برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 9427          2018-06-05 00:00:49

چهارمین روز اعتراض کارگران فولاد اهواز: پلیس به معترضان حمله کرد

ٖ بازگشت به صفحه اول


۵۰۰ کارگر گروه ملی صنعتی فولاد اهواز برای چهارمین روز پیاپی به اعتراض خود ادامه دادند. پلیس به معترضان حمله و تعدادی از کارگران معترض را مجروح کرد.





یکشنبه ۱۳ خرداد ۵۰۰ تن از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز در چهارمین روز متوالی اعتراضات خود، پس از راهپیمایی اعتراضی در خیابان‌های اهواز، مقابل ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند.





این کارگران پارچه‌نوشته‌هایی حمل می‌کردند که بر آنها نوشته شده بود: «ما کارگران گروه ملی چند ماهی است حقوق نگرفتیم» و شعار می‌دادند: «همشهری به‌گوش باش، اهواز صاحب نداره»، «فرماندار و استاندار، بی‌عرضه و بیخیال» و …





به گزارش کانال تلگرامی «اتحادیه آزاد کارگران ایران» پلیس به کارگران حمله کرده است. یکی از کارگران حاضر در تجمع مقابل استانداری گفت که تعدادی از کارگران زخمی شدند. این وب‌سایت تصویری از صورت خون‌آلود یکی از کارگران معترض را منتشر کرد.





کارگران گفته‌اند که پلیس در دو مرحله تلاش کرد با معترضان درگیر شود. به گفته یکی از کارگران، ماموران پلیس در نزدیکی میدان «فلسطین» اهواز به کارگران حمله کردند. او گفته که در جریان این حمله تعدادی از کارگران کتک خوردند، «اما به کسی آسیب‌جدی نرسید.»





کارگران فولاد اهواز طی روزهای گذشته نیز در نقاط مختلف شهر اهواز تجمع کردند. آنها حداقل چهار ماه است که دستمزد دریافت نکرده‌اند. همچنین مالک این کارخانه از بهمن سال گذشته حق بیمه کارگران را پرداخت نکرده است. به همین دلیل سازمان تامین اجتماعی دفترچه بیمه درمانی کارگران را تمدید نمی‌کند.





گروه ملی صنعتی فولاد اهواز یکی از مجموعه‌های خصوصی‌سازی شده در ایران است که چند سال پیش به امیر منصور آریا – مه‌آفرید خسروی- واگذار شد. پس از افشای فساد اقتصادی این گروه و اعدام مه‌آفرید این مجموعه صنعتی برای یک دوره به قوه قضائیه و سپس بانک ملی واگذار شد.





بانک ملی نیز سال گذشته این واحد را به یک خریدار خصوصی واگذار کرد که به دلیل ناتوانی عبدالرضا موسوی در انجام تعهدات خود، اردیبهشت امسال بار دیگر مالکیت این مجموعه به بانک ملی بازگردانده شد.





با این‌حال موسوی چندی پیش با انتشار یک متن در فضای مجازی مدعی شد که هنوز سهام و مالکیت این شرکت را در اختیار دارد و مسئولان بانک از فسخ قرارداد خودداری می‌کنند.





این کارخانه یکی از مجتمع بزرگ تولید فولاد در ایران به شمار می‌رود که از یک دهه گذشته با بحران روبرو شده و به‌رغم وعده متعدد مسئولان دولتی مشکل آن برطرف نشده است.





ماموران امنیتی اسفند سال گذشته همزمان با تجمع چند روزه کارگران فولاد اهواز، شبانه به محل سکونت ۱۰ تن از کارگران معترض حمله و آنان را دستگیر و به مدت یک هفته زندانی کردند.