برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 9539          2018-07-25 12:01:10

اعتصاب سراسری کارگران راه‌آهن و رانندگان کامیون

ٖ بازگشت به صفحه اول









سومین روز اعتصاب سراسری رانندگان کامیون و حمل و نقل جاده‌ای


‍‍اعتصاب سراسری رانندگان کامیون و حمل و نقل جاده‌ای که دوشنبه یکم مرداد در اعتراض به گرانی قطعات یدکی، بیمه بازنشستگی، بالا بودن هزینه کمیسیون و سایر مطالبات صنفی آغاز شده امروز (چهارشنبه ۳ مرداد) برای سومین روز ادامه یافت.





تصاویر و کلیپ‌هایی از جاده‌های خلوت، و رانندگان اعتصابی در پایانه‌های بار در مناطق مختلف از جمله نجف‌آباد، زنجان، خرم‌آباد، اسلام‌آباد، خورموسی، سبزوار، کرمانشاه، مبارکه، شیروان، سیرجان، خواف درخراسان رضوی، و سیرجان در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است





دور تازه اعتصاب سراسری رانندگان کامیون و حمل و نقل جاده‌ای در پی آن آغاز شد که وعده‌های نمایندگان مجلس، رئیس سازمان تأمین اجتماعی، و نمایندگان دولت به رانندگان نتیجه‌ عملی در بر نداشت.


امروز رسانه‌های داخلی از توزیع حواله لاستیک میان رانندگان کامیون در برخی شهرها خبر دادند و در همان حال رئیس انجمن کامیون‌داران از وزارت صنعت، معدن و تجارت به خاطر عمل نکردن به تعهدات خود درباره توزیع لاستیک و قطعات ماشین‌های سنگین انتقاد کرد و گفت عرضه ناقص این وسایل به ایجاد بازار سیاه منجر شده است.





اعتصاب سراسری کارگران راه‌آهن


دور جدید اعتصاب کارگران راه‌آهن که دو هفته پیش از آذربایجان آغاز شده بود به چند منطقه دیگر گسترش یافته است. کارگران راه‌آهن سمنان، دامغان، شاهرود، درود، اندیمشک و اسلامشهر نیز به اعتصاب پیوسته‌اند.


سوم مرداد- اعتصاب کارگران راه‌آهن سمنان


اعتصاب با فراخوان شوراهای کارگران کارگران راه‌آهن و در اعتراض به تعویق سه ماه حقوق، عدم پرداخت سنوات، مشکل بیمه درمانی و عدم امنیت شغلی آغاز شده است.


کارگران راه‌آهن آذربایجان که از دو هفته پیش در اعتصاب به سر می‌برند چهارشنبه ۳ مرداد اعلام کردند پیش از آن که دست‌کم حقوق عقب‌افتاده یک ماه را دریافت کنند از اعتصاب دست نخواهند کشید.


شرکت تراورس پیمانکار قبلی، ۸ میلیون تومان به هر یک از کارگران بدهکار است و شرکت‌ «گسترش آهن‌راه» پیمانکار فعلی نیز از ابتدای سال جاری تنها حقوق یک ماه کارگران را آن هم به طور ناقص پرداخت کرده است.


یکی از کارگران اعتصاب کننده به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته است تنها کارگران راهداری به دلیل اهمیت کارشان کار می‌کنند و سایر کارگران پیمانی در محل کار حاضرند اما در اعتصاب به سر می‌برند


کارگران راه‌آهن درود که سه ماه است حقوق نگرفته‌اند هم چهارشنبه ۳ مرداد مسیر عبور قطارها را مسدود کردند. کارگران راه‌آهن زاگرس در اندیمشک نیز مقابل فرمانداری تجمع کردند.


مدیر شرکت تراورس بزگترین کارفرمای کارگران پیمانی راه‌آهن عدم پرداخت حقوق کارگران را ناشی از تعویق پرداخت طلب شرکت توسط راه‌آهن اعلام کرده است. به گفته مدیرکل راه‌آهن، این سازمان با زیان انباشته و کاهش درآمد روبروست.