اخباروگزارشات کارگری23خرداد1393

- رضا شهابی درحالی وارد پنجمین سال حبس خود شد که . . .!

- ویژه نامه کانون مدافعان حقوق کارگر به مناسبت “22 خرداد-روز لغو کار کودک”

- ویژه برنامه صدای کانون مدافعان حقوق کارگر به مناسبت “22 خرداد-روز لغو کار کودک”

- اعتصاب وتجمعات اعتراضی کارگران کارخانه یک و یک دریک ماه گذشته

- سقوط از ساختمان نیمه کاره، مرگ کارگر 50 ساله را رقم زد

- ادامه اعتصاب رانندگان قطار در فرانسه

اطلاعیه شماره 69: رضا شهابی درحالی وارد پنجمین سال حبس خود شد که . . .!

22 خردادماه 1389 رضا شهابی را به جرم دفاع از حق و حقوق کارگران شرکت واحد و عضویت در سندیکای کارگران شرکت واحد بازداشت کردند. پس از آن روز اتفاقات ناگوار زیادی برای این کارگر زندانی افتاد که شرح گوشه‌ای از آنها در اطلاعیه‌های پیشین این کمیته آمده: انفرادی‌های طولانی مدت، بازجویی‌های پی در پی و طاقت‌فرسا و بعضاً همراه با کتک‌کاری، فشارهای روانی و عصبی شدید از جمله تهدید به اعدام، دچار شدن به مشکلات وخیم جسمی که اکثر آنها به دلیل برخوردهای فیزیکی مأموران بوده است،‌ عدم رسیدگی پزشکی به این مشکلات که باعث وخیمتر شدن اوضاع وی شده است و . . .

رضا یکبار از ناحیه گردن تحت عمل جراحی قرار گرفت و مسئولان به جای اینکه اجازه دهند دوران بعد از عملش را در منزل و در محیطی آرام طی کند، علیرغم نظر صریح پزشک معالج، او را به زندان بازگرداندند که این امر باعث وخیمتر شدن اوضاع جسمی رضا شد. بار دیگر اسفندماه سال قبل و پس از ماهها اعتراض رضا را که از مشکل حاد کمر و ستون فقرات رنج میبرد و پای چپ‌اش بیحس شده بود، مجدداً برای معاینه به بیمارستان منتقل کردند و پزشک معالج پس از معاینه دستور عمل جراحی فوری داده بود. اما مسئولان به جای مهیا کردن مقدمات این عمل، رضا را به زندان بازگرداندند و حالا به جای بیمارستان او را به زندان گوهردشت کرج منتقل کرده اند که وضعی به مراتب وخیمتر از زندان اوین دارد. این انتقال بدون هیچ اطلاع قبلی بوده است و هیچ توضیح و دلیلی هم برای آن داده نشده و هیچ فرصتی برای دفاع از جرم احتمالی هم به رضا داده نشده است! حق ابتدایی هر زندانی است که در شهر محل سکونت‌اش دوران حبس را بگذراند تا خانواده مجبور نشوند برای ملاقات مسیری طولانی را طی کنند.

زندان گوهردشت وضعیتی بسیار نامناسب دارد: تراکم جمعیت زیاد در اتاق‌ها، وضعیت وخیم بهداشت، عدم رسیدگی پزشکی به زندانیان، غذای بسیار نامناسب و غیرقابل خوردن، دریافت پول بابت هرنوع خدمت و . . . تنها گوشه‌ای از شرایط اسفبار این زندان است. حال رضا را با همان شرایط وخیم جسمی به چنین جایی منتقل کرده‌اند. گویی به جای درمان او قصد جانش را کرده‌اند! رضا نیز به محض ورود به زندان گوهردشت اعلام اعتصاب غذا کرده است و اکنون سیزدهمین روز از این اعتصاب می‌گذرد. در پی این اعتصاب غذا رضا دچار کاهش وزن شدید و نوسان فشار شده است که با توجه به وضعیت حاد جسمی اش خطرات زیادی را در پی دارد. همچنین به دلیل این اعتصاب غذا مصرف دارو برای رضا تقریباً غیرممکن است که این امر هم به نوبه ی خود بر وخامت حال او می افزاید. در ضمن تا کنون هیچ پزشکی در زندان گوهردشت وی را معاینه نکرده است.

