بیا نیه پایانی پنجمین نشست‎ ‎سراسری

اتحاد چپ ایرانیان درخارج از کشور

 

‏ ‏

پنجمین نشست سراسری اتحاد چپ ایرانیان در خارج از کشور  در روزهای دوم، سوم و چهارم ماه  آ گوست 2013 ، برگزار و کار خود  را  در  محیطی  مملو  از همبستگی و  شور انقلابی  همراه   سرود  انترناسیونال با موفقیت به  پایان  رساند.

در این نشست علاوه بر اعضای اتحاد چپ، نمایندگان احزاب ، سازمانها  و نهادهای چپ رادیکال بشکل ناظر حضور داشتند و پیامهای رفیقانه ی آنها با استقبال گرم شرکت کنندگان روبروشد. سپس  سه تن  از فعالین شناخته شده جنبش کارگری ایران در کانادا ،ترکیه و داخل ایران با ارسال پیامهای کتبی و یا سخنرانی ، از فعالین اتحاد چپ خواستند که با تمام توان  به امر تشکل یابی طبقه کارگرایران و همبستگی بین المللی به خواستها و مبارزات کارگران ایران ، یاری رسانند.‏

‏ ‏

نشست سراسری پس از استماع " بیانیه  سیاسی  شورای هماهنگی اتحاد چپ ایرانیان در خارج از کشور "  رئوس آنرا مورد تائید قرار داد کهدر اینجا برای اطلاع عموم ، فشرده ای از آن را می آوریم :‏

‏ ‏

‏" سالی که گذشت سال افزایش بیکاری وفقر ، تعمیق بحران اقتصاد سرمایه داری از یکسو و گسترش مبارزات کارگران وزحمتکشان در  سراسر جهان علیه نظام سرمایه از سوی دیگر بود.‏ اقتصاد ایران بر اثر تحریمها ،اجرای سیاستهای نئولیبرالی  و فساد دستگاه بوروکراتیک - نظامی- مذهبی حاکم و تضاد های فزاینده  جناحبندیهای درون  رژیم ، دچار بحرانی عمیق تر و همه جانبه تر شده است .

 سیاستهای ضد کارگری رژیم با  مما نعت از سازماندهی هرگونه تشکل کارگری مستقل همچنان شدت یافت و ما در سال گذشته شاهدنه تنها زندان وشکنجه ی مبارزان کارگر بلکه کشته شدن آنها نیزبودیم.

 

این مسئله در چشم انداز عمومی مبارزات مردم  ایران احتمال گسترش صف آرایی طبقاتی را بازهم آشکارتر میکند . دریک سوی این جدال  لشکر میلیونی زحمتکشان و سوی دیگر مشتی مزدودران نظامی- مذهبی سرمایه دار قرار دارند که با سرکوب ، زندان ،شکنجه و کشتار، به خیال خام خود قصد ابدی کردن سلطه  خویش را در سر میپرورانند .

 

سالی که گذشت علیرغم سرکوب و کنترل شدید جنبشهای اجتماعی همانند  زنان ، ملیتهای تحت ستم ، روشنفکران، دانشجویان و جوانان  ما شاهد مقاومتها و مبارزاتی هر چند پراکنده و کم دامنه از سوی آنها زیر استبد اد  مذهبی  و دیکتا توری رژیم سرمایه داری

جمهوری  اسلامی  بودیم .‏”

 

باتوجه به نکات ذکر شده  نشست سراسری پنجم رهنمود های مهم زیر را برای هدایت   کارها در سال پیش رو  ترسیم نمود که بقرار زیر است :  

* اتحاد چپ وظیفه دارد با پا فشاری روی سمتگیری سوسیالیستی و  دفاع از کل جنبش چپ وتاکید روی نکات مشترک  آنهاهمچنان برای اتحاد و همبستگی  احزاب ؛ سازمانها ونهادهای کمونیستی وکارگری تلاش کند و صفوف خود را با جلب نیرو هرچهبیشتر گسترش دهد .

 

* اتحاد چپ وظیفه دارد با دفاع پیگیراز تشکل های مستقل کارگری و مبارزات کارگران، زحمتکشان وتمامی مزدبگیران، با پشتیبانیاز جنبش های اجتماعی و برابری طلب ، از کلیه مبارزات ستمدیدگان  در جهت ایجاد جنبشی بزرگ و سراسری برای براندازی رژیمسرمایه داری جمهوری اسلامی کوشش کند .

‏ ‏

* اتحاد چپ با جدیت تمام ، برای شکل گیری یک  تلویزیون ماهواره ای مشترک 24 ساعته  به همراه  دیگر نیروها ی انقلابی چپ  به تلاش خود  ادامه  داده و همچنان این وظیفه را در مرکز فعالیتهای  خود قرار می دهد.

‏‏ 

* اتحاد چپ ، تشکل و نیرویی جدا از جنبش کارگری و سوسیالیستی نیست ، به هیچ حزب یا سازمانی تعلق ندارد ، مستقل و  بر مبنای  رای اعضایش عمل می کند و  تمام تلاش خود را در خدمت شکل گیری انقلابی حقیقی به رهبری طبقه کارگر قرار میدهد و در اینراستا عمیقا برای تبدیل گفتمان و بدیل چپ انقلابی به گفتمانی تعیین کننده در جامعه  فعالیت می کند .

 

سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی

مرگ بر امپریالیسم

زنده باد آزادی - زنده باد سوسیالیسم

پیروز بادمبارزات کارگران و زحمتکشان

 

اتحاد چپ ایرانیان در خارج کشور  آ گوست 2013