص جسمانی که در نتیجه کار در ذوب آهن کردستان به آن مبتلا شده اند حاضر به وصل شدن به بیمه بیکاری نیستند و مصرانه خواهان بازگشت بکار و دریافت مطالبات معوقه خود میباشند.

اتحادیه آزا کارگران ایران – 24 تیر ماه 1392

ﮐﺎرﮔران ذوب آهن کردستان ﻓردا ﻣﻘﺎﺑل ﻣﺟﻠس ﺗﺟﻣﻊ ﻣﯽﮐﻧﻧد

به گزارش24تیررادیوبین المللی فرانسه،ﺑﮫ دﻧﺑﺎل ﻋدم ﭘﺎﺳﺧﮕوﯾﯽ ﺑﮫ ﮐﺎرﮔران اﺧراج ﺷده ﻓوﻻد زاﮔرس در ﺧﯾﺎﺑﺎن ﭘﺎﺳﺗور، ﻗرار اﺳت اﯾن کارگرن، ﻓردا ﻣﻘﺎﺑل ﻣﺟﻠس ﻣطﺎﻟﺑﺎت ﺧود را ﭘﯾﮕﯾری ﮐﻧﻧد. اﯾن درﺣﺎﻟﯽ اﺳت ﮐﮫ ﺗﺟﻣﻊ اﻣروز اﯾن ﮐﺎرﮔران در ﺧﯾﺎﺑﺎن ﭘﺎﺳﺗور و ﻣﻘﺎﺑل دفتر ﺑﯾت رھﺑری ﺑﯽﻧﺗﯾﺟﮫ و ﺑدون ﭘﺎﺳﺦ روﺷن ﻣﺎﻧده اﺳت.

بنا بهمین گزارش،ﺟﻌﻔر ﻋظﯾم زاده، ﻋﺿو ھﯾﺋت ﻣدﯾره اتحادیه آزاد ﮐﺎرﮔران ایران ﮔﻔت: ﺑﮫ دﻟﯾل ﺑﯽﻧﺗﯾﺟﮫﻣﺎﻧدن ﺗﺟﻣﻊ اﻣروز در ﺧﯾﺎﺑﺎن ﭘﺎﺳﺗور، ﻗرار اﺳت ﮐﺎرﮔران ﻣﻌﺗرض ﻓردا، ﺳﮫﺷﻧﺑﮫﺑﯾﺳت و ﭘﻧﺟم ﺗﯾرﻣﺎه ﻣﻘﺎﺑل ﻣﺟﻠس ﺷورای اﺳﻼﻣﯽ در ﺧﯾﺎﺑﺎن ﺑﮭﺎرﺳﺗﺎن ﺟﻣﻊ ﺷوﻧد.

وی ﮔﻔت:" ﮐﺎرﮔران اﺧراج ﺷده ﮐﺎرﺧﺎﻧﮫ ﻓوﻻد زاﮔرس ﮐﮫ ﻣﻘﺎﺑل دفتر ﺑﯾت رھﺑری در ﺧﯾﺎﺑﺎن ﭘﺎﺳﺗور ﺗﺟﻣﻊ ﮐرده ﺑودﻧد، ﻧﮫ ﺗﻧﮭﺎ ﺟواﺑﯽﻧﮕرﻓﺗﮫاﻧد ﺑﻠﮑﮫ از ﻧﻣﺎﯾﻧده ھﺎی آﻧﮭﺎ ھم ﻋﮑس ﮔرﻓﺗﮫ ﺷد و ﺻراﺣﺗﺎ ﺑﮫ آﻧﮭﺎ ﮔﻔﺗﻧد ﮐﮫ ﺑﺳﺎطﺗﺎن را ﺟﻣﻊ ﮐﻧﯾد. اﯾﻧﺟﺎ ﺑﮫ ﮐﺎر ﺷﻣﺎ رﺳﯾدﮔﯽﻧﻣﯽﺷود."

وی ﺑﺎ ﺗﺎﮐﯾد ﺑر اﻣﻧﯾﺗﯽ ﺑودن ﻓﺿﺎی ﺣﺎﮐم ﺑر ﺗﺟﻣﻊ امروز در اداﻣﮫ اﻓزود: "ﮐﺎرﮔران ﻓردا ﻣﻘﺎﺑل ﻣﺟﻠس ﺧواھﻧد رﻓت و در ﺻورﺗﯽ ﮐﮫﭘﺎﺳﺧﯽ ﻧﮕﯾرﻧد، در ﻧﮭﺎدھﺎی دﯾﮕر ﺑﮫ دﻧﺑﺎل ﺣل ﻣﺷﮑل ﺧود ﺧواھﻧد ﺑود.

25تیرماه:

کارگران فولاد زاگرس در دومین روز حضورشان در تهران دست به تجمع اعتراضی در مقابل مجلس شورای اسلامی زدند

اتحادیه آزاد کارگران ایران: بدنبال تجمع دیروز کارگران ذوب آهن کردستان(فولاد زاگرس) در مقابل دفتر بیت رهبری در خیابان پاستور و بی توجهی مسئولین این دفتر به خواستهای کارگران، آنان تا بعد از ظهر دیروز در مقابل این دفتر به تجمع خود ادامه دادند تا اینکه مسئولین دفتر مذکور بناچار با تنظیم نامه ای خطاب به جلالی نظری از مسئولین وزرات کار رسیدگی ویژه و فوری به خواستهای کارگران فولاد زاگرس را به وزارت کار تاکید نمودند.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران، کارگران معترض فولاد زاگرس پس از پایان تجمع دیروز خود در مقابل دفتر بیت رهبری از آنجا که رسیدگی عملی به خواست هایشان صورت نگرفته بود شب را در تهران سپری کردند و از ساعات اولیه صبح امروز دست به تجمع اعتراضی در مقابل مجلس شورای اسلامی زدند.

بنا بر این گزارش تا لحظه تنظیم این خبر (ساعت 30/12 ظهر) این کارگران همچنان در مقابل مجلس شورای اسلامی حضور دارند و نماینده های آنان د ر حال مذاکره با مسئولین مجلس شورای اسلامی می باشند.

کارگران فولاد زاگرس از اول سال تاکنون دستمزدهای خود را دریافت نکرده اند و از 18 تیر ماه سالجاری از کار خود اخراج شده اند این کارگران اعلام کرده اند تا کسب نتیجه از اعتراض خود همچنان در تهران باقی خواهند ماند و چنانچه به خواستهایشان رسیدگی نشود به تجمعات خود در مقابل نهادهای مسئول دولتی در تهران ادامه خواهند داد. کارگران اخراجی فولاد زاگرس خواهان بازگشت بکار و دریافت مطالبات معوقه خود هستند.

اتحادیه آزا کارگران ایران – 25 تیر ماه 1392

26تیرماه:

بعد از ظهر امروز کارگران فولاد زاگرس به تجمع خود در مقابل مجلس شورای اسلامی پایان دادند – این کارگران تجمع خود را از هفته آینده بار دیگر از سر خواهند گرفت

اتحادیه آزاد کارگران ایران: کارگران معترض فولاد زاگرس(ذوب آهن کردستان) پس از سه روز تجمعات اعتراضی در تهران در مقابل دفتر بیت رهبری و مجلس شورای اسلامی با وعده رسیدگی به خواست هایشان در کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی و از آنجا که تا صبح روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی تعطیل می باشد ساعت 16 بعد از ظهر امروز به تجمع  خود پایان دادند. بر اساس توافقی که امروز ما بین کارگران و مسئولین مجلس شورای اسلامی صورت گرفت ابتدا مقرر شد روز یکشنبه آینده مسئله آنان با حضور نماینده های کارگران در کمیسیون اصل نود مورد رسیدگی قرار گیرد اما سپس طی تماسی با نماینده های کارگران به آنان اعلام شد صبح روز دوشنبه جهت حضور در کمیسیون اصل نود به تهران بیایند.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران بدنبال نامه 5 بندی کارگران فولاد زاگرس به رئیس مجلس شورای اسلامی، 27 نفر از نماینده های مجلس نیز طی نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواهان رسیدگی به خواستهای کارگران فولاد زاگرس در کمترین زمان ممکن و با مساعدت ویژه شدند.

بنا بر این گزارش کارگران فولاد زاگرس در تجمع امروز خود با شعار: جواب جواب، مجلس جواب، خواهان رسیدگی به خواستهای خود شدند و پس از اینکه مسئولین مجلس شرط ورود نماینده های کارگران به مجلس را پایان تجمع اعلام کردند آنان در اقدامی متحدانه به سمت درب ورودی مجلس هجوم آوردند که  بدنبال آن و بدون اینکه کارگران به تجمع خود پایان دهند نماینده هایشان به مجلس دعوت شدند. همچنین کارگران معترض فولاد زاگرس در اقدام متحدانه دیگری، ماموری را که قصد دستبند زدن به دستان یکی از کارگران را بدلیل عکاسی از تجمع داشت بشدت مورد یورش قرار دادند و اجازه بازداشت همکار خود را ندادند.

بنا بر آخرین گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران فولاد زاگرس بدنبال کشمکشی که در ساعات آخر تجمع امروزشان بر سر تنظیم صورتجلسه توافقات پیش آمد از آنجا که ساعت پایانی کار مجلس بود و تا روز یکشنبه نیز مجلس شورای اسلامی تعطیل می باشد در همان محل مقابل مجلس با برپایی جلسه مشورتی تصمیم به پایان تجمع خود گرفتند و اعلام کردند صبح روز دوشنبه هفته آینده به همراه نماینده هایشان بار دیگر به تهران خواهند آمد.

این کارگران بعد از ظهر امروز با بدرقه برخی از کارگران حامی آنها در تهران و در حالی که تعدای از آنان بشدت گرما زده و مریض شده بودند عازم شهرستان قروه شدند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 26 تیر ماه 1392

کارگران فولاد زاگرس همچنان در مقابل مجلس شورای اسلامی هستند

اتحادیه آزاد کارگران ایران: کارگران فولاد زاگرس که از صبح روز 24 تیر ماه در مقابل دفتر بیت رهبری و از صبح دیروز در مقابل مجلس شورای اسلامی دست به تجمع اعتراضی زده بودند از صبح امروز بار دیگر تجمع خود در مقابل مجلس شورای اسلامی را از سر گرفتند.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، بدنبال تجمع امروز کارگران فولاد زاگرس در مقابل مجلس شورای اسلامی که توام با سر دادن شعارهایی از سوی آنان بود نماینده های این کارگران با مسئولین مجلس بار دیگر وارد مذاکره شدند و قرار بر این شد تا مسئله آنان در روز یکشنبه آینده با حضور 8 نفر از نماینده های کارگران در کمیسیون اصل نود مورد رسیدگی قرار گیرد.

بنا بر این گزارش بدنبال این توافق نماینده های کارگران مسئله را با همکاران خود در میان گذاشتند اما کارگران حاضر به پایان دادن به تجمع خود نشدند و بازگشت خود به شهرستان قروه را منوط به تنظیم صورتجلسه کتبی این توافق و اولتیماتومی مبنی بر ادامه تجمعات شان در صورت عدم رسیدگی به خواست شان در کمیسیون اصل نود کردند. 250 کارگر اخراجی فولاد زاگرس خواهان بازگشت بکار و دریافت مطالبات معوقه خود هستند.

بنا بر آخرین گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران تا لحظه تنظیم این خبر (ساعت 20/14 ظهر) تجمع کارگران فولاد زاگرس در مقابل مجلس شورای اسلامی همچنان ادامه دارد و نماینده های آنان در تلاشند تا توافق امروز و اولتیماتوم کارگران بصورت کتبی صورتجلسه شود تا سپس کارگران تجمع کننده در مورد بازگشت شان به شهرستان قروه تصمیم گیری کنند.

خبر تکمیلی تجمع امروز و ادامه یا پایان تجمع کارگران فولاد زاگرس در مقابل مجلس شورای اسلامی متعاقبا از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران منتشر خواهد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 26 تیر ماه 1392

کارگران شرکت قطعات توربین شهریار :تا دستیابی به مطالبات مان اتحاد و همبستگی را حفظ کنیم

حدود یک ماه است (28 روز) کارگران شرکت قطعات توربین شهریار در اعتراض به عدم تحقق مطالبات خود در اعتصاب به سر می برند؛ در شرایطی که کارگران و خانواده های آنان در حالت بیم و امید به سر می برند اما همچنان متحدانه پیگیر مطالبات خود هستند؛ قابل ذکر است خانواده های کارگران اخراجی نیز در همراهی با همسران شان جلو درب شرکت تجمع داشتند.

