برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 11678          2023-01-03 07:36:21

فراخوان جانباختگان هواپیمای اوکراینی برای تجمعات روز ۸ ژانویه

ٖ بازگشت به صفحه اول

فراخوان انجمن جانباختگان هواپیمای اوکراینی برای تجمعات روز ۸ ژانویه

انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز پی‌اس‌۷۵۲ از همگان خواست تا در سومین سالگرد سرنگونی هواپیمای اوکراینی به دست سپاه پاسداران، در تجمعاتی که در سراسر جهان برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

این انجمن در توییتر نوشت: «عدالت پیروز می‌شود. در سومین سالگرد جنایت سرنگون کردن پرواز پی‌اس‌۷۵۲ و در همراهی با انقلاب ایران، روز هشتم ژانویه به تجمعات در سراسر دنیا بپیوندید.»


همزمان و در ایران نیز گروهی از «دانشجویان، دانش‌آموزان، کادر درمان، زنان برابری‌خواه و جوانان انقلابی» با انتشار فراخوانی خواهان شکل گیری اعتصابات و تظاهرات در سومین سالروز سرنگونی هواپیمای اوکراینی در روز ۱۸ دی شدند.

در این فراخوان که تحت عنوان «وقت عزا نیست که هنگامه خشم است»، منتشر شده آمده است: «بیش از سه ماه است که یک انقلاب عظیم برای رهایی زنان و همه مردم تحت سرکوب و استثمار از قید و بند حکومت جنایتکاران، آغاز شده است. انقلابی که محور آن «زن زندگی آزادی» و یکی از اصلی‌ترین اهداف آن نابودی جمهوری اسلامی است. در همین مدت سه ماهه‌ای که از شروع انقلابمان میگذرد، جمهوری اسلامی جنایات‌های دیگری را هم علیه انقلابیون، نوجوانان و جوانان و مردم معترض مرتکب شده است.»

نویسندگان این فراخوان اضافه کرده‌اند: «ما به این باور رسیده‌ایم که میتوانیم جمهوری اسلامی را سرنگون کنیم و مقامات ریز و درشتش را به پای میز محاکمه بکشانیم. پس به مناسبت گرامیداشت یاد انسان‌های به قتل رسیده در تمام طول عمر این حکومت، به‌خصوص در جریان شلیک عمدی به هواپیمای اوکراینی، قصد داریم خشم خود از جنایت و آدمکشی جمهوری اسلامی به نیروی ادامه انقلاب تبدیل کنیم. چرا که ما دادخواهیم و مسیر دادخواهی ما قطعا از سرنگونی جمهوری اسلامی می‌گذرد.»

در پایان این فراخوان آمده است: « ما دانشجویان، دانش‌آموزان، کادر درمان، زنان برابری‌خواه و جوانان انقلابی فراخوان می‌دهیم: در این روزهای باقی مانده تا یکشنبه ۱۸ دی، با سازمان‌یابی، با آماده‌سازی و تقویت و ایجاد هر چه بیشتر گروه‌ها و جمع‌های انقلابی، خود را برای برگزاری یک روز اعتراضی سراسری در شهرها، دانشگاه‌ها و مدارس سراسر کشور آماده کنیم.»

ایران وایر