کمیته دفاع از رضا شهابی به شدت نگران سلامت این عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد است و ضمن اعتراض شدید به این انتقال، خواستار انتقال سریع رضا به بیمارستان برای پیگیری عمل جراحی کمر و ستون فقرات است و از تمامی تشکلهای کارگری ایران و جهان میخواهد به هر شکل ممکن اعتراض خودشان را نسبت به وضعیت رضا شهابی اعلام کنند.

کمیته دفاع از رضا شهابی - 23 خرداد 1393

شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی، آقای محمود صالحی: ٠٩٣۵٧٣۵٣۴١٢

ویژه نامه کانون مدافعان حقوق کارگر به مناسبت “22 خرداد-روز لغو کار کودک

كار كودك بايد لغو شود. اين امر بارها و بارها از جانب نهادهاي مختلف سرمايه داري تكرار شده است. نهادهاي طرفدار حقوق كودك هم بارها بر اين امر تاكيد كرده اند. نهادهاي بين المللي همانند سازمان ملل متحد ونهادهاي حققو بشري و اسازمان جهاني كار بارها بر لغو كار كودك  تاكيد كرده‌اند. اما نه تنها هيچ گونه پيشرفتي در زمينه ي لغو كار كودك صورت نگرفته است. بلكه هر روز شاهد گسترش كار كودكان در سراسر جهان هستيم.

همه ي دلايل حاكي از آكن است كه نظام سرمايه‌داري نمي‌خواهد كار كودك را لغو كند. زيرا كه نمي‌تواند از سودهاي كلان و بادآورده خود كه ناشي از كار ارزان كودكان است، بگذرد. نظام سرمايه داري در هر جا كه مجبور شده است تحت فشار افكار عمومي با اين پديده مقابله كند، بلافاصله دريچه‌اي ديگر ر ا براي استفاده از كار كودكان گشوده است. نظام سرمايه داري بسياري از كار هاي زيان‌آور و با  تكنولو‍‍‍ژي ابتدايي را به كشورهايي منتقل مي‌كند كه در آن از كار كودك بيشتر  استفاده مي‌كنند واز اين طريق سودهاي كلان خود از كار كودك را تامين مي‌كند. از همين روست كه ما شاهد گسترش كار كودكان در كشورهايي هستيم كه تكنولو‍ژي عقب‌مانده‌تري دارند كه به نيروي كار ساده‌تري نيازمند است. گسترش كار كودكان در اين كشورها است كه نظام سرمايه‌داري را همچنان به تداوم استثمار از كار كودكان تشويق مي‌كند تا كل اين نظام از آن بهره‌مند شود و نهادهاي جهاني و حقوق بشري نيز با چشم‌پوشي از اين ستم آشكار بر كودكان و ارائه آمارهاي غلط از كاهش كار كودكان در كشورهايي خاص به خود جايزه مي‌دهند.

لینک ویژه نامه: http://www.kanoonm.com/1369#more-1369

ویژه برنامه صدای کانون مدافعان حقوق کارگر به مناسبت “22 خرداد-روز لغو کار کودک”

گوش کنید: http://www.kanoonm.com/1367

اعتصاب وتجمعات اعتراضی کارگران کارخانه یک و یک دریک ماه گذشته

یکی از کارگران معترض به نمایندگی از سایرین ،پرداخت حقوق معوقه سال 92،پرداخت بیمه معوقه سال91و92،تعیین ساعت کاری طبق قانون کار ،پرداخت به موقع حقوق و بیمه کارگران ،بازگرداندن دستگاه های تولید ی ارسال شده به شرکت های کوچک،احترام به کارگران و جلوگیری از توهین به آنها،امنیت شغلی و قراردادمعین شدن،جلوگیری از تعطیلی بعضی از خطوط تولید مثل مربا،سس مایونز و غیره را از جمله خواسته های  معترضین برشمرد و گفت: در صورتی که خواسته ها برآورده نشود این اعتراضات با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

به گزارش بام فارس،برای دومین بار در طول یک ماه گذشته کارگران شرکت تولیدی موادغذایی یک ویک دشت مرغاب در قادرآباد خرم بید دست به تحصن و اعتصاب زدند .

