برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 9504          2018-07-09 14:52:21

بازداشت شدگان درگیری های عفرین سوریه در دادگاه ارومیه به ۲۲ سال حبس محکوم شدند

ٖ بازگشت به صفحه اول









بازداشت شدگان درگیری های عفرین سوریه در دادگاه ارومیه به ۲۲ سال حبس محکوم شدند


خبرگزاری هرانا – مصطفی قادر زینب و رحیم محمودی دو تن از شهروندان اهل ارومیه که در نبرد عفرین کردستان سوریه زخمی، بازداشت و به ایران منتقل شده بودند، توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب به اتهامات “عضویت در گروه‌های معاند نظام، اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام” جمعا به ۲۲ سال حبس تعزیری محکوم شدند.





به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مصطفی قادر زینب و رحیم محمودی دو تن از شهروندان اهل ارومیه توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب هر یک به اتهام عضویت در گروه‌های “معاند نظام” به تحمل ۵ سال حبس، به اتهام اجتماع و تبانی به تحمل ۵ سال حبس و از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل یک سال حبس محکوم شدند.





این حکم که حدود ۲۰ روز پیش به این دو شهروند ابلاغ شده است در مرحله بدوی صادر شده و قابل تجدیدنظر خواهی است.





یک منبع نزدیک به این دو زندانی در این رابطه به گزارشگر هرانا توضیح داد “مصطفی قادر زینب و رحیم محمودی دو تن از شهروندان کرد اهل ارومیه در زمان حمله ترکیه به شهر عفرین عضو یکی از گروه‌های نظامی کرد در جبهه سوریه بوده و در جریان حمله ترکیه مجروح شدند.


این افراد پس از مجروح شدن به بیمارستانی در شهر حلب سوریه منتقل شدند. مقامات سوری در بیمارستان متوجه تابعیت آنها شدند و آنان را به سپاه پاسداران ایران تحویل دادند.”





به گفته این منبع مطلع “سپاه پاسداران نیز در اسفندماه سال ۹۶ پس از انتقال این افراد به ایران، مدت یک هفته آنها را در بازداشتگاه اوین بازجویی کرد، سپس به اداره اطلاعات ارومیه منتقل شده و به مدت یک ماه نیز در ارومیه تحت بازجویی قرار گرفتند.”





گفتنی است که متهمان در جلسات دادگاه از داشتن حق انتخاب وکیل محروم یوده‌اند و با وکیل تسخیری در دادگاه حضور یافتند.