روز چهارشنبه گذشته صورتجلسه ای با دو بند از سوی کارگران به رویت مدیریت شرکت می رسد. مدیریت با قطع اخراج ها، بستن قراردادهای یکساله و پرداخت حقوق های معوقه موافقت می کند اما با شرط دیگر کارگران که در بند اول آمده بود که در صورت اخراج هر کارگری، به هر دلیلی حتا مثلن شرارت، بایستی با آگاهی کمیته انتظامی که نماینده کارگران در آن حضور دارد انجام گیرد مخالفت کرده بود؛ از این رو از امضای صورتجلسه سر باز زد. بعد از آن روز مطلبی به نقل از مدیر عامل در روزنامه صبح امروز چاپ می شود که ایشان گفته اند کارگران به خاطر اعتیاد اخراج شده اند. کارگران از این موضوع عصبانی می شوند که چرا مورد اتهام و دروغ پردازی قرار گرفته اند. در مقابل اعتراض کارگران مدیر عامل مصاحبه را انکار می کند. کارگران با روزنامه مذکور تماس می گیرند؛ در جواب کارگران گفته می شود نوار صوتی این مصاحبه در دفتر روزنامه موجود است. در خبری دیگر گفته می شود شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران ( مپنا ) و شرکت های وابسته به آن قرار است ده میلیارد تومان به شرکت قطعات توربین شهریار بدهند. روز سه شنبه بعد از ظهر- دیروز - شایعه ای بدین مضمون بالا می گیرد که مدیریت گفته با کلیه کارگران شرکت قرارداد یکساله ( تا پایان سال 92 ) بسته می شود و حقوق های معوقه پرداخت می شود؛ شایعه چنان بالا گرفته بود که کارگران فکر می کردند تا آخر وقت اداری نوبت شان برای بستن قرارداد یکساله فرا می رسد؛ اما بالاخره ساعت کاری به پایان رسید و خبری از امضای قرارداد نشد. همچنین گفته می شود مدیرعامل که در اهواز به سر می برد به حسابداری دستور داده به مناسبت ماه رمضان به هر یک از کارگران پنجاه هزار تومان پرداخت شود.

امروز چهارشنبه- 26 تیر ماه 92 - گفته می شد هدف مدیر عاملی از اتهام زنی به کارگران آن هم در یک روزنامه رسمی کشور ، ایجاد تزلزل میان آنها بوده است تا به اتحاد و همبستگی شان که رمز پیروزی بوده خدشه وارد کند. همچنین امروز نیز برخی خوشبین هستند که امضای قراردادها به انجام می رسد.

هدف مدیر عامل از اتهام زنی و دروغ پردازی هر چه بوده باشد از جمله ضربه زدن به اتحاد کارگران و ایجاد تفرقه میان آنها، ما کارگران به تجربه دریافته ایم که تنها راهی که می تواند مطالبات مان را عملی کند اتحاد و ایستادگی است هم چنان که تاکنون ادامه داده ایم. بسیاری از هم طبقه ای های ما که از راه فروش نیروی کار شان،هم چون ما، زندگی می کنند ماه ها ایستادگی کردند تا خواست و مطالبات شان جامه عمل بپوشد. هم چنان که سال ها ست برای تامین امنیت شغلی مان مبارزه می کنیم از تجربه خود و دیگر هم طبقه ای های مان درس بگیریم و راه نفوذ هر گونه تفرقه و تزلزل را ببندیم.  

منبع:وبلاگ کارگران نیروگاه های ایران- چهار شنبه 26 تیر ماه 1392

کارگران کیان تایر در اعتراض به واگذاری کارخانه به مالک قبلی آن بار دیگر با آتش زدن لاستیک دست از کار کشیدند

اتحادیه آزاد کارگران ایران: بدنبال زمزمه واگذاری کارخانه کیان تایر به مالک قبلی آن در طی هفته های گذشته، کارگران این کارخانه روز 11 تیر ماه اقدام به اعتصاب و آتش زدن لاستیک کردند. بدنبال این اعتراض به کارگران کیان تایر اعلام شد چنین کاری صورت نخواهد گرفت اما علیرغم این وعده صبح امروز اطلاعیه ای از سوی مدیر عامل جدید این کارخانه که از سوی مالک قبلی به این سمت انتصاب شده است بر تابلوهای اعلانات کارخانه نصب شد.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران کیان تایر با مشاهده این اطلاعیه بلافاصله دست از کار کشیدند و با آتش زدن لاستیک در قسمت مشرف به جاده اسلامشهر کارخانه اعتراض خود را تشدید کردند و در پی آن مامورین امینتی با حضور در محل کارخانه بار دیگر بر وعده خود مبنی بر عدم واگذاری کارخانه به مالک قبلی تاکید نمودند و در پی آن تمامی اطلاعیه های مدیر عامل جدید از تابلوهای اعلانات کارخانه جمع آوری شد.

در پی کشمکشی که میان کارگران کیان تایر با وزرات صنایع حول طرح واگذاری کارخانه به مالک قبلی در گرفته است صبح دیروز در وزارت صنایع به نماینده های این کارگران اعلام شد  به وزارت کار دستور خواهیم داد تا شورای کارخانه بر چیده شود.اعضای  شورای کارخانه کیان تایر در پی اعتراضات سالهای گذشته کارگران این کارخانه و در مجمع عمومی آنان به عنوان نماینده انتخاب شده اند. در این جلسه نماینده های کارگران نیر با قاطعیت اعلام کردند ما منتخب کارگران هستیم و هیچکس نمیتواند شورای ما را منحل کند.

بدنبال زمزمه قطعی شدن واگذاری کارخانه کیان تایر به مالک قبلی آن در وزارت صنایع، وی طی حکمی یکی از اعضای هیات حمایت از صنایع مستقر در محل کارخانه کیان تایر را به عنوان مدیر عامل جدید و داماد نامبرده را به عنوان معاون وی انتصاب کرد که این امر نیز بشدت از سوی  کارگران کیان تایر مورد اعتراض قرار گرفت و آنان روز 24 تیر ماه معاون انتصابی مالک قبلی کارخانه را بیرون کردند و در اعتراض امروز خود نیز بطور قاطعانه ای اعلام نمودند به هیچ عنوان تسلیم تصمیم وزارت صنایع مبنی بر واگذاری کارخانه به مالک قبلی آن نخواهند شد و هیچگاه وی را به کارخانه راه نخواهند داد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 26 تیر ماه 1392

27تیرماه:

تجمع اعتراضی کارگران فولاد زاگرس مقابل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان قروه

به گزارش27تیرایلنا،پس از بازگشت ۱۸۰ کارگر اخراجی فولاد زاگرس از سفر اعتراضی سه روزه به تهران، صبح امروز تمامی ۲۳۵ کارگر اخراجی این کارخانه برای چهارمین روز متوالی تجمع اعتراضی خود را مقابل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان قروه برگزار کردند.

برپایه این گزارش، کارگرانی که بامداد امروزازتهران به قروه رسیده بودند با همراهی سایر کارگران اخراجی که به تهران نیامده بودند، صبح امروز برای چهارمین روز متوالی تجمعی را در مقابل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان قروه برگزار کردند.

نماینده کارگران کارخانه فولاد زاگرس درباره تجمع امروز کارگران گفت: بعد از آنکه اعتراض صنفی کارگران فولاد زاگرس دیروز در تهران با وعده تعدادی از نمایندگان مجلس ناتمام ماند، کارگران پس از بازگشت از تهران، تصمیم گرفته‌اند با پی‌گیری شکایتشان در اداره کار، حکم بازگشت بکار خود را دریافت کنند.

او افزود: مسئولان در پاسخ به اعتراضات کارگران در تهران گفته‌اند با توجه به اینکه از جانب مدیر عامل کارخانه گفته شده هنوز این واحد تولیدی تعطیل نشده است، کارگران می‌توانند با طرح شکایت در اداره کار حکم بازگشت بکار خود را دریافت کنند.

نماینده کارگران فولاد زاگرس با بیان اینکه کارگران از ابتدای سال جاری حقوق دریافت نکرده‌اند، افزود: علاوه بر حدود ۸۰۰ هزار تومان هم به عنوان مانده تسویه حساب سال ۹۱ به همراه سنوات آن سال هنوز به کارگران پرداخت نشده است.

تجمع اعتراضی کارگران اخراجی بیمارستان امیرکبیر اهواز مقابل بیمارستان

به گزارش27تیرفارس،جمعی از کارگران بیمارستان امیرکبیر اهواز برای احقاق حقوقشان امروز در مقابل این بیمارستان تجمع کردند. 

بنابهمین گزارش، یکی از پروژه‌های استان خوزستان بیمارستان امیر کبیر اهواز است که کلنگ احداث آن در تاریخ 15 مهر سال 1388 زده شد.

ساخت بیمارستان امیرکبیر اهواز که در کوی انقلاب واقع شده، قرار بود تا 20 مرداد سال 1390 به پایان برسد و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

علاوه بر اینکه در تاریخ مقرر راه‌اندازی نشد، بلکه در اسفند سال گذشته تمام نیروهای خود را به طور ناگهانی اخراج کرد که پس از گذشت چند ماه، کارگران بیمارستان امیرکبیر اهواز برای احقاق حقوقشان در مقابل این بیمارستان تجمع اعتراض آمیز برپا کردند.

در این تجمع کارگران بیمارستان امیرکبیر اهواز خواستار پرداخت مطالبات خود تا پایان سال 91 شده‌اند که تا کنون پرداخت نشده است.

یکی از کارگران اظهار کرد: ما تا 25 اسفند سال 91 در این بیمارستان مشغول کار بوده‌ایم، ولی ما را اخراج کرده‌اند.

وی افزود: از آن تاریخ تا امروز ما برای کارکرد سال 91 از شرکت طلب داریم و تا کنون مبلغی برای مطالبات به ما پرداخت نشده است.

یکی دیگر از کارگران چنین لب به سخن گشود: ما حدود 35 کارگر هستیم که برای ساخت بیمارستان امیرکبیر کار کرده‌ایم و در اسفند سال 91 اخراج شده‌ایم، ولی نه طلبمان را می‌دهند نه روند کار ادامه پیدا می‌کند تا بیمارستان ساخته شود.

کارگر دیگری نیز گفت: مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان در تاریخ 15 اسفند سال در مصاحبه‌ای با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد که تا اردیبهشت ماه سال 92 به پایان می‌رسد، ولی الان که دو ماه از اردیبهشت هم گذشته این بیمارستان مانند قبل به حال خود‌‌ رها شده است.

وی افزود: این بیمارستان جایی برای گرفتن عکس یادگاری برای مسئولان شده و هر از چندگاهی یکی از مسئولان تا کنار این ساختمان نیمه کاره می‌آید و اعلام می‌کند از بیمارستان امیرکبیر بازدیدی داشته، در صورتی که کار ساخت آن چند ماهی تعطیل شده است.

یکی دیگر از کارگران معترض اظهار کرد: بیمارستان 96 تختخوابی امیرکبیر برای راه‌اندازی کار زیادی دارد، از بیرون آجرنما شده، ولی کارهای داخل ساختمان زیاد است که اگر از همین امروز دوباره کار را شروع کنند، پیش‌بینی من این است که حداقل یک‌سال و نیم دیگر باید کار مداوم صورت گیرد تا این بیمارستان در اهواز راه‌اندازی شود.

28تیرماه:

کارگران فولاد زاگرس از فردا به تجمع خود در مقابل اداره کار شهرستان قروه ادامه خواهند داد و صبح روز دوشنبه دست به تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی خواهند زد

اتحادیه آزاد کارگران ایران: بدنبال وعده رسیدگی به خواستهای کارگران فولاد زاگرس در کمیسیون اصل نود و بازگشت این کارگران به شهرستان قروه، آنان صبح دیروز 27 تیر ماه علیرغم خستگی راه عازم محل کارخانه شدند اما نگهبانی کارخانه از ورود آنان جلوگیری بعمل آورد و بدنبال آن همه کارگران اخراجی فولاد زاگرس دست به تجمع اعتراضی در مقابل اداره کار شهرستان قروه زدند و شکایت دیگری را پیرو شکایت قبلی خود به این اداره تسلیم نمودند.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، بدنبال این تجمع مامورین انتظامی با حضور در محل تلاش کردند کارگران را از ادامه تجمع باز دارند اما آنان  حاضر به پایان دادن به تجمع خود نشدند و از رئیس اداره کار خواستند تا فورا به شکایت شان رسیدگی شود اما اداره کار شهرستان قروه رسیدگی به شکایت کارگران را موکول به بعد از رسیدگی به خواست این کارگران در کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی کرد.

