فشار، ارعاب و سرکوب کارگران گروه ملی فولاد اهواز کلید خورد

 

به دنبال مقاومت شجاعانه و حق طلبانه کارگران فولاد اهواز در سال گذشته که با بیست و هفت روز اعتراض، اعتصاب و تجمع متحد و پر قدرت خود توانستند دو ماه معوقات مزدی خود را در  اخرین روزهای سال بگیرند، در سال جدید کارفرمای گروه ملی فولاد اهواز با استفاده از نیروهای امنیتی، فشار، ارعاب و سرکوب، کارگران مقاوم گروه ملی فولاد را در دستور خود قرار داده است.

بنا به گزارش های رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، در روز چهارشنبه ۲۲/۱/۹۷ یکی از کارگران گروه ملی اهواز به نام اقای حافظ کنعانی به پلیس اطلاعات و امنیت احضار می شود که پس از چند ساعت  بازجویی  آزاد می گردد.

در ادامه  روز پنج شنبه ۲۳/۱/۹۷ پلیس برای ارعاب کارگران به درب منزل سه نفر از کارگران گروه ملی اهواز مراجعه می کند که هر سه انان در منزل حضور نداشتند.

به موازات همین ارعاب پلیس امنیت، کارفرما برای فشار و سرکوب کارگران از دو روز پیش ، کارت ورود به شرکت تعدادی از کارگران را مسدود می کند که حراست مانع از ورود آنها به کارخانه می شود.

 فعلا اسامی  سه نفر به نام های‌ آقایان کریم سیاحی، پیمان شجراتی و رحیم سعیدی به دست ما رسیده است.

بنا به گزارش های رسیده هم اکنون سه واحد تولیدی شرکت تقریبا متوقف است اما کارگران واحد لوله سازی که فعال است در اعتراض به اقدامات و فشارهای وارده به همکاران خود و در همبستگی با انها  دست از کار کشیدند و اعلام کردند این نخستین واکنش آنها به فشار، ارعاب و سرکوب همکاران خود می باشد و در صورت ادامه این وضع، دست به اعتراض های گسترده تری خواهند زد.

 

اتحادیه آزاد کارگران ایران

۲۴ فروردین ۱۳۹۷