برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 11005          2021-03-15 10:33:20

تداوم تجمع بازنشستگان در پی عدم احقاق مطالباتشان / ۲۱ تجمع اعتراضی برگزار شد

ٖ بازگشت به صفحه اول
دستکم ۲۱ تجمع اعتراضی برگزار شد؛ تداوم تجمع بازنشستگان در پی عدم احقاق مطالباتشان
خبرگزاری هرانا – طی روز گذشته و امروز یکشنبه ۲۴ اسفند، شماری از بازنشستگان و مستمری ‌بگیران تامین اجتماعی دستکم در ۱۷ شهر از جمله تبریز، تهران، اراک، اردبیل، رشت، سنندج، کرج، کرمانشاه، مشهد، شوش، شوشتر، اصفهان، کرمان، یزد، اهواز، خرم آباد و ایلام در مقابل سازمان تامین اجتماعی شهر خود، تعدادی از کارگران کارخانه ایران‌مایه (گلمایه) طی دو روز در محل کار خود و مقابل فرمانداری شهرستان تبریز، گروهی از کارگران پتروشیمی گچساران در محل کار خود و جمعی از کارگران و استادکاران ساختمانی سقز در مقابل سازمان تامین اجتماعی این شهرستان در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۲۴ اسفند ۹۹، در پی فراخوان سراسری، شماری از بازنشستگان و مستمری‌بگیران دستکم در ۱۷ شهر از جمله تبریز، تهران، اراک، اردبیل، رشت، سنندج، کرج، کرمانشاه، مشهد، شوش، شوشتر، اصفهان، کرمان، یزد، اهواز، خرم آباد و ایلام در مقابل سازمان تامین اجتماعی شهر خود دست به تجمع اعتراضی زدند.

بازنشستگان معترض برخی از مطالبات خود را افزایش مستمری های دریافتی در موازات خط فقر، اجرای قانون همسان سازی حقوق، اجرای دقیق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، رفع مشکلات بیمه تکمیلی، پرداخت پاداش آخر سال و همچنین محاسبه سوابق مشاغل سخت و زیان آور در محاسبات متناسب سازی، عنوان کردند.

بازنشستگان ضمن رو نمایی از بنرهای اعتراضی، با سردادن شعارهایی از قبیل، ”رزمنده دیروزی، گرسنه امروزی” و “تامین اجتماعی، عدالت عدالت” خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

پیش از این نیز بازنشستگان تامین اجتماعی، در دفعات مختلف دست به تجمعات سراسری زده بودند.

تجمع کارگران کارخانه ایران‌مایه
به گزارش ایسنا، امروز یکشنبه ۲۴ اسفند ۹۹، تعدادی از کارگران کارخانه ایران‌مایه (گلمایه) در مقابل فرمانداری شهرستان تبریز تجمع کردند.

به گفته یکی از کارگران این مجموعه: کارخانه ما حدود ۳ الی ۴ روز است که توسط رئیس تعطیل شده و به ما گفته اند که بروید و چند ماه بعد بیایید.

وی ادامه داد: این کارخانه بیش از ۱۰۰ نفر کارگر دارد که هیچ کدام مجرد نبوده و همگی نان آور خانواده خود هستند اما متاسفانه حدود ۴۰ نفر را در آذر ماه بیرون کردند و ما نیز به مدت ۳ روز است که به علت تعطیلی کارخانه بیکار هستیم.

یکی دیگر از کارگران این کارخانه نیز گفت: نماینده اداره کار نیز به کارخانه آمد اما نه تنها دردی را دوا نکرد بلکه به ما گفت «این حق کارفرما است که بعد از مدتی کارگران را اخراج کند و کارگر نیز می‌تواند به اداره کار شکایت کند!»

این کارگران روز گذشته شنبه ۲۳ اسفند ۹۹ نیز مقابل کارخانه تجمع کردند.

بر اساس این گزارش کارخانه ایران‌مایه (گلمایه) در سال ۱۳۴۶ در تهران به ثبت رسیده است و از آن زمان فعالیت خود را در زمینه تولید انواع خمیر مایع آغاز کرده است. در سال ۱۳۹۱ دفتر مرکزی شرکت از تهران به تبریز انتقال یافت و به مالکیت خصوصی در آمد. این شرکت به عنوان اولین تولید کننده خمیر مایه بهداشتی نان در ایران شناخته می شود.

تجمع کارگران پتروشیمی گچساران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز گذشته شنبه ۲۳ اسفند ۹۹، کارگران پتروشیمی گچساران دست به اعتصاب زدند و در محل کار خود تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، اعتصاب کارگران مذکور در رابطه با پیگیری مطالبات خود و در اعتراض به استخدام نیروهای غیربومی صورت گرفته است.

تجمع کارگران و استادکاران ساختمانی سقز
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، جمعی از کارگران و استادکاران ساختمانی سقز در مقابل سازمان تامین اجتماعی این شهرستان دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، دلیل اجتماع آنها اعتراض به نداشتن سهمیه بیمه عنوان شده است.