اطلاعیه شورای نمایندگان احزاب و سازمان ها و نیروهای چپ و کمونیست

 

درمحکومیت دستگیری و زندانی ساختن فعالان جنبش کارگری در ایران

 

کارگران، زحمتکشان

مردم آزادیخواه ایران!

در بامداد  روز چهارشنبه٩اردیبهشت( بیست وهفتم آوریل) مامورین وزارت اطلاعات در تهران ابراهیم مددی رئیس هیئت مدیره، داود رضوی عضو هیئت مدیره سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، درشهرستان سقز محمود صالحی  ازچهره های شناخته شده سندیکای خبازان سقزو ازاعضاء کمیته هماهنگی و عثمان اسماعیلی  سخنگوی کمیته دفاع از کارگران مهاباد را دستگیر کردند.موج اخیربازداشت ها درادامه در روزهای گذشته کورش بخشنده ،حامد محمود نژاد ،نظام صادقی، آرام و فواد زندی،ریبوار عبداللهی و منیژه صادقی  و پدرام نصراللهی که همگی فعال کارگری و از اعضای کمیته هماهنگی می باشند، علیرضا هاشمی دبیرکل سازمان معلمان ایران، بوسیله نیروهای سرکوبگر وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی بازداشت، زندانی و تحت شدیدترین فشارها و شکنجه قرار گرفته اند. جعفر عظیم زاده مسئول اتحادیه آزاد کارگران نیز به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار و بعد از پنج ساعت بازجویی  آزاد گردید. همچنین خالد حسینی و شیت امانی  دیگر فعالان کارگری احضار و مورد تهدید قرار گرفته اند.  

 شورای نمایندگان دراعلامیه مشترک اول ماه مه خود با پیش بینی شدت عمل رژیم جمهوری اسلامی اعلام کرده بود:«خیال خام خواهد بود هر گاه تصور شود که سازش رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی با قدرت های امپریالیستی بر سرمسئله هسته ای به معنای کاهش سرکوب و باز شدن فضای سیاسی خواهد گردید. برعکس، آن ها از هم اکنون با همه قدرت  خود را برای مقابله با موج روز افزون اعتراضات کارگری و توده ای آماده می سازند تا طبقه کارگر و مردم ایران شکست فاحش آن ها را به فرصتی برای پیشروی های خود مبدل نسازند».

 این اقدامات سرکوبگرانه ارگان های امنیتی و اطلاعاتی رژیم جمهوری اسلامی برای جلوگیری از برگزاری مستقل مراسم اول ماه مه توسط تشکل های کارگری ایران انجام گرفت. مراسم خانه کارگر که با شعارهای نژادپرستانه ضدکارگران مهاجر و افغانی پس از هشت سال ممنوعیت این نوع نمایشات فرمایشی تشکیل شد نیز پرده دودی بود برای پوشاندن سرکوب خشن برگزاری اول ماه مه توسط تشکل های مستقل کارگری ایران.

 ما هر گونه تهدید، احضار، بازداشت و زندانی کردن  کارگران و فعالین  کارگری در ایران را قویاً محکوم ساخته و خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی کارگران زندانی وهمه زندانیان عقیدتی و سیاسی هستیم.ماهمچنین شعارهای نژادپرستانه ضد کارگران مهاجر و افعانی را شدیداً محکوم می کرده و آمادگی "شورای نمایندگان نیروهای چپ وکمونیست" را برای برگزاری کارزارهای مشترک با همه نیروهای چپ و کمونیست برای آزادی فعالین کارگری و همه زندانیان عقیدتی و سیاسی، اعلام می کنیم.

سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی!

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم!

شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ برابر با 2 ماه مه   ۲۰۱۵

امضاء ها به ترتیب حروف الفبا:

١- اتحاد چپ ایرانیان در خارج کشور

٢ -اتحاد چپ سوسیالیستی ایرانیان

٣- اتحاد فدائیان کمونیست

٤ -پیوند در خدمت کمونیست های ایران

٥-  حزب کمونیست ایران

٦-  حزب کمونیست ایران(مارکسیست-لنینیست-مائوئیست)

٧-  سازمان راه کارگر

٨-  سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

٩-  شورای حمایت از مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران-استکهلم

١٠-  شورای فعالین سوسیالیست و آزادیخواه-هامبورگ

١١-   کانون همبستگی با کارگران ایران-گوتنبرگ

١٢-  کمیته بین المللی برای حمایت زندانیان سیاسی ایران- ناظر

١٣-  کمیته حمایت از مبارزات کارگران ایران-فنلاند

 ١٤-  کمیته خارج کشور سازمان فدائیان(اقلیت)

١٥ -   کمیته حمایت از مبارزات جنبش کارگری ایران-دانمارک

١٦-  کمیته یادمان کشتار زندانیان سیاسی دهه٦٠در ایران - مونترال ،کانادا

١٧-   نهاد همبستگی با جنبش کارگری ایران-غرب آلمان

١٨-هسته اقلیت