بمباران مقر " پ ک  ک " و ادامه همکاری دولت اسلامگرای ترکیه با داعش را محکوم می کنیم !

 

در حالیکه دولت ترکیه ، تانک های خود را در مرز شمالی شهر محاصره شده کوبانی در کردستان مستقر ساخته است تا از بازگشت کوبانی ها به شهر و ورود نیروی کمکی و امدادرسانی به مدافعان دلیر شهر جلوگیری کند؛ شانزده فروند از هواپیماهای جنگنده این کشور،  مقر PKK ( حزب کارگران کردستان )  در اناتولی را بمباران کردند  . همزمان گزارش رسیده که چهار دستگاه از تانک های مهاجم داعش که در عملیات اطراف شهر کوبانی به آتش کشیده شده اند آرم ارتش ترکیه را بر خود داشته اند .

دولت اسلامگرای ترکیه و حزب کارگران کردستان در یک سال و نیم گذشته، به توافق آتش بس دو جانبه عمدتا پایبند بوده اند و دلیلی برای روی گردانی از این توافقنامه وجود ندارد. اما در شرایطی که ترکیه از جانب هم پیمانان خود  در ناتو،  تحت فشار است تا مرزهای خود  را بر روی کوبانی ها بگشاید، به بهانه واهی حمله پ کا کا،  به یک پاسگاه نیروهای انتظامی اقدام به شدید ترین حمله هوائی نموده است تا خود را درگیر جنگ داخلی قلمداد کند! البته ترکیه تحت شرایطی که دستش برای انجام اقداماتی علیه رژیم اسد باز باشد و بتواند بخشی ازاین کشور را اشغال کند برای ورود به خاک سوریه  آمادگی  نشان می دهد!   

بنیادگرایان اسلامی ترکیه و نیز شوونیستهای فاشیست موسوم به " گرگهای خاکستری " که از پشتیبانی دستگاه های پلیسی و امنیتی این کشور برخوردارند،  در هفته گذشته تظاهرات مسالمت آمیز مردم کرد را در شهرهای کردنشین ترکیه و نیز استانبول و آنکارا و حتی در  هامبورگ  آلمان به خون کشیدند. اگر چه در آلمان هم شمار زیادی مجروح بر جای ماند، اما در ترکیه به بهای جان چهل تن و مجروح شدن شمار زیادی تمام شد.

جمهوری اسلامی ایران هم به نوبه خود با استقرار مزدوران لباس شخصی و بسیجی از ادامه اجتماع اعتراضی مردم  در برابر سفارت ترکیه و دفتر سازمان ملل جلوگیری به عمل آورده و تا کنون اجازه نداده است که کمک های بشردوستانه مردم ایران،  به ویژه کردستان جمع آوری و روانه کوبانی و دیگر مناطق تحت محاصره کردستان عراق و سوریه شود.

   ما اقدامات ضد انسانی جمهوری اسلامی ایران و دولت اسلامگرای ترکیه و سیاست مماشات طلبی قدرت های امپریالیستی و دولت های ارتجاعی منطقه را در تنها گذاشتن مردم بی دفاع شهرها و روستاهای عراق و سوریه، اعم  از این که کرد  باشند یا عرب و پیرو هر مرام و مسلکی، محکوم می کنیم و خواهان امدادرسانی همه جانبه به مدافعان دلیر کوبانی، و کلیه آوارگان جنگی هستیم.

ما معتقدیم زحمتکشان کرد ، عرب ، ترکمن ... در مناطق جنگزده ، تنها از طریق برپایی نهادهای مستقل خودمدیرتی دمکراتیک و سکولار خویش و مرزبندی قاطع با امپریالیستها ، بنیادگرایان اسلامی – چه سنی ، چه شیعی -  و رژیم های ارتجاعی منطقه است که میتوانند سد محکمی را در برابر ارتجاع داخلی و بین المللی برپا کنند .

 

زنده باد همبستگی بین المللی  با مردم کوبانی

برچیده باد بساط اسلام سیاسی و امپریالیسم

زنده باد سکولاریسم ، آزادی و برابری

 

کمیته مرکزی سازمان راه کارگر

17 اکتبر 2014

                                         www.rahekaregar.com