کارگران فولاد زاگرس دیروز ساعت 13 ظهر به تجمع خود پایان دادند و صبح امروز جمعه 28 تیر ماه با برگزاری یک مجمع عمومی در پارک شهر قروه  بار دیگر بر حضور خود در مقابل مجلس شورای اسلامی در روز دوشنبه آینده تاکید نمودند و تصمیم گرفتند از فردا تا روز دوشنبه که به تهران میایند به تجمع خود در مقابل اداره کار شهرستان قروه ادامه دهند.

در این مجمع کارگران استفاده از دیگر شیوه های اعتراضی منجمله راهپیمایی همراه با خانواده هایشان در سطح شهر سنندج را  در صورت عدم رسیدگی به خواست هایشان در کمیسیون اصل نود مورد بحث قرار دادند  و تصمیم گیری نهایی در اینمورد را به پس از روشن شدن تکلیف شان در کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی موکول نمودند.

در این مجمع کارگران اعلام کردند: ما سلامتی مان را حین سالها کار از دست داده ایم و حال که کارمان را از دست میدهیم مرگ برایمان مهم نیست.

لازم به یادآوری است علیرغم اینکه کار در کارخانه فولاد زاگرس از جمله مشاغل سخت و زیان آور است با این حال قوانین مربوط به مشاغل سخت و زیان آور در این کارخانه هیچگاه اجرا نشده است و اغلب کارگران آن دچار لطمات شدیدی از ناحیه بینایی، ریه، شنوایی و کمر شده اند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 28 تیر ماه 1392

29تیرماه:

یک خاور گوسفند اهدائی(قربانی)مالک قبلی کیان تایر نیز برای ورودش به کارخانه موثر واقع نشد

اتحادیه آزاد کارگران ایران: بدنبال واگذاری کارخانه کیان تایر از سوی سازمان حمایت صنایع به مالک قبلی آن، کارگران کیان تایر همچنان زیر بار این انتقال نمیروند و از ورود وی به کارخانه جلوگیری میکنند. 

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران در پی چندین بار اعتراض کارگران کیان تایر به واگذاری کارخانه به مالک قبلی آن و جلوگیری از ورودش به کارخانه توسط کارگران، وی به انحا مختلف در تلاش است تا آنان را وادار به پذیرش مالکیت خود کند اما کارگران کیان تایر از دو هفته پیش که این اتفاق افتاده است زیر بار واگذاری کارخانه به مالک قبلی آن نرفته اند.

بنا بر این گزارش وی در راستای راضی کردن کارگران ضمن وعده اهدا یک سبد کالای دویست هزارتومانی به هر کدام از آنان، صبح امروز یک خاور گوسفند نیز به کارخانه فرستاد تا با قربانی کردن این گوسفندان و پخش آن در میان کارگران، خود نیز وارد کارخانه شود اما کارگران کیان تایر با مشاهده خاور پر از گوسفند با خشم و انزجار  به سمت این ماشین یورش بردند و آن را مجبور به بازگشت نمودند و در همان حال بخش دیگری از آنان نیز طبق سنت اعتراضی موجود در این کارخانه با آتش زدن لاستیک دست به اعتراض زدند و اجازه ورود به مالک قبلی را به کارخانه نداند. کارگران کیان تایر پس از این اعتراض با برگزاری یک مجمع عمومی در سالن غذاخوری بر عزم خود مبنی بر جلوگیری از واگذاری کارخانه به مالک قبلی آن تاکید کردند.

لازم به یادآوری است کارگران کیان تایر در سال 1387 بدلیل به تعطیلی کشاندن کارخانه از سوی فرد فوق الذکر و عدم پرداخت دستمزدهایشان از سوی وی، با یورش به دفتر مرکزی کارخانه و تصرف آن و برگزاری تجمعات متعدد در مقابل نهادهای مسئول دولتی، وزارت صنایع را وادار به خلع ید از نامبرده کردند و از ان تاریخ  کارخانه کیان تایر با از سر گیری تولید بر روی پایش قرار گرفته است.

کارگران کیان تایر مضنون به این هستند که مالک قبلی با بدست گرفتن کارخانه بار دیگر آنرا به تعطیلی بکشاند و سپس زمین آنرا که در حال حاضر حدود هزار میلیارد تومان ارزش دارد به فروش برساند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 29 تیر ماه 1392

30تیرماه:

کارگران کیان تایر در اعتراض به واگذاری کارخانه به مالک قبلی آن دست به تجمع اعتراضی در مقابل وزارت صنایع زدند

اتحادیه آزاد کارگران ایران: کارگران کیان تایر در ادامه اعتراضات خود به واگذاری کارخانه به مالک قبلی آن و بدنبال اعتراض دیروز خود درمحل کارخانه و جلوگیری از ورود نامبرده به کارخانه، صبح امروز دست به تجمع اعتراضی در مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت زدند و از همان لحظه شروع تجمع خود که از ساعت 30/9 صبح شروع شد بر علیه واگذاری کارخانه به مالک قبلی آن اقدام به دادن شعار کردند.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران علیرغم اینکه کارگران کیان تایر بطور یکپارچه ای شعار میداند اما مسئولین وزارت صنایع  با بی توجهی به تجمع کارگران و شعارهای آنان تلاش کردند جوابی به کارگران ندهند که بدنبال این وضعیت کارگران بطور ناگهانی به داخل وزارت صنایع هجوم بردند و پس از سر دادن شعار بار دیگر به خیابان بازگشتند و به شعار دهی ادامه دادند.

بنا بر این گزارش بدنبال هجوم کارگران کیان تایر به داخل وزارت صنایع، مسئولین این وزارتخانه با مشاهده خشم کارگران  بناچار از آنان خواستند با تجمع در مسجد وزارت صنایع با آنان به گفتگو بنشینند. در این گفتگو که از سوی یکی از اعضای هیات اجرایی سازمان حمایت از صنایع انجام شد به کارگران کیان تایر اعلام شد ما برای اداره کارخانه تاکنون 50 میلیارد تومان هزینه کرده ایم و واگذاری کارخانه نیز ربطی به ما ندارد و اگر شما شرفی را به عنوان کارفرما قبول ندارید بروید قوه قضائیه شکایت کنید که این امر خشم کارگران را بر انگیخت و  آنان با صراحت تمام اعلام کردند بروید از دزدها که یکی از آنها نیز خودتان هستید این پول را بگیرد  ما در این مدت کار کرده ایم و کارخانه سر پا بوده است.

کارگران کیان تایر  در این جلسه اعلام کردند: شما (وزارت صنایع) با استناد به دزدیهای مالک قبلی و اعتراضی که ما کارگران کردیم وی را خلع ید کردید و الان دارید بار دیگر کارخانه را تحویل همان دزد میدهید چه شده است که اینهمه با عجله و آنهم چند صباحی باقی مانده به پایان عمر دولت دهم اینهمه به دست و پا افتاده اید و کارخانه را فورا به شرفی واگذار کرده اید.

بنا بر این گزارش از آنجا که مسئول وزارت صنایع در این نشست بطور مداوم بر این نکته تاکید میکرد که کارخانه واگذار شده و این مسئله خاتمه پیدا کرده است خشم کارگران بر انگیخته شد و  آنان بطور یکپارچه ای با اعلام اینکه جاده اسلامشهر را خواهیم بست با سر دادن شعار اقدام به ترک  جلسه کردند  و تلاش مسئولین وزارت صنایع برای باز گرداندن کارگران به جلسه موثر واقع نشد.

کارگران کیان تایر پس از ترک جلسه بار دیگر در خیابان به سر دادن شعار پرداختند و در ساعت 12 ظهر با تاکید بر اینکه در صورت عدم رسیدگی به خواست شان جاده اسلامشهر را خواهند بست به تجمع خود پایان دادند.

 بنا بر گزارش دیگری نیز که به اتحادیه آزاد کارگران ایران رسیده است در حالی که کارگران کیان تایر در مقابل وزارت صنایع تجمع کرده بودند دو تن از نماینده های آنان در بخشداری چهار دانگه در جلسه شورای تامین شرکت کرده بودند. در این جلسه ضمن تهدید نماینده های کارگران از آنان خواسته شد تا کارگران را در رابطه با واگذاری کارخانه به مالک قبلی قانع کنند اما این نماینده ها اعلام کردند خودتان بیائید اینکار را بکنید. 

کارگران کیان تایر اعلام کرده اند زیر بار واگذاری کارخانه به مالک قبلی آن نخواهند رفت این کارگران در رابطه با واگذاری کارخانه به مالک قبلی و سابقه ای که از وی دارند نگران این هستند که نامبرده پس از تسلط کامل بر کارخانه اقدام به تعطیلی آن و فروش زمینهایش بکند کاری که در سالهای 86 و 87 بدنبال آن بود اما کارگران کیان تایر با اعترضات گسترده خود در آنزمان، وزارت صنایع را وادار به خلع ید از نامبرده کردند.

کارگران کیان تایر در تجمع امروز خود شعار میداند: شرفی(مالک قبلی کارخانه) چپاول میکند، صنایع حمایت میکند – برای حفظ البرز بریده باد دست دزد – خان بیگی(رئیس سازمان حمایت از صنایع) حیا کن شرفی را رها کن  و...،(قسمتی از فایل صوتی شعارهای امروز کارگران کیان تایر بر روی سایت اتحاد قرار گرفته است)

 اتحادیه آزاد کارگران ایران – 30 تیر ماه 1392

كارگر صنعت برق :مبارزات پيگير و متحدانه كارگران شركت قطعات توربين شهريار به بار نشست

 پس از بيست و نه روز، اعتصاب كارگران شركت قطعات توربين شهريار بر سر خواست ها و مطالباتي چون توقف اخراج، بازگشت به كار كارگران اخراجي و پرداخت حقوق معوقه كه از اهم مطالبات اين كارگران بوده ،امروز ( يكشنبه) مديريت به خواست كارگران تمكين كرده و كارگران دست از اعتصاب كشيده اند.

با تعمق كمي روي مطالبات كارگران  اين حلقه از جنبش كارگري، درمي يابيم كه مطالبات كارگران اين كارخانه، مطالبات كليه كارگران در اين مقطع از مبارزات كارگري است. هم اكنون يكي از خواست هاي كارگران رفع معضل " عدم امنيت شغلي " است كه همچون پتكي بالاي سر كارگران قرار گرفته است؛ هرگاه كارگران دست به اعتراض بزنند، پيماني و قراردادي بودن را، به رخشان ميكشند و به آنان گوشزد ميكنند.

كارگران شركت هايي كه هم اكنون مبارزاتشان در جريان است عمده مطالباتشان همان خواست ها ي  كارگران قطعات توربين شهريار است.

اينجاست كه به حق بايد گفت مبارزات كارگران اين بخش صنعت برق عليه سرمايه ، نه تنها بيانگر مطالبات كليه كارگران صنعت برق است، بلكه كارگران قطعات توربين شهريار، خواست و مطالباتشان، خواسته هاي كليه كارگراني است كه هم اكنون در تقابل با سرمايه مبارزه ميكنند.

از طرفي اما، هرچند مبارزات كارگران قطعات توربين شهريار دستاورد بزرگي در مبارزات كارگري محسوب ميشود، اما  در غياب يك جنبش سراسري عليه سرمايه اين پيروزي شكننده است و صاحبان سرمايه در كمين هستند كه به اين پيروزي كارگري حمله كنند.

از اين روست كه براي ايجاد سدي در مقابل سرمايه و حركت هاي بعدي و حفاظت از دستاوردهاي كارگري، ايجاد جنبش سراسري كارگران يك ضرورت است.

31تیرماه:

مجموعه گزارشهای  اتحادیه آزاد کارگران ایران از تجمع امروز کارگران فولاد زاگرس:

کارگران فولاد زاگرس ازصبح امروزبار دیگرتجمع درمقابل مجلس شورای اسلامی را از سرگرفتند

اتحادیه آزاد کارگران ایران: کارگران اخراجی کارخانه فولاد زاگرس بنا بر تصمیم قبلی و از آنجا که در تجمعات هفته گذشته این کارگران رسیدگی عملی به خواست هایشان صورت نگرفت از ساعت 8 صبح امروز 31 تیر ماه بار دیگر تجمع خود را در مقابل مجلس شورای اسلامی اغاز کردند.