چند صدنفر از کارگران معترض ابتدا جلوی کارخانه یک ویک تجمع کرده و سپس در مقابل بخشداری به تجمع خود ادامه دادند

کارگران پس از آن که به گفته خودشان به خواسته های خود نرسیدند تجمع واعتراضات خود را در به داخل شهر و به حسینیه  کشاندند.

تجمع کنندگان خواسته های خود را که پرداخت بیمه معوقه،پرداخت حقوق  وامنیت شغلی بود از طریق نمایندگان خود به گوش مسئولین ومدیران حاضر در حسینیه رساندند.

در ادامه تجمع اکبرروانبخش مسئول تامین اجتماعی بخش مشهدمرغاب در رابطه با بیمه کارگران این شرکت اطلاعاتی داد وگفت:6ماه لیست حق بیمه مربوط به سال 91 و92شما کارگران توسط کارفرمایان کارخانه یک ویک به بیمه تامین اجتماعی پرداخت نشده است که می بایست به صورت نقدی پرداخت ویا با کسب مجوز ازسازمان تامین اجتماعی کشور در 36قسط کارفرمایان بدهی بیمه کارگران را پرداخت نمایند تا مشکلات بیمه معوقه شما حل شود.

این تجمع  پس از پنج ساعت با تشکیل جلسه میان نماینده کارگران،مدیران کارخانه یک ویک ،بخشدار مشهدمرغاب،فرمانده کلانتری قادرآباد آرام گرفت و با وعده  هاشمی قائم مقام مدیرعامل کارخانه مبنی برحل مشکلات کارگران و پرداخت بیمه معوقه بیمه سال91 تا پنج شنبه این هفته ، پرداخت مابقی بیمه  طی 20 روز آینده و هم چنین پرداخت به موقع حقوق کارگران در پنجم هرماه به پایان رسید.

گفتنی است کارخانه یک ویک با پنجاه سال فعالیت تولید،در دوره اصلاحات به بخش خصوصی واگذار گردید واز آن موقع تاکنون چندین بار شاهد تجمع و اعتراضات کارگری بوده است.

لازم به ذکر است که کارگران معترض پلاکاردی با خود حمل می نمودند که بر روی آن نوشته شده بود:ما کارگران شرکت  دشت مرغاب یک ویک،تجمع اعتراض آمیز خود را جهت احقاق حقوق ضایع شده شامل پرداخت بیمه ،حقوق ماهیانه وامنیت شغلی اعلام می نمائیم.

یکی از کارگران معترض به نمایندگی از سایرین ،پرداخت حقوق معوقه سال 92،پرداخت بیمه معوقه سال91و92،تعیین ساعت کاری طبق قانون کار ،پرداخت به موقع حقوق و بیمه کارگران ،بازگرداندن دستگاه های تولید ی ارسال شده به شرکت های کوچک،احترام به کارگران و جلوگیری از توهین به آنها،امنیت شغلی و قراردادمعین شدن،جلوگیری از تعطیلی بعضی از خطوط تولید مثل مربا،سس مایونز و غیره را از جمله خواسته های  معترضین برشمرد و گفت: در صورتی که خواسته ها برآورده نشود این اعتراضات با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

سقوط از ساختمان نیمه کاره، مرگ کارگر 50 ساله را رقم زد

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی از سقوط کارگر 50 ساله حین کار در یک ساختمان نیمه کاره در شهرک مرزداران تبریز بر روی نخاله‌های ساختمانی خبر داد.

