برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 11293          2021-12-07 10:15:37

لغو مجوز و ممانعت از برگزاری نمایشگاه کتاب ترکی-فارسی در مرند

ٖ بازگشت به صفحه اول
لغو مجوز و ممانعت از برگزاری نمایشگاه کتاب ترکی-فارسی در مرند
خبرگزاری هرانا – مجوز برگزاری نمایشگاه کتاب ترکی-فارسی در شهرستان مرند، در حالی که پیشتر توسط اداره ارشاد این شهرستان صادر شده بود، یک روز مانده به تاریخ تعیین شده، توسط نهاد مذکور لغو و از برگزاری آن جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مجوز نمایشگاه کتاب ترکی-فارسی در مرند، توسط اداره ارشاد این شهرستان لغو شد.

وحید فاطمی، نماینده انتشارات “نباتی”، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود، از لغو مجوز نمایشگاه کتاب ترکی-فارسی در مرند، توسط اداره ارشاد این شهرستان خبر داد. به گفته آقای فاطمی، اقدام رئیس اداره مذکور در حالی صورت می‌گیرد که خود وی، پس از کش و قوس های بسیار، مجوز این نمایشگاه را صادر کرده و نهایتا تنها یک روز مانده به افتتاح آن، پس از احضار آقای فاطمی به اداره ارشاد مرند، لغو مجوز صادره را به صورت شفاهی ابلاغ نموده است.
به گفته آقای فاطمی، پیش از این نیز اداره ارشاد شهرستان مرند، نماینده انتشارات “نباتی” را به این اداره احضار کرده و عدم لغو مجوز صادر شده را مشروط بر به‌ کار نبردن واژه “تورکی” در بنر نمایشگاه کتاب ترکی-فارسی مرند دانسته است.

گفتنی است که در تاریخ ۱ آذرماه امسال مجوز برگزاری این نمایشگاه کتاب برای بازه زمانی ۹ الی ۱۶ آذر ماه، توسط اداره ارشاد شهرستان مرند صادر شده بود.

پیش از این نیز در دی ماه سال ۹۸، انتشارات “نباتی” درخواست برگزاری نمایشگاه کتاب ترکی-فارسی مرند داشته که با کارشکنی اداره اماکن، موفق به اخذ مجوز آن نشده است.

همچنین در سال ۹۸ دفتر انتشارات «تک درخت»، ناشر کتاب‌های زبان ترکی در تهران توسط ماموران قضایی پلمب شد. این درحالی بود که به گفته مسئولان این انتشارات، تمام کتب دارای مجوز اداره ارشاد بودند.