بر اساس وعده ای که در تجمع هفته گذشته به این کارگران داده شد قرار است ساعت ده صبح امروز کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با شرکت نماینده های کارگران تشکیل جلسه دهد تا به خواست های آنان رسیدگی شود.

250 کارگر  فولاد زاگرس از 18 تیر ماه جاری از کار خود اخراج شده اند. این کارگران از ان تاریخ در مقابل فرمانداری و اداره کار شهرستان قروه، استانداری و دفتر نماینده ولی فقیه در شهر سنندج و دفتر بیت رهبری و مقابل مجلس شورای اسلامی دست به تجمع زده و خواهان رسیدگی به خواست های خود شده اند.

کارگران فولاد زاگرس از اول سالجاری تا کنون دستمزد های خود را دریافت نکرده اند و بخشی از بن کالا و سنوات آنان نیز  در سال 91 پرداخت نشده است.

همچنین کارفرمای فولاد زاگرس هزینه بیمه این کارگران را از اول سالجاری واریز نکرده بود که اخیرا اقدام به واریز آن کرده است.

گزارش تکمیلی تجمع امروز کارگران فولاد زاگرس متعاقبا از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران منتشر خواهد شد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- 31 تیر ماه 1392

تجمع اعتراضی کارگران فولاد زاگرس در مقابل مجلس شورای اسلامی ادامه دارد

اتحادیه آزاد کارگران ایران: تجمع اعتراضی کارگران فولاد زاگرس (ذوب آهن کردستان) که بار دیگر از ساعت 8 صبح امروز در مقابل مجلس شورای اسلامی آغاز شده است تا لحظه تنظیم این خبر (30/11) همچنان ادامه دارد و نماینده های آنان پروین محمدی عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و دو نفر از کارگران کارخانه برای شرکت در نشست کمیسیون اصل نود وارد مجلس شورای اسلامی شده اند. قرار است امروز در نشست این کمیسیون به مسئله اخراج کارگران فولاد زاگرس رسیدگی شود. در این نشست مدیر عامل کارخانه نیز حضور خواهد داشت.

در تجمع امروز کارگران فولاد زاگرس دویست نفر از کارگران  اخراجی این کارخانه شرکت دارند .

گزارش نتایج این تجمع و تصمیمات اتخاذ شده در کمیسیون اصل نود متعاقبا از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران منتشر خواهد شد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 31 تیر ماه 1392

گزارش تکمیلی از تجمع امروز کارگران فولاد زاگرس در مقابل مجلس – همراه با گزارش تصویری

در پی اعتراضات 250 کارگر اخراجی فولاد زاگرس که از 18 تیر ماه جاری تاکنون ادامه دارد کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی کارفرمای این کارخانه را متعهد به ابقا بکار این کارگران کرد.

کارگران اخراجی فولاد زاگرس در حالی امروز برای سومین بار در مقابل مجلس شورای اسلامی دست به تجمع زدند که در تجمع هفته گذشته آنان در مقابل مجلس مقرر شده بود کمیسیون اصل نود ساعت ده صبح امروز برای رسیدگی به خواستهای این کارگران تشکیل جلسه دهد.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران بر این اساس از ساعت 8 صبح امروز 200 کارگر اخراجی فولاد زاگرس دست به تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی زدند و همزمان پروین محمدی عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و  دو نفر از کارگران فولاد زاگرس به نمایندگی از سوی کارگران در جلسه کمیسیون اصل نود شرکت کردند.

در این کمیسیون که مدیر عامل کارخانه، نماینده های هر یک از سهامداران،  نماینده شهر قروه و رئیس کمیسیون کارگری مجلس نیز شرکت داشتند و حدود 5 ساعت طول کشید این کمیسیون کارفرما را متعهد به توافق زیر کرد:

1- کارفرما حق تعطیلی فولاد زاگرس و اخراج کارگران را ندارد و کارگران شاغل در آن کارخانه تحت هر شرایطی کارگر فولاد زاگرس به حساب میایند.

2- در صورت فروش کارخانه اسناد و مدارک فروش باید در اختیار کمیسیون اصل نود قرار گیرد تا برای این کمیسیون محرز شود که خریدار تمامی تعهدات مربوط به کارگران فولاد زاگرس را پذیرفته است. تعهدات خریدار کارخانه در صورتی مورد قبول واقع خواهد شد که خریدار ادله کافی برای راه اندازی کارخانه، گسترش تولید و حفظ امنیت شغلی کارگران را ارائه نموده باشد.

3- کارفرما متعهد به پرداخت کلیه معوقات کارگران میشود و می باید تمامی تعهدات خود در مورد آنان را اجرا کند.

4- از آنجا که در حال حاضر هیچ تولیدی در کارخانه صورت نمیگیرد تا زمان واگذاری کارخانه به خریدار احتمالی، کارفرما می باید ادله های خود را برای توقف تولید به شورایعالی کار ارائه دهد تا این شورا بر اساس آن  بیمه مربوط به کارفرمایان را تایید کند تا مبلغ حاصل از دریافت این بیمه به عنوان دستمزد به کارگران پرداخت شود و مابه تفاوت کسری مزد کارگران راسا از سوی کارفرما پرداخت گردد.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران بدنبال این توافق نماینده های کارگران در جمع همکاران خود حاضر شدند و پروین محمدی گزارش این توافق را به آنان ارائه نمود و بدنبال آن کارگران فولاد زاگرس با پایان دادن به تجمع شان  با بدرقه برخی از کارگران حامی خود در تهران عازم شهرستان قروه شدند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 31 تیر ماه 1392

لینک تصاویر:

http://www.etehadyh.com/?page=news&nid=3152

1مردادماه:

اعتراضات در کارخانه قند نقده وارد سومین روز خود شد

به گزارش 1مردادسولدوز خبر ؛ انتخابات شورای کارگری در کارخانه قند نقده باعث تجمع و اعتراضات کارگری گشته است ، شدت اعتراضات به حدی بوده که فرماندار شهرستان نقده مجبور به دخالت و فیصله دادن به موضوع شده است .

کارگران این کارخانه طی مصاحبه ای با سولدوز خبر ، دلیل اعتراضات خود را مداخله هیئت مدیره کارخانه قند در انتخابات شورا عنوان کردند .

کارگران میگویند : روز شنبه (3 روز قبل ) ، بعد از مسائل و فشارهای بسیار ، زمان برگزاری انتخابات بود ولی مدیر مالی و مدیر عامل کارخانه قند ، علنا مانع از برگزاری انتخابات شدند .

 کارگران می افزایند  که مدیران کارخانه قصد دارند از طریق نفوذ افراد وابسته به خود در انتخابات شورا ، استقلال شورای کارگری را از بین ببرند که این موضوع به ضرر کارگران این کارخانه خواهد بود .

کارگران تهدید شده اند که اگر نمایندگان مستقل کارگری از رقابت کنار نکشند ، همگی اخراج خواهند شد .

اعتراضات تا جایی پیش رفته که پای بازرسان استانی نیز به ماجرا کشیده شده ،  بازرسان استانی اداره کار در حال پیگیری موضوع از طریق قانون هستند که در صورت درست بودن ادعای کارگران ،  ممکن است بیش از سه ماه حبس در انتظار مدیران این کارخانه باشد .

گفتنی است فرماندار نقده به منظور خاتمه دادن به تجمعات کارخانه قند نقده ، امروز جلسه ای در محل فرمانداری برگزار خواهد کرد .

اعتصاب وتجمع اعتراضی کارمندان قراردادی و رسمی وزارت ورزش

به گزارش1مردادخبرآنلاین،در اعتراض به حق و حقوق کارمندی،کارکنان رسمی و قراردادی در وزارت ورزش تحصن کردند.

براساس این گزارش،از صبح امروز تعدادی از کارکنان قراردادی و رسمی وزارت ورزش در اعتراض به حق و حقوق شان تحصن کردند.

آنها که مقابل در وزارت ورزش تجمع کرده بودند پس از اعتراض های شدید به سمت نمازخانه هدایت شدند تا یکی از مسئولان با آنها حرف بزند.این در حالی است که اعتراض کارکنان قراردادی به دلیل عدم تمدید قراردادهایشان است و رسمی ها هم به این معترضند که حقوق شان در سال جدید افزایشی نداشته است.

به گزارش اول مردادفارس درهمین رابطه، 200 نفر از کارمندان وزارت ورزش به دلیل عدم پرداخت حقوق و مطالبات‌شان در وزارت ورزش اعتراض و تحصن کردند.

براساس این گزارش،این کارمندان به این موضوع معترض هستند که از ابتدای سال نه قراردادی با آنها امضاء شده و نه حقوقی گرفته‌اند.

 رمضان‌پور، مدیر حراست وزارت ورزش سعی در متفرق کردن این افراد داشت که موفق نشد. کارمندان وزارت ورزش هم‌اکنون در لابی این ساختمان منتظر رسیدگی به اعتراضات‌شان هستند.

صحبت‌ها با تعدادی از کارمندان این وزارت‌خانه حاکی از این است که حقوقی به کارمندان پرداخت نشده است.

این در حالی است که نصرالله پریچهره، مسئول امور اداری وزارت ورزش، درباره اعتراض کارمندان این وزارت‌خانه گفت: حقوق کارمندان کامل داده شده و امسال افزایش حقوق‌ها را نداده‌اند. شاید اعتراض آنها به این دلیل باشد که می‌ترسند قراردادشان تمدید نشود.

وی درباره تمدید قرارداد کارمندان هم اظهار داشت: منتظر دستورالعمل ضوابط اجرایی هستیم. پیش‌نویس آن برای ما ارسال شد، اما به دلیل یکی دو اشکالی که داشت قرار است تا هفته آینده در اختیار ما قرار بگیرد.

2مردادماه:

تجمع اعتراضی کارگران و کارمندان کارخانه آلومینیوم المهدی هرمزگان

به گزارش 2مردادپایگاه خبری تحلیلی ورزش هرمزگان ،  دیروزحدود 700 کارمند و کارگر کارخانه ی آلومینیوم المهدی هرمزگان با تجمع مسالمت آمیز در رو به روی دفتر مدیرعامل کارخانه، اعتراض و خواستار برکناری وی از سمت خود شدند .

براساس این گزارش،دلیل اعتراض کارمندان و کارگران مجتمع آلومینیوم المهدی هرمزگان عدم برابری و عدالت کاری و حذف و کاهش آیتم های حقوقی اعلام شده است.

تجمع کارگران کارخانه فارسیت دورودمقابل دفترمرکزی شرکت درخیابان بهشتی تهران

بنا به گزارشات منتشره بتاریخ2مرداد، روز سه شنبه 1مرداد، از صبح تاغروب، بیش از 150 نفر از کارگران شرکت فارسیت دورودمقابل دفترشرکت در خیابان بهشتی تجمع کردند.

برپایه این گزارشات،کارگران فارسیت طی 6ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده اند. مدیران شرکت و مسئولین استان طی این مدت فقط وعده ووعید داده اند.

مدیران شرکت درواکنش به تجمع اعتراضی دیروز ،دعوت کارگران معترض به حفظ آرامش ووعده های تکراری مبنی برحل مشکلات ،بوده است.

بر اساس این گزارشات، تجمع کارگران فارسیت تا غروب روز گذشته ادامه داشت و بنا به گفته کارگران تا دریافت نکردن معوقات و حل مسایل کارخانه  تجمع در روزهای آتی در دفتر مرکزی این کارخانه در تهران ادامه خواهد یافت.

گفتنی است،شرکت فارسیت دورود به واسطه حذف واردات آزبست و نبود نقدینگی لازم برای تامین تکنولوزی جدید از 10 خرداد سال 90 برخی خطوط خود را تعطیل و خط تولید ورق را نیز از 14 تیر سال گذشته تعطیل کرده است.

هم اکنون فقط یک خط تولید دراین کارخانه فعاللیت خود را ادامه می دهد  که از 500 نفر کارگر شرکت فقط 40 نفر همچنان فعالیت خود را ادامه می دهند.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری :تجمع اعتراضی کارگران فولاد زاگرس کردستان

بر اساس خبر ارسال شده روز دوشنبه 31/4/92 جمعی از کارگران فولاد زاگرس کردستان که 183 نفر بودند در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در شهر تهران دست به تجمع اعتراضی زدند.