عمده‌ی این حوادث بعلت رعایت نکردن موازین ایمنی و فراهم نکردن محیطی ایمن از سوی پیمانکاران، مالکان و مهندسان ساختمان‌ها اتفاق می‌افتد.

به گزارش23خردادایسنا،حبیب حسین‌قلی‌زاده ، اظهار کرد: این حادثه در ساعت 15:50 به وقوع پیوست و متأسفانه بعلت رعایت نکردن موارد ایمنی، این کارگر در دم جان باخته بود.

وی هم‌چنین از سقوط کارگر ساختمانی 26 ساله‌ای در خیابان ولیعصر تبریز خبر داد که با اقدامات پیش بیمارستانی فوریت‌های پزشکی پایگاه 209 تبریز به بیمارستان امام رضاانتقال داده شد.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی با اشاره به فصل ساخت و ساز مسکن یادآور شد: هر سال حوادث مختلفی در اماکن در حال ساخت و یا مرمت برای کارگران ساختمانی اتفاق می‌افتد که سبب فوت و یا مصدومیت برای آنان می‌شود.

حسین‌قلی‌زاده خاطرنشان کرد:عمده‌ی این حوادث بعلت رعایت نکردن موازین ایمنی و فراهم نکردن محیطی ایمن از سوی پیمانکاران، مالکان و مهندسان ساختمان‌ها اتفاق می‌افتد.

ادامه اعتصاب رانندگان قطار در فرانسه

امیدها به پایان اعتصاب رانندگان قطارهای بین شهری و قطارهایی که پاریس و حومه را به یکدیگر متصل می کنند، کاهش یافته است.

به گزارش13ژوئن یورونیوز،این در حالی است که قرار است حدود هفتصد هزار دانش آموز روز دوشنبه خود را برای ماراتن امتحانات دیپلم پایان تحصیلات متوسطه در فرانسه آماده کنند.

بیش از یک پنجم از کارکنان شرکت ملی راه آهن فرانسه، در سومین روز این اعتصاب، شرکت داشته اند. ضرر اقتصادی این اعتصاب، صدهها میلیون یورو در روز برآورد می شود.

بیست وسوم خردادماه1393

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 

 

اخباروگزارشات کارگری22خرداد1393

- حمایت وزارت کار و عوامل امنیتی از تشکل های دست ساز ضد کارگری و شوراهای فرمایشی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

- تجمع اعتراضی کارگران شرکت گلفام  مقابل فرمانداری سیرجان

- اعتصاب کارگران خدمات شهری شهرداری اهواز  دراعتراض به عدم دریافت 4ماه حقوق

- سقوط مرگبارکارگرجوان در چاهک آسانسور

- واژگونی مینی بوس کارگران معدن البرزگان در محور اولنگ رامیان

- اعتصاب در سه فرودگاه ریودوژانیرو در آستانه گشایش جام جهانی

- اعتصاب رسانه در یونان در سالگرد تعطیلی رادیو و تلویزیون ملی سابق این کشور

- مرگ هفت کارگرمعدن طلا در سانحه معدن زیمبابوه

حمایت وزارت کار و عوامل امنیتی از تشکل های دست ساز ضد کارگری و شوراهای فرمایشی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