 دو نفر از نمایندگان کارگران به داخل ساختمان مجلس رفتند تا با مسؤل کمیسیون اصل 90 را جع به مطالبات برحقشان مبنی بر بازگشت به کار وپرداخت حقوق های معوقه گفتگو کنند که بعد از چندین ساعت بحث ومذاکره از طرف مسؤل مربوطه وعده هایی راجع به رسیدگی به مطالبات مذکور به کارگران داده شد.ازدیگرمطالبات وخواست های تجمع کنندگان، اعتراض به فروش کارخانه و واگذاری آن به بخش خصوصی بود که قرار بود مسؤلان وهیئت مدیره، کارخانه را با قیمت 84 میلیارد تومان به بخش خصوصی بفروشند که کارگران اعلام کردند که قیمت واقعی کارخانه طبق برآورد کارشناسان 340 میلیارد تومان تخمین زده شده . در نتیجه کارگران بااین تجمع  ،از فروش و واگذاری کارخانه نیز جلوگیری کردند که در نتیجه هیئت مدیره به نمایندگان کارگران وعده داد که  از بیمه ی بیکاری کارگران نیز برای خرید مواد اولیه ودر نتیجه از سرگیری چرخه ی تولید کارخانه استفاده کند.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری-2 مرداد 1392

3مردادماه:

اعتصاب رانندگان ماشین های سنگین در شهرستان جم

به گزارش1مردادخاصه،صبح روزسه شنبه 92/05/01 رانندگان ماشین های سنگین(دیزلی) حمل شن و ماسه در سه راه ورودی شهر جم دست به اعتصاب زدند.

براساس این گزارش، مهمترین دلایل  اعتصاب این رانندگان  دستمزد پایین ، ثابت ماندن کرایه حمل شن و ماسه  از ابتدای سال 91 تا کنون و همچنین کمبود سوخت (گازوئیل) در شهرستان جم تا جایی که بعضی از جایگاه ها از دادن سهمیه کامل روزانه آنها خوداری میکنند (لازم به ذکر است سهمیه روزانه ماشین های سنگین 300 لیتر می باشد ولی در بعضی از جایگاه ها  بیشتر از 200 لیتر به رانندگان داده نمی شود ) .

اخبار فعالان کارگری ضد سرمایه داری گیلان:

* تجمع کارگران مقابل استانداری گیلان

صبح روز سه شنبه۹٢/۵/۱ بیش از صد نفر از کارگران قراردادی فضای سبز شهرداری رشت در مقابل استانداری گیلان واقع در خیابان معلم رشت تجمع کردند. این کارگران بیش از ٧۵ روز از دستمزد خود را طلب کار بودند که پس از این تجمع توانستند دستمزدهای معوقه خود را کامل دریافت کنند.

* اعتصاب شیفت شب کارگران خدمات شهری

اعتصاب شیفت شب کارگران خدمات شهری کارگران خدمات شهری قراردای شرکت نورتابان نوین شب پنجشنبه ۹٢/۵/٢ اعتصاب کردند متاسفانه کارگران شیفت روز بجای آنها کارکردند که این حرکت باعث دلخوری و نارضایتی کارگران شیفت شب شد.

لازم به ذکر است کارگران خدمات شهری رشت بیش از ٧۵ روز دستمزد معوقه طلب کار هستند.

6مردادماه:

کارگران کیان تایر دست به تجمع در مقابل بیت رهبری زدند

اتحادیه آزاد کارگران ایران: کارگران کیان تایر از صبح امروز در اعتراض به واگذاری کارخانه به مالک قبلی آن دست به تجمع در مقابل بیت رهبری زدند.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران این تجمع از ساعت 9 صبح امروز آغاز شده است و مسئولین دفتر بیت رهبری از نماینده های کارگران برای حضور در داخل دفتر دعوت کرده اند. این دعوت از نماینده های کارگران در حالی صورت گرفته است که در عین حال از کارگران خواسته شده است تجمع خود را در مقابل دفتر بیت رهبری پایان دهند و در پارک نزدیک این دفتر منتظر نماینده های خود باشند. بنا بر آخرین گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران(ده صبح) علیرغم این درخواست کارگران کیان تایر همچنان در مقابل دفتر بیت رهبری حضور دارند و خواهان رسیدگی به خواستهای خود می باشند.

کارگران کیان تایر در ادامه مقاومت خود در مقابل واگذاری کارخانه به مالک قبلی آن از فروش لاستیک توسط کارفرمای قبلی جلوگیری به عمل آوردند.  وی  دیروز طی ابلاغیه ای به واحد فروش کارخانه از مسئولین این واحد خواسته بود تا لاستیکهای موجود در کارخانه را زیر قیمت به بازار  عرضه کند اما کارگران مانع این فروش شدند و اعلام کردند کارفرمای قبلی کاره ای نیست.

کارگران کیان تایر اعلام کرده اند زیر بار واگذاری کارخانه به مالک قبلی آن نخواهند رفت این کارگران در رابطه با واگذاری کارخانه به مالک قبلی و سابقه ای که از وی دارند نگران این هستند که نامبرده پس از تسلط کامل بر کارخانه اقدام به تعطیلی آن و فروش زمینهایش بکند کاری که در سالهای 86 و 87 بدنبال آن بود اما کارگران کیان تایر با اعترضات گسترده خود در آنزمان، وزارت صنایع را وادار به خلع ید از نامبرده کردند.

گزارش تکمیلی تجمع امروز کارگران کیان تایر در مقابل دفتر بیت رهبری متعاقبا از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران منتشر خواهند شد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 6 مرداد ماه 1392

گزارش تکمیلی تجمع کارگران کیان تایر در مقابل دفتر بیت رهبری

اتحادیه آزاد کارگران ایران: بدنبال بیش از سه هفته کشمکش کارگران کیان تایر(لاستیک البرز) با وزارت صنایع بر سر واگذاری کارخانه به مالک قبلی آن و اعتراضات متعدد این کارگران، امروز حدود پانصد کارگر کیان تایر با تجمع در مقابل دفتر بیت رهبری خواهان رسیدگی به خواست خود مبنی بر عدم واگذاری کارخانه به مالک قبلی آن شدند.

بنا بر گزارشهای  رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران بدنبال این تجمع که از ساعت 9 صبح امروز آغاز شد مسئولین دفتر بیت رهبری با دعوت از نماینده های کارگران برای طرح خواست هایشان از آنان خواستند تا در پارک 12 فروردین منتظر نماینده های خود باشند اما کارگران حاضر به ترک محل نشدند و پس از مذاکره ای که فی مابین طرفین  صورت گرفت پذیرفتند که عازم این پارک شوند.

بنا بر این گزارش کارگران کیان تایر حدود ساعت 30/11 بار دیگر به صورت راهپیمایی از محل پارک 12 فروردین عازم دفتر بیت رهبری شدند. بدنبال این وضعیت فرماندار اسلامشهر در خیابان ابوریحان خود را به کارگران معترض کیان تایر رساند و با حضور در جمع آنان اعلام کرد: من برای رسیدگی به خواست شما همین الان عازم استانداری تهران هستم، در آنجا کاری خواهم کرد که وضعیت به منوال سابق بازگردد و مسئله واگذاری کارخانه به مالک قبلی ملغی شود. اما علیرغم وعده فرماندار اسلامشهر کارگران کیان تایر بار دیگر عازم دفتر بیت رهبری شدند و پس از حدود یک ساعت تجمع در آنجا با وعده ای که این دفتر برای رسیدگی به خواست کارگران داد به تجمع خود پایان دادند.

دفتر بیت رهبری قول داده است ظرف چند روز آینده نامه ای مبنی بر رسیدگی به خواست کارگران تنظیم و آنرا به  نماینده های کارگران تحویل دهد. در تجمع امروز کارگران کیان تایر مامورین امنیتی با ضبط گوشیهای موبایل کارگرانی که اقدام به عکاسی از تجمع کرده بودند عکسهای موجود در این گوشیها را پاک وسپس آنها را تحویل  کارگران دادند.

کارگران کیان تایر از واگذاری کارخانه به مالک قبلی آن بشدت خشمگین هستند این کارگران در تجمع روز 30 تیر ماه خود در مقابل وزارت صنایع شعار میدادند: شرفی(مالک قبلی کارخانه) چپاول میکند، صنایع حمایت میکند – برای حفظ البرز بریده باد دست دزد و...،

کارگران کیان تایر مالک قبلی این کارخانه را بدلیل تلاشهای وی در سالهای 86 و 87 جهت ورشکستگی تعمدی کارخانه و تعطیلی و فروش زمینهای آن دلالی تلقی میکنند که بار دیگر با تملک کارخانه در صدد ادامه سیاستهای پیشین خود است.

بنا بر اظهار  کارگران کیان تایر علیرغم گذشت حدود 4 سال از خلع ید مالک قبلی این کارخانه، مبلغ 300 میلیون تومان از موجودی صندوق کارگران همچنان در اختیار نامبرده است و  در طول این مدت آنان موفق به باز پس گیری آن نشده اند.

کارگران کیان تایر میگویند چه شده است که وزارت صنایع علیرغم اینکه به دزد بودن مالک قبلی کارخانه اشراف دارد و به همین دلیل نیز از وی خلع ید کرده است بار دیگر کارخانه را به وی  واگذار میکند. این کارگران از تصمیم وزارت صنایع بشدت خشمگین هستند و اعلام کرده اند اجازه نخواهند داد کارخانه بار دیگر در اختیار شرفی(مالک قبلی) قرار بگیرد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – ششم مرداد ماه 1392

7مردادماه:

کارگران نیشکر هفت تپه از صبح امروز دست به اعتصاب زدند

اتحادیه آزاد کارگران ایران: بنا بر گزارشی که از سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه بدست اتحادیه آزاد کارگران ایران رسیده است حدود 500 کارگر کارخانه نیشکر هفت تپه از صبح امروز دست به اعتصاب زده اند.

بنا بر این گزارش تا لحظه تنظیم این خبر (ساعت 14 ظهر) مسئولین نیشکر هفت تپه پاسخی به خواستهای کارگران نداده اند و این اعتصاب همچنان ادامه دارد.

کارگران نیشکر هفت تپه خواستهای خود را در 5 بند تنظیم کرده اند و خواهان تحقق آنها هستند. این خواستها عبارتند از:

1- بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل که از سال 1387 پیگیریهای لازم در این مورد از سوی سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه صورت گرفته است. بطوریکه بر اساس این پیگیریها نامه ای از  وزارت کار به اداره کار استان و از اداره کار استان به اداره کار شهرستان شوش جهت بازنگری در طرح طبقه بندی مشاغل کارگران هفت تپه ابلاغ شده است اما تاکنون ترتیب اثری به این ابلاغیه داده نشده است.

2- اخراج اعضای هیات مدیره کارخانه به نامهای حسن عبدالهی، رضا مددی، کاظمینی و برزو احمدی که دو شغله هستند. برزو احمدی رئیس سابق  اداره اطلاعات شوشتر بوده و در اخراج کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراضات سالهای 86 و 87 این کارگران نقش موثری داشته است.

3- ابقا بکار مدیر عامل فعلی کارخانه آقای فرشید مومن غریب که از کار خود تعلیق شده و احتمال اخراج وی بر سر زبانها افتاده است. وی از پرسنل قدیمی کارخانه نیشکر هفت تپه می باشد

4- عدم واگذاری شرکت نیشکر هفت تپه و منازل سازمانی آن به سپاه

5- شکسته شدن فضای امنیتی در شرکت نیشکر هفت تپه که بدنبال اعتراضات کارگران از سال 1386 به این سو بر شرکت حاکم شده است بطوریکه از آن تاریخ به این سو با سیطره افراد امنیتی بر اداره شرکت بسیاری از کارگران معترض منجمله اعضای هیات مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه به نامهای علی نجاتی، فریدون نیکو فر، محمد حیدری، جلیل احمدی، رضا رخشان و قربان علیپور از کار خود اخراج شدند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – هفتم تیر ماه 1392

8مردادماه:

تجمع کارگران فولاد زاگرس در مقابل اداره کار شهرستان قروه

به گزارش رسیده امروز 7/5/92 صد نفر از کارگران کارخانه فولاد زاگرس در مقابل اداره کار قروه دست به تجمع زدند. این تجمع از10 صبح تا 12:40 امروز ادامه داشت. در پی مراجعه کارگران به تهران قرار بر این بود که کمیسیون اصل نود به مشکلات آنان رسیدگی کند اما تاکنون هیچ جوابی به آنان داده نشده است.

کارگران در تاریخ مقرر به کارخانه مراجعه کرده و دفتر کار خود را امضا می کنند ولی مدیر کارخانه در محل کار حاضر نشده و آنان به ناچار در مقابل اداره کار دست به تجمع زدند؛ تجمع کنندگان تاکید کردند که اگر تا شنبه به آنان پاسخ داده نشود با خانواده‌هایشان مجددا در مقابل اداره کار تجمع خواهند کرد.

کمیته‌ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری-7 مرداد 1392

اعتراض کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر از پرداخت نشدن مطالباتشان

به گزارش8مردادفارس،جمعی ازکارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیرنسبت به عدم پرداخت مطالباتشان(حق مسکن،مرخصی مناطق محروم، ماموریت، اضافه کار، حق لباس وشیر، کارانه و عدم پرداخت دیون) ازطرف مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهراعلام نارضایتی واعتراض کردند.

 یکی از کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر با بیان اینکه پرداخت نشدن حق مسکن، ماموریت، اضافه کار، حق لباس، کارانه و عدم پرداخت دیون موجب بروز اعتراض هایی در میان کارمندان این شبکه شده، گفت: همه کارمندان با توجه به میزان دریافتیشان برای خرج کردن آن برنامه ریزی کرده‌اند و معوق شدن مطالبات، آنها را با مشکل مواجه کرده که لازم است مسئولان دانشگاه به مشکل آنان رسیدگی کنند.

عدم پرداخت حق مسکن و مرخصی مناطق محروم

یکی دیگر از کارکنان رسمی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر نیز با اعلام نارضایتی از پرداخت نشدن حق مسکن کارکنان، گفت: به مدت 22 ماه است که حق مسکن دریافت نکرده‌ام و این در حالی است که این مهم در فیش حقوقی کارکنان بسیاری از ادارات گنجانده شده و ماهیانه به همراه حقوق خود دریافت می‌کنند.

وی به میزان ریالی حق مسکن کارکنان رسمی دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: حق مسکن افراد متاهل مبلغ هشتاد هزار تومان و افراد مجرد و خانم‌ها مبلغ شصت هزار تومان است که با احتساب 22 ماه، کارکنان مبلغی بین یک میلیون و 300 هزار تومان تا یک میلیون و 600 هزار تومان از دانشگاه علوم پزشکی طلب دارند.

یکی دیگر از کارکنان درخصوص مرخصی مناطق محروم گفت: با وجود گذشت چند سال هنوز مبالغ مربوط به مرخصی مناطق محروم پرداخت نشده است و پرداخت مبالغ آن با توجه به تورم موجود دیگر ارزشی ندارد.

وی عنوان کرد: با توجه به تورم موجود و کم ارزش شدن مبالغ ریالی مرخصی مناطق محروم پیشنهاد می‌کنم از پرداخت ریالی آن خودداری و مرخصی‌ها ذخیره شود.

کارمندی دیگر به وضعیت اضافه کار اشاره کرد و اظهار داشت: با گذشت 5 ماه از آغاز سال هنوز اضافه کار کارکنان پرداخت نشده است.

حسین امیری یکی دیگر از کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر نیز با انتقاد از وضعیت پرداختی‌های پرسنلی گفت: متأسفانه هنوز حق ماموریت از مهر 91 تاکنون به مدت10 ماه پرداخت نشده است و کارکنان نیاز شدید به پول آن دارند و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی افزود: گمان می‌رفت تا قبل از ماه مبارک رمضان مطالبات پرسنلی پرداخت شود اما این مهم تا این لحظه هنوز پرداخت نشده که عدم پرداخت مطالبات و وضعیت معیشتی کارکنان، شأن و جایگاه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی را خدشه دار کرده است.

انتقاد از حذف سهمیه شیر کارکنان آزمایشگاه

یکی از کارکنان شاغل در آزمایشگاه مرکز بهداشتی درمانی حضرت مهدی دیر نیز با انتقاد از حذف سهمیه شیر کارکنان آزمایشگاه گفت: یکی از موارد بسیار مهمی که به دلیل آلوده بودن محیط کار کارکنان شاغل در آزمایشگاه و رادیولوژی و در راستای حفظ سلامت کارکنان شاغل در این محیط‌ ها تصویب شده بود سهمیه شیر کارکنان آنجا بود که چندین ماه هزینه آن به کارکنان پرداخت می‌شد سپس به صورت روزانه شیر به کارکنان تحویل می‌شد اما چند ماهی است که خبری از سهمیه شیر نیست و می‌گویند هیئت امنا دانشگاه آن مصوبه را لغو کرده است.

وی به لزوم استفاده شیر توسط کارکنان شاغل در بخش‌های آزمایشگاه و رادیولوژی برای حفظ سلامتیشان اشاره کرد و اظهار داشت: از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و اعضا هیئت امنا دانشگاه درخواست می‌شود نسبت به برقراری مجدد سهمیه شیر کارکنان محیط‌ های آلوده اقدام کنند.

یکی دیگراز کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به پرداخت نشدن حق لباس اشاره کرد و گفت: درحالی که بسیاری از ادارات مبالغ بسیار بالایی به عنوان حق لباس به کارکنان خود اختصاص می‌دهند دانشگاه علوم پزشکی از مهر ماه سال90 تا کنون حق لباس کارکنان مجموعه خود را که ماهانه مبلغ 20 هزار تومان تا150 هزار تومان است، پرداخت نکرده است.

وی افزود: از مدت 10 ماه پیش کارانه پزشک خانواده نیز پرداخت نشده که تاخیر در این پرداخت‌ها باعث نگرانی است.

9مردادماه:

اعتصاب کارگران کارخانه سیمان زرین رفسنجان

به گزارش 7مردادپایگاه اطلاع رسانی روراستی،روز6مرداد کارگران کارخانه سیمان زرین رفسنجان دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوشان واخراج 10نفرازکارگران ودرخواست بازگشت بکارهمکاران اخراج شده شان دست به اعتصاب زدند ، کارخانه را تعطیل کردند و جلو درب ورودی کارخانه که بسته بود تجمع کردند.

بنا بهمین گزارش،در پی تصمیم مدیریت شرکت سیمان زرین رفسنجان مبنی بر تعدیل نیرو و اخراج ۱۰ نفر از کارگران کارخانه ،عقد قرارداد با شرکتهای غیر بومی جهت انجام امور کارخانه ، استفاده از نیروهای غیر بومی و همچنین عدم پرداخت حقوق کارگران در زمان مقرر،کارگران کارخانه سیمان زرین رفسنجان در مورخ۰۶/۰۵/۱۳۹۲ در اعتراض به این تصمیمات و جریانات اعتصاب نموده و کارخانه را تعطیل کردند و جلو درب ورودی کارخانه که بسته بود تجمع کردند.

 پس از صحبت با تعدادی از کارگران حاضر در تجمع و جویا شدن علت اعتراض و اعتصاب آنها محرز گردید که این کارگران زحمتکش هیچ درخواست غیر منطقی و غیرقانونی ندارند و اهم خواسته های آنها دریافت حقوق خود و بازگشت همکاران اخراج شده شان به سرکار و همچنین ثبات شغلی است که در واقع این خواسته ها توقع زیاد و غیر منطقی نیستند.

تجمع  پرستاران و کارمندان بیمارستان بوشهردراعتراض به عدم پرداخت حقوق و مزایاشان

به گزارش9مردادنسیم جنوب،جمعی از پرستاران و کادر درمانی بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر در اعتراض به عدم پرداخت کامل حقوق و مزایای خود دست به تحصن و اعتراض زدند.

براساس این گزارش،عدم پرداخت حقوق و مزایای کادر درمانی و کارکنان بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر در ماههای گذشته باعث شد تا تعدادی از آنان دست از کار کشیده و خواستار پرداخت کامل حقوق و مزایای معوقه خود شوند.

بر اثر این اعتراض برای ساعاتی اتاق های عمل این بیمارستان تعطیل و کار پذیرش بیماران با مشکل روبرو شد.

درادامه به درخواست دکتر کشمیری رئیس این بیمارستان معترضین با حضور در سالن اجتماعات بیمارستان به طرح مطالبات خود پرداختند.

کارکنان و پرستاران بیمارستان بوشهر با حضور در سالن اجتماعات به شدت نسبت به وضعیت مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی و مالی بیمارستان اعتراض نموده و از بی توجهی دکتر حیدری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به مشکلات خود ابراز گلایه نمودند.

آنان در سخنانی به عدم پرداخت چندین ماهه اضافه کار و کارانه خود اعتراض نمودند.

پرستاران و کارکنان معترض در سخنان خود اظهار داشتند که حق مسکن آنان به مدت 18 ماه است که پرداخت نشده است. همچنین 18 ماه است که مزایایی از جمله حق لباس به آنها تعلق نگرفته است.

از جمله موارد اعتراضی آنها حذف حق جذب آنها از حقوق تیر ماه و پرداخت نشدن آن در ماه گذشته بوده است در حالیکه حق جذب بطور قانونی در حکم حقوقی کارکنان لحاظ شده است.

بروز این مشکلات در حالی است که بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر با درآمد میانگین ماهانه بالای یک میلیارد تومان، یکی از مراکز درآمدزای درمانی کشور محسوب می گردد.

در این جلسه دکتر کشمیری رئیس بیمارستان نیز از تلاش خود برای رفع این مشکلات سخن گفت و اظهار امیدواری نمود که با مدیریت دکتر حیدری در دانشگاه علوم پزشکی به زودی ابن مشکلات رفع گردد.

 اعتراض پزشکان متخصص درمانگاه تخصصی ابوالفضل

اعتراض پرستاران و کادر درمانی بیمارستان بوشهر در حالی است که هفته گذشته نیز شاهد اعتراض جمعی از پزشکان متخصص درمانگاه تخصصی ابوالفضل بوشهر بودیم.

در هفته گذشته تعدادی از پزشکان متخصص در اعتراض به عدم پرداخت کارانه خود در ماههای گذشته، در محل درمانگاه حضور نیافته و از پذیرش بیمار خودداری نمودند.

بنا بهمین گزارش،حدود 19 ماه است که کارانه پزشکان متخصص دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از سوی مدیریت این دانشگاه به آنان پرداخت نشده است. این موضوع سبب اعتراض جمعی از پزشکان متخصص بوشهری شد که خواستار توجه دکتر حیدری رئیس دانشگاه علوم پزشکی به پرداخت کارانه خود که از دی ماه 90 تا کنون پرداخت نشده است، می باشند.

عدم پرداخت کارانه پزشکان متخصص در طی 19 ماه گذشته در بوشهر در حالی است که مدیر درمان تامین اجتماعی استان در هفته گذشته با اشاره به پرداخت کلیه مطالبات مراکز طرف قرارداد گفت: کلیه صورت حساب های ارسالی مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی حسب نرم مطالباتی به صورت کامل پرداخت شده و دانشگاه علوم پزشکی هیچ گونه طلبی از تامین اجتماعی ندارد.

وی افزوده است: کل صورتحساب های بستری بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی در طی سال گذشته 158 میلیارد ریال بوده که به مرور و به صورت کامل پرداخت شده است.

10مردادماه:

اعتصاب به خاطر عدم پرداخت حقوق در پارس جنوبي

شركت محور‌سازان در تاريخ 01/05/92 بابت كار پروژه‌اش در پارس جنوبي 900 ميليون تومان از كارفرماي خود دريافت كرده و به رغم اين دريافت از پرداخت سه ماه حقوق كاركنانش خودداري مي‌كند.مديران اين شركت مي‌گويند اين پول بايد در پروژه هاي ديگر هم هزينه شود و همين را بهانه‌اي براي پرداخت نكردن حقوق پرسنل پروژه قرار داده‌اند. اين در حالي است كارگران اين مجموعه سه ماه است كه از دريافت حقوق محروم هستند و قادر نيستند مشكلات معيشتی خود را رفع كنند.

 از اين رو كاركنان اين شركت از تاريخ 09/05/92 اعتصاب كرده و از كار كردن خودداري نموده‌اند. اين شركت در گذشته‌ي نه چندان دور هم به دليل عدم رعايت كيفيت غذاي پرسنل و آلوده بودن غذا، كارگرانش را دچار مسموميت كرد و يكي از كارگرانش از شدت مسموميت فوت كرد.