علیرغم تمام تلاش های همکاران سندیکایی در سامانه یک برای افشای ماهیت ضدکارگری شوراهای اسلامی کار شرکت واحد و موفقیت و اگاهی رانندگان در جهت عدم شرکت در انتخابات ضدکارگری شوراها و مشخص شدن ماهیت متقلب شوراهای شرکت واحد بر اساس مدارکی که اعضای فعال سندیکای کارگران شرکت واحد در سال گذشته به وزارت کار ارسال کردند و با پی گیری و تجمعات مختلف از وزارت کار خواستار انحلال شوراهای ضدکارگری شدند وزارت کار در واقع با وجود اسناد معتبر بر مشخص بودن تقلب در انتخابات سامانه یک دستور توقف این انخابات را صادر کرد ،اما از انجا که شوراهای اسلامی کار از دست پرورده های خانه ضدکارگر و عوامل امنیتی است گویا با توصیه مقامات بالا این محدویت را برداشته و مجددا قصداقدام به برگزاری انتخابات در سامانه یک اتوبوسرانی کرده اند که این مسئله باعث اعتراض همکاران راننده سامانه یک گردید و دیروز مورخ 21خرداد ماه گروهی از رانندگان سندیکایی به محل وزارت کار رفتند و در این موضوع مجددا شکا یاتی را مطرح کردند و مسئولین وزارت کار وقتی اعتراض این رانندگان را دیدند قول رسیدگی را به رانندگان معترض سندیکایی دادند . هر چند که اینطور که مشخص شده از طرف حاکمیت با تشکیل سندیکای کارگری و تشکل های مستقل مخالفت می شود و گرنه دولت روحانی هم وعده حمایت از تشکل های مستقل را بارها داده اما هیچ شواهدی دال بر این عمل به این گفتار وجود ندارد.

منبع: https://www.facebook.com/davood.syndica?fref=ts

تجمع اعتراضی کارگران شرکت گلفام  مقابل فرمانداری سیرجان

 حدود 100 نفر از کارگران شرکت گلفام مقابل فرمانداری شهرستان سیرجان دست به تجمع اعتراضی زدند.

به گزارش 22خرداد سیرجان خبر، کارگران شرکت گلفام (یکی از شرکت های تابعه گل گهر) ساعت ۱۱ صبح روز چهارشنبه در تجمعی اعتراضی نسبت به اخراج نیروهای این شرکت مقابل فرمانداری سیرجان تجمع کردند.

در این تجمع اعتراضی کارگران با در دست داشتن پلاکارت و سردادن شعار خواستار توجه مسئولین نسبت به خواسته هایشان شدند.

فیروز آبادی؛ نماینده فرماندار سیرجان در جمع کارگران معترض حاضر شد و آن ها رابه مذاکره و رفع مشکل از طریق مصالحه نوید داد.

یکی از کارگران معترض اظهار داشت:ما کارگران از باسابقه ترین نیروهای این شرکت هستیم، اما از چند روز پیش مدیران شرکت اقدام به اخراج گسترده نیروهای قدیمی و استخدام کارگران جدید و غیر بومی کرده اند بطوری که نیروی بومی از لیست کارگران گل گهر حذف شده است و بهانه آن ها برای اخراج ما نداشتن تخصص ذکر شده است. آن ها می گویند شما تخصص کافی ندارید، ولی بیشتر دستگاه ها و ماشین آلات این شرکت توسط همین کارگران که از جوانان سیرجانی هستند، نصب و راه اندازی شده است.

وی در ادامه گفت: چه کسی پاسخگوی ماست؟ تا کی باید کاگران،این قشر زحمتکش جامعه از امنیت شغلی مناسب محروم باشند و با ترس از دست دادن شغل خود هر روز با دلهره روزگارشان را سپری کنند.

بنا بهمین گزارش،در تاریخ بیستم خرداد ماه جاری حدود هفتاد نفر از کارگران شرکت آسفالت توس در تجمعی مشابه اعتراض خود را به عدم استخدام از سوی شرکت مذکور مقابل فرمانداری اعلام داشتند.

اعتصاب کارگران خدمات شهری شهرداری اهواز  دراعتراض به عدم دریافت 4ماه حقوق

به گزارش 22خردادکارون پرس، به دنبال دست از کارکشیدن کارگران خدمات شهری و رفت و روب خیابانی در بعضی از مناطق شهری اهواز مثل منطقه یک این شهر ،چهار روز است که کارگران شهرداری منطقه هفت اهواز دست از کار کشیده اند .

یک کارگر شهرداری اهواز، گفت: چهار ماه است که حقوقی دریافت نکرده ایم و لذا کارد به استخوانهایمان رسیده است.