منبع:وبلاگ کانون مدافعان حقوق کارگر- ۱۰ مرداد ۱۳۹۲

12مردادماه:

گزارش تکمیلی اعتراض امروز کارگران کیان تایر- همراه با گزارش تصویری

اتحادیه آزاد کارگران ایران: پس از یکماه کشمکش میان کارگران کیان تایر و وزارت صنایع بر سر واگذاری این کارخانه به مالک قبلی آن، از صبح امروز آتش خشم کارگران کیان تایر بار دیگر شعله ور شد و آنان در اقدامی متحدانه توانستند با شروطی که خود تعیین کردند تا بدینجا مسئله واگذاری کارخانه به مالک قبلی آنرا بطور قاطعانه ای تحت تاثیر قرار دهند.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران بدنبال تجمع کارگران کیان تایر در روز ششم مرداد ماه در مقابل دفتر بیت رهبری و وعده رسیدگی مناسب به خواست کارگران از سوی فرماندار اسلامشهر در شورای تامین استان، جلسه این شورا بدلیل عدم حضور نماینده وزارت صنایع برگزار نشد و وعده های متفاوتی از ششم مرداد به این سو به کارگران کیان تایر جهت برگزاری جلسه مزبور داده شد.

بر اساس آخرین وعده ای که در این رابطه به کارگران کیان تایر داده شده بود قرار بود دوشنبه هفته جاری جلسه شورای تامین جهت رسیدگی به خواست کارگران مبنی بر حل مسئله واگذاری کارخانه به مالک قبلی برگزار شود. اما از آنجا که روز چهارشنبه گذشته رئیس سازمان حمایت از صنایع در راستای تامین و تکمیل واگذاری کارخانه به مالک قبلی ابلاغیه ای را مبنی بر عدم فروش لاستیکهای تولید شده به مسئولین شرکت داده بود کارگران کیان تایر روز پنج شنبه هفته گذشته با امضای طوماری خواهان فروش لاستیکها و پرداخت دستمزد خود شدند اما مدیریت مستقر در شرکت از انجام خواست کارگران سرباز زد. به همین دلیل کارگران کیان تایر از ساعت 9 صبح امروز با خواست پرداخت دستمزد معوقه خود و روشن کردن تکلیف واگذاری کارخانه به مالک قبلی، بطور متحدانه ای دست به تجمع در محوطه کارخانه مشرف به جاده اسلامشهر زدند و با افروختن بیشتر آتش لاستیک نسبت به روزهای دیگر، خواهان رسیدگی فوری به خواستهای خود شدند. بدنبال این اقدام اعتراضی قاطعانه از سوی کارگران کیان تایر فضای امنیتی بسیار شدیدی  بر حوالی کارخانه حاکم شد و فرمانده نیروی انتظامی اسلامشهر با حضور در میان کارگران خواهان پایان دادن به اعتراض آنان شد. این در حالی بود که یکی از مامورین امنیتی که مشغول فیلمبرداری چهره به چهره از کارگران بود با خشم آنان مواجه گردید و بر اثر درگیری مختصری که رخ داد دوربین اش طعمه شعله های آتشی شد که کارگران کیان تایر بر افروخته بودند.

بنا بر این گزارش اعتراض کارگران کیان تایر درحالی با شدت ادامه داشت که تعدادی از نماینده های آنان در بخشداری چهاردانگه مشغول مذاکره با شورای تامین منطقه اسلامشهر بودند و حدود 50 کارگر بازنشسته این کارخانه نیز با تجمع در مقابل آن خواهان پرداخت سنوات خود بودند که سپس تجمع خود را به مقابل بخشداری چهاردانگه کشاندند.

بنا بر آخرین خبرهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران اعتراض کارگران کیان تایر تا لحظه تعطیلی کارخانه ادامه داشت و با فرا رسیدن پایان ساعت کاری، آنان خود راسا اقدام به خاموش کردن آتش کردند و به تجمع اعتراضی خود پایان دادند.

بنا بر خبر دیگری که به اتحادیه ازاد کارگران ایران رسیده است جلسه نماینده های کارگران کیان تایر با شورای تامین منطقه اسلامشهر نیز ساعتی پیش به پایان رسید.

بنا بر جزئیات این گزارش پس از پایان جلسه نماینده های کارگران کیان تایر با شورای تامین منطقه اسلامشهر، مسئولین این شورا مالک قبلی این کارخانه را که در حال حاضر کارخانه به وی واگذار شده است به بخشداری چهاردانگه فرا خواندند و پس از جلسه ای که با وی برگزار کردند مقرر شد: 1- نامبرده مبلغ ده میلیارد تومان در طول یک ماه آینده جهت ادامه کار در اختیار کارخانه قرار دهد 2- تا فردا ظهر دستمزد معوقه کارگران به حساب آنان واریز شود 3- کارخانه بمدت سه ماه و بطور آزمایشی در اختیار وی باشد و چنانچه در این مدت کمترین بی توجهی به تعهداتش مبنی بر تداوم کار و اجرای تعهدات قانونی اش در مقابل کارگران انجام دهد کارخانه بلافاصله در اختیار سازمان حمایت از صنایع قرار گیرد 4- وی در این مدت سه ماهه حق حضور در کارخانه را نخواهد داشت.

این توافقات از سوی نماینده های کارگران کیان تایر زمانی صورت گرفت که کارخانه تعطیل شده بود. کارگران کیان تایر فردا تصمیم نهایی در اینمورد را اعلام خواهند کرد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 12 مرداد ماه 1392

لینک تصاویر: http://www.etehadyh.com/?page=news&nid=3182

در آخرین روز عمر دولت دهم، دود اعتراض کارگران کیان تایر آسمان چهاردانگه را پوشاند

اتحادیه آزاد کارگران ایران: از صبح امروز 12 مرداد ماه کارگران کیان تایر با دست کشیدن از کار، اقدام به تجمع و آتش زدن لاستیک در محوطه درونی کارخانه مشرف به جاده اسلامشهر کرده اند. این در حالی است که بازنشستگان این کارخانه نیز در اعتراض به عدم پرداخت سنوات خود قرار است  امروز در مقابل بخشداری چهاردانگه دست به تجمع اعتراضی بزنند.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران بدنبال چند هفته اعتراض و تجمعات کارگران کیان تایر در محوطه کارخانه، وزارت صنایع و مقابل دفتر بیت رهبری از آنجا که وزارت صنایع همچنان بر واگذاری کارخانه به مالک قبلی آن اصرار دارد و از طرف دیگر با گذشت ده روز از مرداد ماه دستمزد کارگران کیان تایر پرداخت نشده است این کارگران از صبح امروز دست از کارگران کشیدند و با آتش زدن لاستیک و تجمع در محوطه درونی کارخانه مشرف به جاده اسلامشهر خواهان رسیدگی به خواستهای خود شدند.

کارخانه کیان تایر در آخرین هفته های عمر دولت دهم و با عجله به مالک قبلی این کارخانه واگذار شده است و کارگران کیان تایر با توجه به سوابق سوء وی در ساهای 86 و 87 برای به تعطیلی کشاندن کارخانه، حاضر به پذیرش این واگذاری نیستند.

کارگران کیان تایر اعلام کرده اند در صورت تداوم وضعیت موجود و عدم رسیدگی به خواست هایشان جاده اسلامشهر را خواهند بست و دامنه اعتراضات خود را گسترش خواهند داد.

گزارش تکمیلی اعتراض امروز کارگران کیان تایر متعاقبا از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران منتشر خواهد شد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 12 مرداد ماه 1392

تجمع اعتراضی کارگران فولاد زاگرس در مقابل اداره کار قروه

اداره کاروفرماندار قروه درهماهنگی باکارفرمای فولاد زاگرس کارگران این کارخانه را سر می دوانند

اتحادیه آزاد کارگران ایران: بدنبال دو بار تجمع اعتراضی کارگران فولاد زاگرس در مقابل مجلس شورای اسلامی و رسیدگی کمیسیون اصل نود به خواستهای این کارگران مبنی بر ابقا به کار و پرداخت 4 ماه دستمزد معوقه آنان، اداره کار و فرمانداری شهرستان قروه همچنان 250 کارگر اخراجی فولاد زاگرس را سر میدوانند.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران صبح امروز کارگران فولاد زاگرس پس از عزیمت به کارخانه و امضای دفتر حضور و غیاب با در دست داشتن صورتجلسه کمیسیون اصل نود دست به تجمع اعتراضی در مقابل اداره کار شهرستان قروه زدند و خواهان اجرای این صورتجلسه و رسیدگی به خواستهای خود شدند.

بنا بر این گزارش بدنبال این تجمع اعتراضی نماینده های کارگران به جلسه ای در اداره کار دعوت شدند. در این جلسه رئیس اداره کار شهرستان قروه با دادن جوابهای سربالا به نماینده های کارگران اعلام کرد صورتجلسه کمیسیون اصل نود ارزشی ندارد و شما برای رسیدگی به هر دو مورد از خواستهایتان (دریافت چهار ماه دستمزد معوقه و بازگشت بکار) می باید شکایت کنید و تا 18 مرداد برای ارائه شکایت فرصت دارید.

کارگران فولاد زاگرس از اول سال تاکنون دستمزدی دریافت نکرده اند و از 18 تیر ماه سالجاری از کار خود اخراج شده اند. این کارگران در حال حاضر در شرایط بسیار مشقت بار معیشتی بسر میبرند و تجمعات مکرر آنها در مقابل دفتر بیت رهبری و مجلس شورای اسلامی در تهران نیز توام با وعده و تنظیم صورتجلسه ای در کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی بوده است.

کارگران فولاد زاگرس پس از پایان تجمع امروز خود در مقابل اداره کار شهرستان قروه اعلام کردند همچنان به اعتراضات خود برای رسیدگی خواستهایشان به ادامه خواهند داد.

بنا بر گزارش دیگری نیز که بدست اتحادیه آزاد کارگران ایران رسیده است هفته گذشته فرماندار شهرستان قروه با احضار برخی از نماینده های کارگران آنان را تهدید کرد و به این کارگران اعلام نمود ادامه تجمعات اعتراضی کارگران تبعات امنیتی برای آنان در پی خواهد داشت. بنا بر این گزارش در این جلسه نماینده های کارگران نیز با تاکید بر محق بودن کارگران، اعلام کردند چنانچه به خواستهایشان رسیدگی نشود همچنان به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- 12 مرداد ماه

14مرداد:

ادامه ی اعتصاب در پارس جنوبي

کانون مدافعان حقوق کارگر - اعتصاب در شركت محور‌سازان واقع در پارس جنوبي كه از تاريخ 09/05/92 آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد. اين شركت به رغم دريافت 900 ميليون تومان از كارفرماي خود، از پرداخت سه ماه حقوق كاركنانش خودداري كرده است. مديران اين شركت حتي همين اعتصاب 6 روزه را هم بهانه كرده‌اند تا پول بيشتري از كارفرما بگيرند؛ اما معلوم نيست با دريافت این رقم هم، پرداخت حقوق كارگران به تعويق نيفتد.

بدون مكانيزمي كه پيمانكار را مجبور به پرداخت حقوق كارگران كند، بي‌ترديد هيچ اقدامي نمي‌تواند پاسخگوي معيشت خانواده‌هاي چشم انتظار كارگران و كاركنان اين شركت باشد. 

اعتصاب کارگران شهرداری اهواز وتجمعشان مقابل استانداری خوزستان دراعتراض به عدم پرداخت4ماه حقوق وچندسال مزایایشان

به گزارش14مردادمهر،بیش از 100 نفر از کارگران شهرداری اهواز صبح امروز دوشنبه دراعتراض به عدم پرداخت4ماه حقوق وچندسال مزایایشان، دست به اعتصاب زدندودر مقابل استانداری خوزستان اجتماع کردند.

برپایه این گزارش، کارگران شهرداری ناحیه‌های یک، سه و چهار با تجمع در مقابل استانداری خوزستان در اهواز به دنبال مطالبات خود بودند.

پس از اعتصاب این کارگران، شهردار منطقه شش اهواز با حضور در استانداری و صحبت با نمایندگان اعتصاب کنندگان، قول داد تا عصر امروز بخشی از حقوق کارگران واریز شود.

یکی از کارگران معترض گفت: حدود پنج سال است که حق شب کاری، تعطیلی و دیگر مزایا را به ما ندادند.

وی همچنین افزود: حقوقمان نیز از اردیبهشت ماه تا کنون که بیش از چهار ماه است را به ما ندادند.

وی یادآور شد: در ماه رمضان و با زبان روزه، حدود 100 کارگر به اینجا آمده‌ایم تا به نتیجه برسیم. هر کدام از ما زن و بچه داریم که ماه‌ها است چشم انتظار حقوق هستند.