وی گفت: شما رقم حقوقی دریافتی کارگران را می دانید که این مبلغ کفاف حتی 10روز اول ماه هم را نمی کند،حالا ببینید ما باید با این حقوق چگونه تا آخر ماه سر کنیم .

وی گفت: امیدواریم عزیزان مدیر  و مسئولان شهرداری مشکل این حداقل حقوق پرسنل و کارگران خدماتی شهرداری منطقه  هفت را هرگونه که صلاح می دانند حل کنند تا بلکه کارگران راضی شوند دست از این به قول شما اعتصاب بکشند هرچند که خدا می داند مااعتصاب نکرده ایم بلکه به دلیل گرسنگی زن و بچه هایمان مجبور به ترک کار شده ایم و ازاین بابت هم شرمنده مردم و شهروندان عزیز در منطقه هفت اهواز هستیم.

سقوط مرگبارکارگرجوان در چاهک آسانسور

روزگذشته کارگر جوانی بر اثر سقوط در چاهک آسانسور یک ساختمان 6 طبقه در حال ساخت در شاد آباد، خیابان 17 شهریور جان خود را از دست داد.

به گزارش22خرداد پایگاه خبری 125،اکبر اصالتی افسر آماده منطقه چهار عملیات آتش نشانی تهران که با حضور در محل حادثه بر نحوه عملیات نیروها نظارت داشت در این مورد ابراز داشت: یک کارگرجوان در ساختمان 6 طبقه در حال احداث به علت نامشخصی به داخل چاهک آسانسور افتاد و از طبقه ششم تا طبقه منفی یک سقوط کرد.

وی افزود: آتش نشانان بلافاصله، خود را به شخص حادثه دیده رسانده و همزمان با ایمن سازی محل، اقدامات لازم و همچنین کمک های اولیه را تا رسیدن عوامل اورژانس انجام دادند که با معاینات پزشکی انجام شده توسط عوامل اورژانس، متاسفانه مرگ وی تایید شد.

این افسر آماده آتش نشانی با اشاره به انجام تحقیقات لازم درخصوص علت بروز این حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی، تصریح کرد: جنازه این کارگر افغانی 20 ساله که فیض-الف نام داشت برای انجام اقدامات قانونی تحویل نیروی انتظامی منطقه شد

واژگونی مینی بوس کارگران معدن البرزگان در محور اولنگ رامیان

فرمانده پلیس راه شهرستان رامیان و آزادشهر گفت : یک دستگاه مینی بوس صبح امروز در محور اولنگ رامیان واژگون شد.

به گزارش21خرداد رامیان،علی اصغر آشور فارسیانی فرمانده پلیس راه شهرستان رامیان و آزادشهر اظهار داشت :یک دستگاه مینی بوس کارگران معدن البرزگان رامیان صبح امروز در مسیر برگشت از معدن در مسیر محور اولنگ رامیان –حد فاصل معدن البرزگان به رامیان- واژگون شد.

فرمانده پلیس راه شهرستان رامیان و آزادشهر تصریح کرد : خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته و تعداد دو نفر مجروح شده اند.

گفتنی است، جاده رامیان به شاهرود در محور اولنگ به دلیل خسارات وارده از سیل روز پنجشنبه 8 خرداد ماه  مسدود می باشد .

اعتصاب در سه فرودگاه ریودوژانیرو در آستانه گشایش جام جهانی

روز پنجشنبه و در حالی که بیش از چند ساعت تا مراسم گشایش مسابقات جام جهانی فوتبال در برزیل فاصله نیست، در سه فرودگاه ریودوژانیرو اعتصاب کارکنان ادامه دارد. این اعتصابی ۲۴ ساعته است که از نیمه شب چهارشنبه آغاز شده است.

به گزارش12ژوئن یورونیوز،اعتصاب در بخش های بازرسی پرواز ها، کنترل بار و خدمات فرودگاه جریان دارد و پرواز های ریودوژانیرو به مقصد سائوپائولو یعنی شهری که مراسم گشایش در آن برگزار می شود تعطیل است.

کارکنان فرودگاه ماه هاست که خواهان افزایش دست کم ۵.۶ درصدی دستمزدها هستند و نمایندگان اتحادیه همچنان سرگرم مذاکره با مقامات مسئولند.

یک نماینده اتحادیه صنفی کارکنان فرودگاه گفته است که اعتصاب مطابق دستور دادگاه تنها شامل ۲۰ درصد کارکنان می شود. در صورت تخلف از این دستور اتحادیه باید بیش از ۲۲ هزار دلار جریمه بپردازد.

اعتصاب کارکنان فرودگاه ها و متروهای برزیل در اعتراض به هزینه ۱۱.۳میلیارد دلاری برگزاری جام جهانی است که به گفته آنها می تواند صرف خدمات شهری و بهبود وضع اقتصادی کشور شود.

اعتصاب رسانه در یونان در سالگرد تعطیلی رادیو و تلویزیون ملی سابق این کشور

کارکنان رسانه ها در سراسر یونان روز چهارشنبه دست به اعتصاب زدند.

به گزارش12ژوئن یورونیوز،این اعتصاب که از ظهر دیروز تا ساعت ۱۶ ادامه داشت در همبستگی با کارکنان رادیو و تلویزیون ملی پیشین یونان موسوم به «ارت» و در سالروز تعطیلی آن صورت گرفت.

همزمان کارکنان ارت، در برابر ساختمان آن که هم اکنون محل استقرار رادیو، تلویزیون و اینترنت است تجمعی اعتراضی برگزار کردند.

 

مارینا که روزنامه نگار است می گوید: « آنچه هنوزهم یک سال پس از بسته شدن ارت نه فقط برای ما بلکه برای مردم هم مطرح است نیاز به خبررسانی آزاد و واقعی است

کارکنان ارت پس از تعطیلی آن، بطور مستقل و تحت عنوان « رادیو و تلویزیون باز» اقدام به پخش برنامه های خود کرده اند.

یکی از آنها می گوید: «ما به کارمان افتخار می کنیم. برای اینکه تصمیم گرفتیم علیه آنچه ۱۱ ژوئن اتفاق افتاد مبارزه می کنیم. یک سال گذشت، ما هستیم و به کارمان ادامه می دهیم و مطمئنیم که راه جایگزینی داریم

مخالفان دولت از جمله الکسیس سیپراس تعطیلی ارت را اقدامی ناقض دموکراسی می خوانند. در صورت دستیابی به قدرت او وعده بازگشایی ارت را داده است.

براساس این گزارش،«در ساختمان سابق ارت هم اکنون رادیو، تلویزیون و اینترنت جدید یونان مستقر شده است. در آنسوی خیابان، در دفتری کوچک رادیو و تلویزیون باز برنامه پخش می کند. دو دسته شدن کارکنان رادیو و تلویزیون شاید مهمترین نتیجه بسته شدن ناگهانی ارت است.»

مرگ هفت کارگرمعدن طلا در سانحه معدن زیمبابوه

بر اثر سقوط یک قفس بالابر هفت معدنکار طلا در معدن گولدن والی زیمبابوه کشته شده و 11 نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش 22خردادماین نیوز، رییس اتحادیه کارکنان معدن زیمبابوه در این باره گفت: این سانحه زمانی روی داد که کارکنان برای شیفت شب حاضر شده بودند.

گولدن والی یک معدن طلای کوچک در 160 کیلومتری حراره است که تاکنون سابقه سانحه نداشته است.

بر اساس گزارش رویترز، آمار اتاق معادن زیمبابوه نشان می‌دهد که سال گذشته 35 نفر در سوانح معدنی کشته شدند که عمدتا در معادن کوچک با ایمنی اندک بودند.

بیست ودوم خردادماه1393

akhbarkargari2468@gmail.com