این کارگر معترض توضیح داد: هنوز پس از دو سال اما حقوقمان طبق حقوق سال 90 – 91 واریز می‌شود و هیچ افزایش حقوقی نداشتیم.

به گفته وی، کارگران می‌گویند که اگر تا عصر امروز، همانگونه که شهردار منطقه شش قول داد حقوق‌مان واریز نشود فردا نیز به اعتصاب خود ادامه می‌دهیم. پنج سال است که صبر کردیم، امروز را نیز صبر می‌کنیم.

کارگران اعتصاب‌کننده در مقابل استانداری در اهواز معتقدند که حقوق و مزایای آنها طبق بندهای ثبت شده در اداره کار نیست و شهرداری ناقض برخی از بندهای اداره کار است.

15مرداد:

مجموعه گزارشات اتحادیه آزادکارگران ایران درباره بازداشت 5 نفر از کارگران کیان تایر:

خبر فوری- بدنبال بازداشت 6 نفر از کارگران کیان تایر موجی از خشم و التهاب کارگری بر فضای این کارخانه حاکم شده است

اتحادیه آزاد کارگران ایران: در پی اعتراض روز 12 مرداد ماه کارگران کیان تایر که منجر به درگیری مختصری میان آنان و یکی از مامورین امنیتی شد و در نتیجه این درگیری دوربین فیلمبرداری وی طعمه شعله های حریق شد دیروز پلیس امنیت اسلامشهر 6 نفر از کارگران این کارخانه را احضار کرد و صبح امروز آنان در معیت نماینده هایشان عازم پلیس امنیت اسلامشهر شدند. لازم به یاد آوری این مامور امنیتی در پی اعتراض 12 مرداد ماه کارگران کیان تایر بدون مجوز قانونی وارد کارخانه شد و اقدام به فیلمبرداری از چهره های کارگران کرد که این امر خشم کارگران را بر انگیخت و در نتیجه درگیری مختصری که به همین علت پیش آمد دوربین وی به درون شعله های آتش افتاد و از بین رفت.

بنا بر اظهار کارگران کیان تایر این شش کارگر که از صبح امروز در پلیس امنیت اسلامشهر بوده اند بازداشت شده اند.

بنا بر آخرین گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران هم اکنون فضای بسیار ملتهبی بر کارخانه کیان تایر حاکم شده است و هر آن امکان اعتراضات بسیار گسترده و تندی از سوی کارگران کیان تایر به دلیل بازداشت همکارانشان میرود.

این شش کارگر از جمله کارگرانی هستند که اغلب در مذاکرات نماینده های کارگران با مسئولین نهادهای دولتی حضور داشته اند و کارگران کیان تایر بازداشت آنان را توطئه ای از سوی پلیس امنیت و شرفی برای به تمکین واداشتن خود میدانند. شرفی کارفرمای سابق این کارخانه است که در پی اعتراضات کارگران کیان تایر در سال 87  خلع ید شد و از یکماه پیش کارخانه بار دیگر به وی واگذار گردید که این امر از آنزمان تاکنون  با اعترضات گسترده ای از سوی کارگران کیان تایر  مواجه شده است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 15 مرداد ماه 1392

کارگران کیان تایر از لحظاتی پیش در اعتراض به بازداشت شش نفر از همکارانشان دست به تجمع اعتراضی در مقابل بخشداری چهاردانگه زدند

اتحادیه آزاد کارگران ایران: کارگران کیان تایر در اعتراض به بازداشت شش نفر از همکارانشان از لحظاتی پیش دست به تجمع در مقابل بخشداری چهاردانگه زده اند و مصرانه خواهان آزاد همکاران در بند خود هستند.

شش کارگران کیان تایر پس از احضار به پلیس امنیت اسلامشهر که صبح امروز صورت گرفت حوالی ظهر رسما بازداشت شدند و این مسئله بر فضای اعتراضی حاکم بر این کارخانه دامن زد. کارگران کیان تایر اعلام کرده اند تا آزادی همکاران شان به اعتراض خود ادامه خواهند داد.

گزارش تکمیلی تجمع اعتراضی کارگران کیان تایر در مقابل بخشداری چهاردانگه متعاقبا از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران منتشر خواهد شد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 15 مرداد ماه 1392

در صورت عدم آزادی 5 کارگر بازداشتی کارخانه کیان تایر، کارگران این کارخانه فردا نیز دست به اعتراض خواهند زد

اتحادیه آزاد کارگران ایران: بدنبال احضار 5 نفر از کارگران کیان تایر به پلیس امنیت اسلامشهر، آنان حوالی ظهر امروز رسما بازداشت شدند.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران کیان تایر پس از کسب خبر بازداشت همکاران خود بشدت خشمگین شدند و تعدادی از آنان دست به تجمع در مقابل بخشداری چهار دانگه زدند اما بدلیل عدم حضور بخشدار و فرا رسیدن ساعت تعطیلی کارخانه به اعتراض خود پایان دادند.

5 کارگر کیان تایر بدلیل آنچه که ضرب و شتم یک مامور امنیتی و سوزاندن دوربین اش در شعله های آتش توسط کارگران در اعتراض روز 12 مرداد ماه آنان خوانده شده است بازداشت شده اند.

کارگران کیان تایر از آنجا که این 5 کارگر بازداشتی از فعالین کارگری کارخانه می باشند و همیشه در کنار نماینده هایشان مدافع حقوق همکاران خود بوده اند و در روز درگیری در محل حضور نداشته اند این دستگیری را اقدامی هدفمند از سوی پلیس امنیت در همکاری با کارفرما برای به تمکین واداشتن خود تلقی میکنند.

کارگران کیان تایر اعلام کرده اند در صورت عدم آزادی همکارانشان فردا نیز به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

لازم به یادآوری است در دو خبر قبلی که امروز از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران در رابطه با بازداشت کارگران کیان تایر منتشر شد تعداد این کارگران 6 نفر ذکر شده است که بدینوسیله با اعلام تعداد کارگران بازداشتی به تعداد 5 نفر، خبرهای قبلی تصحیح میشود.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 15 مرداد ماه 1392

نهادهای مسئول در استان کردستان در هماهنگی با کارفرمای فولاد زاگرس درصدد تحمیل اخراج بر کارگران این کارخانه هستند- همراه با تصویر مصوبه کمیسیون اصل نود و حکم اخراج کارگران

اتحادیه آزاد کارگران ایران: از شروع اعتراضات کارگران اخراجی فولاد زاگرس نزدیک به یکماه گذشت. در این مدت، این کارگران یکروز در مقابل دفتر بیت رهبری و بمدت سه روز در مقابل مجلس شورای اسلامی در اعتراض به اخراج خود دست به تجمع زده اند. علاوه بر این کارگران فولاد زاگرس بارها در مقابل اداره کار شهرستان قروه و استانداری کردستان دست به تجمع زده  و خواهان رسیدگی به خواستهای خود شده اند.

این کارگران تا 20 سال سابقه کار دارند، از اول سال تاکنون دستمزدی دریافت نکرده اند و بسیاری از آنان بدلیل شرایط سخت و زیان آور کار دچار لطمات شدید جسمانی شده اند.

در آخرین تجمع کارگران فولاد زاگرس که در مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار شد کمیسیون اصل نود مجلس با برگزاری جلسه ای با شرکت مدیر عامل و سهامداران کارخانه و نماینده های کارگران بر شفاف سازی فروش کارخانه و تعهد خریدار نسبت به حفظ و بکار گیری کارگران صحه گذاشت و اواخر هفته گذشته صورتجلسه کمیسیون اصل نود به طرفین ارجاع شد. با اینحال اداره کار و فرمانداری شهرستان قروه از آنجا که در صورت اخراج کارگر توسط کارفرما و تمایل داوطلبانه کارگر برای به وصل بیمه بیکاری، رابطه کاری اش با کارفرما قانونا پایان یافته تلقی میشود، در تلاشند تا با سر دواندن کارگران، آنان را وادار به وصل به بیمه بیکاری به صورت داوطلبانه و به میل و اراده خود کنند. این در حالی است که بر اساس ماده 12 قانون کار در صورت تغییر مالکیت کارخانه ای، تعهدات کارفرمای قبلی در قبال کارگران عینا به کارفرمای بعدی منتقل میشود و چنانچه در این بین وقفه ای چند ماهه در تولید پیش بیاید کارفرما باید با ارئه مدارک لازم به مراجع ذیربط و تصویب آن در شورایعالی کار بمدت معینی که توسط این شورا تعیین میشود کارگران خود را جهت وصل به بیمه بیکاری به سازمان تامین اجتماعی معرفی کند و پس از پایان مدت تعیین شده، کارگران بر سر کارهای خود بازگردند. اما علیرغم اینهمه صراحت قانونی و نیز تاکید کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، اداره کار و فرمانداری شهرستان قروه بعلاوه استانداری کردستان در همدستی با کارفرمای کارخانه فولاد زاگرس بدون طی این مراحل و با تلاش برای وصل داوطلبانه کارگران به بیمه بیکاری در صدد تکمیل سیکل اخراج 235 کارگر این کارخانه هستند.

بنا بر آخرین گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، از تاریخ 31 تیر ماه که کارگران اخراجی فولاد زاگرس پس از جلسه کمیسیون اصل نود به شهرستان قروه باز گشته اند هر روز در کارخانه حاضر میشوند و دفتر حضور و غیابی را که خود تدارک دیده اند امضا میکنند. این کارگران از آنزمان تانون دوبار نیز در مقابل اداره کار شهرستان قروه دست به تجمع اعتراضی زده اند و در آخرین اقدامش شان در حوزه استانی، امروز شکایتی را از کارفرما بدلیل عدم پرداخت دستمزد و اخراج از کار به اداره کار شهرستان قروه تسلیم کردند.

 این کارگران اعلام نموده اند در صورت تداوم روش فعلی مسئولین استانی نسبت به مصوبه کمیسیون اصل نود و عدم پرداخت دستمزدشان از سوی کارفرما، احتمالا بار دیگر تجمعات اعتراضی خود را در مقابل مجلس شورای اسلامی از سر خواهند گرفت و تسلیم بند و بستهای مسئولین استانی با کارفرما نخواهند شد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 15 مرداد ماه 1392

لینک تصویر مصوبه کمیسیون اصل نود و حکم اخراج کارگران:

http://www.etehadyh.com/?page=news&nid=3191

16مرداد:

ادامه اعتراضات كارگران فولاد زاگرس برای بازگشت بکار و دریافت مطالبات معوقه

به گزارش16مردادایلنا،صبح امروز ۲۰۲ از کارگر اخراجی کارخانه «فولاد زاگرس» با تنظیم شکایت مشترکی در اداره كار شهرستان قروه، درخواست رسمی بازگشت به كار خود را ارائه دادند.

بنا بهمین گزارش،روز گذشته نیز حدود ۱۷۰ نفر از کارگران اخراجی کارخانه «فولاد زاگرس» برای پیگیری مطالبات صنفی خود در مقابل ساختمان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان قروه تجمع کرده بودند.

نماینده کارگران کارخانه فولاد زاگرس درباره تجمع دیروز،گفت: بعد از آنکه اعتراض صنفی کارگران فولاد زاگرس روز ۲۶ تیر ماه در تهران با وعده تعدادی از نمایندگان مجلس ناتمام ماند، با وجود آنكه کمسیون اصل ۹۰ مجلس طی جلسه‌ای در تاریخ ۳۱ تیرماه کارفرما را متعهد به پرداخت معوقات حقوقی کارگران در اولین فرصت و عدم قطع رابطه کاری با کارگران کرده بود، متاسفانه کارفرما نسبت به نتایج جلسه كمیسیون اصل 90  بی‌توجه‌ای نشان داده و به آن عمل نمی‌کند.

او افزود: این کارگران با تجمع خود در مقابل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اعتراض به بی‌توجه‌ای کارفرما به مصوبات کمسیون اصل نود مجلس، خواستار بازگشت بکار و دریافت مطالبات معوقه خود شدند.

نماینده کارگران فولاد زاگرس با بیان اینکه کارگران از ابتدای سال جاری حقوق دریافت نکرده‌اند، افزود: با توجه به اینکه کارگران در وضعیت نامناسب معیشتی قرار دارند خواستار بازگشت به کار و دریافت معوقات حقوقی خود هستند.

*این صرفااعتصابات،تجمعات واعتراضاتی است که طی این دوره ما جمع آوری کرده ایم .

هیجدهم مردادماه1392

akhbarkargari2468@gmail.com